قصة لم يكن لي من البدايه البارت الثاني2 بقلم زهرة اللوتس


 قصة لم يكن لي من البدايه

البارت الثاني2

بقلم زهرة اللوتس

كانت في يوم شمس راجعه من الدرس بليل 

ودخلت البيت 

شمس... بمرح... يا اهل الدار انا جيت 

امها كانت قاعده في اوضته الجلوس... تعالي 

شمس دخلت وانصدمت من ال كانو موجودين 

شمس بحر*قه قلب ووجع ودموع كانت كتماهم بلعافيه... السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

الكل... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

كانت في بنت قاعده مع امها... اتكلمت بمرح... ايه ياختي هنفضل مستنينك كتير 

شمس... بو*جع بان في صوتها... حد قالك تستنيني 

كانت في عيون منشلتش من عليها 

البنت... بقلق... مال صوتك انتي تعبانه 

شمس... بس مرهقه شويه 

اتكلم شخص... ويارتو ماتكلم... مش هتسلمي عليا ياشموسه 

شمس بوجع... ازيك يا ا ابيه كانت الكلمه بتطلع منهم بلعافيه وكان كل حرف فيها بيق*طع في قلبها مية مره 

عدي بحزن... ابيه 

شمس... بحزن وهيا منزله عيونها في الارض عشان ماتشفهوش وتفتكر ال عملو فيها 

... طبعا ابيه مش انت اخويا الكبير برضو 

عدي... بصلها بصه طويله وبعدين رد... طبعا 

انتي اختي الصغيره 

امها... حست انها خلاص مش قادره تاخد نفسها من كتر خن*قه دموعها... شموسه ادخلي غيري هدومك دي 

شمس هزت راسها ودخلت اوضتها وسابت الحريه لدموعها انها تنزل 

كتمت صوت عياطها بايديها عشان ابوها واخواتها مايسمعهاش وفضلت تعيط 

بره 

كان قاعد وسرح في ذكرياتو معاها وقارن بين ذكريتهم والواقع 

وان هيا مكنتش بتكلمو ال وهيا حاطه عيونها في عيونه وهيا دلوقتي مارفعتش عنيها فيه 

فاق من سرحانو عل صوت اخته 

نسمه... عدي اشرب الشاي 

عدي بصلها وكان اغلبيت القاعده ساكت ودي مش عادتو هو عادتو انه مرح ومابيبطلش كلام 

بس دلوقتي ساكت 

امها... مالك ياحبيبي اوعا تكون بتفضل ساكت كدا عند عروستك 

عدي ابتسم بخفه... وبرضو مانطقش 

نسمه بضحك... هو بيتكلم اصلا معاها لما تيته قالتلو عاوزه اكلمها رن عليها.. الو وبعدين ادا لتيته الفون وقعدتت تكلم هيا معاها وهو سابها وخرج من الاوضه 

انا مش عارفه مستحمله اازاي الواد دا 

ابو شمس... بضحك... تلقي بيعمل كدا بس قدامنا بس لما بيكونوا لوحدهم بيقعدوا يرغو هههه 

ام شمس ضحكت... بس كانت بتبص عل عدي نظرات عتاب ولوم وعدي قاعد بيبصلها وعارف انه هو ال غ*لطان 

ايمن اخو شمس... ههههه ولله لو مكانك اخد عروستي وامشي من حوليهم واست*فرد لوحدي بيها 

نسمه... هههه تست…فرد بلبت ازاي يا واد 

ايمن... اخدها مكان رومانسي كدا ونقعد فيه براحتنا من غير حد 

احمد اخو شمس... خلاص خلاص شكلها من*كده عليه عشان كدا ساكت صح هههه 

امها... بس ياض انتو وهو مترE خموش عل اخوكم 

نسمه... هههه بصوت عالي... شموسه انتي نمتي ولا ايه جوه تعالي هنا اقعدي معانا 

عدي غمض عينو لما سمع صوتها 

شمس... بخنقه... جايه 

مسحت دموعها وغسلت وشها وطلعت 

نسمه... ايه دا بقالك ساعه جوه ومغيرتيش 

شمس ببتسمه... واتجاهلت وجوده اصلا... انا قولت اصلي الاول و اسمع المسلسل الاول وبعدين اغير وانام 

نسمه... تصلي في الكعبه إن شآء الله وابقي ادعيلي 

شمس..  بضحك... هههه هدعY عليكي هههه 

الكل قعدوا يضحكو عليهم 

نسمه... مسلسل ايه دا ال هتسمعيه 

شمس... مسلسل الاف*عي عارفه 

نسمه... اسمع عنه بس انتي قلبك جامد تشوفي الحاجات دي 

شمس... ااه جمد قوي وبعدين مافي في حياتنا ناس زيهم وكملت بقرف... بيغيروا جلد*وهم وشك*لهم ووشو*شهم وكملت بسخريه... وبيكونوا اقرب الناس ليكي شوفتي قر*ف زي كدا 

