قصة عشقت بالصدفه
البارت الثامن عشر 18
بقلم مجهول
ندى وزينه ف الجامعه
عصام/ عاملين اي
ندى مردتش
زينه /الحمدلله
ندى بجديه /يلا ي زينه علشان ورانا محاضرات
عصام وقفهم
عصام /امال أدهم عامل اي
ندى /كويس
يلا ي زينه
ومشيو
زينه /هو في اي. بنتعاملي معاه كدا ليه
ندى /أدهم قالي ابعدي عنه. معرفش اي السبب. بس لو شافني واقفه معاه هيعمل معاه مشكله
زينه /طب هنعمل اي ف محاضراته ان شاء الله؟
ندى /نبقى ناخدها من اي حد وخلاص
زينه /اوك. يلا نشرب حاجه من الكافتيريا
ندى /اوك
في الشركه
كريم و كارما بيشتغلو ف المكتب
فجأه رانيا دخلت من غير ما تخبط
رانيا /عايزه اتكلم معاك
اي دا كارما هنا. انتي هنا بتعملي اي
كارما /ميخصكيش
رانيا /طب ممكن تسبينا لوحدنا شويه.
كريم/مفيش اي حاجه بينا علشان تقوليها على انفراد
قولي ال هتقولي قدام كارما
كارما /لا مش مشكلة ي كريم. أنا كدا كدا كنت ماشيه
[: وطلعت
كريم /عايزه اي ي رانيا
رانيا /في اي ي كريم. معنتش بتطيق تشفني ليه
ال حصل وخلاك تتغير من نحيتي. وكمان انفصلت عني من غير ما تقول السبب
كريم /محصلش حاجه. انا مش اول ولا اخر واحد يسيب واحده
وبعدين انا وانتي عارفين كويس انك مبتحبنيش.ف كل واحد يروح ل حاله
رانيا قربت منه وبخبث/لا ي بيبي بحبك صدقني
كريم /طب اتفضلي بقى علشان ورايا شغل كتير
رانيا ف سرها /ماشى يا كريم. انا هوريك هعمل فيك اي
وطلعت
قدام المكتب
كارما كانت ماشيه ف قابلت مهاب
مهاب بابتسامه /ازيك ي كارما
كارما /الحمد لله
مهاب /شكلك مدايق يعني
انا اسف لو بتدخل يعني
كارما /لا عادي. مش مدايقه ولا حاجة
مهاب /بقولك صحيح
كريم طلع من المكتب
لقى كارما مع مهاب وبيضحكو
كريم ادايق جدا وغار
كريم راح عندهم
كريم بجديه /انت مش وراك شغل ي مهاب
مهاب /ورايا حضرتك. انا رايح آه
(وقال ل كارما) هكلمك بعدين ي كارما
ومشي
كريم بغيره /هيكمك بعدين ف اى
كارما /معرفش
كريم /يعني اي متعرفيش
كارما /يعني معرفش. دي محتاجه ذكاء
كريم /معاكي حق. دي مش محتاجه ذكا
منحقك تحبي وترطبتي وكدا
ورايا شغل لازم اخلصه
ومشي
كارما /حب اي وارتباط اي هو بيقول اي. هههههههه
في الجامعة
البنات خلصو محاضرات
وطالعين
زينه تليفونها رن
زينه /نعم ي حبيبي.
