قصة ألم البداية
البارت الخمسون 50
بقلم فريدة احمد
عند تامر تليفونه رن
رد تامر بغضب وهو بيقول .. عاوزه ايه تاني . انا مش قولتلك تخرجي من حياتي
لكن اتفاجأ لما لقي صوت راجل بيرد عليه وبيقول .. حضرتك صاحبة التليفون ده عامله حاد.ثه وهي دلوقتي في المستشفى
تامر قام وقف بصدمة .. انت بتقول . مستشفى ايه
الراجل قالو اسم المستشفى بعدها تامر خد مفاتيحه ونزل بسرعة من الشركة ركب عربيته وطلع بيها علي المستشفى
عند وائل
بعد ماقفل المكالمة مع حازم
بص قدامه بشرود وهو بيفتكر من كام ساعة
فلاش باك
وائل قاعد في مكتبه اللي في شركته اللي في مصر بعد رجع من دبي ونزل مصر علشان يخطب أميرة من اهلها رسمي
السكرتيرة دخلت .. في واحد بره بيقول عاوز يقابل حضرتك يافندم
وائل .. مين هو
السكرتيرة .. مش عارفه بس هو بيقول عاوز يقابل حضرتك ضروري
وائل بهدوء .. خلي يدخل
السكرتيرة خرجت وقالت .. اتفضل حضرتك
دخل فارس وبعد ماعرف وائل بنفسه قال .. طبعا حضرتك مستغرب انا جاي اقابلك ليه
وقبل ماوائل يتكلم فارس قال الموضوع يخص أميرة . خطيبتك
وائل .. مش فاهم
فارس .. علشان مطولش عليك هدخل في الموضوع علطول
خد نفس وقال بهدوء .. خطيبتك كانت معايا قبل ماتعرفك وسلمتلي نفسها . او بمعني اصح عرضت نفسها عليا . وبصراحة أنا قبلت . اصلها في الاول والاخر هي جامده بردو
قام وائل وقف بغضب .. انت بتقول ايه يابن ال..
قاطعه فارس بهدوء .. تؤ تؤ .بلاش غلط .
بعدين قالو ببرود .. بس انا بردو مقدر صدمتك ف مش هلومك .لكن للاسف هي دي الحقيقه . خطيبتك كانت معايا فترة وحصل بينا علاقة كاملة ومش مرة ولا مرتين لأ اكتر من كده . كنا مقضينها يعني . اصلك مش عارف هي عملت ايه علشان تبقي معايا
وائل بغضب .. انت عارف انا ممكن اعمل فيك..
قاطعه فارس وقال .. معايا اللي هيثبتلك اني مش بكدب عليك
طلع سي دي كان في جيبه وقال .. ممكن الاب توب
بص وائل علي الاب توب اللي موجود علي المكتب من غير ما يتكلم
فارس مسك الاب توب وحط فيه الي سي دي وشغله
فارس وهو بيوجه الشاشة ناحية وائل قال .. اظن دا إثبات كافي
بص وائل علي الشاشه بصدمة
كانت اميره لابسه قميص نوم وهي في حضن فارس
فارس لف الشاشه تاني ناحيته وقفل الفيديو
وهو بيقول .. اكيد مش محتاج تشوف اي اللي حصل بعد كده لأن واضح ايه هواللي حصل بعد كده
وخرج السي دي من الجهاز وقام وقف وقال .. انا كده عملت اللي عليا . قولت اعرفك حقيقتها القذرة قبل ماتلبس
وخرج من المكتب
باااك
وائل فاق من شروده وبعدين ابتسم بسخرية علي نفسه وعلي غبائه انو وثق في واحدة زي دي وحبها
واحدة قدرت بكل سهولة تخدعه وتوقعه في حبها وبينتلو قد ايه هي انسانه محترمه وبريئة
مسح علي وشه وهو بيفكر في كلام حازم وعلي اللي حازم طلبه منو
وقرر وائل انو هيساعده وبالمرة يكون انتقم لنفسه هو كمان علي غشها ليه وكدبها عليه
عند تامر وصل المستشفى وبعد ماسأل علي الغرفة اللي بوسي فيها طلع ليها وقبل مايدخلها لقي الدكتور خارج من عندها
تامر .. طمني يادكتور هي عامله ايه
الدكتور .. اتطمن الحمدلله الموضوع مش كبير . هو كسر في أيديها علي شويه خدوش .
