قصة عشقت بالصدفه
البارت العشرون 20
بقلم مجهول
رانيا واقفه بعربيتها قدام شركة كريم
رانيا بخبث /ودلوقتي. دا الوقت المناسب اني اخلي كارما دي تبعد عن كريم نهائي. كريم دا بتاعي انا وبس
في واحدة راحتلها ورانيا نزلت الزجاج
رانيا /تعملي ال قولتلك عليه بالحرف الواحد
البنت /من عنيا الاتنين. بس متنسيش حلاوتي
رانيا /هديكي ال انتي عيزاه. بس لو عملتي شغلك مظبوط
(وطلعت التليفون)
صوريتها اهي
البنت /دي قموره اوي ي استاذه. مش حرام عليكي تفرقي بين اتنين عشاق
رانيا بعصبيه /اخرسي. عشاق اي. كريم بيحبني انا
البنت /خلآص اهدي. يوه.
في الشركه
كريم ف مكتبة
وكارما كانت رايحه له علشان الاسبوع ال انفقه عليه خلص. وانها هتسيب الشركة
بس لقت بنت لابسه لبس قصير ومغري وداخله مكتب كريم
وبصت على كارما بترف عينها بخبث
كارما /مين دي
في المكتب. البنت دخلت وسابت الباب مفتوح قصدا
البنت /ممكن ادخل
كريم /ما انتي دخلتي خلاص
البنت وهي بتاكل اللبانه. /ايوا صح. هههههه
كريم /انتي مين
البنت /يوه. انت متعرفنيش
كريم /هو انا مفروض اني اعرفك
البنت قربت منه اوي. /نتعرف وماله
ولما شافت قرب كارما على المكتب
قامت بايسه كريم من شفايفه بوسه طويلة
وكريم شاف كارما. بعد عن البنت بسرعه
كارما شافتهم وبصدمه /ا ا ا انا
انا اسفه. دخلت من غير ما اخبط
ومشيت بسرعه
كريم راح وراها وجرى
كريم /كارما. كارما استنى
كارما ركبت الاسانسير ونزلت قدام الشركة
وكريم نزل وراها.
كريم مسك ايدها /كارما استنى
كارما نفضت ايدها. وحاولت تظهر ان الحصل دا مش فرق معاها
كارما بهدوء /في اي
كريم /انا َانا والله ماعرف مين ال جوه دي
كارما /دا ميخصنيش. دي حاجة بينك وبينها. وبعدين تعرف بنت تعرف ١٠ دي حريه شخصيه. محدش ليه دعوه
كريم /بس اانتي مش حد بالنسبه ليا
كارما بابتسامة كاذبه /احم. أنا مضطره امشي علشان ماما رنت عليا كتير. وقلقت عليا. انبسط اوي بالشغل معاك الأسبوع دا
مع السلامة
ووقفت تاكسي ومشيت
كريم مرر يده ف شعره بعصبيه
كريم /انتي كذابه ي كارما. بتحاولي تبيني انه مش فارق معاكي. بس عينك بتقول غير كدا
. وانا هعرف مين الوسخه الفوق دي
رانيا ف العربية بتضحك ومتابعه حوار كريم وكارما /ههههههههههه. هههههههه
الخطه نجحت جدا
بس على الله الغبيه ال فوق دي تنزل قبل ما يشوفها كريم
في الشركة
البنت مستخبيه ف مكان وبتتكلم ف التليفون
البنت /ايوا ي استاذه. عملت ال قلتي عليه. والبنت شافتنا
رانيا بابتسامه خبيثه /شفت كل حاجة قدام الشركة. سابته ومشيت. يعني الخطه نجحت
وبعدين انتي لسه عندك بتعملي اي. لو كريم شافك هتبقى مشكله
البنت /حاضر. همشي من هنا
قفلت الخط ولفت لقت كريم بيبصلها بغضب
البنت شهقت بخضه
عند أدهم وندى
بيتمشو
أدهم /قبل كدا كنت بتريق على بياخد حبيته وبيتمشي. وكنت بقول ليه ميخدهاش ف مطعم فخم مثلا.
بس دلوقت مبسوط جدا وانا ماشي مع ا ا ا ا ا حم ينهار اسود
ندى /اي. في اي
أدهم شاف واحده كان يعرفها زمان جايه عليه
أدهم /انا تعبت من المشي يلا نروح
ندى ضحكت /مش كنت بتقول انك مبسوط دلوقت
ادهم بسرعه /كذبه. كذبه بيضا. بس ابوس ايدك يلا نمشي
لو مش مشينا دلوقت هتنكدي عليا اسبوعين كاملين
ندى /ليه
أدهم /هتعرفي دلوقت
البنت راحتهم /هاي ادهم
أدهم /ه هاي
البنت /عامل اي. بقالك فتره مختفي. معنتش بتيجي حفلات ولا ديسكو. اي الحصل
أدهم /مشغول
وكان هياخد ندى ويمشي بسرعه
ندى وقفته /لا عيب ي أدهم ال بنعمله دا. مش تعرفنا الاول.
