البارت الثامن عشر18
بقلم ميفو السلطان
عاد جمال ليجد مريم تجلس علي الكنبه تمسك تليفونها ولم تنظر اليه ليدخل ويغير ملابسه ليذهب الي السرير بصمت ليظل ينتظرها لتاتي لتنام.. الا انها لم تاني ليقوم غاضبا.. هو احنا مش هنتهبب ننام..
لتنظر اليه بهدوء لتقوم من سكات وتقفل النور وتخرج بالخارج ليحس بالغضب ليذهب خلفها ليجدها تنام علي كنبه الانتريه ليهتف بغضب.. انت بتعملي ايه.. لم ترد عليه ليقترب ويشدها مش بكلمك ماتردي..
لتشد يدها.. شايفني بعمل ليه هنام..
ليهتف.. هو هنا مكان النوم.. اتفضلي بلا دلع فارغ.
لتنظر اليه.. دلع ايه يا جمال بيه وانام فين.. اسمع بقه عشان كده كتير انا هنا انت حابسني مفيش مشكله انما تتحكم فيا لا واديني قاعده مش انت قلت اتزفت رضيت وانا كمان اتزفت رضيت انه العيل يجي انما اي حاجه تانيه خلاص اللي بينا الولد ده وبس وانسي بقه اي كلام وريح دماغك عشان اخرتها طلاق يا جمال مهما بعد الوقت او قرب.
ليشدها من يدها ويهتف.. يعني مش هتجيبيها لبر برضه وطلاق وزفت علي دماغك..
لتدفعه.. بقلك ايه انت عايز ايه مني ماتسيبني في حالي مش انا شبكتي سوده خلاص اديني بفكك ولا بجبرك روح اتصرمح براحتك انا مالي بيك قصه وخلصت يا سي جمال وبقلهالك مريم خلاص العيله الهبله اللي بتدادي وتدلع وتحب راحت وجه مكانها واحده تانيه لا طيقاك ولا عايزاك.
ليشدها اليه اقفلي بقك بقه وبطلي البكبورت الي بيطفح ده ماكنش كلمتين اتزفت قلتهم.
لتدفع يده.. لا دول مش كلمتين دول نصيبتين جواك انت واحد عايز تبقي حر اناني تتربط بيا ليه صحيح وعيال وقرف وبيت العمر كله.. لتدمع عينها وتقترب منه.. جوازه طياري تبسطك وخلاص جوازه تتدلع فيها وساعه الجد لا ما ينفعش جمال بيه يتربط جمال بيه مش بتاع ربط وجبر.. وانا ماهربطكش يا جمال لو معايا قرطه عيال.. لا هاجي جنبك ولا هطلب منك حاجه وبجد بتمني من ربنا ان الطفل ده ينزل علي اد ما اتمنيته انه يجي عارف ليه لاني انا اللي مش عايزه الربطه دي واستدارت لتتركه ليندفع ويشدها في احضانه لتصرخ ابعد بقه انا مش طيقاك...🌿استغفروااااا🌿
لينفعل طيب يا مريم ليقترب ويحملها لتصرخ وتضربه نزلني يا زفت انت بقلك. ايه ده بقلك مش هنام جنبك انا. خلصنا مش عيشه سوده وربطه سوده نزلني.. ليذهب بها الي الحجره ويريحها علي السرير وينام بجوارها ويكبلها بين احضانه ليهتف.. اهمدي انا بجيب دخان من كل حته عدي ليلتك..
لتخبطه عبوشكلك ايه لازقه جبله اوعي بقه..🌿 استغفروااااا 🌿
ليهتف برضه مش هتسكتي مريم اتلمي بقه والله انا علي اخري..
لتستكين بغضب وتظل تشتمه لتتنهد وتكتم نفسها ليشدها اكتر ويهتف يومك جاز يا شيخه اتخمدي.🌿صلوا علي شفيعكم🌿
لتخبطه خمده لما تاخدك ايه ده يا ساتر...🌛ميفو ميفو 🌛
ليظل محتضنها حتي نامت ليفك ذراعه اخيرا.. ويتنهد دا ايه الغلب ده ماتسيبيني اتنيل اغضب شويه ما صدقتي يا شيخه بقه.. ليقبل راسها ويقول.. اعمل ايه طيب مابشبعش منها ودي راحه تجيب عيال.وتقولي جوازه طياري.. انا برضه اخص عليكي دانتي قلبي اللي بموت عليه . يا رب الصبر ليقترب اكثر ويلتصق بها.. بحبه يا ناس اعمل ايه.عارف هما كلمتين نطقتهم هيسودو عيشتي . ليقبلها وينام اخيرا.
عند غنوه كانت تجلس في غرفه الاولاد تداعب طفلها وملك بجوارها تذهب هنا وهناك لتاتي كل حين تقبل الطفل وتذهب ليدخل داغر ويقف ينظر اليهم مبتسما ليقترب منها ويجلس.. الحلوين بيعملو ايه.
لتهتف غنوه شوف ملوكه بتبوس فارس ازاي بتحبه يا داغر اوي..
ليهتف وينظر اليها بحب.. بجد يا غنوه بتحبه زي ما بيحبها..
لتنظر اليه لتقطب جبينها لتهتف ايه ده.. انت بتهبد بيحب ايه..
ليهز راسه بغلب.. اه بهبد يا ساتر.
لتقطب.. جبينها ماله ده..
ليهتف.. هطرشق ما الهنا اللي علي دماغي.
لتقطب جبينها.. انت بتقول ايه انت.. لتضع الاطفال وتتركهم مع المربيه وتقوم لتذهب الي حجرتها لياتي ورائها داغر لتهتف فجأه.. عايزه ارجع الشغل..
ليبهت.. شغل ايه والعيال..
لتهتف ومالهم العيال مش معاهم نعمه عايز ايه انت.. ودا كان اتفاق ثم ان كل واحد في حاله انا حره والا سياتك تهيص واقعد انا انكبت وبعدين هدفعلك فلوس العمليه منين
لينظر اليها بغضب.. برضه عمليه وزفته انت عايزه تتخانقي وخلاص دا مرار.
لتهتف.. طبعا مرار الست غنوه مرار انما الست سالي تملس عليك براحتها.
ليهتف.. يادي زفته اللي حارقاكي.
لتنظر اليه بغضب.. نعم نعم حرقاني ليه مالها ومالي السحليه دي انحرق منها..
لينظر اليها بخبث.. خلاص مش معني انها حلوه وبتلبس حلو تقرفيني عليها انا مش فاهم حرقتك.
لتنظر اليه بغل.. حلوه وبتلبس حلو ماشي يا داغر والله لاوريك وظلت تاكل نفسها.. طب ايه حلوه اه حلوه صح. بتلبس حلو.. اه زفت بتقلع حلو وانت بومه وغفر وبتلبسي اشوله.. راجل دكر بس لا والله لاموتك بتبصلها يا زفت طيب اروح اخبطه بايه دلوقتي.. طب يا داغر لتقوم وتفتح دولابها تبحث عن شئ تلبسه لتنظر بغضب.. مافيش كلو بومه زيك ايه ده متجوز عقربه بتعض لتلمح احد القمصان كان قميصا قصيرا ذا حَمالات رفيعه وبفتحه جانبيه كان جميلا لتشده من غيظها وتاخذه وتذهب الي الحمام لتلبسه لتقف امام المراه.. مانا حلوه اهوه وقمر والا ايه.. لتجلس بغلب. انا متغاظه وهخرج اعض فيه انا عارفه طب ايه اعمل ايه عايزه ابقي كيوت مابعرفش.. ظلت تاكل نفسها.. اعمل ايه.. اه انت تخرجي ساكته ما تنطقيش ولا تعضي فيه وتنخمدي والصبح الست زفته مريم تجيلك تشتريلك زفت علي دماغك وتعلمك شويه يا بومه يا عضاضه.. الواد هيتاخد عبوشكله مابيصدقو هما عرسه تبسبسلهم.. قومي اخرجي بس تنكتمي اهوه شكلك حلو ومزه بس اقفلي البكبورت اللي بيطلع زفت.. لتتشجع وتخرج لتجد داغر يتكلم في الفون في البلكونه لتقطب بيكلم مين ده.. لتقترب من الباب لتسمعه. طب يا سالي متشكر علي ذوقك ما تتعبيش نفسك اشوفك الصبح.. لتشهق.. نهار ابوك اسود دا بيكلمها اخش ابطحه والا اعمل ايه اعمل ايه.. اتنيلي اكتمي لتذهب الي الكنبه وتجلس عليها وتفتح تليفونها.. هموت وابطحه اعمل ايه بغلي..
ليدخل عليها ليبهت من منظرها كانت جميله براقه والقميص يبرز جمالها وعنقيها وذراعها وجزء كبير من صدرها كانت تجلس وفتحه الفستان تكشف ساقيها.. ليهتف ايه العسليه دي.. قلبي هيقف هيا اتبدلت غنوه راحت فين..هيا عسليتي لبست ايه مش واخد علي كده.. قمر يا ناس نهار اسود وانا هنام جنبها كده وهو عسليه وبيبرق.. ليقترب بهدوء كانت تهز في قدمها وتامل روحها مع نفسها ولم تحس به ليقترب ويجلس وهيا تهز قدمها وتاكل اظافرها.. ليهتف هيا مالها عامله زي الوبور ليه دي بتاكل روحها.. قمر بيطلع دخان فيه ايه.. اقرب تشقني والا ايه.. ليهتف غنوتي انت كويسه... لم ترد.. البت بتولع مالها دي .. ليلمس ذراعها.. غنوتي قلبي..
لتستدير بعنف.. لتجد يده علي يدها.. نعم عايز ايه انت
ليبهت من عنفها.. ايه يا غنوه مالك..
لم تعرف ماذا تقول لتهب من قهرها وتهتف مفيش مفيش ايه هيكون فيه ايه ماتقول فيه ايه.. عايز ايه انت وايه مالي دي مالي انا مانا ساكته اهوه كلمتك والا جيت جنبك..
ليتراجع.. هيا اتجننت... ليقول.. مفيش انت شكلك عامل كده ليه..
لتنظر اليه بغضب.. شكلي شكلي.. ماله شكلي هاه مالو شكلي وحش لتنظر لنفسها.. ايه مش عاجبك ماتنطق قول مش عاجبك ساكت ليه..اه طبعا هيعجبك ليه الدور والباقي عاللي بيحب وبيسبسب في التليفونات.. انما غنوه لا ازاي يتقلها شكلك لتخبطه.. مالكش دعوه بشكلي انا حره شكلي حلو وحش عفريت لروحي بتبصلي ليه هاه اتكلم قول قول.. كمل يلا ماهي بقت هيصه وشكلي وزفتي..
لينظر اليها مصعوقا.. .. البت لسعت دا وابور حرق جوه طب مالها طيب عملت ايه يا زفت.. دا قمر واقف قدامي قلبي انخلع ودي بتاكل روحها بدل ماهجم عليها اكلها.. ليتنهد طب انت زعلانه ليه انا ماعملتش حاجه تزعلك..
لتكز علي اسنانها وتقترب منه ليتراجع ايه هتاكليني فيه ايه..
هنا لم تعد قادره علي السكوت.. لتهجم عليه هو انا كل اما اكلمك تقلي هاكلك هو ايه شايفني ايه ماتهمد بقه بقله ادبك يا بتاع السحليه .. كانت تضربه وهو يمسك يدها ويضحك ولا يعلم ما بها ليحملها ويذهب بها علي الفراش ويرمي بثقله عليها ليهتف.. طب نهدي بقه كده والقمر يقول الحريقه والعه ليه طيب وهو قمر والله قمر عسليتي تجنن.. لتنهج بشده وترتخي من كلماته لتهتف بعنف اقل.. بطل كدب بلا قمر بلا زفت خليك في السحليه بتاعتك..
ليتنهد
يا غلبي منك لله يا جمال.. دا حبيبي قمر وعسليه وعيونه قمر وجسمه نار والعه ايه الحلاوه دي وحشوني قوي.
لتقطب وتهتف هما ايه..
ليلمس شفتيها.. دول وحشوني وهموت عليهم ليقترب مسرعا ويلتهم شفتيها بحب لتتوه معه فورا لما خلع قلبها من غيظ وتاجج نار الغيره والحسره علي حالها ليجن من استجابتها السريعه ليتوه معها ومع تفاصيلها ويده تجوب جسدها بحب.. لتحس ان انفاسها ستزهق لتتشنج فجاه وتدفعه بعيدا وتهب وتجري الي الحمام لينام هو علي الفراش وقلبه سيخرج من مكانه.. لا كده كتير الولعه دي ايه اعمل ايه طيب قلبي قمر وساح في ثانيه.. لا كده خلاص حبيبك عقله هيجي وينخ دوس انت بقه علي السحالي البت هتولع فيك تقوم انت مدور ومولع فيها وواخدها وتمز بقه يا حزين سنه جتتك شققت خشبه رجل كنبه نايم جنبها.. طب ايه قمري هيبات جوا بنت الايه مزه.. ربنا يهديك يا قلبي.
بالداخل.. كانت غنوه تقف مشتعله.. يخربيتك ماصدقتي باسك ترشقي فيه كده بت واقعه اتلمي بقه عبوشكلك نسيتي قله ادبه وانك جربوعه وحراميه.. لتتنهد بس هو بيصالح بقاله زفت سنه وانا معقربه مش راضيه واخرتها رايح للسحليه.. طب اعمل ايه مش عارفه اسامحه ومش عارفه اسيبه دا غلب ايه ده.. لتتشنج وتخرج لتشهق عندما وجدته بجانب الباب فحملها ليهتف ننام بقه وحبيبي عسليه كده حاولت ان تبعد ليهتف اهدي يا وحش مش هسيبك نامي يا قلبي مره من نفسي جتتي شققت.. لتتنهد وتسكت وترتخي في احضانه ليظل يهمس لها بكلمات الحب حتي نامت في احضانه..
في الصباح استيقظ جمال فلم يجد مريم بجواره ليقوم مفزوعا يبحث عنها فلم يجدها ليحس ان قلبه سينفلق.. ليقوم مسرعا ويحضر تليفونه ليتصل بها فلم ترد.. راحت فين دي اعمل ايه يخربيتك يا شيخه متجوز مجنونه طب ايه اكلم داغر.. ليجلس ياكل نفسه.. اقعد هتفضح نفسك داغر لو عرف هيعور وش امك استغفر الله يا رب اهديها وما تقلش لحد.. ليقوم وينزل ليذهب لعمله..
كانت مريم قد ذهبت الي بيت اهلها فغنوه قد حدثتها لتخرج معها لتذهب وتصطحبها ليشترو لغنوه لبس.. لتجلس حزينه مريم بعد ان انتهو لتهتف غنوه ايه يا زفته مكشره من الصبح انا ناقصه غليان..🌿 استغفروااااا 🌿
لتحكي لها مريم لتتنهد غنوه.. يا مريم انت غلطتي اه هو رد فعله وحش بس انت غلطتي..
لتدمع مريم.. يا غنوه يقلي ربطتي سوده.. انا موجوعه اوي.. هو عايز يبقي حر عشان لما يزهق من الجوازه يخلع انا قلبي هيموتني.
لتهتف غنوه.. ايه هبلك ده جمال مش اهبل يا مريم ومش بيلعب دا جواز...🌛ميفو ميفو 🌛
لتصرخ مريم امال قال كده ليه.. امال قال انه مابينجبرش ولا بيتربط ليه.
لتهتف غنوه غضبان يا مريم وجمال مختلف جمال طول عمره حر نفسه وقوي وبيحبك يا بنتي انت مجنونه.
لتهتف انا بقي هوريه الجنان وهخلعه مش عايزاه..
لتنظر اليها غنوه بخبث.. يا بت دانتي بتموتي في تراب رجليه اعقلي بس خدي حقك وربيه وعرفيه انك رميتي طوبته ومش عايزاه خليه يحفي انه هو اللي يربطك..🌿صلوا على الحبيب 🌿
لتقطب مريم.. لا مش طيقاه وهطلق.
لتخبطها غنوه بطلي هبل هتسيبه دا راجلك وحبيبك..
لتهتف مريم مانت سيبتي داغر اشمعنا انا. داغر وجعك وسيبتيه وجمال وجعني يبقي هعمل زيك.
لتتنهد غنوه.. مانا سيبته واهوه بيتاخد مني امال انا جايباكي تجيبلي زفت لبس ليه عشان السحليه اللي بتكلمه.
لتشهق مريم.. ايه ده ابيه داغر بيكلم حد.
لتهتف غنوه.. ماعرفش هموت محروقه نفسي اموته.. انا صعبه اوي بعض فيه والتانيه تتمايع عليه بغلي من جوا..
لتهتف مريم.. لا يا غنوه انت كتي زمان لما كتو كويسين كتي رايقه وهاديه وبسكوته وطول النهار كان راشق في حضنك ايه اللي غيرك
لتهتف غنوه مش عارفه هموت بغلي جوايا نار عايزه ابطحه..
لتننهد مريم لا انت غيرانه بس يبقي رجعيه يا مريم الراجل لو اتساب مش هيتجاب الحقيه يا زفته.
لتهتف غنوه مش طيقاه يا مريم وجعني اوي ونفس الوقت محروقه نفسي اقتله من عمايله..
لتنظر مريم بخبث.. طب خلاص رجالتنا لازم يتربو تعالي بقه هقلك هنعمل ايه مع دول..
دخلت مريم البيت بعد قضائها يومها مع غنوه لتجد جمال جالسا يضع رجل علي رجل.. ليهتف حمدالله عالسلامه... الهانم شرفت
لتستدير بغضب.. فيه ايه يا جمال
ليهتف.. لا ابدا فيه كيس جوافا قاعد مستني الهانم ترجع
لتذهب اليه من فضلك بطل طريقتك دي
ليقوم غاضبا ولما تخرجي سيبه هيا وانا ايه قرطاس.
لتنظر اليه.. مش عايزه ازهقك واربطك يا استاذ جمال ودخلت الحمام وتركته ليقوم غاضبا وبعدين بقه في غباوتها دي اعمل ايه اتهبب اسيبها والا اتنيل اصالح ماهي غلطانه بتتصرف زي العيال. بس انت يا زفت قلت كلمتين زفت علي دماغك.. يا رب بقه اعمل ايه.. ليظل ينتظرها. ولم تخرج..
كانت مريم من لفها طول النهار قد شعرت بالوهن واتاها شئ من المغص لتحس بالتقيؤ لتفرغ مافي بطنها لتشعر بشئ ينزل منها لتنظر لنفسها لتحس بقطرات من الدماء البسيطه لينشق قلبها وتنهار بالبكاء وتسقط ارضا ايه هينزل خلاص ايوه انا قلت مش عايزاه وهو كمان مش عايزه ربنا هياخده مننا اه النعمه اللي مش هنحمد ربنا عليها خلاص يا مريم لو نزل هتسيبي جمال هتسيبي روحك.. لتسمع خبطا علي الباب.. لتسمع جمال.. مريم بتعملي ايه ده كله.
لتتحامل علي نفسها وتمسح دموعها وتخرج بهدوء لينخلع قلبه من منظرها ليقترب مالك بيكي ايه.
لترفع عيونها وهيا تلمع وتنظر اليه بقهر ليصرخ فيكي ايه.
لتتركه وتذهب للفراش وتجلس عليه وتمدد جسدها َتنزوي بقهر.. ليقترب مسرعا انطقي بيكي ايه..
لتهمس اطمن وارتاح خلاص الرابطه السوده بتروح.
ليقطب جبينه ويهتف انت بتقولي ايه ماتبطلي بقه.
لتهتف اطمن يا جمال بيه خلاص خلصت البيبي بينزل واول ماينزل هريحك مني خالص. كانت دموعها تسيل ليهوي قلبه ويحس بالفزع انت بتقولي ايه فيه ايه..
لتقول انا بسقط يا جمال طلبتها من ربنا انا وانت وخلاص راح كل حاجه.. لا عت هتتربط ولا تنجبر عملتي السوده بتروح خلاص.. دنيتنا خلصت كده ..
ليحس بخنجر في قلبه ليشعر بالرعب ليهجم عليها ويحتضنها مفيش حاجه هتنزل لا بطلي اوعي تقولي كده انتو روحي بطلي بطلي يا قلبي ايه اللي خلص دانت حته من قلبي.. لا حته ايه دانت قلبي كله.. مفيش حاجه مجرد ارهاق بس وهتبقي كويسه يا عمري وهنجيب نونو وهتفرحي يا عمري وهفرح بيكو .. ليهب ويتصل بالطبيبه لتاتي ومريم لا تكف عن البكاء لتحضر الطبيبه وتعطيها حقنه مثبته وتهتف لا هيا حالتها كويسه اطمنو ساعات بيحصل كده بس ترتاح برضه لتنصرف ويظل جمال ينظر اليها وقلبه يرجف ويري دموعها ليقترب منها لا يعرف ماذا اصابه فشعوره بالهلع علي فقدان الطفل افقده صوابه.. ليضمها اليه لتسيل دموعها ليهمس انت كويسه يا قلبي اطمني..
لتبتعد عنه وتهتف.. انا عمري ما هبقي كويسه لتنكمش علي نفسها وتنام متعبه..
ليظل يراقبها وقلبه يؤلمه حتي نامت ليحتضنها وبهمس اسف يا عمري حقك عليا دانا قلبي انخلع عليكو.. ليظل يتلمسها بحنان حتي نام هو ايضا.
نعود الي غنوه كانت قد انهت مشاويرها مع مريم ليتصل بها داغر ليخبرها انه ينتظرها وان امامه ساعه عمل لتذهب اليه لتدخل وتنتظره لتجد تلك الفتاه عنده لتشعر بالاحتراق ليمر الوقت وهيا تغلي لتقوم وتقترب منهم َتهتف هو لسه كتير انا تعبانه..
لتهتف سالي طب دقيقه
لتظل غنوه تاكل نفسها لتقوم وتهتف احنا تعبنا اوي انهارده لتتجه اليه وتتصنع الدوخه ليقترب اليها مسرعا ليهتف.. ايه يا قلبي مالك ليشدها ويحتضنها ويمسكها من وسطها.. لتهتف مش عارفه اسندني..
ليقترب منها ويحملها لتتعلق به ليذهب بها الي الكنبه ويريحها وهيا محاوطه رقبته لتنظر اليه بوله وحب شديدين ليرجف قلبه لتهمس.. مش هنروح بقه. لتسمع سالي تقول طب استأذن انا وانصرفت اما داغر ظل ينظر اليها بهيام شديد ليقترب منها ويقترب وهيا تلاحقه بنظراتها .. لتبتعد مره واحده وتتجنب النظر في عينه ليهب ويشدها اليه ويحتضنها ويشدها اليه ليهتف.. ايه مش كتي تعبانه.. لتهمس خلاص بقيت كويسه..
ليشدها اليه ويهتف انا بقه اللي مش كويس. كان قلبها يرجف.. لتهمس يلا نمشي.. ليرفع وجهها ليهمس اعمل ايه فيكي مغلباني ليشدها يحتضنها بقوه. ويرفع وجهها بحب وينظر لعيونها وظل كل منهم ساهما في عيون الاخر ليقترب منها ويقبلها بحنان ليتوها معا لفتره . لتسمع خبط لتبتعد هيا خجوله لتدخل سالي مره اخري.. تهتف بدلع َمعلش يا داغر بيه هعطلك تاني شويه حاجات بس هناقشهم.
لتشتعل غنوه ليقول لا بكره يا سالي.
لتقول.. طب هكلم حضرتك نسهر نخلصهم اوك وهستناك تكلمني مش هنام..
كان الوقت قد تاخر وغنوه تنظر اليهم تريد ان تقتل تلك الفتاه لياخذ غنوه وينصرف كل ذلك وغنوه لا تنطق من الغضب ليصلا لتنزل وتصعد مسرعه ليصعد ورائها لتدخل وتغير ملابسها وتخرج لتطمئن علي اولادها وتعود لتجده يخرج يلعب في تليفونه لتحس بقهر.. لتهتف طب اعمل ايه اعمل ايه هيسيبني وينزل يكلمها ويسهرو امال انا جايبه الهدوم دي لمين هموت اعمل ايه.. احبسه ازاي وكل شويه هعمل تعبانه هتفقس.. الواد هيروح مني فكري لتحس بقهر فليس في راسها شئ لتذهب الي السرير بقهر لتشد الغطاء كل ذلك وهو يراقبها لعلها تتكلم ليهتف غنوتي مالك.