كمل الدكتور وقال .. بس في حاجة تانية .
تامر .. ايه هي
الدكتور .. هي شكلها واقعة تحت ضغط نفسي لأن من وقت مافاقت وهي بتعيط وزعلانه ومش عاوزه تتكلم
تامر افتكر لما نزلت من عندو وهي منهارة
قلبه وجعه عليها وحس بالذنب إن اللي حصلها ده اكيد بسببو
تامر بهدوء .. اقدر ادخلها
الدكتور .. اه طبعاً
دخل تامر لاقها فعلا قاعدة علي السرير ودموعها نازلة
تامر .. الف سلامة عليكي
بصتله بوسي وأول ماشافته فضلت تعيط اكتر
اتنهد تامر وقالها .. وبعدين . هتفضلي كده
بوسي مسحت دموعها وقالت .. انا ماليش غيرك ياتامر . انا مستعدة اعملك اي حاجه انا عاوزها .بس ماتسبنيش ارجوك . والله ماعاوزة غيرك . انا من غيرك اضيع
تامر بهدوء علشان حالتها .. انتي ليه مش عاوزة تفهمي يابوسي انو مينفعش
بوسي بدموع .. ليه . ليه مينفعش . انا مستعدة اتوب وارجع لربنا والله هتغير بجد . شوف اديني فرصه واحدة . فرصه واحده بس وهتشوف انا هتغير ازاي . انا بحبك بجد صدقني . انا مش عايزة اي حاجه غير اني اكون معاك وجمبك . بحبك وبعشقك ياتامر . بحبك بجنون .. انا من غيرك اموت . حرام عليك متسبنيش علشان خاطري . انا والله ماغلطت مع حد غيرك .والله العظيم ياتامر ماحد لمسني غيرك و . وبعدين حرام عليك لما تسيبني كده بعد
اللي حصل مابينا . انت شريك معايا في الغلط ده ومن حقي عليك انك تصلحه
تامر بغضب .. انتي هتستهبلي يابت . انا مضربتكيش علي ايدك كل اللي حصل كان بمزاجك
بوسي بدموع .. انا مش بنكر ده . بس انا حبيتك بجد علشان كده غلطت وسلمت . حبيتك بجد . حبيتك انت محبتش فلوسلك صدقني . انا مش طمعانه فيك ولا حاجة زي ماانت فاكر .
انا عاوزه ابقي معاك وبس . والله هتغير بجد وهتشوف . هرجع لربنا واستغفر عن اللي عملته واكيد ربنا هيقبل مني . صدقني أنا عاوزه اتوب بجد
تامر لسه هيتكلم بوسي قالت .. اشمعنا انت لما بعدت ورجعت لربنا الكل اتقبلك . انا مش هيتقبلني . ربنا مش هيتقبلني
تامر .. متقوليش كده حاشة لله . ربنا غفور رحيم
بوسي .. خلاص انا فعلا عاوزة اتوب . ساعدني باللي تقدر عليه وانا هكمل . انا ماليش غيرك و معرفش غيرك
ساعدني ياتامر ارجوك . واوعدك انك هتشوفني حاجة تانيه
قام وفضل واقف قدام الشباك بشرود وهو بيفتكر كلام ابوه لما كان بيحسه علي التوبه
فضل يفكر .. طيب ماهو كل انسان بيحتاج فرصة ومن حقه ياخدها وانا عارف ومتأكد إن مفيش غيري في حياتها
وان اللي حصل ده انا كنت شريك فيه . طيب لو سيبتها ممكن ترجع تاني واشيل ذنبها .
كمل في نفسه بسخرية .. وبعدين ماانا قبل كدة اتجوزت عن حب خدت ايه غير صدمة كبيرة
اتنهد وخد نفس وبعدين لف وقالها .. عاوزة تتغيري بجد
بوسي هزت راسها
تامر .. بصي انا هديكي الفرصة بس هتبقي بعيد عني مش قريبة . بس هتابعك .ولو فعلا اتغيرتي بجد وقتها ممكن افكر اتجوزك
بوسي بفرحة .. بجد
تامر هز راسه بهدوء وبعدين قالها .. انا هكلم السكرتيرة بتاعتي تنزل معاكي وتجيبلك لبس محجبات ولوازمه كلها وتعلمك الصلاة وتعلمك أمور دينك صح
بوسي .. ياريت .
