قصة بنت اكابر البارت التاسع9 بقلم ندا الشرقاوي


قصة بنت اكابر
البارت التاسع9
بقلم ندا الشرقاوي


طرقت الباب فتح لها لم يتكلم لم يسال عينيه كانت تتكلم كان يشتاق لها يعشقها 
قالت كلماتها ممكن ادخل 
امير طبعا اتفضلي بس حتقعدي في البيت القذر ده احنا مش من مستواكي يابنت الأكابر 
اغمضت انجي عينيها من كلماته قاطعها لوكنتي جاية عشان تحبسيني انا جاهز اتحبس 
انجي جاية اقولك اسفة وعايزاك تقف جنبي 
أمير اسف بطلت خلاص اقف جنب حد لان مليش صلاحيات ولا صفة 
انجي تمام واضح انك لسة زعلان طيب انا حمشي وحستناك بس افتكر اني جيتلك اه انت ماضي علي عقد انك تلتزم بيه واتجهت الي الخارج 
 وقفت امام باب المنزل دمعت عينيها بين ابتعاده واشتياقها له نظروا لبعض نظرات اشتياق وقسوة 
امير انا عرفت انك انتي اللي كنتي بتوصي عليا في الشغل معقول مقهوره وبتكرهيني للدرجادي 
بلعت انجي ريقها بكرهك ايوه فعلا بكرهك
امير عارف وعارف اني عديت حدودي ومش ححاول اتخطاها تاني عن اذنك ونزل علي الدرج لحقته انجي نزلت وراءه انا مش بكلمك استني مسك امير ذراعها ودفعها الي الحائط واغلق باب العمارة عايزه ايه 
انجي بضعف عايزاك تقف جنبي 
امير ليه قولتي دلؤتي انك بتكرهيني وعينيكي مليان حب قولتلي ابعد عني وجيتيلي لحد هنا عايزة ايه انتي حتي خايفة تعترفي انك غلطانة تعترفي بحبك ليا انتي ضعيفة ياانجي وحتفضلي كده مش حتتغيري ابدا انا موافق اشتغل عندك تاني وحقف جنبك ياانجي هانم قال كلماته 
وفتح الباب وخرج 

خرجت انجي من المنزل وعيون الجميع عليها 
رباب مين دي يانجوي 
نجوى معرفش بس شكلها نضيف اوي دي عربيتها سدت الشارع كله بس بصراحه قمر شبه الأميرات 
رباب دي خرجت من بيت أمير 

فجاة تعرض لها احدي المارة في الشارع 
الشاب ايه العسل ده 
هجم أمير علي الشاب الذي تعرض لها 
الشاب ملكش دعوة انت يااستاذ امير الامورة تلزمني واخرج من جيبه سلاح مايسمى بالمطواة 
انجي بخوف عليه امير خلي بالك 
امير بسبب طول وحجم جسده هجم علي الشاب لكمه عدة لكمات في وجهه وركله في جسده واخذه منه المطواه 
امير الكلام للشارع كله الهانم انا شعال عندها يعني ضيفة عندنا في الحارة اركبي العربية 
انجي بنظرات عتاب حاضر يااستاذ أمير وركبت سيارتها ساقت باقصي سرعة 
أمير هامسا غبية عايزة تموت نفسها دخل ورشة جلال 
امير ابقي قول لجلال اني اخذت العربية ياعلي 
علي براحتك يااستاذ امير ربنا يستر والزبون ميجيش ياخذ عربيته 
اخرج امير كارت الدمنهوري من جيب سترته اتصل بالهاتف ردت انجي 
انجي الو 
امير كنت فاكرك اعقل من كده 
انجي بصدمة امير 
امير ايوة امير انتي فين 
انجي شئ ميخصكش 
امير متجننيش انتي فين 
انجي واقفة علي كورنيش البحر 
أمير انتي اتجننتي واقفة لوحدك ازاي يعني 
انجي واقفة لوحدي عادي فاكرني عيلة صغيره حتحميها انا خلاص مش محتاجة حد في حياتي 
أمير حتي انا 
انجي بصدمة من وجوده أمير 
أمير واقفة ليه ااعدي 
هزت انجي راسها وعلي وجهها تعبيرات الاشتياق جلست ونظرت الي شاطئ البحر محاولة تجاهله و النظر اليه
أمير اهدي شوية 
انجي من ايه 
امير انتي فاهمة كويس من ايه 
انجي انت مغرور اوي وشايف نفسك 
أمير انا مش شايف نفسي ولا مغرور انا بس فاهمك حاسس بيكي 
انجي شكرا 
امير علي ايه بظبط 
انجي علي كل حاجة وقوفك جنبي والعملية 
أمير ولا يهمك يلا عشان تروحي الوقت حيتاخر ونهض من مقعده 
انجي متسبنيش ومسكت يديه 
أمير مقدرش اسيبك ياانجي هانم 
انجي لا متعاملنيش كده انت بتعذبني بكلامك ده انت لو بعدت عني حموت وحضنته 
وضع امير يديه علي ظهرها حضنها بقوة فجأة راي شرطي امامه 
انجي بخوف في ايه 
امير بس ياانجي يلا 
الشرطي كويس انك فاهم يلا علي العربية 
انجي بدموع امير 
امير اهدي حنروح معاهم القسم اهدي 
الشرطي الهانم اول مرة تروح القسم ولا ايه هاتوهم 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
_____في قسم الشرطة ______
امير مشيها هي هي مش بتاعت بهدلة واحجزني انا 
انجي ارجوك مشينا احنا مش بتوع بهدلة انا انجي شوكت الدمنهوري وهو المهندس امير محمد المصري 
الشرطي ايوة يعني يقربلك ايه 
انجي خطيبي 
امير بصدمة من كلماتها 
تابعت كلامها وكنا حنتجوز وكنت زعلانة وكان بيصالحني 
الشرطي بس ده فعل فاضح في الطريق العام مش شايف في ايديكم دبل يعني انا حعملكم اخلاء سبيل بضمان محل إقامتكم هاتوا البطايق 

...بعد الانتهاء الإجراءات الافراج عنهم ...
هز امير راسه شكرا ياباشا وخرجوا من القسم
امير مكنش ليه لازمة تعملي الفيلم ده كله معقول امير المصري خطيب انجي هانم الدمنهوري وضحك ضحكة عالية قاطعته كلماتها دي حقيقه خلينا نتجوز ياامير انا  تحميني وانت حديك اللي انت عايزه فرصة صدقني لوضاعت منك مش حتتعوض تاني 
أمير انتي بتهزري صح 
مسكت انجي يديه حنعمل اتفاقية جواز انا حاخد حقي وانت حتاخد نصيبك وافق ياامير فرصة مش حتتكرر تاني 
نفض امير يديها من علي يديه انتي فاكراني حوافق علي التهريج ده الجواز مفيهوش اتفاقيات في حاجة اسمها مشاعر وحب وانتي للاسف متستاهليش 
انجي ارجوك وافق وافق عشان تعيش حياة احسن عشان تجوز كريمة عشان تسدد ديونك عشان ترتاح 
امير وانتي حتبقي مرتاحة لما نتجوز باتفاقية جواز 
انجي انا لغيت مشاعري خالص صدقني مبقتش بحس بحاجة بقيت زي الميتة مشاعري كلها ماتت زي خلينا نتجوز وحنعوض بعض عن كل حاجة انت حتعيش في القصر مش في الحارة ولا في بيتك اللي حيقع في يوم من الايام اختك حتجوزها حتسدد ديونك حترفع راسك حخليك امير بيه المصري حخلي كل الناس تعملك وضع واحترام 
 بلل امير شفاهه بطرف لسانه واغمض عينيه انا موافق بس حنعيش زي الاغراب محدش فينا ليه معرفة بالثاني 
انجي ماشي ماشي تعالي حكلم المحامي يكلم المأذون 
امير بعد ان خالف مبادئه وبدل حبه لها بالمال ماشي 
انجي اركب العربية ياامير 
ركب امير السيارة واتجهت انجي الي مكتب المحامي حيث كان ينتظرها  معه المأذون 
انجي ازيك ياادم 
آدم انجي هانم انا جهزت كل الاوراق والشيخ محمد جاهز بس انتوا اتاخرتوا 
انجي انا اسفة علي التاخير ده امير المصري  
هز ادم راسه لامير اهلا وسهلا ثانيه حجيب خالد يشهد معايا علي العقد مبروك ياانجي هانم خالد خالد تعالي حتشهد علي عقد انجي هانم الدمنهوري 
دخل خالد اهلا وسهلا مبروك ياهانم
امير بغيظ خلينا نبدا 
المأذون اتفضل يااستاذ انا مستنيكم من بدري 

