قصة انتقام ثم حب البارت العاشر10والحادي عشر11بقلم لولو الصياد

قصة انتقام ثم حب

البارت العاشر10والحادي عشر11

بقلم لولو الصياد


دينا وهى تقف وتبعتد عن مرمى يديه وهى تراه يخلع ملابسه 

دينا ...انت بتعمل ايه 

احمد الصياد ....هكون بعمل ايه واحد دخلته انهارده هينام بهدومه

دينا ..بخوف...لو سمحت بلاش كده

احمد الصياد ....هههههههههه بلاش ايه هو انا لسه قربتلك

دينا ...بقهر ....مش هيحصل 

احمد وقد اصبح عارى الصدر واقترب منها حتى وقف امامها

احمد وهو يزيل الاسدال عن شعرها ويتحسسه برقه ونعومه 

وكانت دينا ترتعش بين يديه 

دينا ...  ارجوك كفايه

احمد الصياد....انا مش هعمل حاجه بالغضب كله بالرضا وبعدين انا جوزك وده حقى ولو انتى عارفه دينك صح كنتى عرفتى ان الملايكه بتغضب عليكى لو منعتينى من حقى 

دينا بدموع ...بس انت بتنتقم مش حب 

احمد الصياد وهو يقترب ......منها ويقبل شفتيها بقوه وشوق فهى فعلا جميله جدا 

ظل يقبلها ويقبلها ويتحسس جسدها حتى حملها بين يديه ووضعها بسريرهم الزوجى 

احمد الصياد وهو ...........فقد كانت فى دنيا اخره 

احمد الصياد .....انتى حلوه اوى فعلا

دينا ....بصوت هامس ..   انت كمان بس لو تبطل قسوه 

عاد احمد يقبلهاو......... حتى انصهر الجليد والحاجز بينهم وحلقوا فى سماء الحب والرغبه والاشتياق

واصبحت دينا زوجته فعليا امام الله والناس ....

.........

فى غرفه سما 

على الصياد ...البسى هدومك 

سما ....وده ليه يعنى

على الصياد ..  بلاش عناد يا سما والبسى هدومك هنروح نجيب الشبكه 

سما وهى تفكر فى الاموال التى تطلبها حبيبها فوجدت انها فرصه تطلبهم منه بحجه الجامعه

سما ....انا عاوزه طلب الاول 

على ....عاوزه ايه

سما.... عاوزه فلوس 

على ...انت تؤمرى حبيبتى 

سما ...بس كتير شويه

على ....كل اللى تطلبيه يتنفذ حتى لو طلبت روحى 

سما ....بتافف ....عاوزه ٢٠ الف جنيه 

على . .  ممكن اسال ليه 

سما ....محتاجه شويه حاجات وكمان هاخد كورسات 

على ....طيب يا حبيبتى الصبح قبل ما تروحى الجامعه يكونوا معاكى

سما ....شكرا 

على وهو يقترب منها ويرفع وجهها اليه وينظر فى عيونها التى يعشقها 

على الصياد........ 

على الصياد ....  انا بحبك يا سما بحبك ومفيش شكر بين راجل ومراته 

سما بكسوف ....بس 

ولكن قطع كلامها على وهو ينقض على شفاتيها ويقبلها برغبه شديده 

حتى شعر بحاجتها للهواء وهو كذلك فتركها ولكن كانت تترنح بين يديه فضمها الى صدره بقوه 

على الصياد ......بعشقك يا سما انتى حته منى 

سما .....على ممكن تخرج علشان البس

على الصياد... بمزح ......تما تلبسى انا ماسكك 

سما بغيظ .....على اتلم واخرج بره 

على الصياد..... هههههههههههه حاضر حاضر متتعصبيش 

وخرج وتركها وحدها 

سما لنفسها .....ياربى اعمل ايه معنتش عارفه ولا فاهمه حاجه استر يارب من اللى جاى 

 .       ............... .....    .......    ......

فى مطار القاهره الدولى 

يصل رجل يبدوا عليها القسوه وحده الملامح انه يعمل مع المافيا ولكن من اصول عربيه اطلقوا عليه اسم السفاح 

وجد احدى رجاله يقترب منه 

السفاح ..........خد الشنط وعلى الشقه على طول محتاج ارتاح 

الشخص الاخر ويدعى هاشم 

هاشم .... اوامرك 

فى السياره 

السفاح ....فى جديد 

هاشم .....اتجوز يا باشا 

السفاح. .....حلوه اوى وايه تانى 

هاشم ......وهو يحكى نتيجه مراقبته لاحمد الصياد

السفاح .... تمام اوى 

هاشم ....حضرتك هتقتله امتى 

السفاح ....بغضب ....حدودك متتعدهاش وبعدين لسه بدرى الصبر حلو وخصوصا لو الصيد ثمين ههههههه ههههههه

.......  .........