لتنظر اليه بغضب.. ليهتف طب انا عملت ايه مخليكي كده..
لتصعد علي الفراش وتشد الغطا وتندس وتنام من سكات..
ليتنهد ويقترب منها ليضع يده عليها ليهتف طب هتنامي كده من غير اكل.
لتهمس بغضب مش عايزه زفت مش جعانه.
ليلتصق بها طب زعلانه ليه كده.
لتقول ازعل. الا اولع مالك بيا.
ليهتف.. مالي بيكي ازاي دانت حبيبي اللي في قلبى .
لتهب غاضبه ولما هو كده هتسهر ليه سيادتك هاه مع الهانم ام اربعه واربعين.. هو خلاص كل يوم ماتحترمو نفسكو بقه.
ليبهت من غضبها.. اسهر ايه دا شغل
لتنفعل وتصرخ.. شغل الصبح مش انصاص الليالي.
ليهتف طب خلاص اهدي مش مستهله.
لتدفع يده وتنام غاضبه ليتنهد ويقترب منها ويحتضنها من الخلف.. خلاص حبيبي مايزعلش مش هتكلم ولا هسهر.. لم ترد عليه ليقبل خدها.. خلاص بقه ماتناميش كده والله ماهتكلم اهوه.. ليرن تليفونه لتهب جالسه ليبهت من هبتها.. لينظر الي تليفونه لتصرخ هيا صح عيني عينك مش كده. طب ابقي رد بقه عشان تبقي ليلتك طين.
ليتنهد ويهتف.. خلاص اهدي مش هرد
لتصرخ.. انت تحترم نفسك بقه والبت دي عينها منك انت واحد عندك عيال.
ليقترب منها بخبث.ليهتف.. بس عشان كده..
لترتبك وتهتف.. امال يعني
ليقول لا يعني العيال مابتمنعش حاجه..
لتشتعل وتستدير وتهجم عليه.. انت بقه اللي مبسوط بالغندوره يا قليل الادب يابو عين زايغه وعايز تسهر وتسبسب.
ليهتف ضاحكا.. والله هموت واسبسب و اسهر وامز
لتشتعل اكتر ليلقيها عالسرير وهو يضحك وهيا غاضبه ليهتف دانا هموت عالمز الوالع واخده وامز فيه ماتحن يا واخد قلبي..
لتنظر اليه بغضب ليضحك طب هتفضلي تحرقي كده مانا قلت مش هرد
لتصرخ ماترد والا تولع مالي بيك..
ليهتف مبتسما كده ماشي طالما مالك بيا اقوم اسهر بره وهم ان يتحرك لتشده وتندفع عليه وهو سعيد سعاده خلعت قلبه لتصرخ انت تتخمد بقه عندك شغل الصبح والله اطين عيشتك نام بقلك
ليحاوطها وهيا فوقه.. احلى نومه دي والا ايه.
لترتبك من وضعها لتتململ. ليهتف والله لو اتحركتي لاقوم اسهر للصبح ليريحها علي جنبها ويشدها اليه ويلتصق بها ليهمس نامي يا واكله قلبي مش هتحرك.
لتهمس بتنهد.. يعني مش هتقوم خلاص.
ليبتسم اقوم اسيب قمري واروح فين بس ليشدد عليها لتندس في احضانه وتكلبش في يده وتهتف بلين طب نام بقه وتشدد علي يده في حضنها وتنام مطمئنه انه لن يذهب الي اي مكان..
اما هو فظل محتضنا اياها.. وقلبه ياكله.. طب حبيبي غيران وبيحبني ومش عايزني اروح بعيد طب مانعقل بقه.. هفضل والع كده وهو جنبي قمر ومكلبش فيا كده.حبيبي قافش فيا خايف عليا يا قلبه عسليتي الغيران اللي هموت عليه وهو قمر كده بحبه يا ناس . كتير عليا.. ليقبل راسها.. بحب حبيبي ونفسي فيه والله نفسي فيه.. ليقبل راسها ويشدد عليها وينام هانئا بحضنها وانها بدات تعود الي حياتها معه وتريده في حياتها