قصة قلوب ارهقها نبضها
البارت الرابع والاربعون 44
بقلم ياسمين رجب
هند/ هناك غير هنا يا ماجد في أماكن مخصصة للأطفال زي مدرسه داخليه كده الطفل بيكبر ويدرس فيها بس بيطلعوا قد المسؤوليه و فجاءة صوت هند
هند بصوات / اده لاء لاء مستحيل ده يحصل يالهوي هو في كده لا مش ممكن مستحيل حصل امتي ده
ماجد رمي الملفات الشغل من ايده وجري علي هند في ايه يا هند
هند/ بص تعالي بسرعة اتفرج شوف اللي بيحصل شوف الفضيحة ياعيني على بختك يا مسك يا ميلة باختك يا حببتي ملحقتيش تفرحي
وقف ماجد منتج مكانه وكان مخة وقف عن التفكير
هند / ماجد ماجد في ايه اتصرف هنعمل ايه احنا في مصيبة لما صدقنا الوضع بنهم أتصلح
ماجد/ هي ما فيش غيرها بنت ال... هي اكيد
وماسك التليفون و اتصل بفاطمة
فاطمة بهدوء مبالغ فيه الو يا ابو فرح خير خيبة لتكون حنيت أو حشتك
ماجد/ انتي ايه اللي بيجري جوا عروقك ده ايه أنتي شيطانه لا يمكن تكوني بتحسي زينا انتي ناسية إن عندنا بنات و ربنا مش بيسيب اتقي الله في بناتك يا فاطمة
فاطمة / هههههههههههه يبقي الفيديو وصل ولسة يا ميجو انتم شوفتوا لسة حاجة و غلاوة ابويا و شدته لا هنتقم منكم واحد واحد اه صحيح ابعتلي سلام السنيورة اللي جانبك و بلغها أن الدور عليها مش فاطمة اللي بتاخد منها حاجة ملكها يا ميجو
ماجد/ انتي احقر حد شوفته في حياتي مستنقع زباله
وقفل الخط في وشها وهو في قمة. غضبة و عقله عاجز عن التفكير
وعند مسك وبيجاد كانو في عالم الاحلام عالم خيالي صنعو بدقة داخل قلوبهم . و كان الايام مستخسره فيها الفرح
بيجاد وهو. حاضن يدها بشده. وهي وضعة رأسها علي رجله و كأنها شيء ثمين يخشي أن يضيع منه فهو يعشقها حد النخاع
وحين يقول الرجل انت عاشق فا هو تعدي مرحلة العشق أيضا وأصبح أسير عشقها
قال بيجاد وهو يلعب بشعرها /
بقولك ايه يا قلبي ما تيجي نمد كام يوم كمان ملحقتش اشبع منك يا قلبي
مسك بضحك
تؤتؤ يا بيجو انا هموت واشوف فارس بجد.معنديش صبر
رفع بيجاد رأس مسك و التهم شفتيها في قبله طويله وقال لها وهو يقبل كل أنحاء وجهها في قبل متفرقة
انتي لسة عندك وقت. كبير يا قلب بيجاد علشان تقدري تسافري الاول تاخدي التأشيرة
مسك / بس انت ماينفعش تقعد كل ده لحد ما اخلص ورقي انت لازم تسافر علشان فارس وانا ابقي احصلك بعد ما الورق يخلص
بيجاد وهو يشدها عليه مرة أخري متقلقيش علي فارس يا قلبي فارس في اغلي مدرسة داخلي في المانيا متخصصة لاطفال الرضع و معاه مربية متخصصة
قطعة كلامة مسك / ولو ولو تبقي اغلي مدرسة في العالم طلما بعيد عن حضني يبقي لاء عمر قلبي ما حيطمن عليه اتصدق يا حبيبي لو اقولك أن شامة رحيته فيك نفس قوي يا بيجاد اضمة لحضني اشم ريحتة كده جوايا يااااه يا بيجاد كان نفسي ارضعة قوي كان نفسي احس بيه
ضمها بيجاد لحضنة وكأنه يبث لها الامان اللي كانت نفتقداه هانت يا قلب بيجاد يا راحت بيجاد ان شاء الله بكرة تاخدي في حضنك و يكبر بين ايدك
مسك / علي قد ما انا مشتاقة اليوم ده علي قد ما انا خايفة اكون بجاذف بمرواحي معاك و فارس يعرفني و يوم من الايام يوقع الفديو ده تحت ايده بجد انا اموت فيها كده اكون انتهيت بجد
بيجاد / متخافيش خلاص يا عمري موضوع وخلص وراح لحال سيبله وتقريبا كده كل حاجة اتمسحت من النت يعني خلاص تسافري معايا و انتي مطمته
وعند ماجد اتصل بيوسف
ماجد/ أيوة يوسف شوف اللي حصل شوفت بما ال .. عملت فينا ايه
يوسف / اهدا يا ماجد علشان افهم انا مش فاهم حاجه منك بنت مين و عملت ايه
ماجد/ بعصبية مبالغ فيها بنت ال... فاطمة
يوسف عملت ايه الشيطانه دي تاني اوعي تقول نزلت حاجة تانية
