قصة عشق الحمزه البارت الاول 1بقلم فاتن جمال








قصة عشق الحمزه

البارت الاول 1

بقلم فاتن جمال 

في شركة حمزه الهادي 

حمزه قولت كام مره مبحبش الفوضه في الشغل 

مريم السكرتيره بتوتر اسفه يا فندم مش هتحصل تاني 

حمزه بحده المره الجايه هتكوني بره الشركه 

فلاش باك بطلنا حمزه الهادي شاب وسيم ٢٨ سنه عيونه سمراء عنده غمازه جميله شعره ناعم جدا وطويل لابسه دايما منظم بيحب لابس الساعات وبيحب الترتيب في حياته ناجح جدا في مجال شغله درس كلية هندسه واصغر رجل اعمال في مصر والشرق الأوسط كبير احفاد الهادي  مبيحبش الفوضه عملي جدا دايما جاد في حياته بيحب الشغل اوي 

باك

مراد صاحب حمزه 

ازيك يا حزومي 

حمزه بعصبيه قولتلك قبل كدا مبحبش الاسم ده 

مراد بضحك يا اخي كفايه بق النكد ده نفسي تعيش حياتك 

مراد صاحب حمزه من وهم صغيرين  أبوه وأمه منفصلين من زمان وهو عاش مع جدو وسته وشريك حمزه بس غير حمزه خالص مراد بيحب الضحك والهزار وبيحب هدي اخت حمزه أو بيموت فيها  مهندس 

حمزه الاي اخرك كدا مش في اجتماع بعد ساعه مراد بعد ساعه يعني اجي برحتي وبعدين يا عم انت مش بنت خالتك جايه النهارده من السفر الاي جابك 

حمزه وانا مالي بيها هي جايه علشان دراستها اعمل انا اي 

مراد مش تشوف يمكن تكون محتاجه حاجه حمزه لو في حاجه الحاجه هترن وبعدين انا مش فاضي لازم انزل دلوقتي 

مراد رايح فين 

حمزه لازم اروح فرع الشركه في الهرم في مشكله هناك 

حمزه لبس جاكت البدله الي كان مبين عضلاته ومفصل جسمه وركب عربيته والحراس وراه السوق وقف وحمزه سالو في اي ياعم ابراهيم 

عم ابراهيم السواق الطريق واقف يابيه 

علي الطريق كان في بنت جميله ملامح وشها رقيقا ماسه كاميرا وبتصور الطريق حمزه حس بالتاخير قال لعم ابراهيم انزل شوف في اي نزل وقال لو سمحتي يا انسه اقفي في جانبك علشان البيه متأخر بص ليه وقالت وانا مالي وبعدين انا واخده تصريح الشمس بتيجي مره واحده في السنه علي الجانب ده ولازم اصور المنظر الرائع ده رجع عم ابراهيم وهو خايف من حمزه وقال حمزه باشا الانسه الاي قفله الطريق مش راضيه توسع حمزه بعصبية ونزل من العربيه وقال للحراس مكانكو وراح ليها وهي كانت بتبص علي جانب الشمس وقال لو سمحتي تبعدي عايز امشي بص ليه ولخصلات شعرها الاي خارجه من تحت الطرحه ونازله علي وشها شعرها الاسمر الناعم وعيونها العسلي الاي الشمس جايه عليهم وابتسامته الاي خطفت قلبه وقالت نعم   

حمزه بهدوء ايه بتقولي اي .

