قصة عشقت بالصدفه
البارت التاسع 9
بقلم مجهول
فجاه زينه لفت لقت وراها
زينه/ يخربيتك ي عم صبري خضتني
صبري /هيهيهي ،سلامتك ي ست زينب من الخضه
زينه /عم صبري انت بقالك هنا شغال قد اي
صبري /من جبل حضرتك ما توعي علي الدنيا
زينه /ولسه لحد دلوقتي بتقولي زينب مش زينه
صبري /الا قوليلي ي ست هانم من ال كان واقف معاكي دا
زينه بتوتر /دا ،مين دا ،هو كان في حد واقف معايا
صبري /ايوا ،وكان لسه ماشي في الدجيجه دهه
زينه /دا يعم صبري اخو صحبتي ،بس يعني متقولش ل مامي آل انا كنت واقفه معاه،مش علشان حاجه يعني ،علشان ،علشان اي ،اه هتقعد تقولي واقفه معاه لي ي زينه والكلام دا
صبري /متجلجيش ي هانم ،دا انا حيلا بواب ،هقولها اي بس
زينه /متقليش هانم دي ،قولي زينه عادي ، عم صبري، انا هثق فيك ،متقعش بلسانك قدام مامي
صبري /متقلقيش ي ست هانم ،هروح اشوف شغلي
زينه كانت هتخش،الفيلا لقت رانيا ف وشها
رانيا /متقلقيش من اي؟
زينه /أستغفر آلله العظيم ،انتي بتطلعي منين
رانيا /عم صبري بيقولك متقلقيش من اي
زينه /وانتي مالك ،بتسأل بصفتك اي
رانيا بغل/بصفتي خطيبت اخوكي وهبقي مراتو قريب
زينه /هههههههههه ،ضحكتيني والله ،مرات اخويا؟ ،انا مبسوطه النهارده جدا ،ومش عايزه حد يعكر مزاجي ،
ودخلت الفيلا
رانيا /انبساطك دا وراه حاجه وانا مسيري هعرفها
في الفيلا
اسما /زينه حببتي
زينه /نعم ي مامي
اسما /الكريدت كارد بتوعك اهم،كفاية قاعده من غير فلوس
زينه /ميرسي بجد ي مامي دول وحشوني جدا،عن اذنك هدخل اوضتي.
وطلعت
رانيا دخلت الفيلا بسرعه
رانيا /طنط ،ي طنط
اسما /اهلا وسهلا ي رانيا
رانيا /عيزاكي ف موضوع مهم جدا
اسما /اي في اي
رانيا /انتي لازم تجوزيني كريم بسرعه
اسما /ليه
رانيا /كريم بيبعد عني ي طنط،كل ما أكلمه يقولي مشغول مش فاضي ،اروحلو الشركه الاقي مع قليله الزوق كارما دي ،مش فاضيلي، وحتي لما بكون قاعده معاه بيكون سرحان
اسما /اظاهر أن كارما دي حاطه عينها علي ابني وعايز توقعه ف المصيده،علشان غني ومعاه فلوس
رانيا/ اها،لازم تعملي حاجه
اسما /لازم نعجل،ف موضوع الجواز
رانيا ابتسمت بانتصار .
