قصة عائلة همام
البارت الرابع والثلاثون34
بقلم نجلاء فتحي
أجتمع الجميع وفجر أسد المفاجأة
ماذا يفعلوا الجميع وكل شئ فى إيدة ولم يورثوا قشاية
بثينة/ يامرى يا مرى منك لله يا بوى منك لله مليش مليم من خيرك
جابر/ كِيف أبوى يعمل إكدة
سويلم/ لازم تلغى الوصية عمامك وعمتك ياخدوا حجهم
أسد/ أكسر وصية جدى يا بوى
جاسر بغضب / جدك وصى أنت تمسك مكانة فى الشغل والكل عارف إكدة،،،،أنما تملك كل حاجة لييييية ،،،،خدامين عندك أنا بشكك فى الوصية
أسد بغرور/ الوصية سليمة وبصمة جدك عليها مليش فية الكل أهنة بأمر منى والحال هو الحال على رأسى ،،،وإللى يزعلني برا البيت الكلام للكل
عاصم/ عايز حق أبويا
أسد بحنق/ ملكش حج كلة ملكى إلا صحيح يا دكتور المستشفى دى تلزمنى
عاصم بصدمة/ أيييييية
أسد/ جدى بناها ليك وملك جدى وهى من ضمن الأملاك أقصد أملاكى
عاصم بغضب/ جدك بناها وأنا إللى عملت ليها الأسم والكيان تعب سنين وشقايا
أسد بمكر/ والفيلا بتاعتك جدى أعطاها ليك هدية وبرضو بأسم جدى يعنى ملكى عايزها أنت متهونش عليا برضو يا حمايا العزيز الفيلا تقيم فيها ذى ما أنت والمستشفى ذى ماهى مع تعديل بسيط مدير المستشفى وصاحبها كرم أجصد الدكتور كرم خلاص يا عمى أنت كبرت وخرفت حجك تستريح
عاصم/ شايف والدك يا سويلم بيهين عمة ينفع
سويلم بأحراج ومصدوم من ابنة/ أنا شاهد بوى بنى المستشفى بس وبأسمة هى ملك لعمك دى تعبة
أسد بحدة/ بوى متدخلش
سويلم/ ياخسارة تربيتى فيك
بثينة/ منك لله يا بوى منك لله
جابر حاوط نرجس المنهارة وقال يلا نجهز هدومنا ملناش جعاد أهنة مش أستحمل عيل يتحكم ويزل فيا
نرجس/ على فين بس
جابر/ ربنا مبينساش عبيدة
جاسر بضيق/ مش ماشين دى بيتنا بوى دة بيتنا
جابر/ خلاص خليك انت ومرتك وولدك ماهى أختة براحتك
جاسر بحدة/ لو مشيت من أهنة رجلى على رجلك
جابر/ لع خليك يا ولدى ،،،ثم صعد هو وزوجتة يجهزوا الشنط وقال بزل تسمح يا أسد بية ناخد هدومنا ولا نتركها
أسد / خليك يا عمى مش بطرد
حد من البيت
جابر/ لع وجوع [وقوع] البلى ولا أنتظارة وتركة
جاسر/ كريمة جاية معايا ولا جاعدة مع أخوكى
كريمة بتوتر/ كِيف أسيب أمى وأبوى وأخواتى
جاسر/ يبجا أنتى إللى أختارتى وساعتها ولدك ميلزمكيش ولا تلزمينى
روحية/ كريمة بت الأكابر بت العز وأكل الوز تتبهدل لع هتفضل أهنة وأنت كمان
جاسر بحدة/ لع يا مرت عمى كِيف أعيش فى العز وبوى وأما مطمرمطين ،،،،،ثم نظر لكريمة وقال لأخر مرة بجولك أطلعى جهزى شنطتك
أسد/ أختى مش سايبة البيت
جاسر/ حرام عليك دى مرتى فاهم يعنى أية مرتى لع هاخدها يعنى أخدها
أسد بتحدى/ فكر تلمسها
جاسر/ كريمة بلاش تمشى وراء أخوكى تعالى معايا ونبدتى حياتنا يلااااااا
بكت كريمة فهى عشقت جاسر ونسيت حبها لريان
جاسر / تمام جوى صعد الغرفة وبعد وقت نزل ومعاة حقبتين سفر كبار أخذ على قد م يقدر من الملابس وأشياءة وواقف أمامها وقال عندك فرصة يا كريمة يلا
كريمة/ مش أجدر أعيش متمرمطة واتبهدل خليك أهنة
جاسر/أبوى وأمى
كريمة سكتت
