قصة لم يكن لي من البدايه
البارت الواحد والعشرون21
بقلم زهرة اللوتس
ايمن... ماما انتي فين
احمد دخل ورا
لقو الهام بتعيط في الصاله
احمد بخوف... في ايه ال حصل
الهام... بدموع... شمس بنتي متعملش كدا انا مربيها كويس اوى مستحيل تعمل كدا ابدا
ايمن... براحه كدا وفهمني ايه ال حصل عشان دماغي اتش*لت
الهام مسحت دموعها... وبدات تحكي ليهم تاني
وايمن واحمد كانو مصدومين
ايمن بجنون... مستحيل مستحيل شمس متعملش كدا ابدا في حاجه غلط اكيد
احمد بص عل ايمن نظرات هو فهمها
الهام بدموع... انا عاوزه بنتي انا قلبي وك*لني عليها اوي حاسه فيها حاجه انا حاسه ببنتي
احمد قعد قصاد امه... واتكلم بهدوء... مش هعيدي انهارده غير وشمس في البيت اطمني
الهام بفرحع... بجد بجد ياحمد
ايمن ببتسمه... بجد يا ماما
وبص عل احمد بثقه
.. انا همشي ومش هرجع إن شاءلله غير وهيا معايا
الهام بفرحه... وعد
ايمن ببتسمه... وعد
الهام حطت ايدها عل شعره... واتكلمه بحنيه... ربنا يحميك خالي بالك من نفسك ورجعلي اختك
ايمن باس ايديها.... إن شاءلله عاوزه حاجه مني
الهام... عاوزه سلمتكم
احمد... مش لازم بابا يعرف بلموضوع دا
الهام... اكيد دا ممكن ير*وح فيها
ايمن نزل وهو وشه مابيبشرش بلخير ابدا
عند علي
كان رجع البيت واطمن عل سما
... كنتي فين
سما بخوف.... كنت رجعه من الجامعه وفي اتنين طلعو عليا اخدوا شنطتي وجريو وانا لما معرفتش الحقهم قعدت اعيط
وفجاء جه واحد
ـــــــــــــــفلاش ــــــــــــــــــــ
الشخص.... كفايه عياط
سما بصدمه... انت
الشخص بسخريه... لسا فاكرني
سما وهيا لسا مصدومه... هو انت تتنسي
الشخص... بسخريه... اه اتنسيت لما الكل حسبني عل حاجه انا معملتهاش وال عاملها هو بيكون عمي
سما... مين قصدك بابا
الشخص... بغضب.. هو في غيره اخد البيت مننا
ودم*ر حياتنا وانا عاوز حقي منه حتي لو كان التمن مين
سما بقرف... مكنتش اعرفك انك بل*غل دا لدرجه دي بتكر*هنا
... اكتر من ما تتصوري انا عاوز حقي وبس
سما... بكره... بابا عمره مايعمل كدا اكيد اداكم حقكم عمره ما*كل حق حد
بسخريه... لا اكل حقنا حق اخوه استغل انه ما*ت وهو قال اكوش بقا عل كل حاجه انا عاوز حقي وعرفت انه مش موجود فعشان كدا هاخد حقي من علي واذا مدنيش حقي برضاه هاخدوا غص*ب
سما.... اعتبره تهديد ولا ايه نوعه
... اعتبريه زي ماتعتبريه سلام يابنت عمي
ــــــــــــــــبااااااك ــــــــــــــــــــ
سما..... هو دا ال قالو ليا
علي بغضب.... يعني جاي بيهدد
سما... مش عارفه بس باين من كلامه كدا
ريم بخوف... دا ش*راني يعلي اكييد ورا حد حامي ظهروا عشان يرجع ويظهر قدامنا تاني
نادين بخوف... ادام هو كدا ماتدولو ال هو عاوزه وخلاص
علي بغضب.... بابا مديهم حقهم وهو ال طم*اع وعاوز كل حاجه بذياده
سما بتذكير... وفي كمان
علي بصله... ايه كمان
سما... بيقولك السر بتاع البئر هينكشف لو مدتوهوش ال هو عاوزه
سما بتوجيس.... سر ايه دا
علي بتوتر.... دا اكيد قال كدا عشان بس انتي تخافي بس مفيش اسرار
نادين ببترقب... متاكد
علي... بتنهيده.... وبصله وسكت
ريم... بخوف... علي في ايه مخبي علينا ايه
علي.. اخد نفس وطلعو... هقولكم
بس مش عاوز حد يعرف بلكلام دا
الكل... قول متخفش
علي...
