قصة بنت اكابر البارت العاشر10 بقلم ندا الشرقاوي


قصة بنت اكابر
البارت العاشر10
بقلم ندا الشرقاوي


اقترب منها عدة خطوات و صفعها علي وجهها احنا اتجوزنا يعني انتي بقيتي مراتي حتعيشي معايا هنا في الحارة وفي البيت ده خشي جوة
انجي بصدمة من كلماته انت بتقول ايه 
امير اللي سمعتي واغلق الباب كنتي عايزة تشتريني بالفلوس ونعيش مع بعض كده ومشاعرك ماتت ومبقتيش تحسي بحاجة طيب انا عايز اتاكد اذا كانت بقي مشاعرك من ناحيتي موجودة ولا لا واقترب منها خلع قميصه
انجي بضعف حتعمل ايه 
امير ايه مراتي وحاخد حقي منها حقي الشرعي
انجي مش حيحصل مش حتطولني ابدا 
امير اممم طيب لما نشوف الهانم اللي حتموت من جواها عليا نفسها المسها ابوسها احضنها ابقي جوزها بجد بس بتكابر ومسك يديها ودخل الغرفه وقفل الباب ألقاها علي الفراش 
انجي بلاش ياامير متخلنيش اكرهك 
امير وايه الجديد ماانتي اصلا بتكرهيني 
انجي لا انا عمري ما حبيت راجل غيرك انت الامان بالنسبالي متضيعهوش
امير هششش انتي عايزاني كل حاجة فيكي عايزاني وانا حعمل اللي انتي بتتمني واقترب من وجهها لمس شفاهها بشفاهه هامسا انتي بتحبيني ياانجي متقاوميش حبك ليا  
انجي بضعف واستسلام وضعت يديها علي ظهره لاتعلم كيف استسلمت له ولحبه تريده نعم تريده ضعيفة امامه بحبك واسقطت بعض الدموع انت ليه بتعمل فيا كده 
أمير لان انتي عايزة كده عايزاني وقبلها قبل كل انشا في وجهها نزل بشفاهه علي رقبتها هامسا بعض الكلمات بحبك ومش قادر ابعد عنك وضع شفاهه علي ترقوتها تاركا بعض العلامات أخدها معه في عالمة بين قبلات العاشقة وبين ضعفها مرر يديه علي جسدها وكأنها ملكا له 
انجي عمر ماحد قدرني ولا حبني كله كان بيخاف مني ومن شكلي بس انت غيرهم انت حبتني ووقفت جنبي  
امير خلاص خلاص اهدي ياانجي لو مش عايزاني خلاص 
هزت انجي راسها بالنفي عايزاك وبحبك 
أمير بضعف بحبك ومش قادر ابعد عنك 
انجي وانا كمان وقبلته هي بجراة 

فجاه فتحت الباب الشقة ودخلت كريمة
كريمة امير امير انت فين  شكلك مش هنا اروح ااعد مع البنت صباح وخرجت مرة اخري

انجي بحبك وكل حاجه فيا عايزاك 
امير بحبك وعمري ما حبيت واحدة غيرك بس مش حينفع ونهض من مكانه قومي البسي 
انجي بدموع مالك ياامير في ايه 
أمير مفيش مفيش رفعت انجي وجهه عاليا مالك 
أمير انا بحبك ياانجي لازم تفهمي ده كويس
 ارتدت انجي ملابسها 
أمير بتعملي ايه 
انجي ولا حاجة بس واضح اني بتقل عليك انا مستنياك في القصر عشان الشغل 
اغمض امير عينيه ومسح وجهه بيديه استني حوصلك 
انجي لا ملوش لازمة 
سحب امير قميصه وارتداه يلا عشان اوصلك 
انجي ماشي واتجهوا الي خارج الغرفة فتح باب الشقة اتفضلي نزلت علي الدرج اتجهت الي مخرج العمارة ركبت سيارتها سلام ياامير 