جاسر/ أنتى إللى أختارتى كريمة أنتى طالق وولدك ميلزمكيش وخرج هو وأبنة وأمة وأبوة وأخوة ريان لم يعرفوا أى طريق يسلكة جرى سويلم يوقف أخوة جابر فشل
لطمت كريمة وجريت لغرفتها وأنهارت
عاصم/ بنتى فين
أسد/ يوةةة جولت مرتى وبعد مجادلة لم يصل لحل رحل للقاهرة
⚘️عزيزى القارى ركز معايا كدة جابر ومراتة وحفيدة خرجوا من البيت وعاصم كدة كدة فى القاهرة ،،فاضل عمتة بثينة وجوزها وبناتها ⚘️
[وبعد يوم طويل ]
دخل أسد الشقة أتت لة عطر وربعت إيدها وقالت/ مرمية هنا ولا سأل فيا بقالك يومين
أسد بسخرية/ مهربتيش يعنى
الباب مفتوح
عطر مش عايزة أهرب مش حل الطلاق هو الحل أرمى اليمين
،،،أسد رمى نفسة على الكنبة
بأهمال وقال/ عايزة تهربى للواد الملزج وليد بعينك يلا تعالى دلكى ضهرى
عطر/ نعم نعم بعينك
أسد / جدك مات
عطر / معقول الله يرحمة ثم قالت بترقب بابى حضر العزا
أسد/ أيوة ومشى على طول
عطر / من غير ميشوفنى
أسد/ خلاص أقتنع أنك مرتى
عطر بخبث/ أسد بليز عايزة أكلمة
أسد/ لع
عطر بدلع/ لو كلمت بابى أدلكلك ظهرك
أسد بخبث/ عايز حاجة تانية جولتى أية
عطر/ أصبر على رزقك
أسد بتفكير / ماشى وأعطى لها الفون
عطر أخذت الفون بتاعها منة وأتصلت على بابها
عطر بتصنع / ألو ألو مش سامعة وخرجت للبلكونة تتكلم ،وأسد عيونها عليها
حكى ليها أبوها بسرعة أن أسد يحكم كل شئ وعمها جابر ومراتة وعيالة جاسر وريان والحفيد سابوا البيت وقال موضوع المستشفى والبيت وطلاق أختة
أسد/ كفاية إكدة
عطر بتسرع/ متقلقش يا بابى لا يمكن المستشفى تروح لكرم ولا البيت إللى أتربيت فية لأسد وهنا لازم تستغل تفكيرها وأغلقت الخط وقررت تبدأ مع أسد اللعب الصح ،،أعطت لأسد الفون بدلع وشمرت كومها وقالت نام على بطنك
رفع ليها حاجبة ،،،
فقالت أدلكلك ظهرك
أسد فى ثانية تجرد من نصفه العلوى وبدأت تدلك لة ظهرة بأبتسامة رغم قرفها منه وقالت مبسوط كدة
أسد سرح معاة وداب على الأخر لشدها لحضنة
تعلقت هى فى رقبتة وقالت بكذب بابى قالى أسمعى كلام جوزك ثم عبثت بلحيتة الخفيفة وقالت""""" بابى قالى لازم تتمى جوازك من أسد
أسد بفرحة ضمها لصدرة
وضعت إديها على فمة قبل تقبلها وقالت تؤتؤ وافق أكمل تعليمى وأنا تحت أمرك
أسد بشك/ معجول مكالمة أبوكى تغيرك إكدة
عطر جلست على رجلة /بابى بسمع كلامة أوى ،،ثم نولتة الفون
أسد/ لع خلاص خلية معاكى
مدام أبوكى مخليكى حلوة إكدة
عطر/ مش هتلمسنى غير لما تقدم ليا هنا فى كلية الطب هنا
أسد/ مفيش تعليم
عطر / تمالكت أعصابها وقالت أهون عليك يا حبيبى
أسد/ حبيبك من أمتى
عطر/ من اليوم
أسد بخبث/ الدخلة مقابل دخولك الجامعة
توترت عطر فهى تعشق وليد وعايزة تحقق حلمها
فقالت بدلع وكذب مش ينفع تجرب عندى عذر
أسد/ نعم
عطر/ لسة أول يوم
أسد بضيق يبجا خلاص مفيش كلية غير لما نتمم جوازنا
عطر/ وإيش ضمنى بعد إللى أنت عايزة مرحش الجامعة وترجع فى كلمتك
أسد لشدها لحضنة / كلمة الأسد لا يرجع فيها
عطر أتكسفت فهو عا"رى الصدر سبنى أفكر أقصد أقصد لما الظروف تخلص عندى
أسد / ومالة ياست البنات أصبر سبوع كُمان وكل ما الظروف تخلص بسرعة وإللى فى بالى يُحصل تكملى تعليمك لو سوجتى العوج عليا هتشوفى وشى التانى