تديهم ثقتك وهما يخ*نوها بكل سهوله ولا اكن في بينكم عيش وملح ناس مقر*فه اوي 

عدي كان عارف ان الكلام دا كلو متوجه ليه هو عشان كدا بصلها 

وهيا معبر*توش 

ايمن... هندي لا 

شمس... لا هسمع المسلسل ياما هجيب كرتون 

احمد... ايدها يابني ما اس*ود من ستي ال سيدي 

امهم... ولا ادي اختك الريموت خلينا نشوف المسلسل 

ابوها واسمه... محمود... هندي لا 

امهم.. الهام... هات ياض واخدتو من ايمن وقلبت وجابت المسلسل 

(انا بحبه حد كان بيتابعو ولا انا بس) 

شمس كانت مركزه مع المسلسل ونسمه برضو ركزت عليه 

ايمن قام دخل اوضته لانه بي*كره الهندي 

واحمد جاله تلفون وقام يرد عليه 

ومحمود... قام يدخل الحمام 

عدي كان كل تركيزوا عليها هيا وتصرفتها وهيا بتشرح لنسمه المسلسل 

الهام كانت كل شويه تبص عليهم وبعدين عل المسلسل 

شويه وعدي قام وقف 

في مكان بعيد 

كان في بنت قاعده بتكلم حد في الفون 

البنت... وحشتني اووي هشوفك امتي 

........ 

البنت... يوه كل مره بتقول كدا عاوزه اشوفك 

....... 

البنت... خلاص تعال انت 

..... 

البنت... امي هتاخد بنتي وهتسافر عند جدي تعال بجد انت وحشني اووي 

...... 

االبنت... ببضحكه... اوكي هستناك باي يا حبي 

قفل معاها 

المجهول.... ههههههههههههه انتي بتاعتي وبس ياشمس 

عند ايهاب 

كان قاعد زعلان عل شمس وعدي 

جه عليه واحد صحبهم تالت 

علي... مالك يابني 

ايهاب بحزن... نفسي اعرف عقا*بها ليه هيا كان ذنبها ايه 

علي بستغراب... قصدك مين 

ايهاب بغيظ... شغل البطاطس دي متج*ننيش عليك 

علي... ايه ياعم مابراحه شويه وفهمني 

ايهاب... بتكلم عل ز*فت عدي وشمس 

علي بحزن... ال مر بيه مش سهل برضو يا ايهاب المر بيه صعب يخليه انه يثق في اي وحده 

ايهاب... طيب هيا ذنبها ايه ليه الح*مار دا يضيعها من ايدوا ولله مايس*تاه*لها 

هو فقر وخليه لما تضيع منه خالص ويجي واحد ياخدها منه ويرجع يغني ظال*موه 

علي... ايهاب احنا ملناش دعوه وبعدين هو صحبنا ال صحبنا مش هيا وبلاش تفتح السيره دي قدامه عشان انت عارف اخر مره انفت*حت كان هيعمل فينا ايه 

ايهاب... البت ماتستاهلش كل دا ه

علي... ايهاب عدي مش سهل وانت عارف انه مش هيسكت لو عملت ال في دماغك 

ايهاب... بتوتر... واي ال في دماغي 

علي ببرود... ال أنا وانت عارقينو ياصحبي ولو عدي عرفو مش هيسكت وانا اكتر اتنين عارفينو 

مشي علي وايهاب بص قدامو بشروط ميسرة 

عدي قام... واخيرا نطق... يلا يا نسمه عشان الوقت اتاخر وانتي عارفه الطريق 

نسمه... ماشي وقامت معاه وسلمت عليهم وهو سلم عليه الكل وجه عند شمس ومد ايدوا ليها 

وكان خايف انها تكسفو قدامهم كلهم 

بس لو مسلمش عليها الكل هيلحظ عليهم 

شمس بصت الايدوا بق*رف. كر*ه... ولفت وشها عل جنب... لقت ابوها بيقول ليها... اي يابت هتسبيه واقف مدد ايدوا ليكي كتير 

شمس اتطرت انها تسلم عليه بس سلام اط*ارف.... يعني كانت بتسلم بتر*طيف صوابعها عليه وهيا قر*فانه وسحبت ايديها بسرعه 

عدي بصلها بوجع لانه اول مره تسلم عليه فيها كدا 


نسمه... اي يعم عدي مش هنمشي ولا ايه 

عدي هز راسو ونسمه خرجت وبعدها عدي والهام ومحمود بيوصلوهم 

عدي كان مستنيها تنزل توصلو زي ماكانت بتعمل زمان بس شمس منزلتش 

عدي ركب الموتسيكل ونسمه ورا 

وكان نفسو انها تيجي تودعو بس ال عملو هو مايستاهلش انها تبص في وشه حتي ويستاهل كل ال بيجري ليه 

مشي عدي والهام ومحمود طلعو بيتهم تاني 

نسمه بحزن... زعلان ليه مش دا ال انت كنت عاوزه 

عدي بصلها بصدمه... انتي كنتي عارفه 

نسمه... بق*رف... ااه ولانك اخويا مكلمتش لي تعمل كدا ليه 

عدي كان باصص ورا بيكلم نسمه وكان في عربيه كبيره جايه نحيتهم 

نسمه بصريخ... عدي حاسب 

عدي...لما بص قدامه كانت العربيه .


               البارت الثالث من هنا 

       لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

تعليقات