قصة عروس أخي السماره
البارت الثاني 2
بقلم زهرة الربيع
انا حامل من عابد اخوك... كان غصب عني والله التفتتله ولسه هتتكلم اتجمدت مكانها وكانت هتقع من طولها وقالت ..عابد
عابد كان بيبصلها بزهول شديد وصدمه ومش مصدق الي سمعو
كانت بتبصلو كأنها شافت شبح ...وهو بيبصلها بصدمه وقال ..حامل.. انتي قولتي انك حامل يا سماره
سماره بلعت ريقها برعب وقالت.. انت ازاي تدخل هنا وصلت بيك الجرأه انك تدخل اوضة اخوك ومراته بالشكل ده.. اطلع قبل ما حد يجي.. لو مروان جه حالا انا هقوله على كل حاجه
عابد بصلها بغضب ومسكها من درعاتها وقال.. انتي.. انتي كنتي بتقولي ايه .. اخلصي انطقي صحيح حامل مني
سماره بصيتله بغضب ودفعته وقالت ..اطلع بره بقولك هصوت والم عليك البيت انت ما لكش دخل بيا
عابد بصلها بغضب وقال..اعملي كده ...صوتي عادي على الاقل الناس تفهم ان احنا لسه بندخل..مهو طبيعي الواحده تصوت ليلة دخلتها
سماره بصتلو باستغراب وقالت..اخوك لو جيه هيقتلك
عابد بقى يقلع بدلته ببرود شديد ولا كأنها بتقول حاجه
سماره اتسعت عينيها باستغراب وبصتله وقالت.. بقولك امشي حالا انا على زمة راجل دلوقتي.. انا مرات اخوك افهم اللي بتعمله ده غلط
عابد قرب عليها وهو بيبص لعيونها جامد وقال.. انا عمري ما عملت حاجه صح معاكي يا سماره من ساعه ما قتلوني عيونك وانا تايه في الغلط وكل حاجه بعملها من غلط لغلط ..بس ما تقلقيش مروان مش هيجي لان ببساطه انتي ماتجوزتيش مروان ..اتجوزتيني انا
سماره اتسعت عينيها بصدمه رهيبه وبقت تبصلو بزهول وهو قرب عليها اكتر وقال ..كنتي متخيله اني ممكن اسيبك اتجوزي غيري طب انا عملت كل ده ليه لو هسيبك تتجوزي غيري
سماره حست بدوخه شديده وبقت مش قادره تقف وهو سبتها من وسطها ليه وسندها وقال اهدي شويه احنا لسه ما وصلناش لمرحله التعب
سماره بقت تبصله وهي مش قادره تقف وقالت.. انت بتقول ايه مش فاهمه حاجه
عابد ابتسم وقال...انا هفهمك يا حياتي.. مروان دلوقتي عندي رجالتي خاطفينو لحد ما الفرح يتم والصبح هيرجع هنا..وانا وانتي اتجوزنا وكل الناس اللي بره شهدت ان انا اللي كتبت عليكي...ها قولي لي بقى انتي صحيح حامل..اللي سمعته وانا داخل ده صحيح
سماره بقت تبصلو بزهول وهيه مش مصدقه اللي سمعته منه وثواني غابت عن الوعي
عابد سندها بقلق وبقى يضرب خدودها لخفه وبيقول سماره..بت يا سماره مالك ...وشالها وحطها على السرير وقرب عليها وهو بيبص لملامحها بقلق شديد
مسك كبايه ميه وبقى يحطلها منها على وشها بيحاول يفوقها وبيقول سماره. سماره
بس مكانتش بترد قعد على السرير وشدها عليه وبقى يحاول يفوقها
بعد شويه فتحت عينيها وبقت تبصلو بتوهان ..بص لعيونها وقال بهمس ايه يا قمري حد يخض عريس ليله دخلته
سماره اول ما حست بيه دفعته وبعدت على اخر السرير وقالت بتوتر..انا...انا مش مصدقه اي حاجه من اللي انت قولتها دي انا هنزل حالا واعرف منهم ازاي يعملوا فيا كده ازاي يجوزوني ليك انت من غير حتى ما اعرف
لسه هتتحرك عابد شدها عليه وقال مش هتستفيدي حاجه حتى لو تعبتي نفسك ونزلتي.. انا اللي اتجوزتك انا كنت عارف انك مش هتصدقي وجبتلك ورقه من الماذون اتفضلي اقريها على راحتك ..على ما اخد دش واطلع..و يا ريت لما اطلع الاقيكي مكانك وعاقله ..وبص لها بطريقه تخوف وقال عشان انتي عارف انا لما بتضايق بعمل ايه..واكيد متحبيش تضايقيني قال كده ودخل على الحمام وسابها واقفه بتبص لطيفه بزهول ومش فاهمه ايه اللي بيحصل بالظبط
بعد شويه خرج من الحمام وهو بيصفر ببرود ..وكانت يماره مستنياه بغضب شديد وقالت.. تمام لو احنا فعلا اتجوزنا اتفضل طلقني..انا لا يمكن اعيش مع واحد زيك انا مش طيقاك بعد اللي عملته فيا
عابد اتنهد بضيق وقعد على السرير وولع سيجاره وقال بلا مبالاه ..ه ينفع اطلقك ليلة دخلتك ..الناس تقول عليكي ايه ..انتي كبيره وفاهمه وعاقله وعارفه لما الواحده تطلق ليله الدخله ده معناه ايه
سماره بصتلو بغضب وقالت بسخريه ..اعرف وما عنديش مشكله اتفضح بس اخلص منك
عابد وقف وقرب عليها ولسه هتبعد شدها عليه ونفخ دخان سيجاره في وشها هو بيبصلها جامد
سماره بقت تكح من الريحه ..وعابد رما السيجاره على الارض وداس عليها برجله وقال وانا ميرضينيش تتفضحي لو كان يرضيني مكنتش اتجوزتك دلوقتي وعملت كل ده
سماره قالت بغضب شديد..و انا مش عايزه اعيش مع انسان وس،،خ زيك انت واحد سا،،فل استكترتني على اخوك و اتهجمت عليا وانا خطيبته لا وكمان خطفتو واتجوزتني من غير علمي
عابد بصلها لما قالت كده وقال بغضب شديد ...ده لانك حقي ياسماره...حقي وبتاعتي ولا اخويا ولا 10 زيه يقدروا ياخدوكي مني انتي ليا ومن زمان قوي
سماره قالت بغضب.. انا لا يمكن اكون لواحد زيك سيبني اوعى سيب...