هز امير راسه عينيه كانت تتحدث سلام صعد علي الدرج دخل الي الشقة مرة أخرى زفر بقوة كويس اني مستعجلتش فجاة رن هاتفه رد 
أمير بدموع اه خلصت بس 
نورهان بس ايه ياامير عايز فلوس قول 
أمير لا فلوس ايه بس انجي 
نورهان بسخرية مالها ايه هي عجبتك ولا ايه 
امير انجي انضف منكم كلكم متجبيش سيرتها علي لسانك انا عرفت انتي ليه مقهورة منها واغلق الهاتف دخل الغرفه جلس علي السرير وتنهد تذكر لحظاته معها وضعفها بين يديه عمرنا ماحنبقي مع بعض لاننا مش شبه بعض حتحبي ايه بس انا بحبك وعمري ما حبيت غيرك ولا ححب بس ميننفعش مع بعض خالص انتي نضيفة اوي وانا 
(فلاش باك )
علي جانب اخر كان يجلس ذلك الوسيم واضع سيجارة علي شفاهه المثيرة لتلك الجميلة التي تراقبه عن بعد مغمض عينيه من دخان السجائر الممزوج برائحة عطره المنعش قال كلماته انا فلست معيش فلوس خالص العبوا انتوا ياجماعة انا خلاص 
نهضت من مقعدها ولوسلفتك واضعة يديها علي عضلات صدره البارزة من قميصه ونظرت له نظرة فاحصة ضحك ضحكه عالية وكانه فهمها والمقابل خرجت من فمها تلك الكلمات نقضي ليلة مع بعض غمز لها بطرف عينيه تمام واخد كاسا من الخمور بعد ان نال من السكر 
المراة تجنن كل حاجة فيك تجنن يلا عشان تيجي معايا هز راسه وهو ليس علي مايرام
... بعد ان انتهي منها او كما هو اخبرها عندما استيقظت
المراة كان في هنا عشر الاف دولار راحوا فين 
امير دوري عليهم 
المراة انت بتسرقني ياامير ليه عملتلك ايه 
امير انتي حتعمليهم عليا وجهز ملابسه وارتداها علي عجل 
المراة انا حبلغ عنك ياامير انك سرقتني 
أمير انت مجنونه ولا ايه بلغي براحتك بس حتقوليلهم ايه وجوزك حتقوليله ايه قضيت ليلة مع واحد وسرقني وفتح الباب وخرج وقف تاكسي وركب اخرج من جيب سترته بعض الأموال وضحك ضحكه عالية سهير هانم اعتقد انك مش محتاجهم زي ونزل من السيارة وقف عند احدي البارات ودخل ليتابع عمله
صاحب البار خسارتك ياامير في البهدله شكلك ابن ناس اوي 
امير كان اتبهدلت اتعملت عشاني ياابراهيم 
ابراهيم شايف بنت ثروت بيه حتموت عليك اديها وش بقي حرام عليك 
امير اوعدك بس كل شئ في وقته حلو
ابراهيم روح اعزف علي البيانو عزفت امبارح اغنيه حلوة اوي جبتها منين دي ياامير عندك كل المواهب دي ومش بستغلها ده انت بترسم وتعزف وبترقص وبتقول شعر فاكر مدرسة الرقص التانجو اللي فتحتها 
أمير كنت لسة في بداياتي اول النصب
ابراهيم فاكر السايحة الأجنبية اللي رسمتلها البورتريه واستنيتك في الاوضة وطلعتلها جوزها 
امير بسخرية جوزها كان بيخونها هو كمان 
ابراهيم البنت حتاكلك بعينيها روح حرام عليك 
امير لا خليها علي نار كده 
ابراهيم شيرين حتنجن عليك ده لو ثروت بيه عرف انها بتيجي المكان ده عشانك كان دفنا فيه كلنا 
امير مش حورط نفسي ابوها مفتري لو عملتها حاجة مش حيرحمني 
ابراهيم براحتك وعلي العموم عندك حق يلا روح اعزف علي البيانو  
