رواية أسيرة البدر الفصل الثالث 3بقلم ملك شكري


رواية أسيرة البدر

الفصل الثالث 3

بقلم ملك شكري

بدر بصلها قمر اتوترت: اي ياعم حد. ياخد على كلام عيله يلا شوف رايح فين

بدر: اول مره تقولي كلمه صح

خرج بدر وبصت قمر مكان ما خرج ب هيام: هيييح قره عيني

(قمر بتمثلنا مع كل بطل روايه ياجماعه😂)

قعدت قمر ساعه... ف التانيه... ف التالته

قمر بملل: لا بقا انا مش متعودا على السكوت والزهق ده وبعدين الواحد جعاان قامت من مكانها وفتحت الباب وخرجت 

قمر بخوف: اي اي الضلمه دي ا اي ده ب بدر بيه ب بدر

ابتدا صوتها يعلى بخوف: بدر بدرر

فضلت ماشيه لحد ما خطت خطوه

بس على الهوا لان كان فيه سلم المفروض تنزله وهي مشافتوش لسه هتقع على السلم لقت ايد مسكتها جامد وشدتها عليه صرخت صرخه بعد كده سكتت لما سمعت صوت بدر وهو بيقولها: اهدي ده انا

قمر فضلت تنهج بسبب الصرخه والخوف وضربات قلبها زادت وبدر فضل ماسكها نفس المسكه قمر بتوتر وبتبعد: خلاص شكرا لسه هتبعد رجعت خطوه ل ورا وكانت هتقع تاني وبدر مسكها بسرعه سندت قمر عليه

بدر: اسيبك ولا امسكك 

قمر: لا لا خلاص

قمر: اي ياربي فيلم الرعب الي انا فيه ده ما تفتح النور ياعم

بدر بعلو صوته نده الخدامه عشان تفتح النور وبعد ما النور اتفتح بعدت قمر برتباك

قمر: ش شكراً

بدر بجديه: العفو

بدر: اي الي خرجك من اوضتك 

قمر: وانا لو كنت عارفه اني هخرج ف الضلمه دي كنت خرجت خرجت عشان زهقت بقالي تلت ساعات قاعده جوا زهقانه وبعدين انا جعانه 

بدر ونسي خالص ان هي ممكن تكون جعانه لان مش متعود ان حد يقعد معاه ف البيت اصلا: بدر تحبي تاكلي اي

قمر بتفكير: ممم نجرسكو بحبها اوي

بدر: خلاص هطلبلك

قمر: لا انا هعملها انا بحب اعملها

بدر: انتي عايزه تتعبي وخلاص وبعدين براحتك وهو رايح على اوضته بيكلمها: المطبخ تحت على اليمين ياريت بلاش دوشه 

قمر: خد خد بس انت رايح فين هو محدش قالك انك هتاكل معايا 

بدر: لا محدش قالي انا مباكلش بليل

قمر بأمر: لا انا هنزل اعمل الأكل وانت هتنزل معايا وهتاكل معايا يا استاذ بدر حابسني هنا بمزاجك يبقا امشي انا بمزاجي المرادي

بدر بعد زن كتير منها وهو خلاص الصداع وصل للأخر وافق نزلوا على المطبخ راح بدر ناحيه السفره الي ف المطبخ وقعد عليها بملل وقمر هي الي واقفه بتطبخ بسعاده

قمر: فين المكرونه يابدر

بدر وحس ان لما شالت كلمه بيه من اسمه او نطقت اسمه عموما غير اي حد حس بأحساس غريب ومختلف 

بدر: عندك ف الدرفه الي فوق درج المعالق

فتحت الدرفه خدت المكرونه وابتدت انها تعملها وبعد نص ساعه وبدر خلاااص فاض بيه

بدر: يامسهل خلصتي ولا لسهه

قمر وهي بتدخلها الفرن: هااا خلاص خلصت ربع ساعه بس وتكون جهزت

خرجو من المطبخ واتكلمت قمر: عايزين نقعد ف الڤرندا

بدر: تمام

راحت قمر بعد وقت مش كبير جابت النجرسكو من الفرن وحطت بيبسي وراحت على الڤرندا بالأكل

لقت بدر قاعد وسرحان 

بدر فاق من شروده على حركه قمر قدام وشه وهي بتحرك ايدها يمين وشمال

بدر: ياربي والله اول مره اشوف حد بالغباء ده وربنا انا مبشوووف انا مبشوفش ياشيخه هكدب عليكي ليه

قمر وهي بتقعد ع الكرسي الي جمبه: خلاص ياعم متزعقش انا نسيت ولقيتك سرحان قولت افوقك وبعدين ما انت عرفت اهو وفوقت ده انت بتشوف احسن مني

بدر: قري فيها بقا 

قمر: لا ياعم ولا اقر ولا حاجه يلا عشان تاكل

بدر ابتدا ياكل وميكدبش ان فعلا طعم النجرسكو خطير ليها حاجه مميزه ادتها طعم خرافه

قمر: ها اي رأيك

بدر وحاول ميبينش انها عجبته: ممم يجي منها بردو

قمر: اوووف بقا رخم

بدر بتحذير: سمعتك بتقولي حاجه

قمر: ها ابدا انا باكل اشرب بيبسي اشرب

بعد وقت خلصو اكل وقعدو الاتنين ف شرود وهما ساكتين قطعت الصمت ده قمر وهي بتقول: انت كان قصدك تخطف مين بدالي

بدر: وانتي مالك

قمر: ياعم مش اسرار حربيه هي

بدر: دي بنت كانت بتشتغل عندنا ف الشركه واحنا ك شركه معروفه جداا ف الموضه والفشون عموما ف لينا تصاميم معينه ولو تصميم واحد منهم طلع برا في اسهم كتير ف الشركه ممكن تقع وهي بغبائها اتعونت مع شركه منافسه لينا واتفقو معاها انهم ياخدو التصميم ده لانه تصميم مهم وكان هيرفع الشركه بشكل واضح المهم ياخدو مقابل انهم يدوها مبلغ والبنت طمعت وبما انها كانت السكرتيره بتاعتي ف معاها كل التصاميم خدت التصميم وادتهولهم وبعدها اختفت وبندور عليها لان لو ملقيناش التصميم ده ف ظرف اسبوع لان ده المفروض يتسلم ف الحفله بتاعه نجاح اخر تصميم للشركه للأسف اهم تصميم لينا هيضيع علينا

قمر بتفكير: ممم طب البنت دي اسمها اي

بدر: ليان محمود محمد

قمر بصدمه: ايههههه

تفتكرو مين ليان دي واي علاقتها ب قمر وليه قمر اتصدمت لما سمعت اسمها وهل هتفضل محبوسه عند بدر وبدر هيحبها ولا هيلعب بيها ف الأول كل ده هنعرفه ف الفصول الجايه♡ .



                الفصل الرابع من هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية من هنا

تعليقات