بعد الانتهاء من إجراءات الزواج 
شعرت انجي بسعادة في داخلها حاولت أخفاها مبروك ياامير 
امير الله يبارك فيكي 
انجي يلا عن اذنكم ياجماعة 
هز أمير راسه بالموافقة 

دخلت انجي الحارة مع امير 
انجي يلا اطلع لم حاجاتك عشان تيجي معايا علي القصر حستناك هنا 
امير لا تعالي اطلعي معايا 
هزت انجي راسها بالموافقة طيب ونزلت من السيارة 
زفر أمير بقوة وصعد علي الدرج فتح باب الشقة ودخل ادخلي 
انجي ماشي ونظرت للشقة التي شهدت عن اوجاع امير ومعاناته حالة الفقر الشديدة 
انجي يلا ياامير كل ده بتلم هدومك 
اقترب منها عدة خطوات و صفعها علي وجهها  احنا اتجوزنا يعني انتي بقيتي مراتي حتعيشي معايا هنا في الحارة وفي البيت ده خشي جوة
انجي بصدمة من كلماته انت بتقول ايه 
امير اللي سمعتي واغلق الباب كنتي عايزة تشتريني بالفلوس ونعيش مع بعض كده ومشاعرك ماتت ومبقتيش تحسي بحاجة طيب انا عايز اتاكد اذا كانت بقي مشاعرك من ناحيتي موجودة ولا لا واقترب منها خلع قميصه
انجي بضعف حتعمل ايه 
امير ايه مراتي وحاخد حقي منها حقي الشرعي
انجي مش حيحصل مش حتطولني ابدا 
امير اممم طيب لما نشوف الهانم اللي حتموت من جواها عليا نفسها المسها ابوسها احضنها ابقي جوزها بجد بس بتكابر ومسك يديها ودخل الغرفه وقفل الباب ألقاها علي الفراش 
انجي بلاش ياامير متخلنيش اكرهك 
امير وايه الجديد ماانتي اصلا بتكرهيني 
انجي لا انا عمري ما حبيت راجل غيرك انت الامان بالنسبالي متضيعهوش
امير هششش انتي عايزاني كل حاجة فيكي عايزاني وانا حعمل اللي انتي بتتمني واقترب من وجهها لمس شفاهها بشفاهه هامسا انتي بتحبيني ياانجي متقاوميش حبك ليا  
انجي بضعف واستسلام وضعت يديها علي ظهره لاتعلم كيف استسلمت له ولحبه تريده نعم تريده ضعيفة امامه بحبك واسقطت بعض الدموع انت ليه بتعمل فيا كده 
أمير لان انتي عايزة كده عايزاني وقبلها قبل كل انشا في وجهها نزل بشفاهه علي رقبتها هامسا بعض الكلمات بحبك ومش قادر ابعد عنك وضع شفاهه علي ترقوتها تاركا بعض العلامات أخدها معه في عالمة بين قبلات العاشقة وبين ضعفها مرر يديه علي جسدها وكأنها ملكا له 
انجي عمر ماحد قدرني ولا حبني كله كان بيخاف مني ومن شكلي بس انت غيرهم انت حبتني ووقفت جنبي  
امير خلاص خلاص اهدي ياانجي لو مش عايزاني خلاص 
هزت انجي راسها بالنفي عايزاك وبحبك 
أمير بضعف بحبك ومش قادر ابعد عنك 
انجي وانا كمان وقبلته هي بجراة 
فجاه فتحت الباب الشقة ودخلت 
كريمة امير امير انت فين .......



تعليقات