قصة عشقت بالصدفه
البارت السادس 6
بقلم مجهول
ندي وادهم طلعو من الأسانسير
وهما ماشيين ندي ملاحظه ان الموظفين بيقفو يحترمو ادهم
ندي / مش عارفه بيحترموه علي اي
ادهم / سمعتك علي فكره
في مكتب كريم
كريم /خلاص موافق،هديكي الفلوس آل انتي عيزاها
زينه راحت تبوسه من خده /قلبي ي رب
الباب خبط
وادهم وندي دخلو
كريم /اهلا ي ندي اتفضلي
زينه /تعالي ي ندي
كريم بهمس لزينه/ هي كارما مجتش
زينه /وكارما تيجي بمناسبة أي
كريم/احم،لا ابدا قلت كدا علشان بشفكم انتو التلاتة مع بعض ع طول
زينه / اوك
ادهم /في اي ،بقالكم ساعة بتتهامسو
كريم/ لا مفيش حاجه
ندي /يلا بينا ي زينه
زينه /يلا
ادهم /احم ،،ما تقعدوا شويه نشرب حاجه
زينه /اي رأيك ي ندي
ندي /لا علشان احمد ميدايقش
زينه /اوك ،باي ي جماعه ،شكرا ي كيمو علي آل كرديت كارد
وطلعو
ادهم قعد /مين احمد دا ،حبيبها
كريم /أحمد دا أخوها ي اهبل ،آل قبلناه
وادهم براحه /اااه
كريم/ مالك ي ادهم ،انت بتحبها ،انت لحقت تحبها، وبعدين انت ملكش ف الحب ،انت بتقضي يومين وبتخلع
ادهم /احم ،لا ي عم ،أحبها اي وبتاع اي ،دي واحده قابلتها صدفه ،عادي يعني
كريم /خلي بالك بقي ندي مش زي البنات آل تعرفها، ندي محترمه ،يعني مش من النوع آل تقدي معاها يوم وتزهق
ادهم/ انا عمري ما فكرت فيها كدا ،مش عارف ليه ،يعني مقلتش لنفسي بت اقضي معاها يوم ولا حاجه، لا مفكرتش كدا
انا من اول يوم قبلتها فيه وهي مش بتروح من بالي ،مش عارف ليه ،بحب ادايقها ،واناغشها ،برضو مش عارف ليه ،بستني اليوم آل هقابلها صدفه فيه ،من غير معاد
بس دا اكيد مش حب ،محدش بيحب حد بللسرعه دي
كريم /يمكن اعجاب عادي
ادهم/ يمكن
كريم /ههههههه بس عارف البنت دي هتكون سبب ف تغيير حجات كتير وحشه فيك
مثلا يعني ،من وقت ما قابلتها ،ملاحظ انك مبتقابلش بنات ،اوكلمت لي بنت ،انا لاحظت كدا.
ادهم / لا متحلمش كتير بعد نص ساعه رايح اقابل هدير
كريم رفع حجبه /هدير
ادهم /فرتيكه
كريم /مفيش فايده ،مفيش فايده
ادهم /سلام ي صاحبي
في عربيه زينه
ندي /كنتي بتعملي اي ف الشركه
زينه/ماماي سحبت مني الكرديت كلها
ندي /احسن، اقعدي من غير فلوس شويه
زينه / لا منا رحت خت من كيمو فلوس
بقولك اي ،في مطعم قريب هنا فاتح جديد ،تيجي نخش نجرب
ندي بصت عليه /دا شكله غالب اوي
زينه /ملكيش دعوه بس،تعالي نجربه
ندي/ ماشي
ونزلو من العربيه
ودخلو المطعم وقعدو وطلبوا عصير
زينه /قوليلي بقي،مش ملاحظه ان الصدف بينك وبين ادهم كترت شويه
ندي/هو انا يعني كنت بقابله بمزاجي
زينه /بس الواد مز
ندي افتكرت لما كانو قريبين من بعض ف الأسانسير، وافتكرت عنيه الرصاصي ال تهبل اي حد
ندي /احم،قصدك اي ،
زينه/لا ولا حاجه، بس بيتهيألي خدودك احمرت شويه؟
ندي /ههههههه يبت بطلي ،مفيش حاجه من ال فدماغك ،ادهم مش ف بالي ،وبعدين دا نسوانجي،ومقابلتوش غير مرتين
زينه /نسوانجي بس انتي هتتوبيه،والنبي ي ندي لايقين علي بعض اوي
ندي/ نهار اسود ،انتي خلتينا كمان لايقين علي بعض،زينه ،اقفلي ع للموضوع
ندي شافت ادهم داخل من باب المطعم
ندي /نهار اسود ،هو بيعمل اي هنا
زينه بصت وراها /مين
ندي حطت المنيو ف وشها علشان ميشفهاش
زينه/في اي
ندي /ادهم الشريف هنا
زينه /ادهم، بيعمل اي هنا
ندي /مش عارفه مش عايزاه يشوفني
ندي شافته قعد مع واحده /اي دا، دا قعد مع بنت
زينه بصت وراها/فعلا ،مين دي
ندي /واحده قليله الأدب، شوفي لابسه اي ،دا اتكسف البسه ف بتنا
زينه بتقليد /ادهم مش ف بالي اصلا ،ميهمنيش
ندي /اخرسي.
