قصة لم يكن لي من البدايه
البارت الثامن عشر18
بقلم زهرة اللوتس
شمس بغضب... مستحيل مستحيل انا عندي اقعد من غير جواز ولا اتجوز دا وسابتهم ومشيت
الكل كانو مستغربين معاد عدي وركان والهام ال كانو بيبيصو لبعض
محمود باحراج... انا اسف بجد يا جماعه انا مش فاهم هيا عملت كدا ليه
علاء... بستغراب... عدي انت مزعلها
عدي فضل ساكت وكان بيبص في الارض بحزن
ركان... اكيد متخان*قين انتو مش عارفين يعني ليهم مابيبطلوش ن*قار ابدا
فاطمه بضحك... دول غلبوه الفراخ هههه
الكل ضحكو
في اوضه شمس كانت قاعده بتعيط
وبتفتكر ازاي جر*حها
ـــــــــــــــفلاش ـــــــــــــ
شمس ببتسمه.. اتفضل
عدي بستغراب... ايه دي
شمس... هديه
عدي... بعدم فهم... مانا عارف بس بمناسبه ايه
شمس... بحب... بمناسبه عيد ميلادك كل سنه وانت طيب
عدي بتتسمه... وانتي طيبه يقمري
شمس كانت بتحب ياء الملكيه ال كان بيحطها في اخر اي كلمه يقولها ليها
عدي فتح الهديه لقها ساعه وفي ورقه معاها
فتحها وكان فيها لغز
عدي... اي دا
شمس بحب.. لغز لو حليتو هتبقي ذكي وبشرط من غير استخدام عمك جو*جل حل ووريني شطرتك
عدي... تمام
اللغز (حاجه بتتحس مش بتتشاف لو حسيت بيها اكنك ملكت الدنيا كلها احلا احساس في الكون انا حاجه معنويه مش ماديه فمن انا؟)
عدي ببتسمه... مين ال كاتب اللغز دا
شمس بحب... انا
عدي بضحك.... بجد ودا عرفتي كتبه ازاي
شمس بستغراب... قصدك ايه
عدي قط*ع الورقه... وهو بيضحك
شمس بعدم فهم... بتق*طعها ليه انت مش فاهم اللغز يعني اشرحوليك
عدي بضحك اكتر... هههههه لا فاهم وحليتو كمان وبقط*عها عشان انتي اختي وبس هو في حد بيتجوز اختو
شمس بصدمه... اختك
عدي بضحك.... اه اختي امال فكرتي ايه ال في دماغك دا خليه ليكي ميلزم*نيش ههههه قال بتحبني قال هههههه انتي غبيه بجد اوي
شمس بدموع... طيب ليه كنت بتعمل كده معايا
عدي بضحك... هو لو انا عملت بنات خالتي او بنت عمتي حلو ابقي بحبهم لا دا من الذوق بس
شمس بسخريه ودموع... وانت ابو الذوق بجد
عدي بضحك.... ههههه عارف انك موجوه دلوقتي بس انا زنبي اني حلو والبنات بتر*مي نفسها عليا
شمس... مسحت دموعها بجديه... لا مش زنبك فعلا زنبي اني وثقت في الشخص الغ*لط اديتك الثقه الكامله ال انت متستحقهاش بجد انا عب*يطه كنت مخد*وعه فيك ازاي
عدي... بسخريه... عشان ه*بله لعبه عليكي وانتي صدقتي مش غل*طتي بقا
شمس بك*ره.... انت تعرف عمري مكر*هت حد قد مابكر*هك دلوقتي ياعدي
عدي بسخريه... مش كنتي من شويه بتحبني انا بجد بعشق تقلب احوالك دا هههههه بتضحكيني اووووي ههههههه وقعد يتضحك عليها
شمس كانت بتبص عليه بو*جع واستح*قار
ــــــــــــــبااااك ـــــــــــــ
شمس بوجع ودموع.... مستحيل اسمحك ابدا ياعدي مستحيل انت صفحه وانقط*عت من حياتي
ومستحيل ارجعها تاني مستحيل دا نا سلمتلك قلبي قبل كدا وشوفت النتيجه هرجع اسلمو ليك تاني دا في احلامك ياعدي
الباب خبط
شمس مسحت دموعها واتكلمت غصب عنها.. اتفضل
ركان فتح الباب.. ممكن ادخل
شمس... طبعا يا ابيه اتفضل
ركان دخل وقفل الباب ورا وراح قعد جانبها واتكلم بهدوء... انا اسف
شمس بستغراب... بتعتزر ليه
ركان بندم... لاني كنت صاحب الفكره دي اننا نيجي نطلبك لعدي بس بعد ما واخد تنهيده.. ما اتاكدت من حبه ليكي وانتي عارفه معذتك عندي لو كنت اعرف انه هيض*يقك كدا مكنتش جابته ولاعملت كدا
شمس بسخريه.. بيحبني هههه بجد هو انت مش معقوله لحد دلوقتي متعرفش اخوك اخوك قالي وهو بيضحك كنت بلعب بيكي وانتي هبله صدقتي عاوز ايه اكتر من كدا
وجاي تقولي بيحبك عدي ممثل شاطر بيعرف يقنع ال قدامه بل هو عاوزه ووبس وشكلو اقنعكم كلكم بكدا بس انا لا دا بيحلم اني اكون عل اسمه او معاه
ركان... بهدوء... خلاص ال انتي عاوزه هيكون مش هقدر اقنعك بحاجه انتي مش عاوزها
وانتي عارفه اني معاكي عل طول حتي لو هقف في وش الدنيا كلها عشانك
شمس ببتسمه... عارفه يا ابيه
بس خالي بالك من عدي عدي مش هيسكت اكيد هيعمل اي حاجه ادام انج*رح كبريائو
