قصة حياة صعبةالبارت السابع7بقلم حور طه








قصة حياة صعبة

البارت السابع7

بقلم حور طه

داخل غرفه العمليات

اوقفنا النز,يف ولكن ....ان لم ياتي الد,م سنفقد المريض


 الممرضه : لازم تلاقي الد,م بسرعه وضع المريض خط,ير جدا  زمرد د,مه -AB

واحد من كل 1000 شخص فقط يملك زمرد الد,م دي

 اسالوا في كل مكان بسرعه ما عندناش اي وقت لو ما لقيناش الد,م  المطلوب خلال ساعه هنفقد المريض 


ليان تجري على حياه بعياط : حياه بابا هيروح عند ربنا ويسيبني زي ماما 


حياه تحضنها  بخوف : لا يا حبيبتي ما تخافيش بابا هيبقى كويس ان شاء الله 


وبعد كده ترفع ايدها  :انا -AB


  الممرضه  تمسك ايده  بسرعه:  اتفضلي معايا ما فيش وقت 

 

في اليوم التالي


 يونس: الحمد لله على سلامتك يا ابني 


 احمد: ايه يا عم انت خضتني عليك


  عاكف بتعب:  انا كويس الحمد لله  فين ليان


يونس: ارتاح يا ابني واطمن حياه اخذتها  ونزلت تجيب لها حاجه تشربها


  عاكف  بنرفزه : انت ازاي يا عمي تسيب بنتي مع واحده زي دي 


احمد: الواحده اللي مش عاجباك دي هي اللي انقذت حياتك ولولا ستر ربنا وهي كنا زماننا بنوزع على روحك  فطير


عاكف بتريفه: ليه هي طلعت كمان دكتوره وانا مش واخد بالي


 يونس :حياه برعت لك بالد,م  ولولا لها فعلا ما كناش هنعرف هنعمل ايه لان زمر د,مك نادره جدا 


عاكف:  وما لقيتوش غير الرخيصه دي  اللي تدوني من د,مها 


حياه :طيب  بما ان لسانك لسه طويل زي ما هو يبقى انا كده اطمنت عليك بعد اذنكم 


ليان: بابا حبيبي انت كويس انا خفت قوي تسيبني زي ماما


عاكف :اطمني يا حبيبتي انا كويس ما تخافيش


احمد :استني يا حياه انا هوصلك مش كفايه تعبناك


 حياه ابتسامه  خفيفه : ما فيش تعب ولا حاجه  انا عملت كده علشان  ليان مش عشان حد ثاني&  انا مضطر امشي عشان عندي شغل


 عاكف يوجه كلامه لحياه :اول ما اخرج هحاسبك على د,مك الفسد اللي بيجري في عروقي دلوقتي


حياه: للاسف امثالك ما يقدروش يحاسبوا على نقطه واحده من د,مي لانه غالي قوي عليكم


تسيبهم وتخرج


 احمد:تصدق فعلا ان ما عندكش د,م يعني البنت تنقذ حياتك يبقى هي دي كلمه شكرا


ليان: انت ليه يا بابا مش بتحب حياه دي فضلت معايا علشان انا كنت خايفه قوي عليك وهي قالت لي مش هتسيبني لحد ما نطمن عليك


يونس :البنت فعلا فضلت خايفه عليك طول الليل وما سابتش ليان ولا لحظه


عاكف: واضح ان مش بس بنتي اللي اتخدعت فيها كلكم مخدوعين فيها


احمد :انا عايزه اعرف السواق فين اللي كان معاك


عاكف: انا كنت مستعجل وعايزه انزل عشان كده اخذت العربيه ونزلت


يونس :وانا بقول عليك العاقل تروح تسوق على السرعه دي 


 عاكف : الحمد لله  انا كويس  اطمنوا 


 احمد : لينا مع بعض كلام لما تقوم بالسلامه 

 في ممر المستشفى تتفاجا بان في حد بيشد,ها الى الغرفه


حياه: انت اتجننت انت ازاي تشد,ني كده


مصطفى: حبيتيه مش كده؟


حياه: مين ده؟


مصطفى: عاكف بيه


حياه: وانت مالك افتكر ان دي حاجه ما تخصكش


 مصطفى: امال انقذتي ليه اما انت ما بتحبوش


 حياه : عشان اللي انا عملته ده اللي زيك ما يفهموش 


 مصطفى  :انت ليا مش لحد غيري ولو كنت فلتي من ايدي مره مش هتفلتي الثانيه


حياه بثقه :انا وقعت في فخك مره وصدقني مش هقع  تاني


مصطفى يقترب منها :كل ما بتبقى عنيده يزيد حبي وجناني عليك


حياه: نفسي افهم هم بيستوردوا لك الغباء منين قلت لك الف مره انا مش ليك حاول تفهم عشان ترتاح وتريح


مصطفى: وانا مش هرتاح غير في حضنك انت


حياه: لا انت بجد محتاج تتعالج لانك كده خطر على نفسك وعلى كل اللي حواليك.


            البارت الثامن من هنا 


            لقراءة جميع الحلقات القصة من هنا


تعليقات