قصة من نظرة عين البارت السادس6 بقلم نجلاء فتحي

قصة من نظرة عين
البارت السادس6
بقلم نجلاء فتحي


جاسر أتى أمامة منظرها وحزنها الذى ظهر فى كلامها لما عميد الكلية سألها عن أبوها فقال  البنت دى تكون فى شقة المزاج اليوم 

حازم/ أووف حاضر 
أتى المساء وذهب جاسر لشقة المزاج فى أنتظار أمل وبلغة حازم معرفش يتوصل ليها فهى لم تخرج من البيت  وصعب الحصول عليها  مما جعلة أتصل على فتاة أخرى وفعل ما حرمة الله 🥺 وهو غضبان من أمل 

 مر يومين وأتى يوم التدريب فى الشركة   ورضخت أمل للواقع فقد هددها عميد الجامعة أن تسمع كلام جاسر بية   وتنفذ أمرة وهو جعلها سكرتيرة خاصة لة وأذا رفضت تشيل السنة  

فتح جاسر باب مكتبة  وجد أمل تجلس مكان السكرتيرة الخاصة لة مفاجأة بالنسبه لة لكنة شعر  بالأنتصار  وقال بسخرية   م كان من الاول بدل المرمطة وعميد الكلية يزعقلك 

أمل بقوة/ أنت إللى جنيت على نفسك ،  معرفش حاجة فى شغل السكرتيرة  ممكن أبهدل حالك

جاسر/ السكرتيرة القديمة تعلمك ثم أنحنى على المكتب وقال لما أكلمك تقفى ،،أبتسم أبتسامة جانبية لما وجدها  غمضت عيونها وعضت على شيفاها دخل المكتب وهو بيقول لنفسة  قال محترمة قال كدب ،،،لم يعلم أنها حركة غير أرادية من كسوفها رغم المكتب فاصل بينهم لكن قربة الشديد وترها 
،،،،،نظرت لة بغباء، ،هو الجو بقا حر لييية كدة أمممم لية مصمم على النظارة طول الوقت 

جاسر واخد  الغرفة ذهاب واياب من الغيظ منها وأبتسم بخبث الليلة فى سريرى  يا أملللل 
بقلم  نجلاء فتحى عاشقةالكلمات
_____
 
دخل حازم مكتب جاسر 
جاسر/ أزاى تدخل من غير أذن والبلوة إللى برا دى بتعمل أية

حازم  بضحك/ مسألتش حتى رايح فين 

جاسر/ خرج لها بغضب وجدها بتأكل لبانة وبتعمل منها بلونة  وتفرقع بصوت عالى    وتتفرج من الشباك ،،،،  والله عاااااال يا بت ال****** المفروض سكرتيرة وإللى داخل ليا تعرفى سبب زيارتة و٠٠

أمل / ولااااااااا أياك تغلط وتشتم عيييييب وقولتلك مليش فى شغل السكرتيرة  ولية أمنع إللى يدخلك متكنش السفيرة عزيزة ولا نايب فى البرلمان وأنا مش واخدة بالى 

جاسر/ أنا تشبهينى ببنت ،،أنا تعلى صوتك عليا 

أمل  بسوقية/ أذا كان عجبك يا ضنايا مش عجبك رجع سكرترتك القديمة ،،،، وأوعا بقا إيدك 
جاسر غمز ليها وقال منتظرك بالليل أربيكى بطريقتى

أمل بغباء نظرت لة لما دخل مكتبة/ بالليل أية شكل الكاندى طلع عبيط   ثم رجعت تنظر من الشباك تانى  وتعمل بلونة باللبانة
ومر اليوم ويعتبر أمل لم تنفذ كلام وأوامر جاسر ومكتبة يدخلة الموظفين بدون أذن 

أتى المساء وتانى مرة ذهب جاسر لشقة المزاج  فى أنتظار أمل فريستة  فلم يحصل عليها حازم ويبلغة صعب يحصل عليها فهى لم تخرج من البيت   تعصب جاسر وكسر الفون وهذا يزيد أصرارة عليها فقرر ينفذ  هذا بنفسة  خرج من الشقة للفيلا الخاص بيه

بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 
_____
[فى الفيلا]
أمة/ متأخر لية
جاسر بضيق/ لسة صاحية
ترجلت أمة بكرسيها المتحرك  / بقالى يومين مش شوفتك  وطول اليوم لوحدى   أنت بخير
جاسر أبتسم  وتنفس / بخير طول ما أنتى بخير 

أمة/ عايزة أتكلم معاك فى موضوع

جاسر/ بكرة 
أمة/ لا دلوقتى  
جاسر/ جلس أمامها على الكرسى
أمة/ مش عايز تتجوز لية 
جاسر/ تانى الموضوع دة 
أمة بحنق/ يبقا صحيح إللى سمعتة 
جاسر/ سمعتى أية
أمة/ واخد شقة لمزاجك وبتتنيل فيها مع البنات 
حاول يتحكم فى غضبة فهى أمة وم تبقى  لة فى الدنيا    ،،،حضرتك تصدقى الكلام دة 

أمة/  سمعت الخدم بيقولوا  كدة 

جاسر بكذب/ مستحيل أعمل كدة

أمة/ ريح قلبى الجواز تحصين للشاب إللى زيك

جاسر/ تانى أتجوز  تانى وتطلع بنت ***** تسرقني  
أمة/ أنت إلا أختارتها وأتجوزتها وأنتى فى أولى جامعة  وقولت حب حياتى   وسعادتى معها  ونتجتها لما أتمكنت سرقتك وأتأمرت على أبوك الله يرحمة هى السبب فى الكرسى أللى بقيت علية دة   ،،أستغفرت ربها ، لازم تنسى الماضى أتجوز وعيش سنك أنت كنت متجوز ١٠ سنين  ومجرب الجواز لازم تتجوز وتحمى نفسك 

جاسر بحسرة ومرار/  عشر سنين خداااع ومكر  يارتنى سمعت كلامك ومش أتجوزت
الأم/ لعلة خير 
جاسر بغضب/ خيييير   أبويااااا أتقتل خيييير أنتى على كرسى خييير  شركة أبويا وضاعت  خيرررر  لولا فلوسك عملت الشركة بتاعتى  لولا فلوسك كنا شحاتييبن   مستحيل أتجوز وأكرر الغلطة دى تانى كل البنات شماااال   كلهم  نصابين 

الأم لم تتحمل منظر هياج أبنها وتعبت أوووى 

جاسر بخضة/ أمممممى


                    البارت السابع من هنا 

تعليقات