تامر هز راسه وبعدين خرج بهدوء
نزل دفع حساب المستشفى وبعدها كلم تقي وقالها علي عنوان المستشفى وأنها تروح لبوسي
وفهمها هتعمل ايه معاها وطلب منها تفضل معاها علشان تعبها
تاني يوم في الفيلا
صباحاً
في اوضة حازم وريم
كانت ريم بتلبس علشان تروح شغلها خلصت وراحت قعدت علي السرير تصحي حازم
حركت ريم أيدها علي وشه بهدوء وبدأت تصحيه
ريم .. حازم . يلا اصحي . ياحازم
حازم فتح عينه بنوم
ريم ابتسمت .. صباح الخير .
حازم قام اتعدل .. صباح النور
ريم .. يلا مش هتروح شغلك
حازم .. هروح . كمل باستغراب وهو بيبص علي لبسها .. وانتي علي فين كده
ريم .. رايحة الشغل انا كمان
حازم .. شغل ايه
ريم .. نعم !. شغلي . انت نسيت ولا ايه
حازم .. لازم يعني موضوع الشغل ده. للدرجادي فارق معاكي ياريم
ريم بلعت ريقها بخوف لما افتكرته هيرفض .. يعني ايه . هو انت ممكن تمنعني .
قامت وقالت بزعل .. لأ بقا انا متفقة معاك اني مش هسيب شغلي وانت وافقت . متجيش بقا دلوقتي وترفض
حازم .. اهدي طيب . انا قولت ايه . انا بسأل عادي . وبعدين انا كنت هقترح عليكي اقتراح بس واللي يريحك
ريم .. اقتراح ايه ده
حازم سحب علبة السجاير من علي الكمودينو وطلع سيجاره ولعها خد منها نفس ونفخه بهدوء
وبعدين قالها .. قربي اقعدي
قربت وقعدت
ريم .. ممكن تطفي السيجارة . انت الزاي بتشرب سجاير علي الريق كده . مينفعش و غلط عليك .افطر الاول
حازم طفي السيجارة في الطفايه وقال .. ادي السيجارة اللي مزعلاكي
ريم .. في ايه بقا عاوز تقولي ايه
حازم .. ايه رأيك تشتغلي مع ابويا في الشركه
بيشتغل في المعمار حاجة انتي بتفهمي فيها . مش انتي خريجه هندسة بردو
ريم .. أيوة
حازم .. طيب اي رأيك . سيبك من شغلك ده وروحي الشركة وهتبقا شركتك اعملي اللي انتي عايزاه براحتك
ريم .. بس انا بحب شغلي ومش عاوزة اسيبه . مش عاوزة اسيبه ياحازم علشان خاطري خليني براحتي
حازم باسها علي راسها وقام وقف .. خلاص اللي ترتاحي فيه
بعدين قال .. اهم حاجة مفيش تأخير بره علشان منزعلش من بعض . الساعة عشرة تبقي موجودة في البيت
ريم هزت راسها.. حاضر
بعد وقت كانت ريم في مركز التجميل بتاعها
دخلت داليا المكتب عندها وهي بتقول .. اهلا بالهانم اللي بتيجي بمزاجها وسايبه الشغل كلو علي دماغي
ريم .. معلش ياداليا عارفة اني متقلة عليكي في الشغل ومش ببقي موجودة كتير بس انتي عارفه الظروف اللي كنت فيها
داليا .. ياحبيبتي بهزر معاكي ولا يهمك . اهم حاجة انك خلاص مش هتسيبه تاني ومبسوطه اوي إن جوزك وافق ترجعي تشتغلي . انا قولت هيمنعك زي الاول
ريم .. مين قالك اساسا انو موافق
داليا .. يعني ايه هو مش موافق . امال انتي هنا الزاي
ريم .. اقصد يعني حازم من جواه مش موافق اني اشتغل
بس هو ساكت علشان مش عاوز يزعلني . انا حاسه بكده لكن لو عليه عاوزني اقعد في البيت
داليا .. دي حاجه حلوه اوي
ريم .. هي ايه
داليا .. انو عاوز يرضيكي حتي لو علي حساب نفسه ومش حابب يزعلك
ابتسمت ريم وقالت .. تعرفي انا مكنتش متخيلة اني هحبو كده بس انا فعلا حبيتو اوي . برغم قسوته معايا في الاول
