قصة حياة صعبة
البارت الثالث عشر 13
بقلم حور طه
انت ايه الكلام اللي رحت قلتيه الجمال ده
قلت له ايه
=انت عارفه كويس انت قلت له ايه معناته ايه ان اولاده لسه عايشين انت مش قلتي لي انهم ماتوا بعد الولاده والموضوع ده خلص
الهام تقترب منه: انت خايف ليه يا حبيبي انت بعيد تماما عن الموضوع ده انا قلت ارمي له الكلمتين دول يمكن اطلع منه بحاجه عشان انت ناسيني بقى لك فتره
يونس :انا بديك كل اللي بتطلبيها بس انت بغبائك هتخلينا ندخل في دايره ما كانش ينفع ندخلها
الهام :انت مكبر الموضوع ليه كده
يونس: عشان الموضوع كبير يا هانم جمال كان نازل اجازه صغيره وراجع تاني لكن قرر ان هو يقعد علشان يدور ورا كلام سيادتك ويعرف ولاده عايشين ولا ميت,ين
الهام بثقه : لو قعد يدور عمره كله مش هيوصل لحاجه لان اولاده هو دفن,هم بايدي صدق او ما صدقش دي مشكلته هو
يونس بتحذير :تروح الجمال وتفهميه ان الهلفطه اللي انت اللي هل فطيها دي كانت علشان تاخدي فلوس علشان يرجع مكان ما جاء عشان انا اعرف اكمل شغلي فاهمه
الهام :انا مش قادره بجد اوصف ذكائك اللي ما لوش حدود خليت جمال يصدق ان كمال جوزي وسهام مراته بيخو,نوه وقفت جنبه وهو بيق,تلهم وانت ضميرك مرتاح
يونس: ولو نفذتش اللي انا قلت لك عليه هخليه المره دي يقت,لك انت وابنك بس المره دي بقى مش هخرجه منها زي الشعره من العجين هسيبه يتحبس عشان اخلص منكم دفعه واحده
الهام بخوف: انت قلت لي انك مش هتقرب من عاكف
يونس: يبقى تنفذي اللي قلت لك عليه لازم جمال يسافر ثاني لانه قعاده هنا خ,طر علينا كلنا
حياه بصدمه :مصطفى
مصطفى ورافت يدخلوا ويقفلوا الباب :كنت فاكره اني مش هعرف اوصل لك
حياه: انت عرفت مكاننا ازاي
مصطفى الابتسامه مكر :قلبي دلني على مكانك وعطره بيشدني على بعد اميال
علاء يخرج من المطبخ: هناء اللي جا ولا يكمل &انت بتعمل ايه هنا اخرج بره
مصطفى: اسكت يا بابا ما تسمعنيش صوتك تاني لسه دورك جاي
علاء :والله طب ما توريني انت تقدر تعمل ايه
مصطفى يسحب مسد,سه في وش علاء :هو انا مش قلت لك ما تسمعنيش صوتك ولا تحب اريحك من دنيتك لو مزعلاك
حياه تقف قدام علاء بخوف: انت عايز مني ايه ابعد الزفت ده & وخلص قول اللي انت عايزه وامشي من هنا
مصطفى يدي مسد,سه لرافت: انت بس تؤمري وانا عليا انفذ
علاء بنفعال يمسك مصطفى من يائه قم,يصه : انت ايه يا بني ادم انت ما بتحسش انت لو ما خرجتش حالا من هنا انا هخرجك على ظه,رك
حياه :سيبه يا علاء& وانت يا ريت تمشي من هنا لاما هبلغ الشرطه عنك انك بتحاول تته,جم علينا في بيتنا
مصطفى بزعل مصطنع: طب ينفع كده في واحده برده تبلغ عن حبيبها
علاء: هو انت ايه ما بتفهمش ما قالت لك 100 مره مش عايزاك اطلع بره انت مفكر ان انت هتخوفنا بالمسد,س اللي في ايدك ده
رافت: هو مش الباشا قال لك صوتك ما يعلاش تاني
حياه :قلت لك ابعد الزفت ده& وانت خلصنا بقى قول عايز ايه
مصطفى: اللي انا عايزه انت عارفاه قلت لك هتجوزك رسمي وهعمل لك كل اللي انت عايزاه وخليها تيجي برضاك احسن
حياه بنرفزه :مش عايزه اشوفك ابدا خلاص سيبني لا تقرب عليا مش عايزه اشوفك في حياتي لا من قريب ولا من بعيد
علاء يحاول ياخذ المسد,س من ايد رافت ويدور الا,شتباك بينهم وتخرج رصا,صه من ,المسد,س؟
=اميرتي الحلوه واخيرا وصلت
هناء :مش طالبه خالص نقوذتك على المسا
=اللي معكر مزاج الاميره
هناء :اطلب لي حاجه اكلها نزلت من غير ما اكل
=تبص بعينه على شاب يجلس على الطاول من بعيد ويتكلم معاها بطريقه تفهمها: وانا محضر لك اكله هتعجبك على الاخر
هناء بضيق: انا مليش مزاج النهارده اعمل اي حاجه
=الشغل هنا مش على الكيف والا هنبات كلنا جعانين تروحي تتقربي من الشاب اللي قاعد ده وتطلعي لنا منه مبلغ حلو زيك كده
هناء تبص على الشاب: الشاب باين عليه حليوه وهتلاقي مستني حبيبته
=هو هنا من بدري ومحدش جاره وباين عليه حزين ومهموم وبيشرب من بدريانت لسه واقفه مكانك تحبي ابعت لك اللوكيشن
هناء: واضح ان في حاجه مضايقاك ايه المشكله اللي تخليك تشرب كل الشرب ده
=الشاب بهدوء: وانت بقى هتقدري تحلي لي مشكلتي
هناء :المكان هنا زحمه
=الشاب: افتكر انك تعرفي اماكن اهدا من كده ممكن اتكلم فيها
هناء :يمكن انت كمان تعرف
=الشاب باستحقار: كم سعر الليله معاكي
هناء بوجع: يا ترى هتقدر تدفع
=الشاب يضحك بسخريه: ليكون سعركم غالي في السوق وانا مش دريان
هناء تخرج من المكان وتبكي بانهيار: يا رب خلاص تعبت لحد امتى هتشاف بالرخص ده خلاص ما بقتش قادره اتحمل.
لقراءة جميع الحلقات القصة من هنا