قصة عشقت بالصدفه
البارت الثامن 8
بقلم مجهول
ادهم /يعني اي مفيش مفتاح
ندي/اي آل انا عملته ف نفسي دا يربي ،كله بسببك
ادهم رفع حاجبه/كله بسببي انا؟!، انتو كدا البنات تعمله العمله وتقولو انتو السبب
ندي/هنعمل اي دلوقت
ادهم / في اجتماع مهم فوق لازم احضره والا الزباين هتمشي
ندي /انا كمان ورايا محاضرات كتير ولازم أحضرها
ادهم /اظاهر انك مفهمتيش الكلام ال قلته ،بقولك الزباين هتتفش
ندي /ابقي حد معاد تاني ،انا لازم احضر المحاضرات
ادهم/ انا نفسي افهم انتي عنيده كدا ليه ،احنا اصلا تحت الشركه ،هنحضر الاجتماع وبعدين وبعدين نشوف حد يفكلنا الزفت دا وهتروحي الجامعه تحضري محضراتك
ندي /اوووف ماشي
ادهم وندي وهما داخلين الشركه /عايزك تبتسمي والا كان حاجه حاصله وحاولي تخبي الكلبشات علي قد ما تقدري
ندي /ماشي
ادهم للسكيرتي/صباح الخير
الشاب باستغراب من ال ف ايدهم/ صباح النور ي بيه
للبنت آل ف الاستقبال /صباح الخير ي ادهم بيه
ادهم /صباح النور
وفتح الأسانسير ودخلو
ادهم وبيدوس علي الأسانسير شد الكلبشات
ندي/اااه ،ايدي براحه
ادهم /ابقي خلي بالك.
ندي/ انا الاخلي بالي؟! ،تصدق انا غلطانه ،اني جيت لحد هنا
ادهم قرب منها وهي خطبت ف المرايا وادهم حط ايدي جم رأسها
ادهم / عايزاني اقولك اي يعني
ندي بتوتر/ ت ت تعتذر
ادهم / انا اسف ،حلو كدا
ندي بعدته بتوتر وخدودها احمرت بشده
وادهم ضحك
ندي /مش كنا فكينا الكلبشات قبل الاجتماع .
ادهم /مش ينفع ،الناس مستنين فوق
الأسانسير وصل والسكرتيره شافته وراحت وراه
سارا /صباح الخير ي ادهم بيه
ادهم بجديه /صباح النور ،كريم وصل
سارا /كريم بيه ف آل meeting room مستني حضرتك مع الزباين
ادهم /تمام
سارا شافت الكلبشات/معلش حضرتك ، هو اي دا
ادهم بعصبيه /خليكي ف شغلك ي سارا
سارا بخوف /اسفه ي ادهم بيه
وادهم اتجه ل غرفه الاجتمعات وامشي بسرعه وندي وراه
ندي /ممكن تمشي براحه شويه،ايدي وجعتني+الكلبشات باينه الموظفين بيتفرجو علينا
ادهم/وصلنا ،عايزك متتكلميش ولا كلمه ومتبينيش الكلبشات ،تبتسمي وبس ،وإياكي تعترضي علي اي حاجه
ندي /اعترض علي ا
ادهم فتح الباب و دخل
ادهم /اسف جدا جدا للتأخير
زبون ١/مفيش مشكله
كريم قام وبهمس/اي آل جاب زينه هنا، وماسك ايدها ليه
ادهم /انا مش ماسك ايدها ،دي كلبشات
كريم /نهار اسود
.ادهم /احم ،متقلقش ،هنطلع من الاجتماع كاسبين الزباين
احم ،دي ندي خطيبتي
كريم و ندي /خطيبتك
ادهم /في مانع لو حضرت الاجتماع معانا؟
زبونه ٢ /لا طبعا مفيش مشكله ،اهلا وسهلا بحضرتك
ندي /اهلا بيكي
والكل قعد
الزبون /زي ما انت عارف احنا هنتجوز قريب وبنعمل الفيلا بتاعتنا،وانتو اكبر شركه ديكور ف مصر ،ف جينا هنا
ادهم/الف مبروك
الزبونه/الله يبارك فيك
ندي /طبعا الفيلا هتكون بالون البينك صح ؟،انا بحب الون البينك اوي
ادهم بهمس/ بينك اي الله يخربيتك
كريم /ههههههه
ندي /اي
يارا /لا دي هتكون اوضه البيبي أن شاء الله
ندي /افرض طلع ولد
الزبون محمد /مهو هيكون في اوضه تانيه بالون الأزرق ان شاء الله
ندي /متاكد انها للبيبي،حضرتك لازم تحطي عينك وسط رأسك ،اكيد مش هيعمل اوضتين لبيبي لسه مجاش.