هز امير راسه تمام وجلس علي البيانو قام بالعزف 
 بعد ان انتهي من النصب علي احدي السيدات في لعب الورق واستغل وسامته امامهم 
الجرسون امير الزبونة دي عايزاك 
هز امير راسه جاي وذهب اليها اامري ياهانم 
خديجة ااعد طيب 
جلس امير مقابل لها اتفضلي 
خديجة عايزاك في حاجة 
أمير حاجة ايه دي 
خديجة حديك اللي انت عايزه بس خدمة صغيره رفع حاجبيه عاليا مش فاهم 
خديجة قصر الدمنهوري عارفه 
أمير ايوة عرفه ماله بقي 
خديجة في بنت هناك ليها ورث يعني مشركاني فيه وانا 
امير بضحكة عالية عايزة تاخدي منها مش كده طيب وانا مالي 
خديجة عايزك ترسم عليها الحب تضحك عليها تعشمها وتمشي وتسيبها عايزاها تتدمر تتقهر 
أمير ليه هي عملتلك ايه عشان كل ده 
خديجة شئ ميخصكش دول نصف المبلغ ولما تخلص حتاخد النص الثاني حتعمل انك مهندس زراعي مش ده مؤهلك بردو 
امير بعد ان كام بعد الأموال معاكي صورة ليها 
انجي كنت عاملة حساب السؤال ده وجبت صورة وفتحت حقيبتها اهي صورتها اسمها انجي انا حمشي بقي واتجهت الي الخارج 
نظر امير الي ملامحها الجميلة حقا تشبه الاميرات سرح في ملامحها لحظة مين دي وعملتلهم ايه عشان كل ده اعاد نظره للصورة مرة أخرى ياتري ايه حكايتك 
( باك )
الحكاية اننا نصابين استغلناها وكلنا دمرناها 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
___عند انجي ___
ضعفتي قصاده ليه انتي ناسية عمل فيكي ده وأحد نصاب اشتروا عشان يضحك عليكي ويدمرك 
( فلاش باك )
نورهان انت ناسي اتفقنا مع بعض ولا ايه 
أمير متصعبهاش عليا اكتر من كده يانورهان هانم انتي غيرها خالص انجي غيركم كلكم انجي انضف حاجة في حياتي
نورهان انجي ده انا حخلص عليها 
امير انا صحيح انصب اسرق ابيع نفسي ليكم اتفق عليها اخدعها باسم الحب لكن مقتلش ابدا 
نورهان ولو عرفت انك حطتلها الحبوب وقتها حتعمل فيك ايه وانك اتفقت معانا حتعمل ايه 
 زي ما قولتلك كريمة اهي متعرفش حاجه في راجل ماشي وراها هي مش بردو لسة بنت بنوت 
امير لوجيتي جنب كريمة حقتلك صدقيني كريمة متعرفش حاجه ولا فاهمة حاجة خالص 
نورهان ليه هي متعرفش ان اخوها مزور فلوس فاكر الراجل اللي بدلتله الدولارات بالمزورة ولا سهير هانم إللي سرقت منها عشر الاف دولار ولا شغلك في المرسم اللي كنت بتستغل الستات بحجة انك بترسمهم وبتاخد منهم فلوس ولا لعب القمار والنصب علي الزباين فاكر بنت راجل الأعمال اللي قضيت معاها ليلة علي انك صاحب شركة المصري لو يعرف بقي صاحب الشركه حيعمل فيك ايه ولا مروة الشافعي وأخوها اللي عايز تجوز اختك ليه بس لما عرفت انه عرف حقيقتك هربت منه فوق واقلع هدومك عاملي فيها حبيب انا حنسيك انجي خالص 
امير تمام وخلع قميصه 
نورهان بنظرة فاحصة لعضلات جسده انت ازاي تجنن كده ياامير انا معجبة بيك اوي ووضعت يديها علي صدره العريض كنت بغير من انجي اوي عشان انت معجب بيها ومش سال فيا هي انجي احسن مني في ايه 
