قصة بنت اكابر البارت السابع7 بقلم ندا الشرقاوي


قصة بنت اكابر
البارت السابع7
بقلم ندا الشرقاوي


امير طمني يادكتور
الطبيب انسة انجي كانت بتاخد حبوب هلوسة ولسة بداة من النهاردة خليتها مش في طبيعتها و لازم تتعرض لدكتور نفسي عن اذنكم البقاء لله 
منيرة كان مستخبيلك كل ده فين بس يابنتي
أمير روحي يامنيرة وانا حقعد جنبها لحد ماتفوق 
منيرة حاضر 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
اتصل امير بصديق له اجابه 
امير عايزك تجيلي حبعتلك العنوان واغلق الهاتف

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد ساعة بعد وصول صديقه سليم 
سليم الجرح بقاله سنين بس العملية حتتعمل 
امير انت قولت انك حتعرف تعملها ياسليم 
سليم ايوة واتفقت مع زمايلي الأطباء عشان يحضروا العمليات بس لازم تتنقل حتنقلها ازاي 
زفر امير بقوة وحتاخد وقت لحد ماتوصل المستشفى 
سليم انا معاك بس حتبقي مسؤولية عليا 
امير من غير بس يلا وحملها ونزل علي الدرج وصل الي اخر القصر 
سليم بلاش جنان ياامير لوعرفت اللي بيحصلها ده حتحبسنا 
امير افتح باب العربية ياسليم 
فتح سليم باب السيارة الخلفي ادخلها امير واغلق الباب وفتح الباب الامامي وجلس وفي المقعد الاخر بجانبه سليم 
سليم يلا اطلع انت اصلا مبتسمعش الكلام الحوار معاك عقيم وفاشل مبتسمعش غير صوت نفسك اطلع اطلع 
امير خلاص ياسليم وانطلق باقصي سرعة 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد ساعة وصلوا الي المشفي 
سليم خلاص ياامير بس لو في اي مصيبة مش حرحمك ومش حعرفك تاني 
امير انزل انزل ياسليم 
نزل سليم وامير من السيارة فتح الباب الخلفي حمل امير انجي واتجهوا الي المشفي 
سليم لاحدي العاملين المشفي كرسي بسرعة
العامل حاضر يادكتور 
الممرضة دكتور سليم دكتور انور مستنيك جوة 
سليم قوليله جاي ونظر لامير بدهشة من تصرفاته واتجه الي الغرفة الخاصة به 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد الفحص......
 انور حنعمل العملية بس معاكم موافقة من المريضة 
امير انا جوزها 
سليم بنظرة حقد عليه زفر بقوة وخرج 
أنور تمام حنجهز غرفة العمليات سليم تعالي وانتي يانادين كلمي دكتور التخدير 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد عدة ساعات من إجراء العملية جلس امير علي الارض .........خرج سليم وانور
امير اخبارها ايه طمني 
انور انت متوتر ليه العملية نجحت دي عملية تجميل حننقلها لغرفة تانية حمدالله علي سلامتها عن اذنك 
زفر امير بقوة واخيرا 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
دحلت منيرة تطمئن علي انجي 
منيرة هما راحوا فين 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد ساعة بدات انجي تفوق رات خيال والدتها ووالدها امامها 
انجي بدموع وحشتوني اوي حجيلكم امتي 
أمير حينفع أدخل 
هزت انجي راسها طبعا ...انا فين 
أمير في المستشفى 
انجي ليه حصل ايه 
امير مفيش عايزك تسمعي كلامي كويس انتي عملتي العملية وشك رجع تاني زي الأول
انجي انت ازاي تتجرا تعمل حاجه زي دي انت فاكرني فار تجارب مين اداك الحق ولا الصلاحيات انك تعمل كده ووضعت يديها علي وجهها رات بعض الشاش 
امير خلصتي فعلا انا غلطان اني عايزك ترجعي تثقي في نفسك تاني انتي فعلا عندك حق انا مجرد موظف عندك ومليش اي صلاحيات اوعدك مش حتشوفي وشي تاني وفتح الباب وخرج 
اسقطت انجي بعض الدموع وبكت لا تعلم هل علي حالها ام علي كلماتها الغبية وضعت يديها علي جرس الغرفة دخلت الممرضة 
انجي عايزة اشوف وشي 
الممرضة مينفعش تشيلي الشاش دلؤتي 
انجي ملكيش دعوة فين هدومي ونهضت من مقعدها فتحت الدولاب اخرجت ملابسها اطلعي لوسمحتي عايزه البس خرجت الممرضة من الغرفة اتجهت الي غرفة دكتور سليم لتخبره بما حدث 
سليم طيب انا جاي كله منك ياامير واتجه الي غرفة انجي لم يراها 
سليم مفيش حد في الاوضة 
الممرضة لحقت تمشي 
مط سليم شفاهه ارجعي علي شغلك انتي 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
__عند امير وكريمة ___
كريمة مالك ياامير جاي مش طايق نفسك ليه 
أمير حنمشي ياكريمة يلا حنرحع الحارة تاني
كريمة البنت لسة ابوها ميت لازم نبقي جنبها 
أمير اسمعي الكلام ويلا لمي هدومك ملناش دعوة بيها 
كريمة بعدم فهم حاضر 

___خرج كلا من كريمة وأمير ___
منيرة رايحين فين يابني 
أمير راجعين بتنا في الحارة عشان احنا مش قد المقام 
منيرة انا مش فاهمه حاجه وفين انجي 
امير انجي هانم في المستشفى عملت عملية التجميل وبقت احسن مني ومنك بلا ياكريمة 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
بعد عدة ساعات رجعت انجي الي القصر جلست في غرفة المكتب تبكي علي حالها .....
منيرة انجي انجي سرحانة في ايه عملتلك القهوة بتاعتك 
حمدالله على سلامتك يابنتي وشك نور وبان جمالك ابن حلال امير ده 
انجي اول ماشفت وشي اتخضيت مش متعودة عليه بالشكل ده .......قالي خلاص حيبعد عني 
منيرة اللي بتتكلم دي بقي اللي بتحب ولا انجي الغلطانة انا حخرج عشان حنام ونستعد بكرة عشان تشريح الجثة ولازم تصريح الدفن غير العزا يابنتي كل ده لازم يتعمل بس احنا معناش راجل يعمل كل ده 
انجي ماشي يادادة انا حروح اعمل كل ده مش محتاجه مساعده من حد 
منيرة ريحي يابنتي لسة العملية مبقلهاش كام ساعة 
انجي حاضر بس حطلع اقعد في الجنينه شوية مخنوقه اوي 

وقفت انجي نظرت الي الاستراحة التي كان يعيش فيها امير اتجهت عدة خطوات اليها وفتحت الباب ودخلت جلست علي الأريكة تشم رائحته في كل مكان اغمضت عينيها وحشتني اوي 

___عند كريمة وأمير ___
أمير من ساعة ما دخلنا البيت وانتي بتساليني مفيش ياكريمة انا كويس 
كريمة بتحبها 
هز امير راسه بس مش من نفس مستوايا هي بنت أكابر وانا عايش في حارة هي بتنام علي حرير واتا بنام علي ملاية مقطعة انا معيش ولا مليم في جيبي اخر فلوس عملتلها بيها  العملية و الوديعة بتاعتك وبتاعتي كسرتها انا اسفة ياكريمة كنتي حتتجوزي بيهم 
كريمة ياامير انت راجل اوي ووقفت جنبها بس لازم تنساها 
هز امير راسه عندك حق ياكريمة


                      البارت الثامن من هنا 

تعليقات