ادهم لكريم /هي بتعمل اي
كريم /مش عارف ههههههه
يارا /امال الاوضه التانيه هتكون لمين
ندي /علشان لما يخونك
محمد /اي الكلام ال بتقوليه دا
ادهم /انتي هببتي اي
يارا /الهي بتقوله دا صحيح ي محمد
محمد بتوتر /لا متصدقهاش
ندي شاورت عليه /شفتي ،شفتي اتوتر ازاي
يارا /معاكي حق ،هواتوتر فعلا
كريم /باظت خالص
ادهم/الله يخربيتك ي ندي
محمد /معقوله ي حببتي انا اعمل كدا برضو
يارا بعياط /امال انت اتوترت لي اول ما قالت كدا
محمد /انا خفت لتصدقيها بس
يارا مسكت ايده /انا معقول اشك فيك برضو
ندي /يحجه بقولك بيخونك
يارا /و اي يعني هي اول مره
ندي /نعم
كريم /هو خانك قبل كدا
يارا /اه طبعا، قفشته مع واحده ف السرير
ندي /وبعدين اي الحصل
يارا بصت ف عينه /اعتزرلي وقالي بحبك
كريم /هههههههه
ندي /قالك بحبك
محمد/بحبك
يارا /وانا بموت فيك
ندي /انا مش قادره اصدق
ادهم /انتي عايزه اي ،اتنين بيحبو بعض
سبيهم
محمد /احنا مضطرين نمشي ،وهنيجي وقت تاني
يارا /مع السلامه
ومشيو
ندي /هو في كدا
ادهم /بسبب حضرتك كنا نخسر الزباين
ندي /مكنش قصدي ،عادي يعني
كريم / ممكن حد يفهمني في أي
،اي آل ف ايدكم دا
حكوله الحصل
كريم /ههههههه زينه آل يخليها تجيب كلبشات
ندي /زينه مجنونه وتعملها
ادهم / المهم شفلنا حد يفك البتاع دا
تليفون ندي رن
كارما/ انتي فين ي ندي ،المحاضره بدأت، ولو مجتيش الميس هتسقطك ف الماده
ندي/ ينهار اسود، طب انا جايه
ادهم /في اي،
ندي /لازم اروح الجامعه بسرعه ،الميس هتسقتني ف الماده
كريم /هتروحو بالكلبشات
ندي شدت ادهم /مش مهم
ونزلو بسرعه من الشركه ووقفو قدام العربيه
ادهم /هنركب ازاي ،،انا علي الشمال والدركسيون علي اليمين ،بتعرفي تسوقي
ندي /مش اوي يعني،بس هنجرب
.ادهم /نجرب اي ،علي جستي لو خليتك تسوقي ،هو انا مستغني عن روحي ؟
ادهم /عاااااااا ،سوقي براحه ي مجنونه
ندي /مضطره اعمل كدا علشان هسقط
وداست .علي البنزيم اكتر وادهم رجع ورا بالكرسي
ادهم /هنمووت الله يخربيتك
ندي /اهدي كدا قول ان شاء الله مش هنموت
ادهم / ان شاء الله مش هنموت صح ؟،آنا غلطان اصلا آل ركبت معاكي
ندي /وانا كمان غلطانه اني جيت لحد عندك ،معرفش ليه ضميري نقح عليا وقلت لازم اعتذر
مش عارفه طبتي دي هتوديني ف داهيه
وصلنا حضرتك انزل يلا ، وعلشان خاطري خبي الكلبشات لو حد شافها هيحفلو عليا
ادهم /متخفيش محدش هيشفهم
ونزلو بالعربيه بصعوبة ودخلو الجامعه والبنات كلها كانت بتبص علي ادهم وادهم كان بيبتسم بثقه .
