قصة بنت اكابر البارت الثالث عشر13بقلم ندا الشرقاوي


قصة بنت اكابر
البارت الثالث عشر13
بقلم ندا الشرقاوي


انجي صح وبللت شفاهها بطرف لسانها انت اتجوزتني وحتسبني واسقطت بعض الدموع وخلتني احبك اعشقك اموت فيك اغير عليك اعيش معاك اجمل قصه حب كان فيها انتقام وحب شكراً ومدت يديها تصافحه مع السلامه
سحب يديها اليه اصطدمت شفتيها بشفتيه نظروا لبعض وهما يلهثان صمت رهيب من الذي يبدا هي اعشقك واريدك هو اعشقك واريدك نظروا لبعض نظرات عشق لم يستطيعوا السيطرة علي انفاسهم ولا مشاعرهم تبادلوا القبلات فصل قبلتهم تلك الكلمات اسف .... اسفة  ؛؛بحبك ...بحبك ...مش قادره اعيش من غيرك ....ولا انا وتبادلوا القبلات من جديد 
نظرت انجي الي ملامحه رات في عينيه المزيد من العشق همست بخبث كفاية كده 
امير ليه انتي مش بتحبيني 
انجي حاولت حرمان نفسها من اجمل اوقاتها معه كفاية كده 
امير ليه بتعمل فيا كده ليه بتعذبيني ليه 
انجي اوعي تفكرني سامحتك انا شفتك ضعيف ادامي وفتحت الباب وخرجت ضرب امير الباب بيديه غبي 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
_____بعد عدة ايام ______
انجي بحبه اوي يامنيره واحشني اوي 
منيرة انتي معذباه ومعذبه نفسك سامحيه يابنتي امير بيحبك هو انتي كنتي عنده 
انجي ايوه كنت عنده وكنت حضعف قصاده بس لحقت نفسي كان زي الطفل محتاج حد يقف جنبه يحضنه يواسيه 
منيرة وانتي محتاج زوج يقف جنبك انتي مش صغيره انتي حتكملي ال 29 سنه بقيت ست ومتجوزه وانتي فهماني كويس 
انجي زوجه مع وقف التنفيذ لم يدخل بها مش عايزاه ولا محتاجاه يامنيره 
منيرة طيب ماانتي اللي مش عايزة تبقي مراته بجد بعداه عنك وحرمه نفسك منه انتي محتاجاه وبتحبي وكنتي حتضعفي قصاده شوفي يابنتي انا شفت كتير اوي في الدنيا واعرف اكتر منك انتقامك منه حيكرهوا فيكي ساعتها مش حيبقي راضي يبص في وشك ولا حيسامحك اتصلي بصلاح خليه يلغي كل حاجة امير مش وحش للدرجادي امير كان ضحية زيه زيك عيشي معاه وانسي 
انجي انسي بالسهل كده انسي ايه الاهانه ولا الذل اللي شوفتهم من خديجة ونورهان ولا اللي حبيته وطلع حقير 
منيرة وصلاح ملاك بقي 
انجي صلاح لسه حسابه معايا بعدين 
منيرة متخوفنيش منك يابنتي انت بتعملي ايه بظبط 
انجي ابدا بكرة حتشوفي في الجرنال خديجة  ونورهان ودي الصور اللي صورتها من بعيد 
منيرة دول مقبوض عليهم في قضية آداب وكمان بيلعبوا قمار هما فاتحين بيتهم المسخرة دي ياانجي 
انجي اه تخيلي وفتحت الدرج اخدت بعض الحبوب 
منيرة ابعدي عنهم خالص يابنتي متقلقنيش عليكي ايه اللي بتاخديه ده 
انجي ده دوا عشان بتعالج نفسيا شوفتي وصلت لفين ولاايه 
منيرة انتي علاجك تسامحي امير وتنسي يابنتي 
انجي روحي انتي يامنيره وشوفي كريمة تاكل ايه احسن دي عزيزه علي قلبي اوي تخيلي طلعت ايه 
منيرة ايه يابنتي كريمه اخت امير غلبانه اوي وحتتجوز اللي بتحبه كمان شهر سبيها تمشي 
انجي اسيبها تمشي كريمة مش غلبانه ومش اخت امير 
منيرة ايه يابنتي اللي انتي بتقوليه ده 
انجي اسمعي بس كريمة بنت فاطمه اخت ام امير غلطت مع واحد وبقت حامل ضحك عليها ورماها ابوه محمد المصري خلي ام امير تروح تقعد مع اختها لحد ماتولد بس قبل ماتمشي قالت انها حامل وحتكمل حملها في بلدهم بعدها خدها وربها وكبرها وكتبها علي اسمه كريمه كبرت وسمعتهم وهما بيتكلموا عليها انها مش اخت امير فرحت اوي 
