قصة حياة صعبةالبارت السادس والعشرون 26بقلم حور طه








قصة حياة صعبة

البارت السادس والعشرون 26

بقلم حور طه

علاء: يعني انت يا عمنا طلعت في الاخر ه,كر


 عاكف :ما اسمهاش ه,كر  اسمها مهندس  كمبيوتر 


 حياه:  طب يعني انت يا عاكف دلوقتي هتعرف تدخل على حساب مصطفى وتعرف منه اذا كان حول فلوس ولا لا لاي حد


 عاكف: اه طبعا بمجرد ما ادخل على حسابه هعرف التحويلات  اللي دخلت حسابه واللي خرجت منها 


 علاء: يعني دلوقتي لو احنا اتاكدنا ان هو حول لحد فلوس ده يبقى دليل معانا ان رافت لسه عايش


 عاكف: لا طبعا يا علاء &احنا بس عايزين نتاكد اذا كان حاول لحد مبالغ كبيره من حسابه ده هيبقى مجرد احتمال ان  رافت عايش لكن مش اكيد


 حياه :طب احنا هناكد ازاي ان هو عايش و مما,تش 


 عاكفج : ده هنعرفه لما احمد يخلص تحرياته عن رافت وعن عيلته  &ممكن بقى تسيبوني دلوقتي اركز


وبعد مرور وقت قليل عاكف يدخل على حساب مصطفى:

13/5 اتحول من حساب مصطفى 5 مليون جنيه


علاء :يا نهار ابوك اسود 5 مليون


حياه :التحويل ده بعد يوم واحد من الحا,دثه


عاكف :انا دلوقتي بس بدات اتاكد ان احتمال كبير يكون كلام احمد صح ان يكون ما فيش جر,يمه اصلا حصلت& يكون كل ده مجرد لعبه مصطفى اخترعها عشان يتجوزك


علاء بعصبيه: طب والله لاقت,لك يا مصطفى بتلعب بينا كل المده دي


حياه :ممكن تهدي يا علاء احنا لسه بنحاول نشيل حبل الم,شناه اللي في رقبتك ما تجيش انت وتحط لنا واحد ثاني


علاء : عاكف انت تقدر تعرف معلومات عن رقم الحساب اللي تحول عليه المبلغ ده  ممكن من خلاله  نقدر نوصل لرافت 


حياه : ده طبعا لو افترضنا ان الفلوس اتحولت لرافت 


عاكف: اه طبعا هعرف بس ده هيحتاج وقت


 علاء: انا قاعد له  ياخد الوقت اللي ياخده المهم في الاخر نطلع بنتيجه  ونقدر نوصل لاي معلومه توصلنا لرافت الز,فت ده


عاكف تليفونه يرن :بهار انا مشغول دلوقتي كلميني بعدين


بهار :لو سمحت يعاكف بيه اسمعني دقيقتين بس الموضوع مهم جدا


عاكف: طيب تمام تكلمي انا سامعك


 بهار: في حاجه غريبه بتحصل  في سيستم الشركه .

 

  عاكف يقف  ليمشي: ساعه بالظبط وهكون في الشركه عايزك تجهزي  للاجتماع كل الموظفين 


حياه بقلق  :خير يعاكف في ايه 


عاكف :  ما فيش حاجه يا حبيبتي اطمني  انا بس مضطر انزل الشركه دلوقتي  ولما  ارجع  ان شاء الله نتكلم  خلي بالك من نفسك& يرجع يواجه كلامه لعلاء: علاء خلي بالك منها


 علاء :ماشي يا عم في عينينا انت هتوصيني على اختي ولا ايه  انا بس اللي عايزك تاخد بالك من بهار  بالراحه على البنت مش حمل زعيقك فيها ده كل شويه 


  عاكف  بابتسامه : ده الحلو طب ومحدش  سما  عليه 


 علاء : بيني وبينك البنت زي القمر وبان عليها مؤدبه 


عاكف: لا من ناحيه مؤدبه هي بنت مؤدبه جدا ومن عيله محترمه& وان شاء الله اخرجك من جر,يمه الق,تل اللي انت فيها ديدي واجوزها لك


