قصة لم يكن لي من البدايه البارت العشرون20بقلم زهرة اللوتس

   قصة لم يكن لي من البدايه 

البارت العشرون20

بقلم زهرة اللوتس

رباب... بخوف... انا خايفه منهم ليعملولي حاجه 

ايمن بهدوء... محدش هيعرف حاجه اطمني 

رباب... انا اتاخرت لازم امشي عشان ماما هتقلق عليا 

ايمن... قام... يلا 

رباب بستغراب.. عل فين 

ايمن... هوصلك 

رباب... ملوش لازوم انا هعرف اروح لوحدي 

ايمن خرج وهو مشي.. انا مش باخد اذنك يلا 

ولبس نظاره الشمس بتاعتو 

رباب كانت ماشيه ورا وبصوت واطي... مغرور 

ايمن... وهو ماشي... سمعتك عل فكره 

رباب... باحراج... اسفه 

ايمن ماهتمش ومشي نزل ركب عربيتو وهيا ركبت جانبه ومشي 


سما وصلت البيت وخبطتت 

ريم فتحت فكرتو علي 

ريم بخوف اخدتها في حضنها بدموع... سما حبيبتي انتي كنتي فين قلقتيني عليكي 

سما... دخليني وانا هحكيلك كل حاجه 

سما دخلت وريم وراها ولقت نادين موجوده 

سما بستغراب... مين دي ياريم 

ريم ببتسمه... وحطت ايدها الاتنين عل كتف سما... دي ياستي تبقي نادين 

سما بضحك... الاكس بتاعت علي 

ريم بضحك.. اه 

نادين بغيظ... هو مشيرني لدرجه دي 

ريم بضحك.... ههههه بصراحه هو مقلش لينا بس علي مفضوح شويه لما بيتكلمك بليل بيبقي صوته عالي فاحنا بسمعه 

نادين... هيا وصلت لكدا 

سما... بضحك... اكتر من كدا كمان بس يلا خالي الطابق مستور 

نادين بكسوف.... انا 

ريم بضحك... خلاص اهدي احنا بنهزر معاكي 

نادين بضحك... انتو طلعتو زي ماعلي حكا عنكم بظبط 

سما قعدتت جانبها... وهو حكا عننا ايه بقا الواد دا 

نادين... انكم الطف خلق الله 

ريم بضحك... بلاش كد*ب احنا عارفين اخونا ههههه 

نادين.. بسرعه... ولله لا بيقول عنكم شعر ولله 

سما بضحك... حبيبتي احنا عارفين بس احنا بنهزر بس 

ريم بجديه... يلا احكيلنا حصل ايه معاكي خالكي اتاخرتي 

سما... الاول فين علي 

نادين... نزل يدور عليكي 

سما.. طيب كلميه يجي عشان يكون موجود 

لما احكي 

نادين وريم بصو لبعض وبعدين بصو لسما بستغراب.... ليه 

سما... لازم علي يكون موجود لان في رساله ليه 

ريم بخوف... رساله ايه دي 

سما... كلميه الاول بس 

ريم بقلق رنت عل علي وعرفتو 

سما... قالك ايه 

ريم... قال جاي 

سما... تمام 


عند ركان والهام 

الهام بدموع.... بنتي مستحيل تعمل كدا 

ركان كان مصدوم من محتوي الرساله 

(مدوروش عليا انا مقدرتش استحمل ال حصل معايا انا مشيت لاني هجيب ليكم العا*ر لو فضلت هنا انا انا ياماما انا ياماما غل*طت غ*لط مع واحد وحامل منه ولما رفضت عدي رفضتو عشان سري ما ينكشفش سامحيني سامحوني كلكم بنتك شمس) 

ركان..بصدمه... دا اكيد كابو*س مش حقيقه 

وبعدين كور ايده ال فيها الرساله... بغضب.... وخرج من البيت 

الهام بخوف... ركان ركان رايح فين 

ركان نزل جري ومردش عليها بس ريكشن وشه مابيبشرش بلخير ابدا 

وراح عل البيت 

ركان نزل ودخل عل طول ودخل عل اوضه عدي وض*ربه 

عدي كان بيلبس عشان نازل 

اختل توازنه 

عدي بوجع... في ايه اانت اتجننت 

ركان بغضب جحيمي... همو*تك مو*تك عل ايدي انهارده وصلت بيك الحقا*ره انك تعمل كدا 

عدي مكنش فاهم حاجه... بغضب.. هو كمان 

... انا مش فاهم قصدك ايه 

ركان بغضب... لا فاهم وفاهم اوي كمان 

نسمه وفاطمه كانو في بره البيت وكانو رجعين سمعو صوتهم العاليه 

راحو ليهم لقوهم بيض*ربو في بعض 

فاطمه بخوف... في ايه ابعدوا عن بعض انتو جري ليكم ايه 

نسمه وفاطمه كانو بيفكهم عن بعض عدي بغضب راح زقق نسمه بعيد عنه انخب*تت في الحرف بتاع المكتب 

