قصة بنت اكابر
البارت الرابع عشر14
بقلم ندا الشرقاوي
بعد عدة ايام في اشاره المرور
نزل امير من عياده طبيبه النفسي الخاص زفر بقوة وركب سيارته لازم ابعد عنها زي مالدكتور ماقال ..... وحشتني اوي اعمل ايه
زفرت بقوة من حرارة الشمس ايه الحر ده فتحت شنطتها اخدت بعض الاقراص ومسكت زجاجة المياه لازم ابعد عنه زي مالدكتوره قالت .....وحشني اوي اعمل ايه
صفت السيارة باهمال نزلت منها دخلت الي محل بيع السلع للمواد الغذائيه تشتري بعض الاغراض
امير دي ركنه دي حد يركن كده زمر بسيارته
البائع انتي عربيتك موقفه الطريق كله يامدام
انجي تمام حضرلي الحاجات دي وحاجي احاسبك عليهم حركن العربية وراجعه
البائع حاضر يامدام
خرجت انجي من المحل رات امير امامها في سيارته انجي هامسه امير؛؛امير بدهشة انجي
ركبت سيارتها
"حاولت الابتعاد عنه كل الطرق تؤدي اليه "
نظرت في المرآة لم تراه فرملت بالسيارة فجاة رأته امامها وضع يديه علي السيارة عايزة ايه ممشتيش ليه انزلي وفتح باب السيارة مسك ايديها ممشتيش ليه
انجي وانت مالك
أمير تمام انا مالي واتجهه الي سيارته ركبها وانطلق باقصي سرعة اهدي اهدي الدكتور قالك ابعد عنها خد وقتك
انجي اهدي اهدي الدكتورة قالتلك ابعدي عنه وخدي وقتك وركبت سيارتها
انجي غبي غبي سابني ومشي وانطلقت باقصي سرعة وراءه
امير اوووف انت اللي عملت كده في نفسك نظر في مرآة السيارة رفع حاجبيه جيتي برجلك اهلا وسهلاً بيكي ودخل في احدي الطرق المقطوعة
انجي هو رايح فين
امير لما نشوف حتعملي ايه
فجاة تعطلت سيارة انجي
امير بسخرية عايزة مساعده ونزل من سيارته
انجي كنت عارف ان الطريق مسدود مش كده
امير كنت شغال هنا فترة كبيرة انزلي عايزة تتصلح
انجي حتصل بصلاح
امير صلاح صلاح زمانه دلؤتي هو والسكرتيرة اللي بعتهالوا وضحك ضحكة عالية مش كنتي عايزاني اساعدك
انجي بصدمة قصدك ايه
امير انزلي وفتح باب السيارة نزلت انجي من السيارة اتفضل صلحها
امير ااعدي في عربيتي الشمس جامده وانتي مبتسحملهاش نظرت له بدهشة عرفت منين
امير من لون بشرتك هي صحيح لونها ايه شقرا مش كده بيتهيالي مش محتاجه مكياج شكلك احلي ابتسمت في نفسها من كلماته ذهبت فتحت باب السيارة وجلست نظرت في المرآة علي نفسها اخرجت بعض المحارم من حقيبتها مسحت احمر الشفاه
خلع امير قميصه من حرارة الشمس وقف عاري الصدر تحت اعين انجي التي تفحصه
عضت علي شفتيها نزلت من السيارة وفي يديها زجاجة مياه اشرب واشاحت بوجهها بعيدا عنه
امير حتجربي العربية يلا
اتجهت انجي الي السيارة ركبت مبتدورش
امير يعني ايه مبتدورش انتي عملتي ايه بظبط
انجي معرفش باين عليك فاشل اقترب أمير من مقعدها وضع يديه علي فرامل السيارة اصبح قريب منها بشكل كبير
انجي من قربه هامسة ريحتك تجنن
امير ايه
انجي بتلعثم ولا حاجة
امير قطعتي فرامل العربية ليه ها ونظر لها بغيظ
انجي بنظرة فاحصة فاكر نفسك فاهم اوي انت فاشل
أمير اوووف عايزة ايه
انجي ولاحاجة حعوز منك ايه انت ولا حاجة
امير جيتي ورايا وقطعتي فرامل العربية بتعملي كده ليه ها عايزة تقعدي معايا
انجي حاولت الهرب من الإجابة حتساعدني ازاي واحكيلي حكايه صلاح والسكرتيرة
امير زعلانة عليه اوي بتحبي للدرجادي
انجي هامسة بحبك
أمير ايه مالك في ايه