 حياه: ما شاء الله عليكم انتم الاثنين فايقين برغم كل المشاكل اللي احنا فيها دي  


 عاكف: انا مضطر انزل دلوقتي خلي بالكم من نفسكم ماشي لو حصل اي حاجه كلموني


 عاكف يسيبهم ويمشي 


 علاء :حياه هو عاكف ليه مش راضي يخلينا نقول لهناء  على المعلومات اللي احنا وصلنا لها دي 


 حياه :زيي زيك  ما اعرفش  بس هناء دايما فيها شيء غامض  في حاجه هي مخبياها مش عايزه تقولها لنا 


 علاء: انا سالتها كتير بس هي دايما كانت ترفض الكلام في الموضوع ده


 حياه: انا بجد خايفه  عليها خايفه لتكون مورطه نفسها في حاجه


علاء :بصي هو انا شفتها مره واقفه مع  الست دي اللي اسمها الهام ام عاكف  كان باين عليهم بيتكلموا وكانهم عارفين بعض بس ما اعرفش كانوا بيقولوا ايه 


 حياه: انت ازاي ما تقوليش على حاجه زي دي  حصل امتى الكلام ده 


 علاء : من يومين تقريبا  


حياه تشوف هناء وهي نازله :هناء انت خارجه ولا ايه


هناء :ايوه عندي كم مشوار كده هخلصهم وهرجع


علاء :طيب تمام هاجي معاكي اديني بس ربع ساعه اغير 


هناء باستعجال: لا ما فيش داعي خليك انت انا هروح على طول وهرجع مش هتاخر يلا خلي بالكم من نفسكم


 حياه : يا هناء استني على الاقل قولي لنا انت رايحه فين


علاء :هي مالها مستعجله ليه كده



صلاح يضع ملف امام يونس :اتفضل يا ريس الملف على امض سيادتك


يونس: انا مش عايز اي حد يحس بحاجه لحد ما نخلص فاهمني


صلاح: يا ريس انا بشتغل بالصمت تحت تعليمات سعادتك


يونس بابتسامه: واخيرا هيجي اليوم اللي هيكون فيه كل حاجه بتاعتي وملكي


صلاح: يا باشا الخير اللي هم عايشين في ده في الاساس بتاعك انت& وانت اللي تعبت فيه يعني انت بترجع حقك


يونس :طب اسمعني كويس يا صلاح انا عايزك تخلصني من هناء  بس تعرف لي الاول منها  في حد ثاني يعرف الموضوع ده  ولا لا انا مش عايز اسيب للحكايه دي ديول

 

صلاح: انت تامر يا ريس


 يونس: انت نظفت الاوتيل كويس


 صلاح: ما تقلقش يا باشا  انت ما دخلتش الاوتيل ده اصلا 


 يونس:  هي اللي لعبت في عداد عمرها لما كدبت عليا


عاكف :دلوقتي بقى هتحكي لي كل حاجه تعرفيها


هناء :انت اللي بعت لي الرساله عشان اجي هنا


عاكف :انا عارف ان انت في حاجه مخبياها ودلوقتي هتحكي لي كنت تعرفي نيره مراتي منين


هناء: ما اعرفش حاجه ما اعرفش مراتك دي تبقى مين اصلا


عاكف :هناء انا عارف انك كنت تعرفي نيره وان في حاجه انت مخبياها 


 هناء تسيبه  وتمشي  ولكن عاكف يمسك ايدها  :انا مش هسيبك غير  لما تقولي لي الحقيقه  نيره كانت بتخوني مع مصطفى  صح 


 هناء : والله دي كانت مراتك وده صاحبك يعني انت اكثر واحد تعرف مش انا 


عاكف: هناء انا هقول لك لاخر مره  ايه اللي تعرفيه ومخبياه 


هناء: تمام هقول لك جاهز عشان تسمع


عاكف يسيب ايدها :اتكلمي ايه اللي تعرفيه


هناء وقبل ان تفتح فمها بكلم اختر,ق جسد,ها رصا,صه لا يعرفه  من اين اتت


 عاكف  يتلفت حوله بصد,مه : هناء  &هناء افتحي عينيك 


 هناء بانفاس متقاطعه وكانها تغيب عن الوعي: حياه& علاء


 عاكف يشيلها  ويدخلها العربيه  ويسوق باقصى سرعه الى المشفى.


        البارت السابع والعشرون من هنا 


         لقراءة جميع الحلقات القصة من هنا



تعليقات