قصة لم يكن لي من البدايه
البارت السابع عشر17
بقلم زهرة اللوتس
عند شمس انصدم لما خرجت ولقت الكل متجمعين بره وكان ركان موجود ونسمه وعلاء وفاطمه والكل ماعدا عدي
شمس... سلمت عل الكل
وبصت عل امها وابوها وازاي ركان هنا بعد ماابوها طر*دوا
وانه مع ابوه وامه
محمود... تعالي ياختي القعده دي كلها عشانك
شمس... بستغراب... عشاني انا يابابا
ليه انا معملتش حاجه
فاطمه... بضحك... بلاش تخضو البت تعالي ياحبيبتي اقعدي جانبي
شمس راحت قاعدتت بين فاطمه وركان
شمس بهمس لركان... ابيه هو في ايه هو انا بحلم
ركان بضحك وهمس... لا مش بتحلمي
شمس... بصوت مسموع... متجمعين عند النبي إن شآء الله
خير في ايه جمعتكم مش مطمناني
الكل.. عليه افضل الصلاة والسلام
علاء ببضحك... لا اطمني يا حبيبتي احنا جاين نطلب ايدك بس
شمس بصدمه... تعملو بيها ايه
الكل ضحكو عليها
نسمه بضحك... هنركبها للعروسه
شمس لسا مش فاهمه... عروسه مين
الهام كانت ساكته وبتبصلها وبس
علاء... الهام مالك ياحبيبتي ساكته ليه
نسمه بضحك... تلقيها زعلانه عشان هناخد البت ال حليتها صح ياعمتو
الهام هزت راسها وخلاص
فاطمه... شموسه ايه رايك في الواد ده وكانت بتشاور عل ركان
شمس... مالو ابيه ماهو حلو اهو
نسمه... يا ماما عاوزه ايه من واحده بتقول ابيه هتقولك ايه يعني
فاطمه... ضربتها عل راسها بخفه... بس يابت دي عروسه ابني
شمس ببعد الفهم... عروسه مين بلظبط
علاء... عروسه الواد ده
شمس بصت عليه بصدمه وعل العريس ال انصدم
عند ايهاب
نزل وانصدم من ال كان واقف تحت مستنيه
اايهاب بصدمه... عدي
عدي.. راح لعنده... اه عدي ياصحبي ال كنت هتسافر من غير ماتودعو
ايهاب بحزن... محبتش اوريك وشي بعد ال حصل
عدي راح عنده وحضنه... انت ال كنت الصح انا ال كنت الغلط بس انت الصاحب ال بجد يا ايهاب وعلي برضو صحبي كانتو بتوعوني وانا مكنتش بفهم لحد مافهمت بس كان فان الاوان
اايهاب خرج من حضن عدي... كان غصب عني ياصحبي كنت عارف انك غلط*ان وهتظ*لمها بس انت مكنتش بتسمع الكلام فعشان كدا كلمت ال هيخر*ب عليك خططتك كلها
وهو ال هيقدر يقف قدامك
عدي بحزن... انت عارف يا ايهاب هو فعلا جه واقف قدامي واخدها مني بس هيا تستاهل الاحسن مني واكيد هو ال يستاهلها انت عارف كمان ولف ظهروا ليه وغصب عنه نزلت دمعه من عينه... انه دلوقتي راح يخطبها وانا مش معاه مش قادر اشوفها مع غيري وهيا بتحب ركان واكيد هتوافق عليه بس انا مش هقدر اشوفها مع اخويا وصحبي لما كان مسافر كنت بلعب مكنتش بحب بس معرفش حبتها امتي بس بقول الكلام ده بعد ايه بعد ماضيعتها من ايدي وخلتها تكر*هني عارف انك حاسس بيا لاننا في نفس المركب
ايهاب راح عنده وحط ايدوا عل كتفه... كلنا غلط*انه في حقها والنصيب ياصحبي ليه عامل كبير في الموضوع ده يمكن هيا مش نصيبك ولا نصيبي وكان بيتكلم بوجع.... رروح كون مع اخوك اكيد محتاجك في يوم زي دا
عدي.... بوجع
عند رباب كانت مرعوبه ومش عارفه تنام لقت رساله تانيه من نفس الرقم
(اكيد مش قادره تنامي بس انتي نمتي زمان كتير بس من انهارده انسي النوم هههههه توقيع... الماضي ههههه)
رباب بخوف... محدش يعرف السر دا غيري انا وهيا بس هيا ما*تت لو مش هيا هتبقي مين
رباب لقت الفون بيرن اترعبت والفون وقع من ايديها
كانت بتبص عل الفون برعب
ريم فونه رن
ريم... الو
........
ريم بستغراب... الو
......
ريم بعشق... احمد
احمد بحب... عرفتيني ازاي
ريم... عرفت نفسك
احمد... وحشتيني
ريم بعشق... انت اكتر
احمد... الغ*بي دا عملك حاجه
ريم.... بستغرلب... مين
احمد بغضب... الز*فت علي هو في غيره
ريم بضحكوغيظ... انت لسا بتغير منه وبعد ين ماتقولش عليه غ*بي
احمد بغيظ... ماقولش عليه غ*بي دا ح*مار اناكنت خايف عليكي من جنا*نه دا مابيتفهمش ابدا
ريم... بغيظ... خلاص بقا بطل شت*يمه فيه الله ماتنساش انه اخويا
احمد بضحك.. خلاص بس عل فكره هو واقع برضو
ريم بضحك... مع نادين باين عليها بنت كويسه
احمد... بصراحه بنت ناس ومحترمه
ريم بغيره... شكلها عجباك اوي
احمد بضحك.... انا من يوم ماشوفتك ماشوفتش غيرك
ريم بحب... وانا برضو يوم ماشوفتك نسيت الدنيا واكني انولدت من جديد
ريم واحمد قعدوا يرغو سوي
عند ايمن كان في شغله
دخل عليه شخص.... كلة تمام دلوقتي مش عارفه تنام
ايمن بشر... لازم ماتنامش هيا نامت كتير اوي كفايه نوم
الشخص... طيب هنعمل ايه
ايمن... التعليمات لسا مجتش لينا
لما تيجي هعرفك تقدر تمشي انت
الشخص مشي وايمن كلم حد
عند الكينج
الكينج.... حق البنت هيرجع ليها حتي لو بعد ماما*تت
ايمن.... اه
الكينج.... بشر... دلوقتي دور الخطوه ال بعدها
ايمن بشر
عدي بوجع... حاضر
وساب ايهاب وراح عند شمس
الباب خبط والهام فتحت ليه
عدي كان داخل وعلاء كان بيشاور لشمس عل العريس
شمس بصدمه هيا وعدي
شمس... عدي هو العريس
عدي كان مصدوم
علاء ببضحك... اه مالك مستغربه ليه
شمس .