في بار
قاعدين
كريم وادهم و احمد
كريم وادهم بيشربو ،واحمد مستغرب المكان وادهم نوعا ما سكران شويه
احمد /اي ي جماعه المكان دا ،ملقتوش غير المكان دا نقعد فيه
ادهم /اي وحش
كريم /قلتلك أحمد ملوش ف الأماكن دي
ادهم /ههههههه،خلاص خلاص شويه وهنمشي
في بنت جت علي احمد
البنت /هاي ممكن نتعرف
كريم /انتي دونن عن كل آل هنا ملقتيش غير احمد آل تقوليله كدا
ادهم /ههههههه
أحمد/ هي دلوقتي بقت البنت آل بتيجي تقول ممكن نتعرف
كريم/ انت خت بالك
البنت /انا شيفاك مستغرب المكان اوي قلت اجي اسليك
احمد /لا شكرا الشباب هيسلوني
ادهم قفل أزرار القميص/قصدك اي يعني ،لا بقولك اي كله آل شرفي ،اصلا الدنيا معدش فيها أمان
كريم /هههههههه
البنت راحت لكريم/طب ما تيجي اسليك انت ي قمر
كريم /هش ،إياك تقربي مني ولو سنتي واحد
البنت /هش ،ماشي ي خويا ،انت الخسران ع فكره ،انا هروح ل ابو عين رصاصي القمر دا ،
وراحتلو وحطت ايدها علي كتفه
ادهم نزل ايدها وبصوت سكران /كان علي عيني ،لو كنتي جيتي قبل يومين بس كنت هوافق عادي، بس انا بحب واحده دلوقت مينفعش
البنت /يوه، طالما انتو ناس محترمه اوي كدا اي آل جابكم هنا
ومشت
كريم بص ل احمد /هو رفض البنت دلوقت ولا انا بيتهيألي
احمد /يعني
مين آل انت بتحبها دي ي ادهم ،وتوبتك
ا
ادهم /بنت حلوه اوي وعيونهازرقا ،عيونها حلوه اوي و النهارده ارتبطت معاها ف الكلبشات ،اسمها
كريم حط ايده علي بق ادهم /اسكت الله يخربيتك
احمد /اسمها اي،وكلبشات اي
كريم /احم ،اسمها ياسمين
ادهم شال ايد كريم /يس ياسمين مين يله، مش اسمها ي سمين، مين ياسمين دي اصلا ،اسمها حلو اوي ،اسمها ن
كريم شد من ايد ادهم الكوبايه /انت شربت كتير اظاهر، يلا نروح كفايه كدا
احمد /ياريت
ادهم /هروح اي ،لسه بدري ،خ خلينا قاعدين شويه
كريم /مهو لو قعدنا شويه كمان ،هتخربها ع دمغنا كلنا
ساعدني ي احمد نقومه
ادهم /انا هعرف امشي لوحدي،س سبوني
احمد /تمشي لوحدك اي انت مش شايف قدامك
ادهم /هههههههههه،هههههههههه دي ح حقيقه انا مش شايف قدامي
كريم /ههههه،اي الخلاك تشرب كتير كدا ،اول مره تشرب بالشكل دا
ادهم /شكل معين ولا مستطيل ،ههههههه
احمد /هو الشرب بيخلي الواحد دمه سم كدا
ادهم /هو شتمني صح
كريم /صح
في اوضه زينه بتكلم البنات مكالمه جماعية ونايمه علي السرير
بس سرحانه
كارما /زينه ،زينه
ندي /هي سرحت تاني
زيناااا
زينه /في اي فصلتوني
كارما /انتي آل اي ،من ساعت ما الواد قالك بحبك وانتي مش معانا، إنشفي كدا ي ماما، حب اي وبتاع اي آل يعمل ف الواحد كدا
زينه /خلصتي؟
كارما /يعني
زينه /اخرسي بقي و
وسبيني ف حالي انا مش معاكو اصلا
ندي /انا بس عايزه أفهم، طالما هو بيحبك مش قالك لي
زينه بابتسامة /مش مهم ،المهم انو بيحبني
كارما /ندي ،هو اخوكي عمل ف البت ايه
ندي/ مش عارفه
زينه /هيجي يوم وتحبيي ي كارما ووقتها هفكرك بالكلام ال بتقوليه دا ومسكه عليكي زلهة
كارما /اولا انا مش بحب ،ولما بشوف أتنين بيحبو ف بعض بحس باشمأزاز وقرف، وأصابع رجلي الصغير بيوجعني ،ثانيا بقي ،انا محدش يقدر يمسك عليا زله
ندي /مظبوط ،اصلا كارما مينفعش تحب ،كارما لو حبت ،الشخص دا هيطلع عين آل جبوه بسبب كارما ،وبعدين اصلا كارما والحب ف جمله واحده مش راكبه ،دي راحت تتعلم ضرب نار بالسلاح امبارح ،
كارما /دا للدفاع عن النفس ي جهله منك ليها ، مضطره اقفل ،باي باي
ندى قفلت مع البنات واحمد فتح الباب بالمفتاح
ندى /حمد الله على السلامة يا بيه
كنت فين كل دا
احمد /بس ي بت وانتي عامله فيها امي كدا
ندى /كنت فين بقولك
احمد قعد جنبها ف الصالون/كنت مع كريم وادهم
ندى كحت جامد
احمد /مالك، هتموتي ولا اى هههههههه
اشربي مايه
ندى /احم. ك كنت مع كريم وادهم بتعمل اي وليه وفين وكنتو قاعدين مع مين وكالته اي ها؟، ها؟، ها؟
احمد رفع جاجبيه /مالك؟
ندى /لا انا كويسه الحمد لله.، بسأل عادي
فضول
احمد /كنت مع أدهم وكريم قعدنا شويه وشربنا حاجة وروحنا بس
ندى /بس؟. ،كان معاكو بنات
احمد /بمناسبه اي بتقولي كدا
ليكون فضول برضو
ندى /عرفت منين
احمد /احنا هنزر. قومي ي بت اعمليلي شاى
ندى /مش قايمه. قوم اعمل لنفسك
احمد /اعمل لنفسي صح؟
بقولك قومي اعملي شاي
ندى /هتشرب شاي بليل كدا
احمد /ملكيش فيه، هخليكي تعمليه ومش هشربه
ندى /اللهم ما طولك ي روح
(وهي قايمه)
ابقى روح اتشتر على حبيبتك ال اعترفتلها بحبك النهارده ومقلتش لحد
احمد ابتسم /مين ال قالك
ندى وهي ف المضبخ /هي هيكون مين يعني.
و هتعملو اي بقى. هتفضلوا كدا عشق ممنوع
احمد /ما انتي عارفه لو رحت خطبتها رد فعل امها اي. يعني كريم مش هيكون عنده مانع. بس انتي عارفه مامتها. مش هتدخلنا من الباب
ندى راحتله
وقعدت جنبه /يعني هتتقدملها امتى
احمد/انتي ي بت رغايه ليه، وبعدين انا؛ مش هقولك حاجه. علشان هتروحي تبلغي زينه َاصلا العصابه بتاعتكم دي مبتخفاش عنها حاجه
ندى /والله ما هقول لحد. بس قولي بجد انتي ناوي تتجوزها
احمد /لا هتسلي
ندى الابتسامه اختفت من ع وشها
احمد /ههههههههه. هههههههه. انتي ليه بريئه وتصدقي اي حاجه بسرعه كدا، بهزر معاكي. طبعا هتجوزها ،بس اشتري المطعم ال انا شغال فيه وابقى معايا فلوس . وامها ساعتها مش هيكون ليها عين ترفض، وهتشوفي
ندى /بتحبها قد اي ي أحمد
احمد /بحبها، بحبها اوي. فوق ما تتخيلي. مع انه مش بالكلام.ب الأفعال،
ندى للحظه افتكرت أدهم. وضحكته. وعيونه الرصاصي. وشياكته وابتسمت
احمد باصص لها /لا دي انتي هبله فعلا
ندى /احم. هروح اجيب الشاي، يبتاع زينه
احمد /هشت
في فيلا كريم
كريم راح الفيلا والخادمه فتحت
الخادمه /مساء الخير ي كريم بيه
كريم /مساء النور ي نادية
ماما وزينه نامو؟
ناديه /الاستاذه زينه ف اوضتها نايمه واسما هانم ف الفينج
كريم راح ل مامته
كريم /اي ال مصحيكي لحد دلوقت ي ماما
اسما /عايزه اتكلم معاك ف موضوع مهم
كريم /خير
اسما /جوازك من رانيا. مش ان الأوان بقى تتجوزو
كريم /جواز. واي ال طلع الحكايه دي ف دماغك دلوقت. انا مش مستعجل
اسما /يعني اي مش مستعجل. هتفضلو مخطوبين طول عمركم ولا اى
كريم /والله هي حره بقى. عايزه تفضل مستنيه تستنى. مش عايزه براحتها
ا
اسما بشك /هو انت ف بالك حد تاني
كريم /احم. اي المناسبة.، مفيش ف بالي حد. انا بس مشغول ف الشركه ومعنديش استعداد للجواز دلوقت
اسما /ماشى ي كريم. اوك
كريم وهو طالع / . لازم اتصرف اعمل اي حاجة.. دلوقت بس اتأكدت اني مش بحبها ..
اسما /قلت حاجه ي كريم
كريم /تصبحي على خير
تاني يوم ف فيلا أدهم
أدهم ف غرفته. صحي من النوم مصدع جامد
أدهم /اوووف. هو في اي
خد التليفون اتصل ب كريم
كريم /الو،
أدهم /قالو انت ف الشركه؟
كريم /لا ف البيت ،، اي ال انت قلته ل أحمد امبارح دا
أدهم /قلت اي. مش فاكر. اظاهر تقلت ف الشرب
كريم /ههههههه. تقلت بس
دا انت عكتها ي صاحبي. قلت ل أحمد ف وشه. انا بحب اختك ،وعجباني، وعنيها حلوه، وجميله،
أدهم اتعدل ف قعدت /اييييييييييييه، انا عملت كدا
كريم /زي ما بقولك كدا، وكمان قلتله انكم بتتقابلو من وراه
أدهم مسك دماغه /ينهار اسود، انا عملت أي َعملت اي.
كريم /واحمد طربقها فوق دماغك
أدهم /انا هببت اي، ينهار اسود
كريم /دا كله كان هيحصل لو مكنتش منعتك
أدهم بعدم فهم /يعني اي
كريم /محصلش اي حاجه من ال قلتها /هههههههه
أدهم /ي كريم ي كريم. وربنا لوريك لما اجيلك
كريم /بس انت فعلا قلت انك بتحبها، احمد مفهمش انها ندى. بس أنا فهمت
انت حبيتها فعلا ي سطا
أدهم /لا يعم. دي هلاويس الشرب
كريم /هلاويس الشرب برضه؟، دي هلاويس الحب
ادهم /طب اسكت
كريم /قالبي وقلبك صارو متل جبال ما بيتلاقو
أدهم /بقولك أخرس
والله هقفل ف وشك بصوتك ال عامل زي صوت الحمير ابو شكلك
كريم /طب ليه بيداري كده.ولا داري ك
في الجامعه عدت ساعات
ندى /عايزه اقولكم على حاجة
كارما /اي
ندى /احمد وكريم وادهم كانو ف بار امبارح
زينه /اييييييييييييه، ومن امتى واحمد بيروح الأماكن دي
ندى /مش عارفه،
زينه /انتى عارفه الاماكن دي فيها أي
ندى /ايه
كارما /هيكون فيها أي يعني. بنات وخمرا ومزز وكدا.
