قصة عشقت بالصدفه البارت السادس عشر 16بقلم مجهول









قصة عشقت بالصدفه 

البارت السادس عشر 16

بقلم مجهول


كارما صحيت بدري َعلشان تروح الشركه

ووصلت الشركة

دخلت مكتب كريم

كارما /صباح الخير

كريم /صباح النور، اتاخرتي من اول يوم

كارما /انا اتاخرت خمس دقايق بس

كريم يصطنع الجديه /انتي كمان هتردي عليا

كارما /انا م

كريم بمقاطعه/قوليلي مواعيد النهارده أيه

كارما /استغفر الله العظيم

احم، حسب ما مي فهمتني

انت النهارده عندك موعد مع

كريم/اسمها انت؟، اسمها حضرتك

كارما /ح اي؟

كريم /حضرتك

كارما /دا ف اخلامك ان شاء الله

كريم /حد يتكلم مع مديره كدا

كارما /آه في

كريم /قلنا اي؟ قلنا تقولي حاضر ونعم وانتي مبتسمه، هتقولي اي

كارما بغيظ /حاضر ونعم

كريم /برافو

تقدري تستنيني ف برا عقبال ما اجي ونحضر الاجتماع 

كارما /اوك

كارما طلعت

كريم /ههههههههه

كارما بعد ما طلعت

كارما /اوووف اوووووف

بس لو مكناش عاملين اتفاق

تليفون كارما رن

كارما /الو

زينه /انتي فين

كارما /في جهنم الحامره تحبي تيجي

زينه /جهنم اي؟ وات ايفر

انتي مش هتيجي ال جامعة

كارما /لا مش هعرف اجي. انا ف الشركه.

زينه /شركت اي

كارما بعصبيه /الشركة بتاعتكم هتكون اي

يلا هكلمكم بعدين

وقفلت 

زينه /قفلت ف وشي

ندى /قالت اي

زينه /ف الشركه عندنا وقالت مش هعرف اجي

ندى /ف الشركة بتعمل اي

زينه /معنديش اي فكره


في غرفه الاجتماع كريم وكارما دخلو وقعدو

أدهم رفع حاجه /اي 

كريم /اي 

أدهم /اي الدنيا معاك. والعه معاك انت 

كريم/ما تحترم نفسك ياض

أدهم /هههههههه. ماشى. انا مش كنت ناوي احترمها بس هحترمها علشان خاطرك 

كريم /هي اي دي

أدهم /نفسي. 

كريم /يعم بقى 

أدهم /هههههههه


في الجامعه 

زينه وندى ف المحاضره مستنين الدكتور يخش

زينه /اوووف. زهقت هو في اي 

ندى /استنى شويه 

وفجأه الدكتور دخل والكل سكت 

كان شيك اوي وشكله صغير وحلو 


زينه /اي دا. هو في كدا. هو الدكتور دا جديد 

ندى /هقول ل أحمد انك بتعاكسي واحد غريب 

زينه /اكيد مش هتعملي كدا 

ندي/بس تصدقي هو حلو فعلا 

زينه /انا بقى ال هقول ل ادهم


الدكتور /احم. انا دكتور عصام وهبقي الدكتور الجديد بتاعكم 


واحده قامت /هو حضرتك متأكد انك دكتور، يعني حضرتك تبان أصغر 

عصام ضحك /لا انا دكتور 

ندى /مسهوكه اوي

زينه /فعلا 

عصام شاور على زينة وندى 

عصام /اقفو 

ندى وزينه قامو 

عصام /كنتو بتتكلمو ف اي 

زينه /احنا؟، لا ابدا. مكناش بنتكلم 

إحنا اتكلمنا ي ندى 

ندى /تؤتؤ

عصام /ع اساس اني مش شفتكم يعنى 

انتو اسمكم اي 

زينه /زينه الألفي 

ندى /ندى محمد 

عصام ف سره /زينه احمد الألفي؟ 


اتفضلو اقعدو 

وقعدو 

ندى /هو فيه اي 

زينه /اهبل دا ولا اى 


في الشركه 

كريم وكارما دخلو أوضة 

كريم /دي اوضه الأرشيف 

هاتيلي ملف ٢٠٠٤

كارما /ما تجيبه انت 

كريم /احنا قولنا اي 

كارما بتجز ع أسنانها /حاضر ونعم 


وطلعت على السلم تجيبو 

كارما /٢٠٠٤

اهو. وهي بتشدو وقعت على الأرض 

كريم /كارمااا


في فيلا اسما 

رانيا واسما قاعدين 

رانيا/انا جويا نار من ناحية كارما دي ولازم اعمل ف كارما حاجة وانتقم 

اسما /هنعمل اي. 