بس بقيت بحبو واتعلقت بيه . خصوصاً لما شوفت حنيته عليا . حنيته اللي من وقت ما عرفته مشفتوش بيتعامل بيها مع حد غيري
داليا ببتسامة .. ياقلبي ربنا يخليكم لبعض
ريم .. يارب . المهم قوليلي بقا . عامله ايه مع ياسر . بتتكلمو
داليا بغباء مصطنع .. انتي بتتكلمي عن ايه وياسر مين
ريم بخبث .. انتي عارفه انا بتكلم علي ايه كويس يادودو . احكي انا سمعاكي . يلا
داليا ضحكت وهي بتقول .. انتي فايقه ياريم والله
ريم .. اخلصي بقا عاوزه اطمن عليكي . علي فكرة ياسر كويس جداً . جنتل مان كده وتحسيه اخلاقه عاليه . لأ ولذيذ كمان دمه خفيف مش قفل
داليا .. امم وايه كمان
ريم قامت من مكانها وقعدت علي الكرسي قصادها وهي بتقول .. وايه كماان . ايه كمان دي انتي هتقوليها دلوقتي . يلا احكي بقا
داليا ضحكت
ريم .. اخلصي
داليا خدت نفس وقالت .. خرجنا مرتين مع بعض وساعات بنتكلم
سقفت ريم علي ايديها بحماس وقالت .. ايوا بقا .. وايه تاني
داليا .. ايه تاني ايه . م. مفيش حاجه تاني
ريم .. دالياا
داليا.. اييه
ريم .. تعالي دغري . حبيته بقا . صح مش كده
داليا .. اكيد مش لدرجة حب يعني . هو احنا لحقنا.. مكملناش شهر اصلا نعرف بعض
ريم .. بس معجبة بيه . متنكريش
داليا .. هو كويس
ريم .. ايوا يعني يبقي في اعجاب . دا لو مكنش حب . انا متأكدة اصلا انكم حبيتو بعض
داليا ضحكت غصب عنها
ريم .. ايوا كدا . بتخبي عليا يادودو . ماشي
عند أميرة
أميرة قاعدة في اوضتها وبتكلم صاحبتها المقربة
أميرة .. يعني الدكتورة دي كويسه انتي متأكدة
... اه طبعاً كويسة جدا وبتعمل العملية وبترجع كل حاجه زي الاول وأحسن كمان
أميرة .. خلاص احجزيلي عندها علي بكرة عاوزه اخلص من الموضوع ده بقا.
وكملت بتحذير .. بس اوعي حد يعرف بالموضوع ده واوعي تقولي اسمي الحقيقي
... لأ متقلقيش . بس هو ممكن أسألك سؤال
أميرة .. اسألي
.... انتي ليه مصارحتيش خطيبك
أميرة .. اصارحه ب ايه
.... يعني أن كان في حد في حياتك قبل كدة وحصل بينكم علاقة
أميرة .. انتي مجنونه . عاوزاني اروح افضح نفسي قدامه
ليه اتجننت . ولما اقوله كده تفتكري هيعمل ايه . دا أقل حاجه هيسيني لو مفضحنيش
..... بس بردو مينفعش تغشيه
أميرة .. انا مضطرة لكده لأني متأكدة لو صارحته بحاجة زي دي استحالة هيتقبلها . وانا بصراحة معنديش استعداد اخسره .انا مش هضيعه من ايدي لأي سبب
.... عاوزة تقوليلي انك حبيته بجد
أميرة .. اه حبيته . واحد بزنس مان مشهور وغني جدا محبوش ليه . وعلشان كده لازم ميعرفش حاجة عن الماضي بتاعي . دا انا لو ضيعته من ايدي هبقي هبله فعلاً. انا مش هخسر وائل لأي سبب
..... طيب وفارس لحقتي تنسيه بسهولة كدة
أميرة اتنهدت .. فارس ده كان أكبر غلطة في حياتي
.... يااه بعد كل اللي عملتيه علشانه لحقتي تنسيه بالسرعة دي وتندمي انك عرفتيه . دا انتي كنتي هتودي صاحبتك في داهيه علشان تبقي معاه
أميرة .. متفكرنيش بقا بالسيرة دي
.... ليه هو انتي مش ناوية تعتذري لريم علي اللي عملتيه معاها . المفروض تعتذريلها وتطلبي منها تسامحك دي اقل حاجه المفروض تعمليها
أميرة ... دا علي اساس ايه اني ندمانه يعني . بعدين ماهي خرجت هي كانت اتحبست .