زينه /exactly
ماشى ي أحمد. لسه معترفلي انك بتحبني امبارح. والنهارده تروح تقعد مع بنات
كارما /هههههههه هههههههه
زينه وندى بغيظ /بتضحكي على اي
كارما /بضحك عادي،
ندي/ي يعني ي زينه اي نوع البنات ال هناك. م مش يمكن بارتي عادي
زينه /بارتي عادي؟، اسكتي انتي متعرفيش حاجه. دي البنات هناك هي ال بترمي نفسها على الرجاله
ندى /أحلفي
زينه /والله. لا ودا كوم ولبسهم كوم تاني، دول مش لابسين اصلا
زينه /كمان؟
كارما /والله حسب منا فاهمه زينه غيرانه على أحمد علشان بتحبه
انتي بقى غيرانه ع مين
ندى بتوتر /غ غيرانه ع مين؟
كارما /اها
ندى /مين قال اني غيرانه. انا غيرانه ازاي ،وفين، وليه اغير، انا اصلا مش
كارما /خلاص خلاص فهمت، غيرانه ع كريم
زينه بترن علي أحمد
زينه /عاااا.مبيردش عليا، مبيردش عليا
كارما /خلاص عرفنا انو مبيردش عليكي، اهدي
ندى حاطه ايدها ع خدها وسرحانه/يمكن مشغول
زينه /مشغول. والله ال اعرفه انه ال مشغول بيرد يقول مشغول هكلمك بعدين، صح ولا اى
كارما /صح والله صح. بس اهدي َاهدي كدا
زينه /مش ههدي، انا لازم اعرف كانو بيعملو اي هناك وكان معاهم بنات ولا لا
ندى /انا عندي فكره
زينه /اي
ندى /كريم ف البيت ولا ف الشركه
زينه /ف البيت مرحش الشركه النهارده صحي متأخر ومصدع
ندى /خلاص نروح له البيت نستجوبه ونعرف عملو اي امبارح بالتفصيل
هو الوحيد ال نقدر نساله
زينه /فكره حلوه يلا بينا
يلا ي كارما
كارما بتلعب ف شعرها/هه وانا هاجي ليه، انتو ال عايزين تعرفو حصل اي امبارح مش انا
ندى شدتها /يلا انتي لسه هتعترضي
في الفيلا كريم نزل من اوضته وعمل القهوه بتاعته ونزل
قدام الفيلا البنات وصلو
كارما /خشو انتو انا هستني عند حمام السباحة هنا
زينه /اوك. يلا ي ندى
ودخلو لقو كريم واقف
كريم /في اي
زينه قعدت كريم وهي قعدت من ناحيه وندى من ناحيه
زينه /مفيش، انت كنت فين امبارح ي اخويا ي حبيبي
كريم بصلها /اخوكي وحبيبك؟
انا كنت سهران مع أدهم واحمد
ندى /ايوا فين بالظبط
كريم بصلها /هو الواحد بيسهر فين. ف بار
زينه / كان معاكو بنات
كريم بصلها /يعني
ندى /حلوين ولا عادي
كريم بصوت عالي /هو انا ف استجواب ولا اى.عندكم احمد وادهم اسألوهم
ولمح كارما برا
كريم /عن اذنكم
زينه /اوووووف. فين مامي
كريم /مش هنااا
َعند كارما
كريم /مدخلتيش ليه
كارما التفتت /عادي. قلت اشم هوا هنا
كريم /عامله اي
كارما /تمام. وانت عامل اي. والصفرا عامله ايه
كريم بعدم فهم /صفرا؟
كارما /دا اللقب بتاع رانيا هانم، متعرفش ولا اى
كريم /هههههههه. لا الحقيقه اول مره اعرف
كارما /هتتجوزو امتى، وفين الدبله، مش شيفاها ف ايدك
كريم /خلعتها امبارح، وهفسخ الخطوبه،
كريم ركز على ملامحها علشان يشوف ريأكشنها اول ما يقولها كدا
ملقاش اي رد فعل
كريم بعصبيه /لا بقى كدا كتير
كارما /مالك؟، انت عبيط
كريم يحاول الهدوء وابتسم /آه كويس، كويس جدا. كويس موت
كارما /كويس،
كريم /مقلتليش يعني اي رايك في موضوع اني اسيب رانيا
كارما /والله لو هقول رأي لأي حد غريب هقوله الحمد لله انك سبتها، دي عقربه وحيه،وكويس انك سبتها، بس ليك انت هقول ياريت كنت تفضل خاطبها علشان تطلع عين ال جابوك
كريم /طب وانا مالي انتي بتتعاملي معيا كدا ليه
كارما كانت هتمشي بس اتلعبكت ووقعت ف البسين
كريم /هههههههههه، ههههههه
كارما وهي بتمسح المايه من ع وشها وبتحاول تتنفس/انت معندكش زوق. بتضحك على اي.
كريم /هههههههه، انا اسف والله مش قادر امسك نفسي من الضحك، بس تستاهلي علشان الكلام ال يسم البدن ال قلتيه من شويه
كارما اتعصبت وخبطت على المايه /انت ال جبته ل نفسك
(وراحت شداه من رجله موقعاه ف البسين )
كريم /اي ال عملتيه دا ي مجنونه
كارما /هع