زينه /غيرتي ليه اول ما شفتيه معاها
ندي/ انا اغير ،لا طبعا
زينه/ مهو واضح فعلا
ندي /ال هعمله حركه جنونيه شويه
زينه/هتعملي اي ي مجنونه
ندي /مش هو صاحبك من الطفوله ،وعارف اخوكي من الطفوله ،تعالي نروح نقعد معاهم
زينه /انتي مجنونه ،لا طبعا ،هيقول علينا مراقبينه وبتاع
ندي /تعالي بس
وخدتها
زينه/ وربنا مجنونه ،وبتغير، عايزه أفهم في حد بيغير علي حد قابله يدوب٤ مرات
وراحو عند الطربيزه بتاعت ادهم وساكتين
ادهم /اي دا فيه اي
ندي خبطتهاف رجلها
زينه /اااه ،أقصد، عامل اي ي ادهم اخبارك
: ادهم كان مبسوط بمقابلتها بس بين غير كدا /بتعملو اي هنا
زينه /مفيش ،كنا قاعدين ف الطربيزه آل جنبكم، شفناكم قلنا نيجي نسلم عليكم
ندي كانت عماله تبص علي البنت آل جنب ادهم من فوق ل تحت
البنت/ في حاجه ،انتي بتبصيلي كدا ليه
ندي/ انا هبصلك لي أن شاء الله ،هبص على سواد عيونك
زينه /هههههه
البنت بغيظ /مين دول ي ادهم ،
ادهم حب يغيظ ندي /دي زينه صحبتي وزي اختي ،والتانيه دي معرفش مين الصراحه
البنت/ انا قلت كدا برضو ،انت متعرفش الاشكال دي (وأشارت علي ندي بقرف)
ندي خبطت علي الطربيزه /أشكال مين ي ام أشكال، دا انا ب منديل مبلل اخليكي من غير حواجب ب كيلو الميكب ال حطاه دا، اصحى لنفسك
ادهم بيكتم ضحكته /هههههه
احم اقعدو ي جماعه واقفين ليه
وقعدو
البنت /انت كمان هتقعدهم ي دومي
زينه وندي بصو لبعض/دومي ؟
زينه/مش هتعرفنا ي ادهم
ادهم /اه طبعا ،دي هدير
هدير /هاااي
زينه بقرف /هاي
وندي وادهم كانو بيبصو لبعض من تحت ل تحت بنظرات تحدي
هدير بدلع /مش يلا بينا ي بيبي بقي ،عايزين نبقي لوحدنا
ندي /اه طبعا ،معاكوحق ،لازم نسبكم لوحدكم شويه يلا ي زينه نمشي،اصلا اتأخرنا
زينه /يلا
وراحو خدو شنطهم من الطربيزه ودفعو الحساب وطلعو
زينه /ممكن افهم معني آل حصل دا اي
ندي /هو اي الحصل
زينه /انك غرتي
ندي /اغير اي وبتاع اي ،وغير علي مين، انا اصلا مش بطيقه
زينه /صدقتك انا كدا
ادهم طلع من المطعم
وراح لهم
ادهم /تحبو واصلكم ف طريقي
ندي /شكرا ،ممكن تروح لل بيبي وتوصلها
زينه /شكرا ي ادهم ،معانا عربيه
زينه جت ف دماغها فكره
زينه /ااه صح ،اي النسوه دي
ندي /اي
زينه /ماماي معاها ميعاد عن الدكتور لازم اروح معاها
ندي / ميعاد بابل كدا. هي كويسه
زينه /اه متقلقش، ممكن ي ادهم توصل ندي ف طريقك
ندي /يوصلني اي ،لا طبعا ،انا هاخد تاكسي
ادهم /الوقت أتأخر، انا هوصلك، متقلقيش مش هاكلك
ندي /هاهاها ظريف
زينه /انا مضطره امشي ،سلام.
ندي /زينه ،زينه خدي هنا.