رانيا /انا شايفه انها عماله تقرب من كريم ودا مش عاجبني 

كريم لو مش ليا ميبقاش ل غيري (عملت زي ريهام ف مسلسل فرصه تانيه 😂😂) 

اسما /مفيش حاجة بينه وبينها، دا بيتهيأليك. هو انا هسمح ب دا يحصل ابدا. انا هجيب ام لسان طويل تبقى مرات ابني، دي تبقي بتحلم 

رانيا /حضرتك ي طنط لازم ترجعيلي كريم 

اسما/هيحصل


بعد المحاضره 

عصام راح ورا ندى وزينه 

عصام /لو سمحت 

زينه وندى لفو

عصام /هو انتي اخت كريم الألفي 

زينه /هو حضرتك تعرفو 

عصام /آه دا صاحبي 


أدهم دخل الجامعة. كان رايح ياخد ندى 

نزل من العربيه لقى

لقى ندى واقفه مع شاب

وراحلهم

ندى /أدهم. بتعمل اي هنا

أدهم بصدمه /عصام

عصام بغل /اذيك

زينه /انتو تعرفو بعض

عصام /طبعا. دا ادهم معرفه قديمه

ولا اى ي ادهم

أدهم /انت بتعمل اي هنا 

ندى /دكتور عصام هو الدكتور الجديد بتاعنا هنا 

عصام /مش هتعرفنا ي أدهم 

ندى /انا ندى. خطيبه أدهم 

عصام بخبث/خطيبته 

أدهم بجديه /وراكي محاضرات تانيه ولا نمشي 

ندى /لا مش ورايا 

أدهم بصرامه /طب يلا علشان اوصلك 

زينه ل ندى /هو في اي. أدهم مدايق ليه 

ندى /مش عارفه 

عصام ل ندى /فرصه سعيده ي ندى 

وزينه ركبت عربيتها ومشيت وادهم وندي ركبو عربيتهم

عصام /بقى دي خطيبتك. والله ل انتقم منك على ال عملته 


ف العربيه قبل ما أدهم يشغل العربيه 


أدهم بجديه /اي ال موقفك معاه 

ندى /عادي يعني ي ادهم 

هو نده علينا واحنا وقفنا نتكلم شويه 

أدهم بعصبيه/ ايوا يعني مش فاهم 

اي ال يوقفك مع واحد متعرفوش. 

ندى /طب وانت بتتعصب عليا ليه مهو طلع صاحبك ف الاخر 

أدهم /دا مش صاحبي واخر مرة اشوفك واقفه معاه 

ندى /ايوا يعني ليه مش فاهمة 

ادهم /هو كدا وخلاص 

ندى بزعل /طيب ي أدهم 


في مكتب الأرشيف 

كارما وقعت على الأرض وماسكه رجلها 

كارما /اااااه 

كريم مسك رجلها /استنى متحركهاش علشان مش توجعك

كارما /ابعد انت ملكش دعوه 

ااااه 

كريم /كان علي عيني والله اني ابعد بس مش وقت عيندك دلوقت 


وشالها يوديها على مكتبه 


كريم قعدها على الكنبه 

كريم بقلق/لسه بتوجعك 

كارما /شويه 

كريم راح يجيب علبه الاسعافات 

وبدأ يلف رجلها 


وكريم بيعمل رجلها كارما كانت مركزه ف ملامحه ومركزه ف كل

حركة بيعملها ومركزه ف عنيه 


كريم /انا اسف

كارما /على اي 

كريم /علشان خليتك تطلعي تجيبي الملف. انا السبب ف انك تقعي 

كارما /لا عادي. حصل خير 

كريم ضحك /حصل اي؟ 

كارما /خير 

كريم /انا مش مصدق. انتي اتكلمتي معايا بلطافه. ياحلى يوم ف حياتي 

كارما ضحكت /انا غلطانه. اول واخر مره. 

ََ

كريم خلص الاسعافات ف رجلها /خلصت. كفايه شغل النهارده. يلا علشان اوصلك. 

كارما /لا كفايه شغل اي. لسه في شغل كتير. احنا متفقين اشتغل اسبوعين كاملين 

كريم /يلا ي كارما كفايه عيند 

هتعرفي تمشي 

كارما جت تقوم /اااااه 

كريم /استنى. 

وحاوطها بايده وساندها علشان تعرف تمشي 


في عربيه ادهم

أدهم وصل 

وندى كانت هتنزل أدهم مسك ايدها 

أدهم /استنى 

انا اسف 

ندى /...... 

أدهم /مكنش قصدي اتعصب عليكي 

انا بس اول ما شفتك واقفه معاه. ادايقت 

ندى /ايوا مش معنى هو بالذات 

أدهم /مش هو بالذات. لوشفتك واقفه مع أي راجل غريب برضو هدايق 

ندى /ماشى 

ادهم باس ايدها /خلاص بقى متزعليش 

ندى /خلاص مش زعلانه 

أدهم ابتسم /ماشى. هكلمك لما اوصل 

ندى /تمام

             البارت السابع عشر من هنا 

          لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات