قصة عشقت بالصدفه
البارت الخامس عشر 15
بقلم مجهول
بعد الحصل كارما قررت تروح الشركه علشان تعتزر لكريم
ندي /دا مكتب كريم ،هروح ل ادهم عقبال ما تخلصي
كارما /اوك
كارما للسكرتيره /كريم موجود
السكرتيره /اه موجود اقوله مين
كارما /لا متقوليش،انا هدخله
كارما دخلت
كريم /خير ،في حاجه نسيتي تقوليها امبارح وجايه تقوليها النهارده
كارما /احم ،ممكن نتكلم شويه
كريم /لا معلش ورايا شغل
كارما خبطت علي المكتب /هنتكلم
كريم رجع لورا /نتكلم وماله ،اتفضلي
كارما قعدت /كنت جايه اقولك بس انا اسفه اني اتكلمت معاك باسلوب مش كويس ،بس انت ال خلتني اعمل كدا
كريم ربع ايده /عملت اي ان شاء الله
كارما /دفعت مصاريف المستشفي ،وانا محبتش التصرف دا منك
كريم /واي المطلوب متي دلوقت
كارما /اولا تسامحني علي القلته
ثانيا ودا الاهم اني ادفعلك الفلوس الدفعتها ،بس المبلغ دا مش معايا
دلوقت ،هحاول اسدده
كريم /بس انا مش عايز فلوس
كارما /امال عايز اي
كريم /تشتغلي عندي سكرتيره لمده اسبوع ،تقولي حاضر ونعم واتفضل وتعملي ال اقولك عليه وانتي مبتسمه
قلتي اي
في نفس الوقت دا ،ندي راحت ل ادهم مكتيه
ندي للسكرتيره /ادهم ف مكتبه
سارا/ اه اقوله مين
ندي /خطيبته
سارا /اي دا بجد
هو خطب ،هو مش انتي ال كنتي مربوطه معاه بالكلبشات
ندي /اه انا
سارا /يعني انا سكرتيرته بقالي سنين مبصليش ولا حتي عبرني
وانتي يعرفك من شهرين وخطبك
دا اي الحظ دا
ندي بغيظ/واي تاني قولي ال ف قلبك قولي
سارا /والله ال ف قلبي كتير بس مينفعش اقوله ،ليحصل مشاكل بينكم ولا حاجه ،باين انكم بتحبو بعض اوي
ندي بغيظ /اوي ،بس متخافيش وقولي
سارا اتكلمت بسرعه/بس مكنتيش تحلفي ،خلاص هقول
اصل بصراحه مستغربه اوي هو ازاي خطبك ،اصله بيقعد مع البنت 24 ساعه وبيسيبها ،بس طالما خطبك يبقي بيحبك ،اصل في بنات بتجيله الشركه ،مايعه كدا ومعرفش اي ،بتقعد ف مكتبه وتقوله ي بيبي ومعرفش اي وكمان
ندي حطت ايدا ف وش سارا /بس ،بس حرام عليكي دا انتي لو قاصده تخلينا نسيب بعض مش هتعملي كدا ،دا اجنا لسه مخطوبين امبارح ،منك لله ي ادهم
سارا /بس بصراحه من ساعه مع عرف حضرتك معدش بيقابل بنات ولا بيعمل اي حاجه من دول
ندي /بعد اي ،دا انتي جبتيلي تاريخ حياته كله
ادهم طلع من المكتب /ندي ،بتعملي اي هنا ي حببتي
ندي /مفيش ،دا سارا بتحكيلي عن انجازاتك ف شقط البنات
ادهم بص ل سارا /اخ منك،انتي رغايه ليه
ندي /لا ازاي دا انا حبيتها اوي ،هخلي ادهم يصرفلك مكافأه
سارا /بجد
ندي /بتشقط بنات ف المكتب ي ادهم
ادهم/والله ي حببتي ما شقط حد ،هما كانو بيجو لوحدهم
سارا /ههههههههه
ندي جزت علي سنانها /متنرفزنيش
ادهم ل سارا /اخرسي متضحكيش
ندي /انا ماشيه
ادهم مسك ايدها بسرعه / لا تمشي اي ،انتي بتجيلي الشغل كل يوم ؟
تعالي المكتب نتكلم شويه
ووجه كلامه ل سارا /حسابك معايا بعدين
في مكتب كريم
كريم /ها قلتي اي
كارما بثقه مدت ايدها تسلم/موافقه
كريم /اتفقنا
وفتح السماعه /مي تعالي المكتب
مي السكرتيره دخلت
مي /اؤمر حضرتك
كريم /مش انتي كنتي طالبه اجازه وانا موافقتش ،انا موافق ،خدي اجازه اسبوع
مي /شكرا لحضرتك بجد
ومشيت
كريم /هتبداي من بكرا الصبح بدري
كارما /بس انا وريا جامعه
كريم /مسخصنيش
كارما بغيظ /تؤمر بحاجه تانيه ي كريم بيه
كريم بص ف الورق/لا تقدري تروحي وتيجي بكرا بدري
كارما بغيظ /اللهم ما طولك ي روح
ومشيت
وكريم ضحك
في المطعم عند احمد
زينه راحت
احمد /اي يقلبي اي الجابك
زينه بابتسامه/جايه اشوفك
احمد قعدها /خلاص اقعدي هنا عقبال ما اخلص شغل وبعدين ابقي اخدك ونخرج ماشي ي حببتي
زينه ابتسمت/اوك
احمد راح يشوف الزباين وزينه لعبت ف التليفون وفجاه لمحت احمد بيتكلم مع بنت زبونه
زينه سابت التليفون /مين دي
وبعدين احمد ضحك معاها
زينه /يلهوي ، دا كمان بيضحك
ماشي
زينه ندهت علي احمد
احمد للزبونه /عن ازنك لحظه واحده
وراح ل زينه /اي عايزه حاجه
زينه /مين المسهوكه الوافق معاها وبتضحك دي
احمد /مسهوكه ،اي دا ،فين زينه حبيبت قلبي الكيوت ،فين
زينه /بقولك مين دي
احمد /مين دي اي ،زبونه هتكون اي
زينه /وبتضحك معاها ليه،العشم واخدك
احمد ضحك/يلهوي انتي بتغيري عليا ،ي قلبي
زينه /لا م م مبغرش
احمد /علي العموم دي زبونه معرفهاش رمت ايفيه دمه سم ،بس لازم اضحك علشان هي زبونه والزبون ديما علي حق
في بيت كارما
الاب /بقولك ي عيشه ،هي كارما مقلتلكيش هي دفعت فلوس المستشفي منين
عيشه/متقلقش ،هي بتقول اا اتصرفت
في مكتب ادهم
ندي قاعده وادهم قاعد قصادها بيبصلها ومبتسم
ندي بخجل /انت بتبص لي كدا ليه
ادهم /عنيكي حلوه اوي
ندي ابتسمت/بجد
ادهم /اممم،انا بحبك اوي
ندي /وانا كمان
ادهم باس ايدها