نسمه بوجع.... ااااااااه 

فاطمه.... برعب... بنتي 

ركان ساب عدي وجري عليها بخوف وعدي برضو كانو خايفين عليها 

نسمه بصريخ..... ابني الحقو ابني 

فاطمه بصدمه.. ابنك 

ركان شال نسمه وجري بيها وعدي ورا وفاطمه الكانت مصدومه 

وصلو المستشفى 

وجهزوا نسمه انها تدخل العمليات لانها كانت بتن*زف 

بره كانت فاطمه لسا مصدومه ... ابنها ابنها ازاي مش ما*ت يوم الحا*دثه بتاعتكم 

عدي بتنهيده... لا مما*تش ونسمه عملت كده عشان تكشف محمد وتخليه يطل*قها 

فاطمه بصدمه... تكشفه ليه هو عمل ايه 

ركان... حكا ليها ال محمد عملو كلو 

فاطمه بصدمه.... يعني مصانش العيش والملح ال كان بينا وومكفهوش دا كلو كمان وق*ع بين ولادي 

بس احنا عملنا ليه ايه عشان يعمل فينا كل دا 

ركان.... عشان انا اعرف عنه كل بلا*ويه وقال اطيره واقو* ع بينهم 

فاطمه بدموع.. يحبيتي يابنتي كنتي متجوزه شيطا*ن واحنا منعرفش 

الدكتور خرج 

فاطمه بدموع... بنتي عامله ايه يادكتور 

الدكتور بحزن 


عند شمس 

كانت مربوطه وكانت بداتت تصحي 

شمس بتعب... ااه انا فين 

واي المكان دا وليه انا مربوطه وبعدين افتكرت الشابين ال جهم واخدوها وبعدين بداتت تصو*ت 

واحد دخل ليها.... انتي صحيتي اخيرا 

شمس بصريخ... انتو مين وعاوزين مني ايه 

الراجل... احنا مش عاوزين منك حاجه المعلم ال عاوز 

شمس... بخوف.. معلم مين دا وبعدين عاوز متي ايه 

الراجل بضحك... شويه ويجي المعلم وتعرفي 

وسابها ومشي 

شمس كانت مرعوبه 

رباب 

ايمن وصل رباب البيت 

رباب... شكرا اوي 

ايمن ببرود... العفو 

رباب بغيظ.... بصتلو ونزلت 

وهيا بتتمتت بكلمات مش مفهومها 

ايمن بص عليها لحد ماطلعت ومشي 

راح عند احمد 

ايمن  نزل ولقه احمد قاعد مع البنت نفسها 

ايمن  ببتسمه... القمر عامل ايه انهارده 

البنت... الحمدلله 

احمد... كنت فين دا كلو 

ايمن.... حكا ليه ال رباب قال عليه 

احمد بصدمه..  يعني البت براءه 

ايمن بنتهيده... شكلها كدا 

احمد... طيب هنتاكد ازاي انها مش بتك*دب 

ايمن...فتحت القضيه من تاني ومش هسكت غير لما يرجع حقها وحاسب ولاد دول عل ال عملوه 

الكينج... مش لوحدك ال هتحاسب الكل هياخد عقا*به متخفش 

احمد... هتظهر امتي 

الكينج.... قريب بس اهم حاجه محدش يعرف مكان زينب 

زينب.... كينج 

الكينج... نعم 

زينب... عاوزه اشوفها وحشتني اوي 

الكينج... قرب منها وقعد جنبها... واتكلم بحنيه... حبيبتي انتي عارفه ان في خ*طر عليكي لو ظهرتي دولوقتي صح 

زينب بحزن... عارفه بس هيا وحشتني اوي 

الكينج... وعد مني اني هاجبها ليكي هنا وانتي عارفه ان الكينج لما بيوعد بينفذ وعده صح 

زينب ببتسمه.. وانا وثقه في الكينج اوووي وحضنته 

الكينج... انا عقا*بته عل ال عمله معاك بس لسا التاني لسا عقا*به مجاش وقته 

وبص عل احمد وايمن ال كانو بيبصو ليه 

ايمن  فونه رن 

ايمن... الو ياماما 

الهام بدموع... ايمن الحقني 

ايمن. بخوف.. في ايه 

الهام... شمس 

احمد بخوف.وهمس. في ايه افتح الاسبيكر 

ايمن فتح الاسبيكر 

ايمن... بخوف... مالها شمس 

الهام بدموع... هحكاتلو 

ايمن بخوف... طيب انا جاي سلام 

احمد برعب... مستحيل شمس تعمل كده اكيد في حاجه غ*لط 

الكينج... روحو انتو وال يعرف حاجه يعرفني 

احمد... تمام وخرجو الاتنين وراحو عل البيت 

عند الكينج 

زينب... بحوف... هتعمل ايه 

الكينج بشر.... هدفعو التمن 

اكيد انخط*فت 

زينب برعب... خالي بالك من نفسك 

الكينج خرج من عند زينب وكلم حد 

الكينج... بشر... اعرف مكانها 

المجهول... تمام 

الكينج... حسابك زاد معايا اوي 

المجهول.. بعت للكينج العنوان والكينج راح عل هناك

عند نسمه 

كانت فاقت وبصت عل ال حوليها لقتهم واقفين 

فاطمه كانت بتعيط وركان وعدي وقفين وباين عليهم الحزن 

نسمه بخوف... ابني 

فاطمه بدموع اخدتها في حضنها... ملكيش نصيب فيه 

نسمه بصريخ..... لالالالاا متقوليش كدا اببنننيييي 

وقعدتت تصرخ 

ركان خدها في حضنه 

وعدي مستحملش يشوفها كدا وخرج 

قعدتت تصرخ وتعيط 

عند شمس 

كان المعلم وصل 

دخل ليها...ببتسمه... حبيبتي قلبي وحشتيني 

شمس بصدمه... انت.


          البارت الواحد والعشرون من هنا

           لقراءة جميع حلقات القصه من هنا

         

تعليقات