فى منزل عم ايه 

استقرت ايه فى منزل عمها وكانت تشعر بالحب والراحه وكانها مع والدها 

وهاهى لا تستطيع النوم فخرجت من غرفتها ونزلت الى الاسفل لتخضر كوب من الحليب 

فوجودت اشرف هناك 

اشرف. ..... ........ايه ده انتى لسه صاحيه اكيد بتفكرى فيا 

ايه ......هههههههههه مجنون 

اشرف .....اطلب منك طلب ينوبك ثواب 

ايه .....اطلب

اشرف...... اين عمك جعان عصافير بطنى بتصوصو هموت من الجوع وعاوز اى حاجه اكلها 

ايه ..........موافقه بس بشرط

اشرف .....ايه بها


ايه .....    .......تعلمنى فرنساوى 

اشرف. .. .بس كده انا تحت امرك يا جميل بس اكل حرام جوعان جوعان يا ناس 

ايه ....  ههههههههههه بس هتفضحنا 

............    .....

فى غرفه احمد الصياد

كان احمد ينام الى جوار دينا التى اعطته ظهرها وهى تبكى ضعفها حتى انها لم تستطيع التحرك نهائيا 

رغم حنيته ورقته الشديده معاها وكانها وسط رجلين احدهم ناعم رقيق يعاملها وكانها شىء ثمين لديه 

وشخص اخر كل مهمته ان يقسو عليها وينتقم من والدها بها

احمد الصياد بحده .....كفايه عياط وجعتى دماغى

دينا .   بشهقه ..    اسفه 

احمد الصياد......يا سلام لو بقيتى حامل تبقى حاجه حلوه لانى بصراحه مش عاوز اكررها تانى معجبتنيش

دينا ببكاء اقوى .....متشكره 

كان يهم بالرد عليها بقسوه فهو قد شعر بسعاده لا توصف ولكن يريد ان يجرحها فقط ولكن قطع حديثه صوت طرقات على باب غرفتهم 

احمد الصياد وهو يرتدى الروب الخاص بيه ويفتخ الباب 

سيده .....احمد بيه فى واحد عاوز المدام تحت 

احمد الصياد..... مين ده 

سيده ...بيقول والدها 

احمد الصياد بغضب .....جابر هنا 

..... . .........

الفصل الحادى عشر.....

ارتدى احمد الصياد ملابسه سريعا ونزل الى الاسفل دون حتى ان يتحدث مع دينا 

نزل احمد سلالم القصر الداخليه بسرعه حتى وصل الى الصالون حيث يوجد جابر فتح الباب بقوه ودخل وهو غاضب بشده 

وعلامات القسوه والغضب تظهر عليه عاقد لحاجبيه ووجهه احمر من شده الغضب 

ويضغط على كفوف يديه بقوه 

جابر بسخريه وضحكه مستفزه وهو يجلس على احدى الكراسى ويضع ساق فوق الاخرى 

وينظر الى احمد باستفزاز 

جابر .... ايه ده احمد باشا بنفسه نازل يستقبلنى 

احمد بحده ....انت ايه اللى جابك هنا يا كلب انت

جابر باستفزاز اكبر وبرود اعصاب 

جابر.... عيب يا باشا ده انا حتى حماك 

احمد الصياد وهو يحاول التحكم باعصابه باقصى قوه حتى لا يقتله 

احمد الصياد ... انت عاوز ايه وبلاش استفزاز احسنلك علشان تخرج من هنا سليم مش على ضهرك 

شعر جابر بالخوف من نظرات احمد وانزل ساقه بسرعه وبلع ريقه بصعوبه وتحدت بصوت 

متحشرج 

جابر ....انا جاى اشوف بنتى 

احمد الصياد ....وانا قلتلك قبل كده متفكرش تيجى هنا وبنتك تنساها نهائى 

جابر .  ....مجيش هنا ماشى انما بنتى انساها مستحيل 

احمد الصياد.... واضح انك عاوزنى افهمك بطريقتى 

جابر ....تقصد ايه 

وكاد احمد ان يعطيه بوكس بوجهه 

لكن اوقف يده بالهواء وانزلها الى جانبه حين سمع صوت دينا ولاول مره تنادى اسمه

دينا بصوت مخنوق .....احمد 

التفت لها احمد بسرعه ونظر لها وجد وجههل شاحب خائفه ترتعش وبقوه 

دينا ....ببكاء . . ارجوك بلاش هو هيمشى بس ارجوك بلاش تاذيه 

جابر وهو يقترب منها ويشدها الى حضنه 

جابر ...  بنتى حبيبتى وحشتنى اوى

دينا وهى تبتعد عنه فهى لم ولن تنسى قسوته نهائيا واجباره لها على الزواج من احمد الصياد

