قصة عشق الحمزه البارت السادس عشر 16بقلم فاتن جمال

قصة عشق الحمزه

البارت السادس عشر 16

بقلم فاتن جمال

 الملثم ..تحت امرك وقفل ورفع ايدو بالمسدس فوش مي

شروق بصوت عالي..نزل ايدك ماما 

مي شافت المسدس فضلت تقول الشهاده وعنيها دمعت 

شروق ..طب اقتلني انا وسيب امي 

مى ..متسمعش كلامها اقتلني انا وسيب بنتي 

الملثم ..انتو الاتنين هتموتو وليس هيضرب بالنار شروق لقت عصايه جانبها خبطت أيده ووقعت المسدس منه وضربته علي جسمه بالعصايه ومي استغلت الفرصه وضربته بخشبه كانت علي الارض علي دماغه والملثم وقع علي الارض 

شروق خدت تليفونه وقالت..ياله يا ماما 

مي مسكت ايد شروق وجريو وحوله يفتحو الباب معرفوش وفي لحظه كان في مجموعه من الخاطفين بيدوره عليهم وشروق ومي استخبه في مكان مداري وشروق فضلت تحاول ترن علي حمزه بس الشبكه وحشه ومش بتجمع 

مى ..شروق حاولي ترني علي حمزه أو محمد 

شروق ..بحاول بس الشبكه مش بتجمع 

مى ..المكان مفهوش شبكه 

شروق ..لازم أخرج علشان الشبكه 

مى بخوف ..لا مفيش خروج هم بره لو شفوكي هيقتلوكي

شروق ..بإصرار متخافيش بس لازم أخرج 

شروق خرجت وليس بتكتب الرقم ظهر رقم حمزه ومتسجل بالرئيس

شروق حاست انها بتفقد الوعي ازاي رقم حمزه علي تليفون الخاطف يعني حمزه هو الاي وراء كل ده لا مستحيل حمزه مستحيل يعمل كدا وبدأ عقلها يفقد التوازن بين الاي بيحصل والاي حصل وخلاص قرارت ترن وتشوف الاي هيحصل 

عند حمزه

حمزه.. كان  بيراقب التليفون الاي شروق اتكلمت  منه  

حمزه كان راكب العربيه ومراد وادهم وراء ومستنين اي اخبار عن شروق

حمزه حس أنه ممكن يخسر شروق لو معملش الاي اتقاله عليه بس تليفونه

شروق ..رنت وهي بتتمنا انها تكون غلطانه بس ازاي والرقم هو رقم حمزه وبدأت تركز لما الخط اتفتح 

وحمزه قال ..الو 

شروق ..الو 

حمزه حس أن روحه رجعت ليه من تاني وقال..شروق حببتي انتي فين ؟

شروق بدموع حست أن فعلا حمزه هو الاي وراء كل ده وأنه عايز يموتها بس قلبها كان بيقول لا مش حمزه دي اكيد لعبه بس ازاي  لعبه  وفضلت تعيط وهي بتقول يارب مكونش هو  بس فلحظه الخط اتفتح هو حمزه هو صوته 

شروق ..الو 

حمزه ..شروق انتي فين ؟

  وقالت ..انت مش عارف انا فين 

حمزه باستغراب وعصبيه..شروق مش وقته هزار 

شروق ..انا مبهزرش 

حمزه ..قصدك اي 

شروق .. بطل كدب كل حاجه بانت وعرفت انك السبب في خطفي 

حمزه مكنش مستوعب الاي شروق بتقوله وقال ..طيب ممكن تقولي انتي فين ؟

شروق ..معرفش المفروض انت الا خطفني تكون عارف 

حمزه..اي الهبل ده وبعدين هخطفك ليه شروق انتي مالك 

شروق ..مكنتش عارفه تمسك نفسها من العياط بس  تحاولت   لحمزه أنها مش خايفه 

حمزه ..عرف من كلامها أن الخاطفين هم الاي قالو ليها أنه الخاطف بس حمزه كان اسرع في التفكير وساب التليفون في العربيه  ونزل من العربيه وقال ..ادهم انا بكلم شروق دلوقتي عايزك تعمل تتعبع المكالمه وتعرف مكانه بس بسرعه