زينه ركبت العربيه
زينه/ سوري ي دودو ،مضطره اعمل كدا ،شايفه ف عنيكم لامعه، مشفتهاش قبل كدا
شعوركم اتجاه بعض نفس شعوري اول ما حبيت احمد، انا عارفه الشعور دا كويس اوي
بس الفرق ان احمد مش بيحبني
بس ان شاء الله حبكم يكون من الطرفين
ومشيت
ندي / ماشي ي زينه ،لما اشوفك
ادهم جاب عربيته/ اتفضلي اركبي
وندي ركبت
وادهم انطلق بالعربيه بعد ما عرف عنوان بيت ندي
ادهم /ممكن اسألك سؤال.
ندي /اتفضل
ادهم /هو انتي لي مش بتطقيني
ندي /علشان انت مغرور ومتكبر و بتاع بنات ،فيك صفات كتيره وحشه ،
ادهم مثل الزعل /شكرا
ندي /احم ،انا مكنش قصدي اقول كدا بالظبط ،بس قلت آل ف قلبي
ادهم بتمثيل / لا لا انتي تقصدي ،انتي بس غرضك انك تهينيني.
ندي /انا، والله ما قصد
ادهم /ههههههه ،انتي طيبه اوي ي ندي
ندي فهمت وضربته /وانت بتعرف تمثل كويس اوي
ادهم /هههههههه
ندي /هي دي آل طريقه آل بتوقع بيها البنات
ادهم /قصدك اي
ندي بغيظ /انت فاهم قصدي كويس ،أنا عارفة انك كل يوم مع واحده ، ،هو انت مش متربي ،بتكلم بجد ،فين اهلك ،ازاي بيخلوك تعمل كدا ،يعني لو كانو ربوك مكنتش عملت كدا ،آل بيعمل كدا بس هو انسان مش متربي ،الظاهر ان اهلك كمان كدا ،ناس قليله الزوق
ادهم وقف العربيه بيعصبيه
ادهم بعصبيه/ اي آل انتي بتقوليه دا انتي ازاي تتكلمي عن اهلي بالشكل دا
ندي / مهي دي الحقيقه، فين اهلك علشان اقلهم الكلام دا ف وشهم
ادهم /اهلي ،؟،اهلي ماتو ي ندي
ندي بصدمه /ا ا انا،
ادهم /معاكي حق ،انا واحد اهلي مش ربوني،وصلنا، ، انزلي بقي من العربيه ،متركبيش مع واحد اهله مربهوش
ندي /انا اسفه ،والله مكنتش اعرف ان اهلك متوفيين
ادهم /اديكي عرفتي،ممكن تنزلي بقي
ندي نزلت وطلعت البيت وهي مش عارفه ازاي قالت آل كلام دا ل شخص يتيم زيها، كان المفروض تحس بيه ،عشان هما آل تنين ف نفس الظروف
وادهم روح الفيلا بتاعته
تاني يوم ف الجامعه
كارما /مهما كان ،آل عملتيه دا غلط
ندي /انا كنت هعرف منين ان اهله متوفيين
زينه /خلاص ي كارما ،متزودهاش عليها، هي مكنتش تعرف
ندي /لا ي زينه ،انا غلط ،انا اكتر واحده فاهمه يعني اي خساره اهل ،لا و اي ،رحت قلت ان اهله مش ربوه،وناس قليله الزوق ،انا قلت الكلام دا من غيظي ،
انا كنت متعصبه
كارما بعصبيه /مهو لو مكنتش الست زينه شغلت دماغها ،مكنش كل دا حصل، حد قالك تسبيهم لوحدهم
زينه بخوف / استني بس انا هشرحلك ، انا نيتي كانت خير والله ،قلت يقضو شويه وقت لوحدهم
كارما /ليه ،يقضو زفت وقت لوحدهم ليه ،كانو بيحبوا بعض ؟كانو مرتبطين ؟كانو زفت مخطوبين
لا ،يبقي خلاص ميبقوش لوحدهم
زينه /خلاص والله معنتش هفكر تاني ،never
كارما /يكون احسن برضو
زينه بابتسامة/ انا رايحه اقابل احمد ،باي
ومشيت
ندي وقفت/ انا هروح اعتذر منه
كارما / اي
ندي /زي ما سمعتي
ومشيت
كارما /طب استني انا جايه معاكي
عند بيت كارما
عائشه/ انت شايف ان آل بنعمله دا صح ي حج
محمد /اه صح ،البت بنتك مش عايزه تقابل عرسان خالص ،احنا بقي نحطها قدام الأمر الواقع واجيب العريس هنا ،يمكن يعجبها