كملت بحقد .. طول عمرها حظها حلو . يعني ألبسها في مصيبه . يجيي الظابط يحبها وبعدين يخرجها ويتجوزها ويعيشها احسن عيشة . طول عمرها هي اللي بتكسب
مساءا
في الفيلا
شهيره قاعدة وكاميليا قاعدة معاها
دخلت ريم بعد مارجعت من شغلها
ريم .. مساء الخير
شهيرة .. مساء الخير يا حبيبتي
ريم قربت من شهيرة وباستها .. عاملة ايه يا خالتو
شهيره .. كويسة ياحبيبتي .. اخليهم يحضرولك العشا
ريم .. لأ انا هطلع اريح شوية .
كاميليا بسخرية قالت.. للدرجادي ياريم مش شيفاني
ريم ببرود .. تصدقي مخدتش بالي فعلاً . انتي عامله ايه ياكاميليا
كاميليا بصتلها بضيق
ريم بصت لشهيرة .. طيب ياخالتو هطلع انا بقا اريح شوية
شهيره .. اقعدي معانا شويه
ريم .. معلش تعبانه ومحتاجة انام شوية
شهيرة .. مش هتاكلي بردو
ريم .. لما حازم يرجع بقا ونتعشا مع بعض
شهيره .. ماشي ياروحي
ريم لسه هتتحرك
شهيرة سمعت كلاكس عربية حازم قالت .. اهو حازم جه اهو . مش ده صوت عربيته
ريم .. اه هو
ابتسمت كاميليا من جواها بفرحة علشان هتشوف حازم قبل ماتمشي
دخل حازم بهدوء .. مساء الخير
كلهم .. مساء الخير
قرب حازم من مامته وباس أيدها .. عامله ايه ياماما
شهيره .. الحمد لله ياحبيبي
وبعدين حاوط كتف ريم اللي واقفه وباسها علي راسها
بص حازم علي كاميليا وقالها.. ازيك يا كاميليا
كاميليا ببتسامة .. الحمدلله . انت عامل ا..
مكملتش الكلمة لما لاقيته بيبص لريم بحب
وبيقولها .. عامله ايه ياحبيتي . انتي كويسة
ريم .. انا تمام ياحبيبي
شهيرة .. هخليهم يحضرولكم العشا ياحازم ريم قالت مش هتاكل غير معاك
حازم .. ليه مكلتيش ليه
ريم .. انا لسه راجعه وقولت ناكل مع بعض
شهيره نادت علي الشغالين يحضرو العشا
وحازم خد ريم وهو طالع قال .. ابقي ابعتيه فوق ياماما
شهيره .. حاضر ياحبيبي
وبمجرد ما حازم وريم دخلو الاوضة حازم حط مفاتيحه على الترابيزة اللي جمب الباب
وبعدين قرب منها وقالها .. وحشاني اوي
وهو بيرجع شعرها لورا وبيبصلها باشتياق كانه مشفهاش من فترة كبيرة وفي ثواني كان لف ايده علي وسطها وشدها يقربها ليه اكتر وبدأ يبو.سها
غمضت ريم عينيها باستسلام وهي بتتجاوب معاه
وغابو في قبله طويله
في الوقت ده طلعت كاميليا وقبل ما تدخل عند هنا اوضتها
لاقت اوضة حازم مفتوحة وقفت قصادها وهي شايفه حازم وريم غايبين مع بعض في دنيا تانية
فضلت واقفة تبص عليهم بحقد
بعدين لاقت حازم اللي كان ضهره للباب بدأ يرجع شعر ريم لورا ونزل يبو. سها من رقبتها
فتحت ريم عينيها بصت لاقت كاميليا بتبص عليهم بحقد لأن ريم كان وشها للباب
اتكلمت ريم بهمس وهي حضناه .. حازم الباب مفتوح
استني هقفله
بعد حازم بصعوبة وقالها .. روحي
قربت ريم من الباب وابتسمت لكاميليا بسخرية وبعدين قفلت الباب في وشها
دخلت كاميليا عند هنا الاوضة وهي مش طايقة نفسها
هنا وهي قاعدة علي السرير بتقلب في تليفونها قالتلها .. مالك يا كاميليا مش طايقه نفسك ليه ومش علي بعضك
كاميليا وهي حاسه بنار جواها .. شوفتهم . شوفتهم وهما بيبو.سو بعض
هنا باستغراب .. هما مين
كاميليا بغل .. اخوكي ومراتو
هنا بزهق .. اديكي قولتي مراتو . فكك بقا
كاميليا بعصبية .. يعني ايه . يعني خلاص .