عند نسمه
ركان اخدها وروحو البيت
ركان كان شايلها دخلها اوضتها وفاطمه فضلت جانبها
ركان بص حوليه ملقاش عدي
ركان... ماما فين عدي
فاطمه... مشفتهوش من ساعه مكنا في المستشفى
ركان فونه رن راح في البلكونه واتكلم
ركان... الو
المجهول.... بغضب.... تعال بسرعه
ركان بستغراب... ليه
المجهول... انهارده هتكون نها*يتو
ركان بخوف... ليه هو هبب ايه تاني
المجهول... دا حسابه معايا تقل ولازم يت*صفه
ركان... طيب انت فين.
المجهول.. رايحلو
ركان... بخوف... اهدي ياكينج الموضوع دا حساس اوي ولو ظهرت قدامه مش عارف ايه ممكن يحصل خليني انا اتصرف انا هتصرف بس بلعقل
الكينج... بشر.. دا وقت الحساب العقل ملوش مكان دلوقتي ال ليه مكان المو…ت والد*م بس وقفل
ركان... الو الو وبص في الفون لقه قفل
ركان... لخوف... لازم الحق المج*نون دا دا مش ناوي علي خير ابدا
ركان دخل... ماما انا عندي مشوار هروحو وجاي خلي بالك منها ولو احتاجتو حاجه ابقي عرفيني تمام ومشي
ركلن... بخوف جري عل عربيتو وساق باقصي سرعه وو
عند شمس
شمس بصدمه... عدي انت بتعمل ايه هنا
عدي بضحك... بعمل ايه هنا انتي هنا بامر مني
شمس بصدمه... انت المعلم
عدي بتصق. يف ليها.. برافو عليك
شمس بقرف... انا عارفه انك حق*ير بس مش لدرجه دي
خالي رجالتك يفكوني عاوزه اروح اكيد قلبين الدنيا عليا
عدي بضحك..... ههههه بعد الرساله ال سبتيها ليهم مش هيدوروا عليك دا ممكن مش يعرفوكي بعدها
شمس بستغراب... ررساله رساله ايه انا مستبتش حاجه
عدي رجع بظهروا وحط رجل عل رجل... مش انتي ياروحي انا ال سبت ليهم رساله
منك انتي
شمس بقرف... انت حي*وان اووي يعدي انا مش عارفه كنت بحبك ازاي انا قر*فانه من نفسي اوي
عدي... قرف بوشه من وشها... قر*فانه مني مانا نفسي ال كنتي هتمو*تي وتجوزيه
شمس تف*ت في وشه... حيو*ان
عدي مسح وشه وبغضب مسك فكها وكان هيكس*روا.... انا هعرفك ازاي تتجرءي وتعمل كدا
شمس بخوف... بس دارتو... مش هتقدر عارف ليه لانه انا معايا ربنا وانت كمان ج*بان
عدي.... بغضب... انا هوريكي الج*بان دا
وقام وقف وفك سويته بتاعت التشرت بتاعو
وقرب ووو
عند الكينج كان وصل وقبل ماينزل طلع المسد*س بتاعو وولبس قناع عشان عدي ميعرفش هو مين وهنعرف بعضين هو ليه مستخبي
ونزل وكان ناوي عل ال*شر
دخل كان ال بيقبله بيق.*تلو من غير مايرمشلو جفن
عند عدي كان قط*ع هدوم شمس بس هيا كانت بتقاوم وكانت بتضر*ب وتخر *بش فيه بس هو كان مكمل ولا اكن انه يعرفها او بينهم د*م
مهتمش لضر*ب الن*ار
الكينج دخل ولقه كدا
الكينج بغضب... جحيمي....عددددي انت بتاعي انهارده ومو*تك عل ايدي.... وضر*ب نا*ر عل عدي
عدي لف والط*لقه جات فيه
عدي اتن*طر بعيد
وشمس صرخت من شكله
وكل الكينج ال كان واقف مصو*ب عليه
عدي كان وا*قع في الارض وسا*يح في د*مه
ركان دخل جري وشاف منظر الكينج وشمس الكانت هدومها متق*طعه كان مصدوم
واتصدم اكتر لما شاف عدي كدا
ركان برعب..... عدددددي
وراح لعندو جري واخدوا في حضنه
ركان بخوف... عدي عدي رد عليا انت عملت ايه
الكينج ببرود... عملت الصح
شمس كانت بتبص عليه بصدمه ولفت انتباه الحرف ال عل ايد الكينج
الكان ماسك بيها المس*دس
ركان كان بيتفقد نبض عدي ايد عدي وقع*ت من ايدوا
ركان بصدمه.
لقراءة جميع حلقات القصه من هنا