امير نضيفة غيرنا كلنا 
نورهان تعالي وفتحت الدرج خد دول ياامير 
هز أمير راسه ووضعهم بجانبه 
نورهان تعالي بقي انا مستنياك 
تخيل امير انجي في احضانه لمساتها همساتها صوتها نقاءها عشقه لها سحب قميصه وخرج من غرفتها نورهان غبي غبي 
اتصل امير بانجي ردت عليه 
أمير بدموع انا بحبك اوي ياانجي واسف والله اسف 
انجي اسف علي ايه ياامير انت عملت حاجه وفي نفس الوقت كانت واقفة في غرفتها امام شاشه المراقبه تشاهد مايحدث بينهم وقامت بتسجيله 
أمير عايز اشوفك 
انجي طيب انا جاية ياامير وقفلت كل دي مصايب عملتها ياحقير مامقرف وخرجت خارج الغرفة 
( باك )
انجي بدموع ضعفتي قصاده وحبتيه اغمضت عينيها تذكرت قربه منها لمساته التي تمنتها كلماته وضعت يديها علي شفاهه تذكرت قبلاته 
رجعت بظهرها الي الوراء تخيلت نفسها في أحضانه 
امير انا بحبك ياانجي 
انجي وانا كمان واسقطت بعض الدموع مش حخليك تضحك عليا تاني 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد ان روي امير تفاصيل زواجه من انجي لكريمة 
كريمة بتحبها 
أمير اوي 
كريمة يبقي تروح لها انت بتهزر مش بتقول انها مراتك روح اكيد وحشتك ياامير 
امير اوي وحشتني اوي ياكريمة

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
____في صباح اليوم التالي ____
وصل امير الي المزرعة طرق الباب فتحت له انجي 
انجي هامسة عملتلك ايه عشان تعمل فيا كل ده 
امير حبيتك واسف والله اسف 
سامحيني قالها بترجي انا مكنتش عايز كل ده يحصل انا صحيح كنت موافق علي اللي بيحصل بس انا حبيتك ياانجي قال كلماته واسقط بعض الدموع 
انجي بسخرية مبقاش ينفع ياامير ولا انت اسمك الحقيقي ايه اه ده من ضمن التمثيل بردو 
امير طيب اسمعيني 
انجي هشش ولا كلمة قول للكلبة اللي بعتاك هي وبنتها اني مش حسكت وحق امي وابويا حيرجعوا 
امير انا بحبك ياانجي ....انا آسف 
انجي اسف علي ايه علي موت ابويا ولا موت امي ولا علي حبي ليك انت كانت مشكلتك الفلوس وانا كانت مشكلتي اني حبيتك خدت كام عشان كل ده 
أمير كفاية كفاية انتي ايه انتي بتعذبيني 
انجي ولسه حتتعذب اكتر من بعدي وانتقامي 
امير متعمليش كده فيا ياانجي انا بحبك 
انجي طيب مانا كنت بحبك وانت دمرتني 
امير حرجعلك كل حاجة اوعدك وحقف جتبك 
انجي حترجعلي ايه حبي ليك اللي دوست عليه عشان شوية فلوس 
أمير طيب اديني فرصه أخيرة 
انجي الفرصة خلصت خلاص وركبت سيارتها نظرت له بحقد  
أمير هامسا انا اسف وبحبك 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
اتصلت انجي بصلاح رد عليها 
انجي عامل ايه ياصلاح وحشتني مش بتتصل بيا ليه 
صلاح انجي بنفسها بتكلمني 
انجي انا بس اتصلت كنت وحيدة وعايزك تجيلي المزرعة 



تعليقات