ادهم ..اديني عشر ثواني 

شروق ..الو الو 

حمزه..معاكي انتي قولتي اني الخاطف صح 

شروق ..لو امي جر ليه حاجه هقتلك

في اللحظه دي واحد اتكلم وقال افتح ليهم الطريق وخلي عربيه تكون بالمفتاح قدام المكان بس تكون قديمه والاي موجودين في المكان يختفو كدا خلاص هي وحمزه سابو بعض وكدا بق ساهل نوقع حمزه الهادي بسهوله 

حمزه فالوقت عرف أن شروق فقت الثقه فيه  

شروق سمعت صوت مجهول بيقول ..ياله بينا شكلهم هربو حمزه باشا قال نسيب المكان

شروق استنت لحد مامشيو وقالت ..حمزه ورقتي توصلي ومش عايزه اشوف وشك تاني 

حمزه ..شروق انتي بتقولي اي شروق 

ادهم ..جاب العنوان وليس هيكلم شروق بس كانت قفلت السكه 

شروق خدت مي وركبو العربيه بعد وقت طويل وصلت مي لقصر الهادي 

مي ..انزلي 

شروق ..مليش مكان فيه 

مي بدموع ..انتي بنتي 

شروق ..شكرا علي شعورك وشكرا علي اهتمامك بيا 

مي ..انتي بتوجعيني بكلامك ليا انتي بنتي 

شروق عيونها دمعت وقالت ..بعد اذنك لازم امشي 

مي ..طيب خديني معاكي ونعيش بعيد عن كل ده 

شروق ..ده مكانك وانا لازم ادور علي مكاني 

مي حست انها تقصد عيلة امها بس قالت ..طيب طمنيني عليكي

شروق بهدوء ..حاضر 

مي نزلت ودخلت القصر 

هدي الام..كنتي فين يا مي خوفتيني عليكي 

مي قالت الاي حصل معاها 

هدي الام..كل ده يا حببتي 

الهادي الكبير..في اي ؟

هدي الام قالت كل حاجه مي قالتها ليها 

الهادي الكبير..والحرس فين 

مي ..مش عارفه

هدي الام..طيب يا حببتي اطلعي انتي ارتاحي شويه 

عند ليان 

ليان .. يا بابا رد تليفونك مقفول ليه

ادهم كان قاعد في العربيه هو ومراد مستنين حمزه 

ليان ..طب ارن علي ادهم اكيد عارف بابا فين 

ادهم تليفونه رن وشاف اسم ليان 

ادهم رد..الو 

ليان ..اسفه لو برن فوقت مش مناسب 

ادهم..انتي ترني وقت مانتي عايزه وعلي فكره دي مش معاكسه 

ليان ابتسمت وقالت..كنت عايزه اطمن علي بابا هو كويس صح 

ادهم بحزن قال ..طبعا كويس بس عنده ضغط شغل ودائما مشغول دا حتي انا معنتش بشوفه زي الاول 

ليان ..طيب ممكن تقوله أن عيد ميلادى بكره علشان هو بينس وانا وهو دائما بنحتفل بيه سو 

ادهم حس أنه عايز يروح يخدها فحضنه بس مينفعش 

ادهم ..قال كل سنه وانتي طيبه يا اجمل وارق دكتوره 

ليان انكسفت وقالت..شكرا 

ادهم ..بس مفيش حاجه تانيه 

ليان ..حاجه تانيه زي اي 

ادهم ..زي انك تجهزي نفسك وانا علي الساعه تمانيه هعدي اخدك ونحتفل بعيد ميلادك 

ليان ابتسمت وفرحت هي الاول كانت بتكره قربه بس دلوقتى بقت تحب قربه اوي 

ادهم .. ساكته ليه ؟

ليان..ها مش ساكته بس بابا 

ادهم ..هرن عليه استاذنه 

ليان ..تمام 

عند حمزه


            البارت السابع عشر من هنا


          لقراءة جميع الحلقات القصة من هنا


تعليقات