قصة من نظرة عين البارت الثاني2 بقلم نجلاء فتحي

قصة من نظرة عين
البارت الثاني2 
بقلم نجلاء فتحي


أمل وهى بتجرى علشان تلحق تشترى قلم من المكتبه وأعطت فلوس للبائع

أمل/ أنبى يا عمو عايزة قلم جاف أبو ٧ ألوان وبسرعة 

الراجل/ مفيش خدى الألوان كلها فرط 

أمل/ لا عايزة القلم أبو ٧ ألوان 

الراجل بعصبية/ بت أمشى من هنا مش ناقص قرف 

أمل/ هى دى معاملة الزباين  

الراجل / لو الزباين زيك تغور أمشى يابتتتتت 

مشيت أمل وهى متعصبة  وجلست على الرصيف تستريح وفى نفس الوقت عربية جاسر بتركن على الرصيف  وغصب عنة لم يراها لولا واقفت كان داسها  فهى  تجلس بين العربيات ،،،،وأول لما نزل من السيارة 

أمل/ أية يا ريس علشان معاك عربية تدوس على الخلق الشغلانة لمت يا تك نيلة سواق معفن 
جاسر من الصدمة لم ينطق حين أستوعب الصدمة كانت أمل دخلت الشركة الخاصة بتاعتة 

كعور إيدة وضربها على سقف عربيتة يا بنت ال***** يا صايعة  

وترجل بهيبتة داخل شركتة  وثابت فى طريقة والجميع من الموظفين يقفون لة بأحترام وهو غير مهتم 

ثم توقف أمام أسانسير وضغط على زر التشغيل وأول لما فتح الباب جريت أمل للداخل وهى تنظر فى الفون 

نظر لها جاسر فهى زقتة ودخلت تنفس بهدوء  ودخل الاسانسير  
أمل / أية الريحة الحلوة دى ثم أخذت تشمشم  حتى أستقرت وشهقت  ،،ياخربيتك هو أنت أية يا نجم صاحب العربية سايب أزازة الريحة قولت تشبرق على نفسك 

جاسر بتكبر وقرف/ أنتى مين 

أمل بتكبر / صاحبة الشركة ثم نفخت باللبانة  وأصدرت صوت

جاسر/ أمممم بقا كدة

أمل/ أمال أية يا سواق يا حقير يا حرامى الريحة 

وهنا الباب أتفتح  وخرجت وقالت فرصة نظيفة يا سواق الهانم ههههههههه

جاسر أخرج رأسة للخارج 
 وحدد مكانها ثم دخل المصعد تانى وتوجة لمكتبة 
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 
_____
داخل مكتب يضم أساس ضخم غامض وكئيب من ألوانة لكنة عتيق وشيك 

دخل حازم   / أوبا جاسر بية واقف أدام المراية أية العبارة 

جاسر نظر لة / عايز أقابل البنات إللى تحت

حازم/ من أمتى ،،بااااس فهمت حاطط عينك على واحدة يا أبو عين ملونة

جاسر بغضب/ أخرس الموضوع دة بيعصبنى

حازم/ أحم أحم بهزر معاك 

جاسر / نفذ كلاااااامى 

حازم/ حاضررر وخرج وهو يلعن  ويسب

جاسر بمكر/ بقا أنا سواق وحقير وحرامي حاااااضر يا بنت ******** هوريكى أنا مين ،،،قال صاحبة الشركة قال أمااال أنااااا مين

بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

حازم/ يا بناااااات المدير عايز يقابلكم أتفضلوا 

أمل/ مدير !!! أمال أنت مين 

حازم/ مدير أعمالة

أمل / وأرفنا لية من الصبح   طول مدة التدريب 

حازم بشدة/ لمى لسانك لسة فاضل ٣ شهور  والتدريب يخلص

أمل/ أتلهى يا زعزوعة
ضحك الجميع 

حازم/ بااااااااس كفاية  مفيش تدريب بناقصك  برا يا قليلة الأدب 

أمل شوحت / برا برا الأرزاق على الله يا أبو زعيزع 

حازم بشدة/ أمنعوا الضحك

وأتى لة أتصال وقال / هات بنت الو**** إللى طردتها دى عايزها 

نفخ حازم فهو أدرك جاسر شاف الموقف صوت وصورة من الكاميرات التى يتابعها  طول الوقت

حازم بقرف/ أستنى المدير عايزك 

أمل/ لا  أشبع بية تحت أمركم أنا و لا أيييية  

نفخ حازم/ لا ،،تحت أمرنا ممكن أكتب تقرير تعيدى السنة ودفعتك كلها زيك

البنات أعترضوا   ولينوا دماغ أمل وذهبوا لغرفة  المدير
بقلم نجلاءفتحى عاشقةالكلمات 

ألو أيوة يا أحمد  عمى عايز أمل تتجوز أبنة 

أحمد/ مش موافق دة واد صايع 

زينب/ عمك يزعل

أحمد/ يتفلق  أمل أعتبرتها أمانة وأخت لازم تتجوز جوازة حلوة 

زينب/ عمنا يقاطعنا

أحمد/ ومالة كدة كدة مش بحبة ومعرفش قدر أزاى يرمى لحمة بعد حادثة أمك وأبوكى رفض تسكنوا عندة أنتى وأمل وأبويا أستقبلكم عمى دة منة لله  عايز دلوقتى أمل لأبنة أية رأيك محدش واقف قصادة ألا أنا

زينب/ بلاش تزعل نفسك مش هتقدر علية 

أحمد/ ملكيش دعوة  ربنا موجود وسلام عندى شغل 
زينب/ ربنا يستر 
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 

[داخل المكتب ]

                    البارت الثالث من هنا 


تعليقات