انجي وحنعمل ايه معاه
امير عرفت انك بلغتي عن خديجة ونورهان برافو طلع عندك مخ وبيفكر حساعدك في موضوع صلاح وحسافر
انجي حتسافر
امير ومش راجع تاني حريحك مني خالص
انجي انت فعلا مبتفهمش
امير سبتلك انتي الفهم واتجه الي تلك الصخور
انجي هامسة حتسافر ليه ياامير حتسبني ليه ورجعت بظهرها للوراء استندت علي الكرسي
امير مالك انتي كويسه
انجي حتسافر فين
أمير اليونان عن طريق البحر حركب باخرة وحبعد بعيد اوي بعيد عن المشاكل
انجي وانا ياتري قررتلي ليه
أمير حديكي حريتك اتجوزي صلاح اتجوزي توفيق اللي قد ابوكي انتي حرة
نزلت انجي من السيارة انت ايه مبتفهمش
امير بطلت افهم ومش عايز افهم خالص
تعالي اركبي معايا العربية خلينا نمشي ونرحم بعض
انجي هو السكرتيرة انت اتكلمت معاها يعني شكلها ايه
امير غيرانة علي صلاح منها
انجي كانت بتكلمك ازاي
امير متخافيش مش حتاكله
انجي هامسة عينيك حلوة اوي
امير مالك ياانجي
انجي بحبك
امير شكلك تعبان ووضع يديه علي جبهتها
انجي وحشتني اوي
امير حرارتك كويسة المهم كنا بنقول ايه وبلل شفاهه بطرف لسانه عضت علي شفتيها لم تستطيع السيطرة علي نفسها ولا علي مشاعرها بلعت ريقها بصعوبة نظرت الي جسده وسامته شفاهه كفاية
امير انتي كويسة
انجي كويسة البس قميصك خلينا نمشي
هز امير راسه بالموافقة والتقط قميصه اركبي
"في السيارة"
انجي عربيتك بتتفتح مش كده
امير اه ليه
انجي افتح السقف بتاعها فتح امير سقف السيارة وقفت انجي
امير حاسه بايه
انجي حاسه اني مبسوطة
زود امير السرعه طيب وكده
انجي حاسه اني طايره
امير وانجي بضحكة عالية ده اهم حاجة وانطلق باقصي سرعة
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
الحمدلله اني مشيت من بيت المجنونه دي قالتها وجلست علي الاريكه ياتري انت فين ياامير اكيد مع انجي الغبية بتحبها علي ايه
فجاه طرق باب الشقة نهضت من مقعدها اتجهت الي الباب فتحته
كريمة جلال
جلال عاملة ايه ياكريمة
كريمة وحشتني ياجلال مكنتش بتسال عليا ليه
جلال جيت اسال
كريمة ادخل طيب
جلال مينفعش اخوكي مش هنا ولا نسيتي الاصول يابنت الاصول
كريمة ماحنا مخطوبين
جلال بسخرية اه مخطوبين بس في ناس وفي اصول وفي عادات وتقاليد لازم البنت تحافظ علي نفسها ولا ايه ياست البنات
كريمة طيب ياخويا حستاذنك بقي عشان حريح شوية
جلال ريحي ياكريمة وتركها وذهب
كريمة ماله ده وقفلت الباب
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
شروق مالك يا صلاح انت كويس
صلاح حاسس اني دايخ شوية واغمي عليه
شروق طيب ياخويا اشوف شغلي انا بقي
بحثت عن بعض الاوراق والاموال في الإدراج
شروق هما دول حتوحشني ياصلاح اوي وخرجت اتصلت بامير
امير مستني في العربية ياشروق صعقت انجي
من كلماته مين دي
امير وصلت حتفهمي دلؤتي و نزل من السيارة
شروق امير وحشتني اوي وقبلته من وجنتيه
تحت اعين انجي التي تموت من الغيرة نزلت من السيارة اتجهت اليهم
شروق مين الحلوة ياامير
امير انجي تبقي
انجي المدام
امير بصدمة من كلماتها المدام
شروق لايقين علي بعض اوي ياامير الورق اهو وزي ماقولت عشان تبقي سرقه مش بغرض الورق خدت دول كمان
امير حلال عليكي ياشروق
شروق بس دول كتير اوي ياامير
امير مش كتير ولا حاجة ياشروق
