قصة من نظرة عين البارت الثالث3 بقلم نجلاء فتحي

قصة من نظرة عين
البارت الثالث3
بقلم نجلاء فتحي


    【داخل المكتب 】

 دخلوا العشر بنات المكتب  وواقفوا طابور عرض 

أمل/ هو أنا فى القسم وياترى المدير هيتعرف علينا ولا يتهمنا بالسرقة 

حازم بضيق/ أكتمى شوية بلعة راديو 

أمل/ لا يا خفيف أذاعة 

حازم بحنق/ هضربك

أمل بلامبالاة/ أتلهى أنت قادر تقف يا زعزوعة

حازم نظر لنفسة وقال / زعزوعة أية يا بجرة متحورة أنتى، ،عودى فرنساوي شيك 

أمل/ أنت شبة القلم الفرنساوي بتاع اليومين دول الباهت بلا نيلة فين زفت المدير خلينا نخلص  تلاقية كركوبة وبكرش وأحول وميت ٣ مرات هههههه،،،

البنات ضحكوا 

حازم بمكر  / هو شايف وسامع كل حاجة أستلقى وعدك  ،،،بااااس أمنعوا الضحك 
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 

ثم فتح باب يفصل بين مكتب جاسر الخاص ومكتب السكرتيرة  التى يقف فيها البنات وظهر جاسر  جريت أمل وزقتة لدرجة سقط على الكنبة الجلد بجوار الباب وقالت أنت أية عايش دور البية أوعا يلاااا الباشا يعدى 

حازم/ نهار أسود  وجرى يسند ويقوم جاسر والسكرتيرة لطمت على وشها 

حازم/ جاسر بية معلش

أمل / وهى تنظر بتركيز على الباب  ،،هو فين جاسر بية دة

حازم/ أهو يا عامية 

نظرت أمل للشخص الذى يشار إلية وشهقت  ،،،،أنت جاسر بية
جاسر ربع إيدة على صدرة/ السواق المعفن الحرامى ال٠٠

أمل بأحراج/ باااس كفاية عارفة قولت أيه ،،أحم أحم أزيك

شدها من قفاها وأدخلها المكتب وأغلق علية بالمفتاح وأشار البنات تمشى

حازم نفخ وصعبت علية تلك الفتاة التى لا تعلم هى بحوزة مين 
_____
أمل/ مش رجولة تمد إيدك على بنت أوعا الجاكت ينقطع

جاسر/ من ساعة مأصطبحت بوشك نازلة شتيمة لييييية

أمل/ أووف  أنت بترجرجنى لية على فكرة ضاربة طبق فول من العربية وبصلتين كبار وممكن أنفجر فيك  ولا يهمنى
أوعاااااا بقاااااااااا

تركها وهو قرفان ،،،في بت تقول كدة

أمل وهى تعدل حجابها / وأية يعنى هو البصل حاجة قبيحة دة علاج للكرونا ألهى يجيلك كرونة متحورة  والدكاترة تعملك فار تجارب يا بعيد 

جاسر/ بتدعى عليا

أمل بأبتسامة بلهاء/ أةةةة

جاسر بتكبر/ أنا جاسر بية صاحب  أكبر شركة للهندسة والمعمار   يتبهدل كدة ممكن ألغى تدريبك وتعيدى السنة  ،،،

أمل  بتوتر/ها  ،،وعلى أية الطيب أحسن  بذمتك  فى حد يلبس نظارة شمس فى المكتب 

جاسر/ ملكيش فية ،،،، بقا أنتى صاحبة الشركة 

أمل/  تجاهلت جملتة،،،، أنت أحول صح ولا عامل عملية فى عينك 

جاسر/ ملكيش فية،،،أوعى إيدك 

أمل/ عايزة أشوف عينك مداريها ليييية

جاسر/ أوعى   أصبح يبعد عنها وهى إيدها سابقة بتشد النظارة  وهو بيعافر 
 وأخيرا نجحت ونظرت لة وشهقت  من منظر عيونة وقالت أحييييية أيييية العيون دى أنت لابس عدسات وواحدة وقعت منهم ولا عفريت  ولا أية يخربيت جمال أمك يا جدع 

أرتدى  جاسر النضارة الشمس وأعطى لها ظهرة وطلب ليها الأمن وهى طول الوقت بتعاكسة  
ملحوظة عين جاسر على الغلاف أية رأيكم مز وصارووووخ صح  🤣🤣🤣🤣

الأمن/ برا 

أمل/ أستنوا بس أملى عينى بالحلويات يا خرابى يا عرابى هو فى كدة  دة أحنا مش بنات أنت أكيد من عالم تانى ولا روبوت فى واد كدة 