شروق انت عايز اي 

حمزه حاول يظبط نفسه وقال بعصبيه انتي قفله الطريق وانا متأخر ياريت تبعدي 

شروق بعند ولو مبعتش هتعمل اي 

حمزه مسك دراعها وقال ليها هدوسك بالعربيه 

شروق نزل ايدك انت مجنون انا متعرفش انا مين 

حمزه بضحكت سخريه لا معرفش ومش عايز اعرف الهانم مين 

شروق وانا بق هعرفك انا مين 

كان في ناس واقفه كتير فضلو يقولو لحمزه خلاص يا باشا شكلها عيله 

شروق بغيظ عيله اي انت وهو 

ست كبيره خلاص بق يا بنتي هم بيقولوا كدا علشان يسيبك تمشي 

حمزه سابها ورجع العربيه والطريق اتفتح

حمزه من شباك العربيه والازاز مقفول فضل يبص عليها و

شروق كنت بتتكلم في الفون .. اذيك يا خالتو عامله اي وحشاني موووووت

خالت شروق هدي .مالك يا حببتي متنرفزه ليه 

شروق شفت واحد رخم ودمه تقيل اوي ديقني بس متقلقيش خليتو كان هيموت من الغيظ 

هدي بضحك طول عمرك بتحبي المشاكل وفضلو يتكلمو 

محمد ابو حمزه والا بيموت في هدي بيحب هدي من زمان وهي كمان بتحبه اوي هم الاتنين ولاد عم من حبه ليها جاب بنت سمها هدي 

محمد بهزار مين القمر الاي قاعد عندنا 

شروق عمو حبيبي وحشني اوي 

حضنت محمد يبق جوز خالتها وابن عم مامتها 

هدي بهزار الله الست شروق كمان جت علشان تاخد حضن حبيبي مش كفايه الست هدي 

محمد بحب وانا اقدر ادي لحد مكانك عندي

شروق  الله علي الكلام الحلو 

شروق امال فين ادهم وهدي و حمزه 

هدي ادهم في الجيش وهدي في الكليه وقالت هتيجي بدري علشانك 

شروق بكسوف وحمزه 

هدي حببتي حمزه احنا بنشوفو معانا بالصدفه طول النهار في الشركه وبيجي يقعد مع جدو شويه وبعدين يختفي عننا ده مانع اي حد يدخل اوضة نومه

محمد هدي خدي شروق تغير لحد الغداء ميجهز 

هدي تعالي يا روحي اوضتك زي ماهي مفيش غير شويه تعديلات بسيطه جدك قال نعملها بعد حمزه متخرج 

شروق ازاي حمزه من أنجح رجال الأعمال وملوش ولا صوره علي اي موقع تواصل اجتماعي

هدي حمزه زي ماهو مبيحبش حد يعرف عن حياته الشخصية حاجه حتي الصحافه والاعلام لما بيكون في موتمر بيقول لمراد هو الاي يتكلم عنه هو كدا حمزه مبيحبش حد يعرف حاجه عنه والصحافه دايما عايزين يعرفو كل حاجه عنه 

شروق وليه كل الحراس علي الفيلا دول انا فاكره أن جدو وعمو محمد وبابا عمرهم ماسابو حراس بالشكل ده 

هدي علشان كان شغلهم بسيط إنما حمزه بسم الله عليه أصغر رجل اعمال واشطر رجل اعمال وانجح رجل اعمال ليه منافسين كبار اوي وهو بيخاف علينا  اوي هو وهدي دايما خناق بسبب الحراس بتوعها 

شروق ليس ريحت المكان وكاني ليس ماشيه امبارح 

هدي كل حاجه زي ماهي عرفه ياشروق نفسي مامتك هي كمان ترجع تاني 

شروق بحزن وانا كمان يا خالتو بس ماما وبابا حبه الحياة هناك انا صممت انزل مصر علشان درستي برغم اني كان ممكن اخلي حد يعمل الاي انا عايزه بس قولت هتكون حجه لبابا وماما علشان يوفقو 

هدي اه منك طب قوليلي هم عاملين اي مع بعض ليس بردو مبيبطلوش خناق 

شروق دول عاملين زي القط والفار طول النهار خناق

شروق طيب يا حببتي غيري هدومك وارتاحي شويه لحد الحاجه الهادي الكبير يصحه وهدي تكون جت 

شروق هو حمزه مبيتغداش معاكو 

هدي بحب ياريت تاخدي تقوليلو انك هنا يمكن يجي 

شروق بتوتر انا انا 

هدي بضحك التليفون اهو رني عليه 

شروق مانا معايا رقمه 

هدي مش هيرد علي ارقام غريبه إنما رقمي بيرد انا هروح اشوف الاكل اتعمل والا ليس 

شروق قفلت باب الاوضه وفضلت بصه لتليفون شويه وبعدين رنت 

حمزه الو يا ست الكل عامله اي 

شروق وهي مستمتعه بصوته قالت بصوت هادئ خالص وحشتني اوي 

حمزه سمعها وقال بصوت هادئ وانتي كمان وحشتيني اوي وبعدين ضحك وحب يخليها تتكلم علشان عارف ان شروق بتتكسف منه 

حمزه اي يا ست الكل عامله ايه وحشاني اوي بقولك ياماما انا فكرت في موضوع الجواز والبنت شكلها محترم وانا سالت عليها وهدي كمان شكرت فيها 

شروق بغيظ وعياط 

حمزه انت عايز تتجوز حمزه اول مسمع صوتها وهي بتعيط قلبه كان هيقف مبيحبش يشوفها بتعيط 

حمزه لا ياشروق مش عايز اتجوز بس انا لو كنت فضلت اقول الو من هنا لبعد ساعه كنتي هتفضلي ساكته 

شروق بغيظ والله ماشي يا حمزه حسابك معايا 

حمزه بضحك زي مانتي مش هتتغيرى 

شروق بكسوف هتيجي تتغدا معايا قصدي معنا 

حمزه بخبث موافق بشرط 

شروق اي هو الشرط 

حمزه انتي اكيد سلمتي عليهم وكل واحد حضنك ودي اصلا هتكون اول واخر مره حد يحضنك

شروق وانت عايز اي 

حمزه عايزه حضن يا اما مش هاجي البيت لحد متسافري 

شروق بدون تفكير علشان خافت انو ميجيش لا لا موافقه 

حمزه نص ساعه وهكون عندك 

شروق قفلت الفون وفضلت تقول اهرب من المشكله دي ازاي كان لازم اوافق راحت عليكي يا شروق 

حمزه نزل من الشركه وكان في باله جمال البنت الاي اتخانق معاها وكل ما يغمض عينوا يفتكرها 

وصل البيت واول مدخل كانت مامته في المطبخ مع الطباخ وابوه بيتكلم في التليفون وهدي ليس مجتش طلع اوضت شروق قصاد اوضته خبط علي الباب محدش رد فتح الباب وشروق كانت بتاخد دوش وبتغني اغنيه اجنبيه

حمزه فضل يشم في هدمها الاي مفروده علي السرير 

وشروق فتحت باب الحمام وهي لابسه البرنس بتاعها حمزه اول ما شافها انبسط أن البنت الاي كان بيفكر فيها هي نفسها حبيبت قلبه كان حاسس ان في حاجه شدته ليها شروق انت قليل الادب انت جاي بيتي لا وكمان في اوضتي ازاي اصلا الحراس يسمحوا ليك بالدخول 

حمزه فضل يقرب منها وهي تبعد لحد متخبطت في الحيطه 

حمزه بدلع ليس زي مانتي جميله اول ما شفتك الصبح حسيت أن قلبي عارفك ودفن وشه في رقبتها وقال وحشتيني يا عشق حمزه 

شروق بدون تردد حضنته ليها كانت ساكته مكنتش عارفه تقول اي هي فعلا محبتش غيره سبته غصب عنها وسافرت وعمرها محبت حد  في الجامعه وهو  عمره مابص ولا حب غيرها هي 

شروق بعدت عنه حاجات بسيطه وقالت بدلع ملامحك جميله ليس زي مانت 

حمزه قرب أيده من شفيفها وباسه وشروق اتجوبت معا هو ده حببها الاي كانت نفسها ترجع مصر علشانه  

هدي أخته بصوت عالي  شروق افتحي بتعملي اي 

شروق بصوت ناعم حمزه ابعد هدي بتخبط 

حمزه بعد وقال بخبث هسيبك بس اعملي حسابك مش هسيبك تروحي في حته 

شروق ضحكت علي كلامه وقالت ليه أن شاء الله هتمنعني 

حمزه غمز ليها وهو ماشي لا هخطفك

راح فتح الباب لهدي وهدي قالت وانت بتعمل اي بق هنا والا انت نسيت أن دي مش اوضتك 

حمزه وانتي مالك انا ادخل في اي مكان 

شروق طلعت لهدي وهي مسكوفه ووشها احمر 

هدي حضنتها وقالت ليها شكلك ماله شفيفك حمره اوي ليه 

حمزه بص بخبث وابتسم ليها 

شروق بغيظ منه اصلا كان في دبور رخم قرصني 

حمزه كان واقف بيستحلف ليها 

هدي الام نادات عليهم ياله الغداء جاهز نزلوا كلهم تحت وحمزه غير هدومو ولابس ترنج رياضي اسمر كان شكله يجنن 

شروق كانت واقفه مبهوره بيه ومن جماله 

هدي الصغيره غمزت ليها عينك هتطلع عليه يابنتي اتقلي شويه الاي يشوفك كدا ميقولش اني كل يوم كنت ببعتلك كل حاجه عنه وعن تفصيل يومه 

شروق بصت ليها له علشان كدا مكنتيش راضيه تبعتي ليا صوره ليه 

هدي بضحك علشان تيجي مصر وانا كنت متاكده انك اكيد هتيجي علشانه 

شروق طب قوليلي بق عامله اي انتي ومراد ليس حمزه ميعرفش انكو بتحبو بعض 

هدي اسكتي حد يسمع وبعدين مراد كل شويه يقولي عايز أكلمه بس انا خايفه حمزه يرفض 

شروق متقلقيش أن شاء الله خير وانا هساعدك متخافيش 

هدي راحت حضنها وقالت عرفتي ليا كان نفسي تنزلي مصر 

هدي الام ياله ياحبيبتي انتي وهي الاكل 

شروق قربت من جدها وسلمت عليه وهو قال ليها عامله اي يا روحي وماما وبابا عاملين اي 

شروق بحب الحمدالله يا جدي كنت وحشني اوي 

الجد اه علشان كدا اقعتي اسبوع مش بتكلمني علي الاي اسمه اي يابت يا هدي 

هدي بضحك اسمه الواتس ياجدو 

الكل ضحك وحمزه قاعد مراقب شروق وكأنه نفسه يقوم يخدها فحضنه بعيد عن الناس والدنيا كلها

هدي الام وانت يا بابا عرفت منين الواتس ده 

هدي الصغيره يا ماما ده كل يوم بالليل كنا نفضل نتكلم معاها انا وهو ولما ادهم كان هنا كنا بنفضل نتكلم لصبح

محمد ابو حمزه..بضحك وانا طول الليل يا هدي اقولك ابويا بيتكلم وانتي تقولي لا 

الجد وانت مركز معايا ليه ركز مع مراتك 

محمد قرب من هدي وباسها من خدها عندك حق يابابا تعالي جانبي يا هدايا من الرحمن ليا 

شروق بصت لحمزه بحب واتمنت انها تعيش نفس الاحساس مع حمزه ومتكونش زي مامتها وبابها طول الوقت خناق 

حمزه غمز ليها بحب وقال وانتي  يا شوشو قصدي يا شروق دراستك عن اي 

هدي الصغيره عادي يا حمزه طول عمرك وانت بتقول يا شوشو 

حمزه همس دلوقتي بقت شروق حياتي 

شروق حبت تعرف هو بجد ميعرفش عنها حاجه والا بيقول كدا علشان يتكلم معاها قالت انا في طب الكل بص ليها بس فضلو ساكتين علشان يشوفو حمزه هيقول اي 

حمزه ازاي  مش انتي كلية اثار وجايه مصر في منحه دراسيه علشان تعمد الشمس علي رمسيس الثاني يوم ١٥ في الشهر يعني بعد اسبوع ازاي بقيتي في طب

الكل استغرب من حمزه وأنه عارف كل ده عنها 

الجد ..كسفت نفسك قدامها وطلعت عارف كل حاجه عنها 

الكل ضحك والاب قال طالع لابوه مبيعرفش يلف ويدور 

حمزه بص لشروق بتوعد.


               البارت الثاني من هنا 


       لقراءة جميع الحلقات القصة من هنا


تعليقات