تمم أنا طالعه
وقفلت
ندى /في اي
زينه /احمد مستنيني برا. هطلعله
ندى /تمام
زينة /هتروحي لوحدك ولا أدهم جاي
ندى /لا ادهم هيجي ياخدني
زينه /تمم ي قلبي. هكلمك. سلام
ندى وقفت تستنى ادهم
لقت عصام جاي عليها
ندى /اووف. جاي ليه دا ،ادهم لو شافني واقفة معاه هيتخانق معايا
عصام راحلها/إزيك ي ندى. واقفه لوحدك ليه
ندى /مش واقفه لوحدي ولا حاجة. أدهم جاي ياخدني
عن اذنك
عصام وقفها /برأيي متستنيش كتير. هتلاقيه مع واحده من ال يعرفهم
ندى /اي ال انت بتقوله دا. أدهم معدش بيعمل الحجات ال بتقول عليها دي
وكانت هتمشي عصام بخبث لما شاف عربيه ادهم مقربه
عصام مسك ايدها /انا اسف والله مكنش قصدي. انا بقولك كدا علشان خايف عليكي زي اختي
أدهم نزل من العربيه بعصبيه بعد ما شافهم
وراح ضرب عصام بوكس ف وشه
والجامعه كلها وقفت تتفرج
(طبعا هتتفرج. دا انا لو هناك هوثق الحظه بكاميرا موبايلي )
أدهم ضربه تاني
أدهم بعصبيه /انت ازاي تمسك ايد حبيبتي ي واطي انت
عصام حط ايده مكان الدم /اضرب. اضرب كمان. بس برضو مهما ضربت هخدها منك زي ما خت حبيبتي مني
أدهم /انت مريض نفسي
ولو قربت منها تاني. حسابك هيكون معايا.
وخد ندى من ايدها وركبها العربيه وهو كمان ركب
وانطلق بالعربيه
أدهم وصل ندى البيت بسرعه
أدهم /انزلي يلا
ندى /ي أدهم لو سمحت اسمعني
ادهم بعصبيه /انتي مسمعتيش الكلام. قلتلك ميت مره متقفيش معاه. متتكلميش معاه. قلتلك لو بتحبيني ملكيش دعوه بيه. برضو مسمعتيش
وف الآخر اجي اخدك من الجامعه الاقيه ماسك ايدك
ندى /هو الميك ايدي والله. أنا كنت همشي هو المسك ايدي
ادهم/طب انزلي علشان لو اتعصبت اكتر من كده مش هيحصل كويس
ندى نزلت
وادهم مشي
في اليوم التاني
البنات ف بيت كارما
ندى /مبيردش عليا من امبارح.
زينه /خلاص ي حببتي متزعليش هو بس زعلان منك شويه وهيروق ع طول
كارما /انتي برضو غلطانه
هو قالك متقفيش معاه. يروح يلاقيه ماسك ايدك
ندى عيطت /ايوا بس دا كله حصل غصب عني
كارما حضنتها /خلاص متعيطيش
والله أدهم مبيقدرش يزعل منك
ندى /انا هروحله الشركه
في الشركه
ندى راحت مكتب أدهم
ودخلت
ندى /عايزه اتكلم معاك
أدهم يتصنع الجديه /مش فاضي ورايا شغل
ندى /طب خلاص هقعد هنا لحد ما تخلص
أدهم بص ف الورق ال قدامه /اعملي ال يريحك
ندى قعدت قصاده فضلت باصه وهو بيشتغل وهي مبتسمة
أدهم /بتضحكي على اي
ندى /علشان خاطري ما تزعلش مني
كله يهون عليا الا زعلك
وكمان انت عارف اني مليش زنب ف الحصل
أدهم /عايزانى اعمل اي وانا شايف واحد غريب بيمسك ايدك
ندى /انا اسفه مش هتحصل تاني والله
بس متزعلش مني.
ادهم قام وقف وهي وقفت
أدهم رجع شعرها لورا /خلاص مش زعلان
ندى /بجد
أدهم /اممم
ندى /بقالك يوم كامل مكلمتنيش. موحشتكش خالص
أدهم /موحشتنيش؟
عايز اقولك اني كنت بتفرج على صورنا سوا قبل ما تيجي
(وجابلها التليفون وفتحة وكان في صوره ماسكين ايد بعض فيها وبيضحكو)
ندى ضحكت /انا بحبك اوي
ادهم /اوي اوي؟
ندى /آه
أدهم /وانا بموت فيكي. انتي روحي
مليش غيرك ف الدنيا دي
انتي عوض ربنا ليا
وباس ايدها
لقراءة جميع حلقات القصه من هنا