أدهم /اعرفكم؟
البنت /مين دي ي أدهم. اختك الصغيره
ندى /هههههههههه. ههههههههه. اخته؟
البنت /فاكر ي أدهم اول مرة تقابلنا فيها
أدهم /لا مش فاكر. وفرملي لحد هنا. الله يخربيتك
ندى /احكيلي احكيلي انا. انا اخته برضو وستر وغطا عليه
البنت /اول مره اتقابلنا انا هو. ابن الذين اول حاجه عملها خد رقمي ههههههه
ندى /آه. هههههه فعلا؟. وبعدين
أدهم /اي ال بيضحك مش فاهم
البنت /وبعدين شقطني كدا عادي عيني عينك. وانا بيني وبينك. أدهم عجبني. كفايه عينه الرصاصي
ندى بتجز ع أسنانها /آه فعلا كفايه عينه الرصاصي. قمر مش كدا
وسابتهم ومشيت
ندى /هي مشيت ليه متعصبه ليه
أدهم /انتي بعد ال قلتيه دا وبتسالي مشيت متعصبه ليه. ي شيخة ادعي عليكي ب اي وانتي فيكي كل العبر
ومشي ورا ندى
ولحقها ومسك ايدها
أدهم /استنى رايحه فين
ندى /ابعد ي أدهم. سيب ايدي
أدهم /غيرتي عليا.؟
ندي/وانا هغير ليه أن شاء الله. روح انت بس ل حبيبه القلب وانا هروح لوحدي
أدهم /انتي حبيبه القلب ي قلبي
ندى /هو انا كل ما امشي معاك خطوه الاقي واحده كنت تعرفها. انت عارف بنات مصر كلها
أدهم / بس انا سبت بنات مصر كلها وجتلك انتي
ندى /انت كدا بتثبتني يعني
أدهم ضحك /يعني
َوالله ي حببتي الكلام دا كله قبل ما اعرفك. ف مفيش داعي تدايقي لأنك انتي الوحيده ال ف حياتي دلوقت وانتي بس ال ف قلبي
ندى / منا عارفه. بس غصب عني بغير
انت ذات نفسك لما بتشوف اي واحد بيتكلم بس معيا. بتقلب الدنيا
انا بقى شعوري هيبقى عامل ازاي وانا بشوف كل يوم واحدة كنت تعرفها
أدهم باس باطن ايدها واتنهد
في الشركة
كريم بعصبيه مسكها من دراعها /انتي مين. ومين ال كنتي بتكلميه دلوقت
البنت بتوتر /م م ا انا. انا معملتش حاجة
كريم بعصبيه اكبر /بقول مين ال بتكلميه دا. ومين سمحلك تعملي ال عملتيه جوة دا
البنت بخوف "/انا اسمي سحر وواحدة طلبت مني اعمل كدا مقابل الفلوس
كريم ساب دراعها /واحده؟ واحده مين
سحر /ا اسمها رانيا على
كريم بصدمه /رانيا
عند احمد وزينه
زينه /كارما ما بتردش عليا
احمد /تلاقيها رجعت من الجامعه نامت ولا حاجه
زينه /يمكن
تليفون زينه رن
زينه /ايوا ي كريم
كريم/هي كارما معاكي
زينه /لا. وبكلمها مبتردش
انتي قلقتني هي كويسه
كريم /متقلقيش. هي كويسه.
سلام
وقفل
احمد /هو في اي
زينه /مش عارفه. كريم بيسأل ع كارما
احمد بابتسامه /بقول اي
زينه /اي
احمد /اي رايك اخد حبيبتي ونتغدي برا
زينه /بجد
احمد /اها
زينه /موافقه طبعا
احمد /موافقه أي. مين قالك ان انتي ال حببتي. انا بتكلم على حد تاني
زينه /نعم
مين دي. لو انا مش حبيبتك. يبقى مين.
احمد ضحك /هههههههه. انتي بريئه اوي وبتصدقي اي حاجه
زينه ضربته ف صدره بعصبيه
احمد /ابقى خلي بالك ل احسن حد يضحك عليكي وتصدقي
زينه /هاهاهاها. ضحكتني
احمد /هههههههه
كريم راح ل رانيا بيتها
رانيا فتحت /كريم. اهلا وسهلا
كريم /انتي ال قلتي للبت ال اسمها سحر تعمل كدا
رانيا بتوتر /سحر مين وتعمل اي
كريم /مفيش داعي تلفي وتدوري. هي اعترفت من اول قلم
رانيا /مش تصدقها. كدابه
كريم /انتي ال كدابه. انتي بتعملي ليه كدا. انتي عايزه اي مني.
رانيا /ما قلتلك علشان بحبك
كريم بعصبيه /وانا قلتلك مبحبكيش
وابعدي عني علشان مش ازعلك
وسبها وراح بيت كارما.
خبط على الباب
عائشه /اهلا وسهلا ي ابني. اتفضل
كريم /ممكن اتكلم مع حضرتك ومع عم محمد شويه
محمد /طبعا طبعا. اتفضل.
كريم دخل وقعدوا.
كريم /انا كنت جاي اقولكم. اني بحب كارما اوي.
قبل ما تفهمو غلط. انا لسه مقلتش ليها اني بحبها. فضلت اني اجي عند حضرتكم الاول وقلكم. علشان منكنش بنعمل حاجه غلط
محمد /كلامك دا كبرك ف نظري اوي
كريم /انا عاوز اتجوز كارما