بس قطعت كلامها لما قرب لها بغضب مره تانيه
سماره قالت ببكى وتعب .. سيبني سيبني علشان ابنك لو كررت الي عملتو تاني ممكن تحصله حاجه
عابد وقف بسرعه لما فهم قصدها..وحط ايده على بطنها بسرعه وقال انا انا نسيت انتي صحيح حامل بجد يعني ولا بتقولي كده وخلاص
سماره بصتلو بحقد وقالت بغضب شديد.. للاسف حامل
عابد ابتسم وهو بيبصلها وقال ...من امتى
سماره قالت بغضب هيكون من امتى يعني
عابد ضحك وقال... قصدي عرفتي امتى
سماره وقفت بالعافيه وقالت دي حاجه ما تخصكش لو سمحت بقى سيبني في حالي وطلقني
عابد قال بغضب كلمه طلقني دي ما تقولهاش على لسانك تاني وعلى فكره مروان هيرجع بكره على البيت لو لاقدر الله صادفتك بس بتتكلمي معاه هقطع رقبتك واعمل عليها مزاد يا سماره
بقلم......زهرة الربيع
سماره ضحكت جامد وقالت.. لا وكمان الباشا بيغير حضرتك خلاص اعتبرتني من املاكك علشان تغير عليا من الراجل اللي انا اصلا من حقه وكان المفروض مكانك دلوقتي
عابد شدها من ذراعها وقال بغضب انتي مش من حق حد غيري انتي ملكي انا وبس يا سماره سمعتي
سماره دفعت ايده بغضب وقالت انت اسوء انسان شوفته في حياتي وسخ بجد لسه هتمشي
عابد قال .. واحده غيرك المفروض تحمد ربها.. يعني انا وفرت عليكي تعب كتير كنتي هتعمليه ورمالها شريط المنوم.. الي مرات عمها ادتهولها علشان تخدر مروان
سماره بصتله بزهول وبقت تفتش من فوق في الفستان كانت مخبياه فيه بس لما اتهجم عليها وقع منه
عابد ضحك جامد وقال.. افكار الثانويه دي بتاعه مرات عمك صح ..وقرب عليها وقال هو في حد يكون معاه القمر ده كله وهيصبر يشرب حاجه او ياكل حاجه .. الاكله السخنه تحب تتاكل سخنه متقبلش اي تعطيل وقرب منها تاني بحنيه
سماره بقت تبصلو بارتباك من قربه بس جيه في بالها وقت ما كان بي،،عتدي عليها وبتحاول تترجاه علشان يبعد ..اسودت عنيها بغضب ودفعته بكل قوتها وقالت لو قربتلي تاني هقتلك سامع اوعى تلمسني والله بجد هقتلك واقتل نفسي
ونزلت دموعها بغزاره وهيه بترتجف وبتبصلو بخوف شديد
عابد حس بحزن شديد من نفسه على الحاله اللي هي فيها وقال... اهدي يا سماره انا..انا مش هعمل حاجه غصب عنك ارجوكي اهدي وحاول يقرب منها يهديها
بس رجعت لورا وهي وبتصرخ وبتقول.. خليك بعيد عني خالص
عابد اتنهد وبعد شويه وقال.. اهو بعيد تمام ارجوكي تهدي شويه بقى
سماره بصتلو بتحدي وقوه وقالت..انا هعرف ازاي اخد حقي منك انا هعرف ازاي انتقم منك واحاسبك على كل دقيقه يا عابد
واخذت هدومها ودخلت على الحمام بغضب شديد
عابد اتنهد وقعد على السرير وحاولي يهدى ورن لواحد وقال..ايه الاخبار عندك
الراجل رد وقال.. مش تمام يا باشا اخو حضرتك قالب الدنيا من ساعه ما جبناه ومش راضي يهدى خالص
عابد قال بغضب وتهدوه ليه سيبوه يتفلق خلاص كلها ساعات وتسيبوه ووووو