تفتكروا عطر ناوية على أية
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات
_____
[فى غرفة كرم فى أسيوط ]
شدها على رجلة وقال كفاية دموع بجا
فادية/ أبية أسد وحش خلى أبية جاسر يطلج كريمة خيتك وخالى ومرتة وعيالة سابوا البيت
كرم/ أسد مش السبب جاسر عايز خيتى كريمة تتمرمط وهو إللى ساب البيت
فادية/ مش فاهمة حاجة يا كرملتى
كرم بعشق/ سيبك من المشاكل دى وتعالى نرحب بالأوضة دى لينا فيها ذكريات حلوة زيك
فادية بخجل/ عيب يا كرملتى
كرم/ بعشجك يا فافتى ثم 🤭🤭 أحم
⚘️ ثوانى يا كرم المتابعين حبينك علشان علاقتك مع فادية وأحم🤭 يعنى ودلعها معاك بلاش تمشى وراء أسد وكفاية البلوة إللى عملتها مع جدك يا **** بنبهك أبعد عن أسد هتخسر متابعين مليش فية
كرم/ يخربيتك فصلتينى من **** علشان كدة
الكاتبة/ نعم نعم أمال أية لما أتكلم تسمع
كرم/ وربى أرميكى لأسد وأخلص منك
الكاتبة شهقت / ورينى كدة وأنا أخذ فادية منك وأدوخك عليها دة الأسد أدامى فار ياااااض
كرم/ لع كلة إلا فادية
الكاتبه/ ياخراشى على[ لع] دى أدوب أنا أحم أحم أقصد أتلم وبطل محن
كرم رفع حاجبة/ أنا برضو إلا أبطل محن نجلاء أبوس إيدك سبينى البت وحشتنى مش كفاية بتحطى أموشن🤭 وأنا معها
الكاتبه/ شهقت يخربيت أبوك لو كتبت بالتفصيل أروح وراء الشمس يا أبن المَلوحة
كرم/ دى شتيمة
الكاتبة/ أممم لا أقصد على حسب لما تقرأها
كرم بضيق/ عجبك إكدة فافتى نامت منك لله أشوف فيكى يوم
الكاتبة/ أتلهى راعى أنى سنجل وفى بنات سنجل يا قليل الأدب يا قا"تل 😈👿
كرم بتوتر/ ومين إللى خلانى إكدة أنا ولا أنتى
الكاتبة/ مزاجى كدة ياض عندك أعتراض
كرم/ أوووف صدق إللى قال مجنونة أنصرفى بجا البت نامت والليلة أنضربت وخلاص
الكاتبة/ أعمل***** لنفسك بقا هههههههههههه
كرم بغضب/ لو جدعة أظهرى بدل جو الصوت دة وأنا أد'فنك
الكاتبه/ بنت البحيرة يااااض مبتخفش وبلغ أسد يخف الدور عايزة أنهى الرواية
كرم/ روحى بلغية
الكاتبة بتوتر / أية بتقول أية الشبكة واقعة مش سامعة
كرم/ أنطرشتى دلوجتى
يا بجرة
الكاتبة/ ملافظك يا بغل أنت بتكلم بنوتة مرهفة المشاعر و رقيقة يا حلوف قال دكتور قال
كرم بسخرية/ بعد بغل وحلوف فعلا مرهفة المشاعر
الكاتبة بدلع / كرملتى
كرم بضيق/ وحشة منك دى بتاعة فادية ، عايز أية
نجلاء/ مدام الليله فشنك والمزة نامت و٠٠
كرم بغمزة/ أجيلك
نجلاء/ يا قليل الادب دماغك زباله أحم أحدفلك فص 🍊 يوسفي والله بأكله
كرم / ماشى أحدفى واحدة
الكاتبه/ أقف كدة قدامى وأفتح إيدك
كرم/ كدة
الكاتبة/ أيوة شاطر ،،قامت برمى قشر اليوسفي إللى العائلة كلتة وقشر اللب فى وشة ،هههههههههههه🤣🤣🤣
كرم /يا مجنونة يوم ما أدخل فى رواية أكون عندك مجنونة مجنونة طب أحدفى واحدة كاملة
الكاتبه/ فى موز
كرم/ لع مش عايز
الكاتبة/ بجد المرة دى
كرم / أمرى لله أبعتى
الكاتبه/ رمت فى وشة قشر الموز وكان كتير
كرم/ حد جالك وشى صفيحة زباله
الكاتبة/ أهو أنت قولت قال تجيلى قال تتعلق ياااااض
نترك نوجا الكيوت سهرانة مع كرم