بعدين قالت بجنون .. المفروض انا اللي مكانها . انا اللي ابقي معاه مش هي
ثم اكملت بحقد .. استحالة اسيبهم كده . استحالة
سكتت شوية وبعدين بصت ل هنا اللي مشغولة في تليفونها و قالتلها .. وانتي ايه نظامك
هنا .. مش فاهمه
كاميليا .. انا اللي مش فهماكي . هو انتي مش زعلانه
هنا بلامباة .. من ايه وعلي ايه
كاميليا .. انك اتطلقتي مثلاً
هنا .. دا علي اساس ايه اني مش كنت أنا اللي طالبة الطلاق مثلاً
كاميليا .. أيوة بس انتي مش مضايقة انو استسلم بسرعة كده
هنا .. قفلت الفون وحطته جمبها وخدت نفس وقالت
.. لأ مش مضايقة . وبعدين أنامتأكدة ان كلها يومين وهيجيلي ويحاول يرجعني وهو بيطلب مني السماح لأني واثقة ومتأكده أن تامر عمره ماهيقدر يستغني عني .
و بردو مش هرجعله
تاني يوم
عند وائل في مكتبه
أميرة دخلت وهي بتقول ببتسامة .. صباح الخير
وائل بصلها بغموض وبعدين قام من علي كرسي المكتب وقرب عليها ببتسامة وقال .. صباح الجمال . عاملة ايه ياحبيبتي
أميرة .. كويسة ياحبيبي
باسها وائل علي راسها وقالها بهدوء .. دايما ياروحي
قربت أميرة اكتر وهي بتقول بدلع .. ربنا يخليك ليا . انا بحبك اوي
وبعدين قالت .. هو احنا هنرجع دبي امتا بقا
وائل اتنهد وقال بشرود .. قريب
وبعدين اتحرك وراح قعد علي الكنبة اللي موجوده
وائل كان باين علي ملامحه انو مهموم
قربت أميرة وقعدت جمبه وسألته .. مالك ياوائل . في حاجة مزعلاك
وائل خد نفس وقال وهو بيصتنع الحزن .. انا واقع في مشكله يا اميرة ومش هقدر اسافر غير لما اخلص منها
أميرة باهتمام .. مشكلة ايه . احكيلي يمكن اقدر اساعدك
اتنهد وائل وقال .. في منافس اجنبي لشركتي ماسك عليا ورق يوديني في داهيه
أميرة .. ورق ايه ده
وائل .. ورق مزور . انا اساسا ماشي كويس وشغلي كلو في النضيف انتي شغالة معايا وعارفه . بس هو بقا عمل كده علشان يساومني . يااسيبله المناقصة يايسجني بالورق ده
أميرة بحيرة .. طيب وهتعمل ايه
وائل .. مفيش غير حل واحد اني اقدر اوصل للورق ده واجيبه منو
أميرة .. وهتاخدو منو الزاي
وائل .. هتنازل واجي علي نفسي واروحله واحاول اتعامل معاه كويس وحتي لو هعرض عليه فلوس هحاول اقنعه بأي شكل يديلي الورق ده
أميرة .. تمام وانا معاك
وائل .. لأ طبعا انتي بعيد عن الموضوع ده . انا بس حبيت احكيلك لأنك خلاص بقيتي نصي التاني وبحب اشاركك
لكن انا مش هعرضك لحاجة زي دي
أميرة بإصرار .. وانا مش هسيبك .اولا زي انت ماقولت اني خلاص بقيت نصك التاني . ثانيا بقا انت ناسي اني سكرتيرتك وشغالة معاك . يعني انا المفروض اكون معاك في كل حاجة