دخل  حازم ومن شكل جاسر فهو لم يعرف ماذا حدث فشكل جاسر يطق شرار  من وشةة فقال،،

، أهدأ وأنتى هببتى أية
أمل/ هو الصارخ دة بشر زينا  

حازم بغباء/ صاروخ أية

أمل بتوهان/ أبو عين عسلى أو زرقة أو مش عارفة هو فى كدة 

جاسر بغضب/ حازم خدها من وشى

حازم/بلع ريقة وقال أمشى جدامى حضرتى الشيطان لييببة 
وبعد ما خرجوا  

أمل / إلا قولى ياكابتن  العيون دى بجد ولا عيان  ومرض أما حتة مرض لوز إللى اللوز

حازم بقرف/ لا يا خفيفة بجد  والموضوع دة حساس عندة أستلقى وعدك

أمل / حساس وبالحلاوة دى أممموت أنااااااا أخخخخ

حازم/ أتلمى قليلة الأدب 

أمل / أتلهى ،،،كابتن  كابتن يوةةة مش بترد عليا ليييية

حازم/ مستحقرك

أمل/ ضربتة على كتفة ،،،،فنظر لها بشر ،،،فقالت بهز معاك ،،،،قولى الكاندى متجوز

حازم/ أية كاندى دى

أمل/ جاسر بية

حازم/ زق إيدها بقرف من على كتفة وقال عندك عروسة أنتى بلوى مطينة  ثم تركها

أمل / من نظرة عين دوبت أنا فى ثانيتين أمال الرجالة والشباب إللى بنشوفها دى أية طول اليوم أخيرا شوفت المستورد البريمو  يا واااالد أللللعب

     [ فى مكتب جاسر ]

حازم/ أشرب الليمون دة محصلش حاجة موقف وعدى 

جاسر/ زق محتويات المكتب فى الأرض  البت دى مبهدلانى طول اليوم لازم تتربى 

حازم/ ومالة أرفض تدريبها وتشيل السنة

جلس على الكرسى وأخذ يمرجح نفسة وقال بمكر ،،،،تؤتؤ مش حل

حازم / أمال أية

جاسر/ عايزها فى سريرى الليلة 

حازم/ هااااااا أزاااى أى واحدة معاك بتكون شغلانتها يعنى بمزاجها  ،،،البت مش توافق 

جاسر/ مش مهم عايزها يعنى عايزها أتصرف 

حازم/ حاجة جديدة عليا تمام تتخدر و٠٠٠

جاسر بأعتراض / لاااااااا عايزها فايقة

حازم بتحزير/ تبقا أغتصا"ب   يا صاحب المزاج وسمعتك ووضعك

جاسر/ أحنا فى مجتمع  البت هتسكت فية علشان الفضيحة المهم عايز معلومات عنها  تفاصيل التفاصيل 

حازم/ لييية كل دة  البت مجنونة بس شكلها أهطل بلاااااش أجبلك أى واحدة تانية  بلاش تعود نفسك على كدة  عايز تليفون تكون أى واحدة تحت رجليك وتاخد قرشين وخلصت أنما بت عادية وبالطريقة  دى غلط  

جاسر مسكة من هدومة وقال  البت تكون عندى فاهم 

هز حازم  رأسة بالموافقة بخوف
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 

مر اليوم وأمل هيمانه بجاسر وعيون جاسر   

أحمد/ مالك سرحانة لية 

تنهدت أمل / مفيش 

أحمد/ يومك عامل أزاى 

أمل/ حكت لة يومها بالتفصيل حتى الراجل وحكاية القلم السبع لون ومعدا جزء جاسر لية لم تعلم لماذا أخفتة 

أحمد/ ههههههه مشكلة بجد يا بنتى القلم دة أنقرض

أمل/ بوفر يا أبية بوفر 

أحمد/ ههههه،،خدى دى فلوس مصروفك بتاعة الشهر وزيادة ٢٠٠ جنية الدنيا غالية برضو 

أمل/ أخذت الفلوس ذى كل مرة وهى محرجة ثم أخذت ال٢٠٠ جنية الزيادة وأقسمت مش واخدها كفاية هو متولى مصروفها   حاول أحمد كتير وهى ترفض   وفى الأخر حضنتة وتعلقت فى رقبتة  وباستة  وقالت شكرا يا أبية ثم باستة من خدة التانى،،،،أنت أعظم أبن عم فى الدنيا وجوز أخت أنت أخويا وبس 
أحمد بحب أخوى/ حاوط خصرها ،،وأنتى أحسن وأشقى أخت فى الدنيا يا بلوة هانم 

أتت زينب وهى تحمل صنية فشار وقالت   خيانةةةةة


                   البارت الرابع من هنا 

تعليقات