دينا .....حضرتك عاوز ايه يا بابا

جابر وهو يتحدث بهمس ..حتى لايسمعه احمد الذى كان ينظر لهم كالصقر 

جابر ....عاوزك لوحدنا تعالى نطلع الجنينه بره 

دينا..... حاضر 

ونظرت الى احمد الصياد لترى رد فعله 

احمد الصياد..  روحى 

خرجت دينا برفقه والدها ووقفوا باخر الحديقه حتى لا يسمعهم احمد 

دينا ....اتفضل قول عاوز ايه

جابر .  .هكون عاوز ايه فلوس

دينا بحزن ....كنت متوقعه بس منين انا مفيش معايا ولا حيلتى حاجه 

جابر. ......امال انا جوزتك له ليه

دينا .....انت عاوزنى اسرق جوزى 

جابر.      تسرقيه تشتغليه ماليش فيه انا عاوز ٢٠٠ الف جنيه خلال اسبوع وبسرعه تتصرفى وتجبيهم 

دينا ....ببكاء. .  .مفيش معيش فلوس نهائى انا محلتيش حاجه

جابر. . . وهو يفكر للحظه ......لا عندك 

دينا ... عندى ايه 

جابر .    شقه امك 

دينا .....وانت مالك بيها دى بتاعت ماما لما ترجع ان شاء الله تعيش فيها والله اعلم بكره يحصلى ايه على الاقل الاقى مكان يتاوينى 

جابر...  بغضب .....مش عاوز كلام افلام الشقه هشوف ليها مشترى وهتتباع وهاخد فلوسها ده اذا كنتى عاوزه تعرفى امك فين 

دينا بلهفه ......انت عارف مكانها

جابر.  .     لما تدينى الفلوس هقولك 

دينا ...   ببكاء ..   حرام عليك 

جابر بحده هتصل بيكى على ميعاد البيع سلام 

وتركها وخرج 

جلست دينا على الارض تبكى وتبكى بقوه حتى وجدت احمد الصياد يحتضنها من الخلف ويحملها بين يديه نظرت له ببكاء شديد 

دينا بتعب ..        انا تعبانه اوى يا احمد اوى 

واغمضت عيونها واستسلمت للاغماء الذى اصابها 

احمد  ........بحزن وهو يراها تغمض عيونها ........كنت عارف انك مش شبهه قلبى كان حاسس بس ايه حكايتك انا لازم اعرف كل حاجه عنك 

ودخل بها الى داخل القصر ..........

........................

فى الجامعه 

كانت سما تجلس بكافتيريا الجامعه تنتظر ميعاد المحاضره القادمه حين رن هاتفها برقم حبيبها 

ماهر.........حبيبتى وحشتنى اوى

سما بحب ....انت كمان يا حبيبى

ماهر ......متشكر اوى يا سما على الفلوس 

سما ....ولا يهمك حبيب قلبى احنا واحد 

ماهر ....اكيد 

سما ......ماهر انا نفسى اشوفك اوى 

ماهر بخبث ......وانا موافق حبيبتى 

سما ....امتى وفين 

ماهر ....ايه رايك يوم الخميس اجى اخدك من الجامعه وتقضى اليوم معايا 

سما ...  موافقه طبعا

ماهر ماشى حبيبتى وصدقينى عمرك ما هتنسى اليوم ده 

سما ......اكيد يا حبيبى علشان هشوفك .....

...........................

فى فيلا عم ايه 

اشرف ....حرام عليكى يا ايه ده انتى لخبطتى ليا الفرنساوى بتاعى 

ايه بمشاكسه ........انت اللى مدرس فاشل 

اشرف ......انا برده 

ايه وقد شردت وتذكرت على ولمعت الدموع بعيونها 

اشرف .... مالك يا ايه 

ايه ....وهى تمسح عيونها وتبتسم بحزن ...   ولا حاجه

اشرف .....ياريت يكون كلامك صح وعلى فكره انا مستمع جيد جدا اى وقت تحبى تحكيلى انا موجود 

ايه .....نكمل الدرس 

اشرف .....نكمل 

............................

فى شقه السفاح 

كانت يدخن سيجارته وهو يرى ملف يحتوى على كمل اخبار وحركات احمد الصياد

حتى دخل عليه هاشم وهو يحمل له كوب القهوه 

السفاح ......عرفت مين اللى كان الاسعاف جيبها 

هاشم ....ايوه امه 

السفاح ......تمام اوى حلو عاوزك تجيبلى بنت تكون بتثق فيها جدا وتنفذ كل كلامى 

هاشم  .............ليه يا باشا 

نظر له السفاح بغموض واطفى سيجارته وحمل فنجان القهوه وبدل ان يشربه رماه بوجه هاشم الذى صرخ من سخونه القهوه 

السفاح بقسوه ....ده انذار علشان متتدخلش فى اللى ملكش فيه 

خرج هاشم خوفا وفزعا منه فهو لا يرحم احد 

السفاح وهو ينظر الى صوره احمد الصياد

السفاح ......ابتدت اول جوله يا ابن الصياد استعد الأخرى....


   البارت الثاني عشر والثالث عشر من هنا 

    لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات