قصة غنوة الداغر البارت التاسع عشر19 بقلم ميفو السلطان

     

قصة غنوة الداغر
البارت التاسع عشر19
بقلم ميفو السلطان


استيقظت غنوه فلم تجده لتغتاظ فذهبت الي ملابسها التي اشترتها ولبست ملابسها كان فستانا قصيرا ذو قصات تتماوج علي الجسد وكان من اللون الفيروزي بياقه عاليه وبدون اكمام ورفعت شعرها وتركت بعض الخصلات كانت رائعه جميله لتتشجع وتذهب الي عملها لتدخل علي قسم السكرتاريه وتجلس بهدوء ليمر الوقت وتاتي سالي وتدخل الي داغر بحجه بعض التصميمات لتجلس غنوه تاكل روحها طب ايه اعمل ايه انا مش سكرتيرته اخش عليه ليه.. انا سكرتيره الزفت سامي عيل رخم.. هموت كده ليستدعيها سامي لتذهب اليه ليلاحظ تغيرها ليبتسم ويهتف.. ايه الحلاوه دي يا غنوه لتقطب جبينها ليهتف دانتي اتبدلتي خالص بقيتي مزه. 
لتهتف.. من فضلك يا مستر سامي ما بحبش الكلام ده..
ليهتف هو حد مابيحبش يتقاله انه قمر يا بنتي بقه.. عموما ماشي يا ستي بس مش هكبت روحي.. تعالي معايا هندخل لداغر وايدي شويه حاجات لتنسعد هيا وتذهب وراءه ليدخلا ليلاحظ داغر تغيرها وتلمع عيناه من جمالها ويشعر بالغيره ولكن نظرات سامي لها اغضبته.. ليدخل سامي ويهتف اقعدي جنبي يا غنوه وايدي كل حاجه والله يا داغر غنوه بقت حاجه تانيه من ساعه ماجت مش عارف الشويه اللي خدتهم اجازه كنت لايص. 
ليهتف داغر بسماجه.. معلش بقه البيت وظروفه.. ليبدا في النقاش وما ان انتهو قامت غنوه لتنصرف ليهتف.. غنوه عايزك.. لتستدير اليه ويرحل سامي.. ليقترب منها ويمسك يدها الراجل ده بيبصلك كده ليه..
لتقطب جبينها.. نعم بيبصلي يعني ايه. 
ليهتف بحنق.. غنوه انت انهارده كتير لبسك ده والزفت ده راشق عينه فيكي. 
لتهتف بلا مبالاه.. امممم عشان كده مالصبح عمال يقلي انت حلوه انهارده ومزه.. لتستدير فرحه بجد يا داغر. وتنظر لروحها انا حلوه ومزه..
ليشتعل داغر.. ويقترب ويمسك يدها ويشدها نعم ياختي هيا مين اللي حلو ومزه انت اتخبلتي..
لتنظر اليه بقهر وتظن انه يسخر منها لتدفع يده.. ايه مالك انت مش عاجبك انت حر انا ماطلبتش منك مديح ولا كلمه خليك في اللي يعجبك ودفعته وذهبت مسرعه لتحس انها ستنهار لتندفع خارج الشركه وقلبها سيقف.. لتجد احد المقاعد لتجلس عليه.. بتعيطي ليه عادي خلاص لتحس بقهر ايه شكلي وحش مالي مانا حلوه اهوه ولابسه وعامله ودا يقلي اتجننتي مزه ايه طبعا مالهانم كانت لسه عنده وقعد يشوف المزز صح ما هي حلوه.. بس مايقليش كده يحترم نفسه ماعندوش زوق والله لاسود عيشته.. طب يا داغر ماشي وقامت تعود الي مكتبها..
عند داغر وقف مصدوما من غضبها.. هيا اتجننت اه انا متحوز مجنونه اقسم بالله ايه دماغها الزباله ده الزفت راشق عينه فيها ويقلها مزه وزفت ودي تقلي مش عاجبك وانا والع طب اروح اهبد راسها في الحيط.. تعمل ايه طيب تعبت بقه.. ماكنش يوم زفت طين الدنيا علي سنينك..
جلست غنوه تاكل روحها لتدخل لسامي وتهتف مستر سامي اجيبلك تتغدي في البريك. 
لتلمع عيناه.. ليهب.. لا ايه رايك ننزل ناكل تحت احسن.. لتبتسم له ليذهب فورا وياخذها ويذهبا الي الكافتيريا . هنا خرج داغر يبحث عنها فلم يجدها ليخبروه انها في الكافيتريا لينزل يبحث عنها..
كان سامي عيناه تاكلها وهيا تشعر بالارتباك ليقول.. ايوه كده نفسي تتفتح واكل بمزاج.. ليهتف دانا هاكل اكل.. الاكل بقي هنا سخن مولع عايز يتقرقش..
ليحس بيد علي كتفه يشده الي الاعلي هو مين يا روح امك اللي سخن مولع. 
ليهتف سامي بخوف داغر بيه..
ليخبطه داغر بوكسا ويهتف.. ماشوفش وش امك هنا تاتي بدل ما رقدك في المستشفي..
ليقوم سامي وينصرف مسرعا ليستدير اليها وغضبه ياكله لتنكمش من منظره ليهتف بالراحه كده عشان كفايه فضيحه واحده عالبيت عشان انا هعمل نصيبه.. لتفتح فمها تعترض ليقترب منها ليمسك يدها ويشدها ويخرج بها الي الخارج ويدفعها الي العربه لتنكمش ويصعد لعربته وينطلق بها.. ليمر الوقت لتهتف ايه فيه ايه اتجننت انت بتضرب سامي ليه مالك بيه كنا قاعدين مروقين طبيت علينا.
ليتوقف بعربته مره واحده لتندفع للامام ليخبط علي مقود السياره بعنف.. لتخاف ليصرخ انت عايزاني اعمل مصيبه صح مش هتهمدي الا اما ارشق بيكي في اتوبيس.. كنت ايه ياختي مروقه والزباله بيقلك سخن ومولع الولعه كلتك.. البيه عايز يقرقش قرقشه حنش انت ايه غبيه مابتحسيش معاقه.
لتهتف..... ايه بيتكلم عالاكل زعلان ليه انت.
ليمسك يدها يعتصرها ويشدها اليه طب مانا ممكن اتكلم عالاكل دلوقتي وامد ايدي كمان وامز فيه هيبقي وضعك ايه هتسيبيني اقرقش زي البيه والا هتهبي وابور يخلص عليا.
لتصرخ.... تاني وابور وزفت تاني ماتبطل بقه
ليهتف انت دماغك دي عايزه تنكسر..مش معني اني بحايل وادادي واطبطب وادلع تركبي وتدلدلي انا جوزك وفيه حدود مهما غلطت فيه حدود ماتتخطيهاش ومش هقبلها.. فاهمه اعقلي بقه انا علي اخري. غنوه انا بحذرك مش قابل تجاوزك ده وهتصرف بطريقه ماتعجبكيش فاتلمي احسنلك وطيحتك دي توقفيها مش معني اني ساكت تسوقي فيها. 
لتهتف مالك بيا انا في حالي الله ماتخليك في حالك وترجع سامي هشتغل مع مين انا.
ليغضب.. تاني سامي وزفت مش مرجع حد ولو شفته هشقه نصين وتحترمي نفسك بقه انت متجوزه راجل مش قرطاس
لتصرخ... والست السحليه داخله خارجه مانت متجوز واحده مش قرطاس. 
ليهتف والله انا بدور علي اللي ليا اللي مابيدورش ماينطقش واستدار وقاد العربه سريعا حتي وصل للبيت ليهتف انزلي
لتنظر اليه بغضب.. اه تحكم وخلاص.
ليهتف بقلك من سكات انزلي عشان ماتغاباش عليكي.
لتخبطه علي صدره.. مين ده والله اموتك.
ليهتف انت مش راضيه تهمدي انا بقه هخرجك بمزاجك ليشدها اليه وينهال عليها يقبلها وهيا تخبطه ليزداد من قبلاته وهيا تان بين يديه حتي راحت معه في نعومه حانيه ليبعدها . ليمسك يدها يعتصرها بقوه لتصرخ. .. من هنا ورايح تلمي نفسك وصوتك العالي وطيحتك تتلم انا جبت اخري عشان ممكن اهبدك خبطه اكسر دماغك. لتنظر اليه بغضب ليصرخ ماسمعش نفسك فاهمه.. لتشيح بوجهها ليمسك وجهها ليهتف بقوه.. فاهمه تردي من سكات انا جوزك مش قرطاس وان كت عايزه تقلبيني عفريت ابقي علي صوتك وطيحي تاني وامشي علي مزاجك.. انطقي اخرك ايه..
لتخفض عينها من سكات ليهتف خلاص انت مش عايزه تترجعي ليهجم عليها ينهال مره اخري يقبلها بقوه حتي هلكا معا ليبتعد اخيرا ها لسه.. عايز اسمع..
لتهمس بخجل عايز تسمع ايه..
ليهتف اسمع ان حبيبي هيهدي ويبقي مؤدب وصوته مايعلاش. لتهز راسها بخجل ليرفع وجهها ليهمس لا سمعيني مش هتخرجي الا اما اسمع.. لتتنهد وتهتف خلاص بقه هعمل الله..
ليهتف مستمتعا هتعملي ايه عرفيني.
لتقول.. هبقي مؤدبه..
ليقول وايه كمان..
لتهتف ومش هعلي صوتي.. ليهتف.. طب انزلي بقه عشان مانتفضحش انت مابتستريش في حته وانا ماعتش هسكتلك .. ايه هتنزلي والا اكمل ونهيص ونتفضح.. لتدفعه  وتنصرف.. ليظل راكنا ويهتف بغلب.. دا مرار والله مرار واستدار ليعود الي شركته 

استيقظ جمال فلم يجد مريم بجواره ليهب مرتعبا راحت فين دي ليظل يتصل بها فلم ترد ليشعر بالجنون والقلق طب راحت فين وهيا تعبانه..
كانت مريم قد استيقظت وشعرت بالاختناق والوحده والقهر لتقوم وتنزل تلف في الشوارع بعربتها لعلها تعرف ان تتنفس.. لتهود لتحد جمال جالسا غاضبا ليهب ويصرخ انت كتي فين ايه هيا سيبه انت مش تعبانه بتتحركي ليه انت اتجننتي..
لتظل تنظر اليه وتتركه وتدخل حجرتها لياتي ورائها ليمسكها ويشدها انطقي كت فين.
لتدفعه وتصرخ كت بتنفس يا جمال كنت بتنفس مخنوقه ايه هو استعباد.
ليهتف انت هتفضلي قهراني كده
لتهتف لا يا جمال بس برحمك مش شبكتي السوده وربطتي كل واحد حر واطمن قريب قوي كل واحد هيروح لحاله يابن الناس ولا تنقهر ولا تزعل. 
ليصرخ انت غبيه ماكنوش زفتتين اتقالو وقت غضب..
لتتجمع دموعها.. وتقترب زفتتيتين دول محو جوايا كل حاجه ليك  ويا ريت بقه تسيبني في حالي بلاها ربطه سوده واستدارت وتركته شايط من ابعادها له ليرزع الكرسي.. اهي عيشه هتبقي طين انا عارف تستاهل انت طور..
دخلت مريم.. وكمان ليه عين يقف ويزعقلي طيب يا سي جمال انا بقه اللي هوريك تيجي لعندي راكع ازاي مش سيادتك مش عايز ربطتي انا هوريك وانا اللي هقولك مش عايزه..
لتدخل وتغير ملابسها وتفتح دولابها وتبدا في اخراج ملابسها ليدخل عليها متعبا لينظر اليها ليقترب مدهوشا بتعملي ايه يا مريم. 
لتهتف مفيش بنقل القوضه التانيه..
ليهتف وهننقل ليه ما دي قوضتنا. 
لتكمل ماتفعله وتقول.. لا مش هننقل انا هنقل يا جمال..
ليبهت ويتراجع.. نعم ياختي تنقلي انت اتخبلتي. 
لتهتف لا ماتخبلتش.. انا بسيبك ترتاح وتهدي عشان مايبقاش فيه حاجه تخنقك او تربطك. 
ليقترب غاضبا ويشدها.. مريم كفايه بقه بطلي معيله واكبري بقه انا مش مستحَمل. 
لترفع حاجبيها.. لتقول مانا قلتلك اني صغيره وانت مختلف ومش هننفع بس انت اصريت... انت يا جَمال عايز تمشي بدماغك وبس وانا اسمع الكلام طالما صغيره بس بقلك مش مريم خلاص.. مريم انت كبرتها وقلبها شاخ من كلامك واستدارت تكمل ما تفعله ليندفع وياخذ الملابس ويدفعهم في الدولاب ويشدها اليه ويحتضنها ليقول.. اسكتي بقه عشان والله انت بتحربي علي مصيبه وسيبيني بقه اهدي شويه نازله حرق فيا كان يحتضنها ويلمس جسدها وهيا مستكينه ليظل فتره لياخذها ويحتضنها ليهدا اخيرا ويقبل راسها طب ايه يرضيكي طيب انا اسف اصالحك ازاي طيب يا قلبي تعبت مابتحملش زعلك مريم بعدك بيحرقني انت هبله دانا مربوط بيكي من غير اي حاجه دا حبيبي في دمي تقولي كده ليقبل راسها طب ايه حبيبك تعبان مش هتحني عليه بقه.دانا مانمتش امبارح من رعبي عليكو والله انتو روحي . لتتنهد ليقبل راسها والنبي يا مريومه خلاص بقه دانا اهبل وكلامي عبيط. 
لترفع عيونها وتقول انت وجعتني يا جمال وانا مقهوره منك
ليحملها ويقول طب القمر يرضي ازاي اقطع روحي..
لتهتف بغلب لا تبطل دماغك انك كبير وانا صغيره ومابفهمش انا مش عيله. 
ليهتف احلي عيله وربنا قلبي انت والله دا حبيبي عسليه ومز ووحشني ليمد يده الي بلوزتها لتصرخ.. ايه قله ادبك دي بتعمل ايه. 
ليهتف ايه يا مريومه مش اتصالحنا َحبيبي وحشني. 
لتدفعه مين قال حتي لو اتراضينا ماتصالحناش وانا لسه مش طيقاك..
ليهز راسه ويقترب طب اعمل ايه طيب وحشاني طب تعالي بس والله هحب فيكي لما تسورقي وشدها اليه لتهتف اوعي بقه بلا تحب هبله انا اما ابقي اروق من كلامك اللي زي السم ويلا روح  مش هنام جنبك. 
ليهتف لا بقه دانت مش هتسكتي الا اما اطينها ليحملها ويحتضنها ليهمس والله اسف قلبي وجعني كفايه بقه يا عمري.
لتخبطه نزلني انا زعلانه.
ليقبل شفتيها ليهمس مانا هصالح اهوه يا بت بقه بمعيلتك دي خلاص بقه.
لتتململ.. يلا امشي روح شغلك انا هنام واريح..
ليتنهد وينظر اليها ليهتف طب حبيبي هيرتاح مش عايزني جنبه افضل معاكي انهارده.ليقترب منها ويمد يده لفستانها يفتحه ليهمس اساعد القمر والله وهبقي مؤدب..
لتدفعه ليبتسم ويغمز لها طب اقف اتفرج طيب حبيبي وحشني.
لتندفع وتخبطه وتهتف اخرج بقه.
ليشدها ويهتف.. طب اصبر نفسي ليشدها ويقبلها بحب ليهمس وحشتيني اعمل ايه بحب هبله وتركها وذهب. 

نعود لغنوه التي رجعت للبيت لتجلس بجوار ناديه صامته لتتنهد ناديه وتهتف ايه اتخانقتو اكيد..
لتهتف.. اه اتخانقنا ماهو لازم يتحكم وانا اصلا ماجيتش جنبه. 
لتهتف ناديه... طب بالراحه كده عمل ايه وانا اقطم رقبته.. لتحكي لها لتضحك ناديه.. الواد غيران يا هبله انت هبله وقطر بطلي بقه هو مش عشان ابني هقول كده بس يا غنوه والله داغر بيحبك اعقلي بقه بقاله سنه مهري. 
لتهتف غنوه اعمل ايه يعني.. بينرفزني وانا مابستحملش مستفز اوي. 
لتضحَك ناديه... طب بصي انهارده جربي كده تبقي كيوت وعسليه الواد هيحب ويسحسح وادندشي كده الواد هيطفش. 
لتننهد بغلب.. عارفه عارفه السحالي بتلف عليه..
لتهتف ناديه.... طب قومي ربنا يهديكي قومي جربي تدلعي كده دانت كتي عسليه لما كتي متصالحين. 
لتهتف... حاضر يا حبيبي اما اشوف.. لتقوم وتدخل حجرتها لتقف.. بت بقه اهدي واركزي كده انت عايزاه بطلي هبل السحليه هتاخده لتقوم وتذهب الي دولابها وتبحث فيه.. طب ايه البس له ايه مش هلبس قميص انا عيب هيقول ايه عايزه قله ادب.. طب البس ايه.. لتنظر الي احد الشماعات لتلمع عينها لتخطفها بسعاده.. ايوه هيا دي عسليه لتذهب وتلبسها وتستعد له.. وتقف امام المراه لتهتف يا لهوي بت ايه ده مزه نار لتدور فرحه لتقف وتفكر طب ايه لا لسه في دخلته والله لاوريه اني جامده ويبقي يبص للسحالي اللي عنده وتبقي مؤدبه هتنضربي والله بقله ادبك الصبح كان هيفلقك نصين مش معني انه بيحايلك تقلي ادبك انت ايه جرالك مالك طايحه كده هتخسريه.. لتتنهد طب اعمل ايه غيرانه وهموت عليه  خايفه يروح مني اعمل ايه عايزه اتصالح.. لتقوم وتعد مشروبا لها وتنتظره لتعلم انه حضر لتقف جنب احد الشبابيك تنتظره..