محمد المصري قبل مايموت كتبلها نصيبه في البيت والارض بس طلعت حقيرة عارفة عملت ايه غيرت علاقتها بامير بقت تعامله علي انه حبيبها راحت يومها يوم حادثة الاغتصاب كان رايح تعترف لامير بحبها ليه مش كده وبس دي كانت واخده معاه هدوم عايزه تعيش معاه حظها جه ياسر بس مغتصبهاش لما شافت امير قالت انه اتهجم عليها وامير قتلوا طبعا امير كبر في عينيها اوي دافع عن شرفها يبقي بيحبها راحت اتفقت مع كريم المصري ابن عم امير ماهي اصلها كانت عامله معاه علاقة ومش بنت انها حتعمل العملية بس كريم استحقرها حظها بقي ان يوم مااغتصبها ياسر الموضوع اتداري بس قبلها ياسر لما عرف انها مش بنت قرف منها اوي يعني مكنش يستاهل الموت طبعا هي عايزه اي حد تتجوزه حظها بفي لقيت جلال عملت عليه الشويه بتوعها انها بريئه ونقيه ومفيش بنت زيها في الدنيا غير بقي يوم ماتجوزت انا وامير عارفة عملت ايه حقولك امير مكنش قافل الباب كويس شفتها وهي بتبص علينا كانت مقهورة شافتوا وهو بيلمسني كانت حتموت شوفت تعبيرات وشها مقدرتش تتحمل استغربت اوي فضلت ورا الموضوع لحد ماعرفت حبها ليه اتفقت مع جلال لما عرف وفهم انها حقيرة باعت نفسها لياسر ولكريم وحتتجوز جلال وبتحب وامير استحقرها اوي قرف منها مبقاش يسال عليها 
منيرة محمد المصري كان مربي واحدة بالحقارة دي ياعيني عليك ياامير ميعرفش حفيقة اخته دي شيطانه يابنتي مش بني ادمه وجلال حيكمل معاها 
انجي ده بقي يحددوا جلال 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد عدة ايام في اشاره المرور
نزل امير من عياده طبيبه النفسي الخاص زفر بقوة وركب سيارته لازم ابعد عنها زي مالدكتور ماقال ..... وحشتني اوي اعمل ايه 
زفرت بقوة من حرارة الشمس ايه الحر ده  فتحت شنطتها اخدت بعض الاقراص ومسكت زجاجة المياه لازم ابعد عنه زي مالدكتوره قالت .....وحشني اوي اعمل ايه
 صفت السيارة باهمال نزلت منها دخلت الي محل بيع السلع  للمواد الغذائيه تشتري بعض الاغراض
امير دي ركنه دي حد يركن كده زمر بسيارته 
البائع انتي عربيتك موقف الطريق كله يامدام 
انجي تمام حطلي الحاجات دي وحاجي احاسبك عليهم حركن العربية وراجعه 
البائع حاضر يامدام 
خرجت انجي من المحل رات امير امامها في سيارته انجي هامسه امير؛؛امير بدهشة انجي
ركبت سيارتها
 "حاولت الابتعاد عنه كل الطرق تؤدي اليه "
نظرت في المرآة لم تراه فرملت بالسيارة فجاة رأته امامها وضع يديه علي السيارة عايزة ايه ممشتيش ليه انزلي وفتح باب السيارة مسك ايديها ممشتيش ليه 
انجي وانت مالك 
أمير تمام انا مالي واتجهه الي سيارته ركبها وانطلق باقصي سرعة اهدي اهدي الدكتور قالك ابعد عنها خد وقتك 
انجي اهدي اهدي الدكتورة قالتلك ابعدي عنه وخدي وقتك وركبت سيارتها 
انجي غبي غبي سابني ومشي وانطلقت باقصي سرعة وراءه
امير اوووف انت اللي عملت كده في نفسك نظر في مرآة السيارة رفع حاجبيه جيتي برجلك اهلا وسهلاً بيكي ودخل في احدي الطرق المقطوعة 
انجي هو رايح فين 
امير لما نشوف حتعملي ايه 
فجاة تعطلت سيارة انجي 
امير بسخرية عايزة مساعده ونزل من سيارته
انجي كنت عارف ان الطريق مسدود مش كده 
امير كنت شغال هنا فترة كبيرة انزلي عايزة تتصلح 
انجي حتصل بصلاح 
امير صلاح صلاح زمانه دلؤتي هو والسكرتيرة اللي بعتهالوا  وضحك ضحكة عالية مش كنتي عايزاني اساعدك 
انجي بصدمة .


تعليقات