قبلت شروق امير من وجنتيه مراتك حتموت عليك بس بتداري متسبهاش يابن المصري حتوحشني
امير رايحة فين
شروق عندي ميعاد الشغل
امير يادي شغلك مش حتبطلي صياعة وتتجوزي ابراهيم
شروق ابراهيم مينفعش طبعا عارف كل فضايحي حيعايرني
امير ابراهيم بيحبك متضيعهوش من ايديك يلا روحي
شروق سلام ياامير
امير سلام واتجه الي انجي
انجي مين دي
امير الورق اهو اظن عملت واللي عليا جبتلك الورق حقك اللي كانوا واخدينوا منك
انجي مين دي
امير وانتي مالك حتعملي مراتي وركب سيارته وانطلق باقصي سرعة
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
امير جيتي ليه
انجي جيت عشان اودعك
أمير لما اخدتي حقك منهم فرحت صدقيني انا مكنتش عايز كل ده يحصل موت ابوكي وامك مليش دخل فيهم ولا حتي تشوه وشك انا حسافر عشان ابعد خالص لاني خلاص الحاجة اللي كنت عايش عشانها اتفضحت ادامها كريمة قاطعتني خالص وقطعت علاقتها بيا خالص
انجي بين شهقاتها وبكاءها حتعمل ايه هناك
امير حعيش برة حبتدي من جديد حشتغل وحبطل نصب وسرقة
انجي شكرا انك رجعتلي كل حاجة وساعدتني
امير متقوليش كده انا تحت امرك في اي حاجه لو احتجتيني بعد اذنك المركب حتطلع خلاص ومد يديه يصافحها
انجي مع السلامه ومدت يديها وكانه اللقاء الأخير صعد امير علي المركب واشار لها
انجي حتوحشني اوي
امير هامسا انا بحبك و اسف علي كل اللي حصل كان نفسي نتقابل في ظروف احسن من دي فجاة اختفت عن الأنظار التفت وراءه راي بعض الرجال انت أمير المصري
امير أيوة انا
الرجل انت ممنوع من السفر
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
انجي عايزاه يتسجن قالتها وقلبها يحترق عليه وعلي بعده
صلاح انتي لسه بتحبي ياانجي
انجي سيبك من الهبل ده عايزاه يتسجن عايزاه يندم
صلاح انتي خلصتي من نورهان وخديجة ليه بتعملي كده مع امير انتي عملتيله امر ازاله البيت والبيت اتهد وبقي في الشارع وبقي شغال عندك وكتبتي عليه شيكات ضيعتيه خالص ولسه عايزه تسجنيه انتي بتنتقمي
منه عشان بتحبي عشان مش قادره تنسيه
انتي روحتيلوا البار مخصوص مكان شغله معايا عشان تقهري ومنعتي من السفر انا حمشي ياانجي وحعمل اللي قولتي عليه
انجي بدموع ايوه بحبه ومش قادرة انساه
منيرة ارتاحتي كده حبستي ليه يابنتي ليه الشر ده كله بتعملي في نفسك كده ليه
انجي بحبه و تعبت والله تعبت
منيرة روحي خرجي وخلي كل واحد يروح لحاله يابنتي
انجي مش حيحصل
منيرة لا حيحصل وصفعتها علي وجهها انتي محدش قدك ملكيش كبير خالص فوقي بقي ايه الشر ده كله حتكرهي فيكي حيبعد عنك
انجي بتضربيني يامنيرة
منيرة واكسر دماغك كمان لازم تفوقي انتي بتحبي حبستي خديجة نورهان وصلاح خدتي منه حقك طيب وامير اللي ساعدك ذنبه ايه تحبسي الدور عليا بقي حمشي وحسيبك قبل ماتعملي فيا حاجة انا كمان
حضنتها انجي بقوة متسبنيش يامنيرة
انجي حخرجه حخرجه بكرة حروح بس متسبنيش
منيرة حاضر يابنتي انتي قلبك ابيض متقسهوش علي اللي بتحبي
انجي حاضر يامنيرة سبيني دلؤتي
منيرة ربنا يهديكي يارب
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
في الصباح فتحت انجي الباب رات امامها محضر من المحكمة
انجي اتفضل
المحضر ده جواب بطلاق
انجي شوكت الدمنهوري من امير محمد المصري خليها تمضي الاستلام
انجي بدموع انا انجي