ندي /مغرور
ادهم /اي ،غيرانه
ندي /انا ،هههه،وانا هغير من اي
اادهم/ مش عارف
ووصلو
ندي /انا بعتذر لحضرتك عن التأخير
الميس/ دي مش اول مره تتاخري ي ندي ،للأسف مش هتخشي المحاضره النهارده
ادهم /مش هتخش ليه ،علشان اتأخرت ٥ دقايق بس
ندي /اخرس
الميس/مين دا
كارما وزينه ف المدرج
زينه /ادهم وبيعمل اي هنا
كارما/ معنديش اي فككره
ادهم /اعتبريها زي بنتك يعني ودخليها،لا بنتك اي ،اعتبريها حفيدتك ،انتي كبيره ف السن وهي حلوه وصغيره
الجميع /هههههههههه
كارما /ينهار اسود
زينه/ ادهم هيودي البنت ف داهيهه
ندي/ ادهم والنبي اسكت
الميس بنرفزه بتسكت الطلاب
الميس /ندي ،خدي الواد دا واطلعي برا
ندي / حاضر ،يلا ي ادهم الله يخربيتك
ادهم /استني بس
ندي /يلا ي ادهم
وطلعو من القاعه
ندي/ اي آل انت عملته دا ها؟
: ادهم /انا كنت بحاول اقنعها بدخولك المحاضره
ندي/وانت كدا اقنعتها ،انت هببتها فوق دماغي ،دلوقت الميس هتحطني ف دماغها وهتسقطني بسبب آل انت عملته دا
ادهم/ انا عملت اي ييعني،قلت الحقيقه ،قلت انها قد ستي ،وانتي حلوه وصغيره وزي القمر
ندي ضحكت /انت بتهزر ي ادهم وانا هسقط ف الماده
ادهم /ي ستي مش هتسقطي ولا حاجه، انا بعد المحاضره هروح اعتزرلها
ندي /انت بنفسك هتعتزرلها ،لا الدنيا لسه بخير والله
ادهم /شفتي بقي ،يلا نروح نشرب حاجه من الكافيتريا عقبال ما زينه وكارما يخلصوا.
ندي /ماشي
وراحو الكفيتريا ووطلبو قهوه
ادهم /هو انا لو سألتك اهلك ماتو ازاي هتضايقي؟
ندي /كانو رايحين يحجو وعملو حادثه وهما راجعين ،وأحمد اخويا هو آل رباني بعد موتهم،
ادهم/ ربنا يرحمهم،طبعا حاجه صعبه ان باباكي ومامتك يموتو ف نفس اللحظه
ندي /وانت اهلك ماتو ازاي
ادهم /مامتي ماتت الاول ونا صغير بعد كدا ابويا
فجاه اتنين دخلو عليهم
البنت الأولي/ هاي ندي ،انتي قاعده مع مين كدا وكرسيكي لازق ف كرسيه
ندي /اي كرسيكي لازق ف كرسيه دي ،ما تلمي نفسك ي سها
البنت التانية وهي بتبص عليه/ ايوا يعني مين الموز
ادهم /ادهم الشريف حضرتك
سومايه/ حضرتك !تصدق وتأمن بالله، انت اول حد يحترمني
ندي /وهتكون آخر مره ان شاء الله لو ممشتيش من هنا انتي والبت المسهوكه الجنبك دي
سها /سوري والله مكنتش اعرف انه يخصك
ادهم /هههههههه
سها قربت منه /وكمان ضحكتك حلوه
ندي داست علي رجله جامد
ادهم/ اااااه،أقصد اه ضحكتي حلوه، عجبتك
سها بدلع /اه اوي
ندي /انتو هتمشو من هنا ولا ازعلكم
سومايه /لا يختي هنمشي
ندي /هش هش
سها /هش اي احنا دبان
سومايه/ ابقي هاتي الواد المز دا تاني ،نبل رقينا بواد عدل ،كل آل هنا معفنين
ندي /امشي بيت من هنا
ومشيو
ادهم /اي دا اي دا ،دي غيره دي ولا اي
ندي /ههههههههههه،والله ضحكتني وانا مش عايزه اضحك
ادهم /ضحكتك صح
ندي/اها دمك خفيف
ادهم /وانتي دمك سكر
ندي /يسكر
كارما /خلصتو فقره الحلويات آل عاملينها
زينه /هههههههههه
ندي /انتو جيتو امتي
زينه /مفتاح الكلبشات اهو ،ولا عايزين تفضلو كدا
ادهم /انا عن نفسي عايز افضل كدا
ندي /انتي كان معاكي المفتاح
زينه /اه لو كنتي سالتي كنتي خلصتي من الكلبشات من بدري
وفتحتلهم
ندي /ايدي وجعتي، دي اخر مره عنت امشي بدماغي
كارما /كل مره بتقولي كدا ف الآخر بتعملي آل ف دماغك
ندي /صح
ادهم /هي الميس آل مدخلتكيش المحاضره اسمها ايه
ندي/مروه حسنين
ادهم /ثواني وراجع
ومشي
زينه وكارما وقعدو
زينه بحماس/ايه،قوليلي ،عملتي اي وانتو مربطين ف الكلبشات ،بجد حاجه ف منتهي الرومانسيه، وياريت انا و احمد كنا مكانكو،
ندي /هنكون عملنا اي ،معملناش حاجه، رحت معاه الشركه حضر إجتماع وبعدين جينا علي هنا والباقي عارفينه
زينه/ معملتش اي حاجة تانية
ندي رفعت حاجبيها/ تؤ
كارما /انا عايزه أفهم اي آل يخليكي طربتي الكلبشات ف ايد واحد ملكيش اي علاقة بين
ندي / ا
زينه قاطعتها وهي حاطه ايدها علي خدها /الحب ،الحب يعمل اي حاجة
كارما/ حب اي ،اخرسي انتي كمان
زينه ديقت عيناها/ آل تنين دول بيحبوا بعض ،وبكره تقولو زينه قالت
ندي /هتسكتي ولا اسكتك بطريقتي
زينة/ سكتيني كدا بطريقتك وشوفي هعمل فيكي اي .
