قصة حياة صعبةالبارت العاشر 10بقلم حور طه








قصة حياة صعبة

البارت العاشر 10

بقلم حور طه

انت ازاي كلمني بالشكل ده& رد عليا انا مش جاريه عندك


=تبقي عبيطه لو فكرتي في غير كده


نرمين: انت بتعمل فيا ليه كده انا بحبك


مصطفى :وانا راجع تعبان وعايزه انام


نرمين: بعدنا شهر متجوزين وانت بعيد عني ليه مش عايز تقرب لي


مصطفى سخريه: اصل ما ليش في الجواز الرسمي


نرمين :انا عملت كل حاجه علشانك وسكت على كل حاجه عملتها انا عايزاك افهم بقى


مصطفى: افهمي انت بقى انا ما بيتلويش ذراعي وبلاش دور الضحيه ده انت عملت كل حاجه بمزاجك انا ما ضر,بتكيش على ايدك


 نرمي عملت كل حاجه بقلبي اللي انت بتد,وس عليه دلوقتي الد,م بارد 


 مصطفى: طيب عشان نخلص من المسلسل الها,بط ده انا بحب حياه حاولي تتقبلي بقى انك كنت فتره رخيصه بحياتي وخلصت

 

نرمين: طيب عشان تكون عارف انت كمان لو مش هتبقى ليا مش هسيبك تتهنى مع غيري لحظه واحده


 مصطفى: نفسي اشوف لك فعلا


 نرمين  :وهو في برده فعل  اكبر من  اني اتجوزتك

 حياه: ايه المكان ده


عاكف :ده مطعم هو بس عايز شويه تظبيط ويبقى احسن مطعم


حياه :مبروك ان شاء الله يكون خير عليك


عاكف بابتسامه :مبروك عليك انت


حياه :مش فاهمه تقصدي


عاكف :من اللحظه دي المطعم ده بتاعك انت


حيا انت ليه مصر انك تشتريني قلت لك انا مش للبي؟؟


  عاكف  يقاطعها : ما تكمليش  انا لو قدمت كل ثروتي ليكي  مش هتكفي  اللي انت عملتيه معايا ومع بنتي انا خايف عليك وما تسميش مساعدتي ليكي اني بحاول اشتريكي وبعدين انت لما تشتغلي في المطعم انت وعلاء ومش هتكوني مضطره انك تتحملي الاساءه  والناس اللي مش محترمه 


 حياه:  شكرا على تفكيرك فينا بس احنا اتعودنا اننا نقف على رجلينا من غير ما حد يساعدنا 


 عاكف:  حياه افهميني انا كنت سبب رفضك من شغلك 

 

حياه بابتسامه :لا مش انت السبب ده كان مقدر ومكتوب وانا بقول الحمد لله على طول وعارفه ان ربنا بيعوض يعني ما فيش داعي تلوم نفسك 


 عاكف :انت ازاي طيبه قوي كده  حد غيرك كان كرهني ومستحيل كان يسامحني  بعد كل الاساءه اللي  شفتيها مني  بس انت سامحتيني حتى ما فيش اي   حقد  جواكي ليا 


 حياه:   اخجلتم  تواضعنا  يا سيدي بس انا مش ملاك قوي كده كل بني ادم خطاء وخير الخطائين التوابون  وربنا بيسامح انا يا عبد مش هسامح 


 عاكف وهو يعرف بعيونها  :انت فعلا ملاك 


حياه بهزار: طيب انت هتفضل تسبلي  كده طول الليل عايزه اروح 


عاكف بابتسامه: حاضر هروحك بس لو مش هتقبلي المطعم يبقى هشغلك في الشركه  عندنا ايه رايك اهو كده بقى شغلك بمجهودك


 حياه:شكرا للمره الثانيه على اهتمامك بس انا خلاص هرجع شغلي من بكره ان شاء الله


 عاكف: هترجعي الكافيه تاني بس ده بتردد عليه ناس مش كويسه بيحصل لك مشاكل ثاني


حياه :لا انا مش رضا الكافيه انا هرجع لشغلي في شركه التنظيم تاني


 عاكف بتفكير : هم ازاي هيرجعوكي تاني 


حياه: ايه انت عايزني افضل عطله ولا ايه


  عاكف :لا طبعا بس 


 حياه:ممكن تروحني بقى ولا هنقضي الليل كله هنا لو

 تاخرت اكتر من كده هناء هتسود عيشتي 


عاكف ابتسامه: لا خلاص يلا بينا


الهام :كل ما اكلمك تقولي انا هتصرف والنتيجه هي هي


=ما ينفعش تجيلي هنا انت جاره المخك حاجه


الهام: انا طلبت منك طلب واحد اقصد ان انا اسكت وما اتكلمش وانا اسكت وفيت بوعدي لكن انت ما عملتش اي حاجه


 =انت ليه مفكره ان الموضوع سهل وبعدين افتكر ان الفلوس اللي بتاخديها كفايه انها تسكتك


الهام :الفلوس دي كانت علشان انسى سهام بس تفتكر انها كفايه عشان انسى ولاد سهام


=العب في المكان ده مش هيفيدك في حاجه ما تخليش اقلبها عليك فهماني


الهام :ولو قلت لك اني عارفه طريق ولادك


 =حاولي تلعبي لعبه غير دي وتخرجي من الباب ده ما ترجعيش غير لما انا ابعت لك


الهام: حاول انت تفكر في كلامي كويس ما حدش يعرف طريق ولادك غيري


= ولادي انا دفنتهم من زمان ومش واحده زيك هتيجي  ترمي لي كلمتين  وهصدقها 


الهام: نصيحه مني تصدق الكلمتين


احمد: شايفك رايق وشك بيضحك


 عاكف: ازاي ما كنتش قادر اشوف  الملاك ده من الاول


احمد: لان ستاره الغضب  كانت مغميه عنيك ولما شلتها قدرت تشوف الصوره بوضوح


عاكف: رفضت اني اساعده ورجعت تفكر اني بحاول اشتريها بس انا خايف عليها


 احمد :مش شرط تساعدها بشغل او فلوس  ساعده انك تكون جنبها  كصديق

 

 عاكف :انا بس كنت حابب اساعدها واعوضها عن كل اللي شافته


 احمد :البنت اللي زي حياه اكبر تعويض ممكن تقدمه لها هو انك تثق فيها وفي اخلاقها


 عاكف :انا طبعا واثق فيها واثق منها جدا


احمد:حاول تثبت لها انك واثق فيها وفي اخلاقها بالفعل مش بس بالكلام صدقني هي مش محتاجه منك اكتر من كده


عاكف: انا مش هسمحع لاي مخلوق يضايقها تاني ايا كان هو مين.


          البارت الحادي عشر من هنا 


         لقراءة جميع الحلقات القصة من هنا


تعليقات