وائل لسه هيتكلم
أميرة قاطعته .. خلاص ياوائل قولتلك هبقي معاك ومش هسيبك
مسك وائل ايديها وباسهم وقالها .. ربنا يخليكي ليا
أميرة ابتسمت
عند تامر مساءا
تامر واقف في بلكونة اوضته وبيشرب قهوة بشرود
فاق علي صوت الباب
تامر .. ادخل
انجي دخلت .. تامر
تامر لف وبصلها .. تعالي ياحبيبتي
انجي راحلته
فتح تامر ايده وحاوط كتفها وباسها علي راسها وقالها .. عامله ايه
انجي .. كويسة الحمدلله
انجي بصتله وهي بتقول بتردد ..هو انتا خلاص طلقت هنا . مفيش امل ترجعو
تامر .. احنا خلاص مش هينفع نعيش مع بعض تاني . كده احسن . كمل وقال بشرود دا اللي المفروض كان حصل من زمان
انجي .. بس هنا بتحبك
تامر ابتسم من جواه بسخرية
انجي .. صدقني أنا متأكدة ان هنا مكانتش عاوزة تطلق اصلا . هي بس اللي عنيدة شويه
تامر .. سيبك من الموضوع ده لأنو خلص خلاص متشغليش دماغك بيه ياحبيبتي
ضمها ليه بحنية وقالها .. قوليلي انتي عامله ايه . وياسين عامل معاكي ايه . بيزعلك . لو بيزعلك قولي ومتخافيش
انجي .. لأ هو بقا كويس . و بيعاملي كويس جدا
تامر ابتسم عليها وباسها علي راسها وبعدين رجع يكمل قهوته بشرود
بعد يومين
وائل وأميرة راحو للشخص الاجنبي ده شقته زي مااتفقو
واستقبلهم كويس لحد ماتكلمو علي موضوع الورق
و"چاك " هو الشخص
طلب من وائل 5مليون دولار قصاد انو يسلمو الورق
طبعاً وائل اتعصب وقالو أن المبلغ كبير
الحوار مترجم
چاك .. لا مش كبير قصاد حريتك . قولت ايه . ديل
وائل .. ممكن ننزل المبلغ ل3 مليون
چاك .. انا قولت اللي عندي 5مليون . او بكرة الورق هيكون قدام النيابة وائل بيه
وائل قام وهو متعصب .. لأ دي مش طريقه تفاهم
أميرة فضلت تهدي فيه لحد ما قعد تاني
چاك .. 4مليون كويس
وبص لأميرة بوقاحة وقال .. علشان خاطر القمر ده
وهو بيشاور علي أميرة
وائل لسه هيتعصب
أميرة بصت لوائل وقالتله.. علشان خاطري عديها
چاك قام وجابلهم حاجة يشربوها وقال لوائل .. اهدي واشرب وائل باشا
وبص لأميرة بأعجاب وهو بيدها كاس العصير
خدتو منو أميرة ببتسامة وبدأ تشرب
لحد ماحست انها دماغها تقلت وفجأة حست أن جسمها مشلول لكن كانت صاحية بس مش واعية
وائل قام هو وچاك وشالوها ودخلوها اوضة النوم
وبعدها وائل قال .. كده تقدر تنفذ اللي اتفقنا عليه ومتقلقش حازم بيقولك اتطمن مش هو هيسيبك
وبعدها خرج من الاوضة ومن الشقة كلها
جوه
چاك ابتدي يقلعها هدمها وو
لقراءة جميع حلقات القصه من هنا