ندي /بت اخرسي والله اديكي بالقلم
زينه/ ما تيجي تجربي انا اديكي بالقلم وشوفي عامل ازاي
كارما/ بااااس الله يخربيتكم دوشتوني
ندي /خدي كلبشاتك آل تودي ف داهيهه دي
زينه /هاتي ،محدش قالك خوديهااصلا
ادهم وصل
ادهم/ للموضوع اتحلو و هترجعي المحاضرات تاني
ندي /ازاي عملت اي
ادهم قعد /بسيطه،كلمت سارا مساعدتي ف الشركه ،قولتلها عايز معلومات عن مروه حسنين دكتوراه ف الجامعه ،عرفت انها نقلت ف بيت جديد وكانت عايزه توضبه، جبتلها فريق كمال مكمل يعملها فالبيت علي أكمل وجه ،مقابل إنها تدخلك محضراتك، وطلعت بتاعت مصلحتها ووافقت
ندي وزينه/ واو
كارما /مكنتش أتوقع أن أستاذه مروه تكون بتاعت مصلحتها
في مطعم آل أحمد بيشتغل فيه
صاحبه ف الشغل/ اي يعم الساعات الجامده آل لبسها دي ،عديت انت
أحمد/ مش اوي كدا يعني، دي مش غاليه
صاحبه/ مش غالية اي ،انا من قريب شفت نفس الساعه دي ف محل كانت ب ألوفات
احمد/ بالوفات
زينة هتكذب عليا لية
قدام فيلا زينه
زينه بعياط / انا اسف والله، بس انا مكنتش أقصد، انا قلت كدا علشان تقبل مني الهديه بس
أحمد بحده/وانا مطلبتش منك هدايا ي زينه ،اي آل خلاكي تجيبي هديه غاليه كدا ،وتكذبي وانتي باصه ف عيني وتقولي مش غالية ،هو انا حبيتك علشان فلوسك
زينه مسحت دموعها /حبيتك
احمد /متغيريش للموضوع
زينه /موضوع اي آل مغيروش، انا ادفع عمري قصاد الكلمه دي
احمد /زينه متدايقنيش كذبتي ليه
زينه بفرحة/ هو انت بجد بتحبني ،وحياتي عندك ل تقول
احمد /اه ي زينه انا بحبك اوي من زمان ،بس مكنتش ببين لحد ،حتي ليكي مكنتش ببين
علشان مكنش ينفع اصلا،انتي من عيله غنية، وانا واختي علي قد حالنا ،ومامتك وكمان عمرها متوافق لو جيت اتقدمتلك ،وتأكدت من دا يوم عيد ميلادك
وكمان مكنتش عايز أقولك اني بحبك علشان متخفيش حاجه عل مامتك، وأسباب كتير منعتني من إني اقول اني بحبك
بس لما شفت حبك ليا ف عنيكي مقدرتش أكمل
زينه اغمي عليها واحمد مسكها قبل ما تقع
أحمد/زينه، زينه متهزريش ،قومي ،انتي اغمي عليكي بجد ولا اي
احمد خبط علي خدودها براحه/ زينة فوقي
زينه بدات تفوق /في اي
احمد /انتي آل في اي ،خضتيني موت
زينه اتعدلت وقامت/ هو الكلام ال كان من شويه دا بجد ولا تهيؤات ولا اي
احمد/كان بجد.
زينه/أحلف
أحمد/ ههههههه اي أحلف دي،انتي مش مصدقاني
زينة/ لما انتي بتحبني زي ما انا بحبك لي وجعت قلبي ومقلتليش دا انا فكرت ان انا بس آل افضل احبك وانتي مش هتحبني
احمد /علشان منكنش بنعمل حاجه غلط من ورا اهلك، ،لحد ما اشتري المطعم آل انا شغال فيه وأكبر ف شغلي، واجي اتقدمتلك ،تمام
زينه بفرحة / تمام
احمد حط الهديه ف ايدها /ساعتك اهي ،انا همشي علشان مامتك متشفناش وتعمل مشاكل
زينه /طب والساعة
احمد /سلام ،
ومشي
زينه بصت وراها لقت.
لقراءة جميع حلقات القصه من هنا