ماجد / انيل من الاولنيه كأن مسك بجد هي اللي في الفيديو معمول بحرفية.تامه
يوسف بنت الأبلسه هي عازة توصل لا ايه بظبط
ماجد / الغيرة و الحقد اللي جوها وكمان عاوزه تنتقم من اللي مسك عملته فيها
وفحاؤة جرس الباب عند ماجد بن
ماجد / يوسف خليك معايا الباب بيخبط
فتح ماجد الباب لاقه الشرطه واقفة علي باب
ماجد بخضة يوسف انزل بسرعة شرطة علي باب
ماجد/ خير في ايه
ضابط شرطة/ هنا بيت المدعوة مسك فايز
ماجد/ لاء هي مش ساكتة هنا انا بكون اخو جوزها بس حضرتك عاوزها في
ضابط باستهزاء هه ههههههه هي بسلامتها كمان متجوزة و ايه جوزها اللي بيسرحها
ماجد/ بعصية هو في. ايه يا حضرتك الضابط أما سالت سؤال وانا جاوبتك ايه لازم التجريح في أعراض ناس انت متعرفش عنها حاحة
في نزله يوسف مخصوص
يوسف خير يا ماجد في ايه
الضابط انا عاوز عنوان مسك علشان مطلوب القبض عليها في ترويج افلام منافية الادب افلام تخدش الخياء العام
يوسف / حضرة الضابط الافلام دي مفبركة
الضابط انا جهة تنفيذ كل المطلوب مني إحضار المدعوة مسك لكن حكاية انها بريئة أو متهمة دي مش تخصصي
يوسف / تمام بس مسك مسافرة دلوقتي أو ما ترجع احنا بنفسنا ختاخدها ونيجي علشان تثبت براتها
ضابط / تمام وانا احط أمين شرطة علي باب العمارة
أمجد بعصية بقولك هي مش ساكتة هنا مش ساكنه هنا
يوسف خلاص يا يوسف اهدا ثم التفت إلي ضابط
تمتاز حضرتك أو ما توصل من السفر انا حجبها و نستعد امضيلك تعهد بكده
ضابط تمام و ماشي
ماجد / يوسف اللحقيني لتصل لصديقك اللي الداخليه خالية ينصرف
يوسف / من غير ما تقول انا كلمته قبل مانزل ده اللي اخرني شرحتله الوضع كله وقالي حينصرف بس انت لازم تبلع بيجاد حالا
ماجد/ ده اللي لازم يحصل مع اني ما كنتش عاوز. اعكنن عليهم فرحتهم بس الظروف اقوي مننا
ماسك ماجد التليفون و اتصل بالاوتيل
وعند بيجاد و مسك
بيجاد./ مسك خفي شوية خلينا نلحق ننزل ناكل علشان انهاردة محضر لك حته خرجو مناسبة
مسك من جوا حلاوتك مفجاءاتك يا بيجو بيحبك قوي
يا بيجو انت عشقي
وفحاؤة رن هاتف الاوضة
بيجاد/ في نفسة استرها يارب محدش بيتصل هنا والوحيد الي عارف. رقم الاوتيل هو امجد
طلعت مسك من الاوضة بيجاد انت مش سامع صوت التليفون مش بترد عليا ليه
قال لها:
اتصدقي بالله أنا خايف ارفع سماعة التليفون وقول الو
مسك:
بيجاد رد علي تليفون لتكون حاجة حصلت لفارس متنساش أننا قافلين تليفون بقاله اربع ايام متعرفش اللي بيحصل حوالي
ابتسم بيجاد قلنا اخر واحد ممكن تسقلقي علي
بيجاد / أيوة يا ماجد خير مش قلتلك ما تتصلش بية غير عند الضرورات
امجد بيجاد مسك في كارثه كبيرة و البوليس جه هنا وسأل عليها
اتعدل بيجاد و بأن علي وشه الاهتمام
بيحاد/ اهدي كده واحكيلي ايه اللي حصل بالظبط علشان اعرف حعمل ايه
قص ماجد كل الي حصل لبيجاد لحد ما الضابط نزل من عندهم
بيحاد بغضب هو اركان الاوضة و غلاوه ابني ما حاسبها بنت ال ... و حيات امي لا حوريها اللعب يكون ازاي ماشي فاطمة ثم قال بصوت أشبه بالفحيح
امجد ترفع قضية علي بنت ال.. و تاخد بناتك منها الله تلحق اللي هي خربته معاهم
قفل بيجاد الخط وعيونه كلها حسرة علي حظ مسك مسك بقلق خير يا بيجاد ايه حصل غير لون وشك كهده في ليا بس حصل انا بدأت اقلق
سحبها بيجاد لحضنة انا جنبك و حفضل العمر كله يا مسك ثم أخرجها برفق وقال يلا حببتي تجهزي حالك علشان مسافرين دلوقتي حالا
مسك / باستغراب هو انت مش قلت حنقعد يومين كمان
بيحاد/ بعين مدمعة معلش طلع عندي شغل مفاجئ . حركي من حالك بقا علشان ما نتاخرش
مسك / حاضر بس هات لي تليفوني اكلم عطر علشان بيحاد/ مش ممكن تخلص عاوز. انزل مصر حالا