ركان... عارف وجهاز ليه
علي راح الشغل وراح عند احمد وكان منزل راسو بحزن
احمد كان بيشتغل في ورق قدامه
... احمد زي ماهو... خير
علي بحزن... انا اسف عل ال حصل مني يوم ماختي كانت هنا
احمد زي ماهو... حصل خير في حاجه تانيه
علي بحزن... احمد انا مابحبكش تتعامل معايا كدا انا عارف اني غ*لطان وندمت عل غل: طتي احنا بشر ياعم وبنغ*لط
احمد ساب الورق وبص ليه ورجع ضهروا لورا... واتكلم ببرود... يعني عاوز ايه
علي بندم... عاوزك تتكلم معايا تاني انت بقالك شهر بتتجهالني ولا اكني موجود
احمد في سره... زي ماكنت بتعمل في ريم بس اصبر عليا... اتكلم ببرود... مافهمتش برضو انا قولت تتعامل مع الناس كويس وبعدين مليش دعوه اختك او غيرها المهم عندي سمعتي والناس عارفها كويس مش تيجي انت تبو*ظها ليا صح
علي... خلاص ياعم ولله اسف مش هتتكرر تاني بس نرجع صحاب تاني
احمدكان بيلعب بلقلم... وسكت
نادين بمرح.. مخلاص بقا يادكتره فكها كدا وبعدين الواد باين عليه غلبان عشان خطري فكها مابحبكش وانت مكشر كدا
علي بغيره... بتقولي ايه ياما وراح مسكها من قفها
نادين بخوف.وسرعه.. ولله ماقولت حاجه وبعدين انت ال في القلب يامعلم
علي بصدمه... انتي قولتي ايه وبص عل احمد ال كان بيضحك عليهم... هيا فعلا اعترفتلي دلوقتي انها بتحبني
احمد هز راسو بضحك بمعني اه
علي شالها ولف بيها وهو فرحان ونادين كانت مكسوفه من احمد وحركات علي المجن*ونه
احمد بضحك... نزل البت ياض
علي بفرحه... لالالالل انا هاخدك من ايدك دلوقتي واروح اطلبك من ابوكي واخدها وجريو
من غير حتي مايخدوا الاذن من احمد
احمد كان بيضحك عليهم وعل جنانهم
لحد مافونه رن
احمد... الو
المجهول... تعال بسرعه
احمد بخوف... ليه في ايه
المجهول... تعال وانت تعرف بس هات الحاجه معاك
احمد برعب... الامانه جري ليها حاجه
المجهول... بسرعه يا احمد مش وقت كلام كتير
احمد برعب.. طيب مسافه السكه وجاي واخد مفتايحو ودخل المخزن جاب شنطه وقفل ومشي بسرعه
رباب كانت بتكلم حد
رباب بخوف.... حضرتك انا رباب
ايمن بستغراب... رباب مين
رباب بخوف... زميله شمس اخت ايهاب
أيمن بمكر... ااه افتكرتك اي خدمه
رباب... عاوزه اشوف حضرتك ضروري
ايمن... لي في حاجه
رباب... اصل الموضوع مينفعش في الفون لازم نتقابل
ايمن.... بهدوء... تمام شوفي تحبي نتقابل فين
رباب... في الكافيه ال كنا فيه اخر مره
ليمن... تمام
كمان ساعه
رباب... تمام
بعد ساعه في الكافيه
رباب كانت قاعده مستنيه ايمن
وهيا مرعوبه
ايمن جه عليها... اسف عل التاخير بس كان ورايا شغل
رباب بخوف... ولا يهمك
ايمن قعد... خير اي الموضوع ال مينفعش عل الفون
رباب بخوف... اانا بيجيلي رسايل تهد*يد
ايمن بستغراب... تهد*يد من مين اكيد مش ابن عمك لانه مرمي عندنا في الحجز
وريني الرسايل دي كدا
رباب كانت متردده توريه ولا لا بس هو الوحيد ال هيقدر يطلعها من المش*كله دي
وفي الاخر... وراتو الرسايل
ايمن اخد الفون وبص عل الرسايل.... بغموض... سر ايه دا ال انتي عارفه والبيهد*دك عارفو
رباب برعب
عند سما
كانت راجعها من الجامعه وطلع عليها اتنين بموتسكلات
اخدوا منها شنطتها وجريو
سما جريت وراهم بس ملحقتهمش قعدتت تعيط في الطريق
لحد ما
عند ريم كانت بتتصل عل سما بس مكنتش بترد عليها ودا قلقها اكتر رنت عليها كتير ورنت عل صحابها برضة هيا مش مع حد فيهم
رنت عل علي
بخوف... علي الحقني
علي بخوف... في ايه
ريم... سما مش بترد عليا واتصلت بصحابها بس مهاش مع حد فيهم انا مرعوبه عليها اوي
علي.. طيب انا جاي اهدي
وقفل معاها
عند الشباب ال اخدوا حاجه سما
... كلو تمام يامعلم
المعلم... برافو عليكم تقدروا تروحو
الشباب مشيو
المعلم... قعد يضحك... ههههههه
عند عدي كان في اوضته ونسمه دخلت عليه
نسمه... زعلان
عدي... بحزن... عاوزني اكون مبسوط يعني
بعد ال حصل
نسمه... كنت متوقع منها ايه تقولك انا تحت رجليك انت غل*طت
احتمل نتيجه غل*طك بقا وسابتو ومشيت
عدي بشر .