كان داغر مزاجه بقيه اليوم سيئا من حرقته عليها ليقرر ان يتجاهلها لفتره حتي تحس ببعده وتخاف عليه فغنوه شخصيتها قويه وعصبيه اراد كسر بعض العنفوان عندها اراد هجرها حتي ترتجع  لتعود اليه محبه كما كانت ليقرر ان ينزوي بعيدا لعلها تحس به ليسلم علي امه ويقبلها ويجلس معها قليلا ليقوم ويصعد الي حجرته َما ان دخل حتي تصنهم في مكانه فغنوه تقف مائله علي الشباك باغراء خلع قلبه ليتاملها لينظر الي شعرها المنسدل بتمويجه رائعه لينظر الي ماتلبس ليخفق قلبه ويرتعش جسده كانت تلبس جلباب قصير يشبه الجلابيب الاسكندراني بفتحه جانبيه مطرزه بالخرز والجلباب ضيق من القماش الملتصق وذو فتحه صدر كبيره تبرز جمال جسدها والفستان كانه جلد تاني لها كان ذو الوان متعدده بخيوط لامعه وكورنيش صغير اخر الفستان وتلبس خلخالا ابرز جمال قدميها وكانت وقفتها نهشت قلبه ليهتف نهارك طين هيا عامله ايه.. طب ايه اهجم عليها اصرعها قلبي هيقف ايدي بتكلني يخربيتك.. طب هطنشها ازاي دي دي تطنش دي تتاكل ليتنهد ويصمد ويدخل بهدوء الي حجره الملابس ولا ينطق.. لتنصدم من فعلته.. ايه الواد الاهبل ده لتنظر لنفسها انا مش متشافه والا ايه.. ايه حرقه الدم دي.. لتجده يخرج من سكات ويهمس تصبحي علي خير.. لتحس انها اشتعلت.. اصبح علي خير اروح افلق دماغه دلوقتي.. لتحس بغضبها يتصاعد لتذهب اليه وتهتف.. انت هتنام..
ليهتف.. ايوه عايزه حاجه..
لتهتف بغضب.. اه عايزه قوم كلمني..
ليتنهد ويقوم يجلس بهدوء ويقول اتفضلي سامعك.
 لتهتف.. ايه برودك ده. 
ليهتف... هو انا جيت جنبك والا فيه ايه. 
لتهتف فيه ايه.. هيكون فيه ايه.. اسمع بقه انا ما اقبلش اللي عملته الصبح وتقلي من قيمتي. 
لينظر اليها يتامل وجهها ويكبت نفسه ليهتف وبعدين. 
لتصرخ.. هو ايه اللي بعدين انت بتضرب سامح ليه عمل ايه
ليقوم وقد عاد غضبه.. عشان وسخ وزباله وانت وقفاله يقلك كلام زباله. ويشدها من يدها وقلت صوتك اتلمي في ليلتك. 
لتبهت وتتراجع خوفا من نبرته الحاده. ايه كلامك ده قال ايه عيب تتبلي عليه. 
لينظر اليها بخبث والله ما قالش ليقترب طب يا ستي ما قلش اقول انا ليلتهمها بنظراته ويقول هو الاكل كان مولع الصبح ودلوقتي ايه شياط الاكل نار بيلهلب كان يقتلها بنظراته ويتفحصها وترك لنفسه العنان يتفرسها بوقاحه لتشتعل خجلا وتهتف.. ايه بتقول ايه انت عيب ايه كلامك ده انت بتتكلم عن ايه. 
لينزل بعينيه عي فتحه صدرها ويقول.. بتكلم عن الاكل اللي راشق في عيني وهموت اكله امز براحتي يا لهوي دا نار وبيبرق.. شعوط جتتي. 
لتتلبك وتبدا في التأتأه.. ايه.. اكل.. وتمز تمز ايه.. بيبرق انت.. انت بتقول ايه.. اسمع عيب بقه. 
ليقترب وينظر لها من اسفلها الي اعلاها بنظرات فاضحه.. عيب ايه هو حرام اشوف حاجه كده وما امزش فيها دا حتي النعمه تزول ليعود وينظر لصدرها ويهتف واي نعمه يخربيت كده..
لتشهق وتبتعد وتصرخ انت قليل الادب اوي بقه. 
ليهز اكتافه ايه بعمل زي سامح زعلانه ليه.. سامح كان عايز يقرقش حاجتي ضربته وكت هرتكب جريمه لينظر الي صدرها لتشتعل ليهمس انا حاجتي انا بس اللي اقرقش وامز والله ههيص. 
لتهز راسها.. لا بقه انت زودتها اوي واستدارت وخرجت للفراندا غاضبه ليندفع هو مسرعا لتصرخ فيه عندما مسكها وحملها واعادها للحجره لتصرخ ايه فيه ايه. 
ليهتف بغضب.. انت اتهبلتي خارجه بجسمك بره وفيه حرس تحت. 
لتقطب جبينها وتقول... الدنيا ضلمه ايه وبعدين عادي مش لابسه حاجه يعني زياده.. مالك انت.. فيا ايه عادي اهوه..
ليرفع جبينه ليهتف باستغزاز.. تصدقي فعلا عادي فعلا طب حقك عليا انا غلطان ماكتش واخد بالي انك  بقيتي عاديه اوي  وتركها وذهب لينام لتشتعل.. عاديه وحقك عليا نهاره اسود دا جبله ما بيحسش لتقف بغلب.بقيت عاديه يا قهرك يا غنوه خلاص زهد فيكي ماهو زهق انت زهقتيه سنه كامله بيحال وانت قليله الادب وطايحه اخرتها سابك اهوه وبقيتي عاديه قلبي هموت كده . ايه اعمل ايه ما يجي يتزفت يصالحني هتصالح لوحدي ايه النصيبه دي..لو نطقت هيضربني انا شكلي هنضرب في الاخر اعمل ايه.. اروحله وخلاص اقله بحبك والا اعمل ايه الواد هيروح مني اعمل ايه دلوقتي دا سبني وهينام وبطل يصالح.. يا رب والنبي عايزه اتصالح بحبه لتذهب وتشد الغطا وتنام بقهر وهو متجلد ويحكم نفسه حتي لا يستدير ويهجم عليها لتجلس وتهز في قدمها وتاكل نفسها وتنظر الي ضهره بقهر .. ليمر وقت طويل وهيا لا تهدأ وتشعر بالجنون فهي معطيها ضهره ولا يتحرك ..
ليستدير ويقول ماتبطلي هز جبتيلي العصبي..
هنا لم تحتمل  وتشد الغطا.. مش عجبك قوم خلقتي كده انت ايه دخلك. 
ليبهت من عنفها ليقول غنوه انت شويه وهتعضي لا كده كتير اما اسيبلك الحته واروح القوضه التانيه انت ماعتيش تحتملي خلاص هسبهالك تشبعي بيها  وماعتش معتبهالك افرحي بقه واقعدي فيها لوحدك افرحي بنفسك الطايحه دي  ليقوم ويبتعد ويهم ان يخرج  لتحس بالجنون والرعب من بعده وتحس  انها ستقتله اذا تركها  لذهابه الي حجره ميساء لتهجم عليه وتصرخ انت رايح فين رايح لقوضه الهانم ايه وحشتك حنيت ليها انا خلاص بقيت بعض وانت عايز حد مايعضش ايه مشكلتك زعلانه منك ومقهوره سيبني اعضك شويه ايه ده.. . ومسكته وشدته ووقفت امام الباب والله مانت رايح في حته ايه هتروح قوضه العقربه والله ماهسكتلك..
ليقترب ويمسكها من يدها ويدفعها بعيدا.. ابعدي عن وشي بدل ماعمل نصيبه ماهتتصلحش تاني فاهمه. 
لتعود وتقف امام الباب وتتجمع الدموع في عينها لتصرخ بقهر   مش هتروح هناك ولو عايز تضربني اضربني بقه  هاه مش هتسيب هنا وتروح اوضتها .. 
ليبهت من عنفها ليغمض عينه ويقترب منها بغضب لتنكمش من تحوله ويقول ما جعلها تنصدم عندنا قال..

                البارت العشرون من هنا 

تعليقات