قصة الضحيه البارت التاسع9 بقلم ياسمينا


قصة الضحيه
البارت التاسع9
بقلم ياسمينا


اسراء بصت علي بطنها الي بتنزف وسيف قرب منها وهي بصتلو وعنيها بدمع فريد قرب من شريف وشريف طلع السكينه من بطن اسراء واستغل عدم تركيز سيف وضربو بسكينه في جمبو والبوليس وصل في لحظه دي وإسراء بصت علي سيف بتعب لقتو حاطت ايدو مكان الجرح كانت خايفه عليه وحاولت تقرب منو بس مش عارفه حست الدنيا ضلمت في وشها اسراء فقدت الواعي وسيف لحقها قبل ما تقع في الارض 

سيف بتعب : فرررررريد اتصل بلاسعاااااااف

سيف بص علي اسراء الي شيلها علي كتفو حط ايدو علي وشها وقال : مستحيل اسيبك تروحي مني 

فريد اتصل بلاسعاف وسيف كان بينزف كان بيحاول يفوق طول الوقت بس مقدرش وفقد الواعي  والاسعاف جم وشالو سيف اسراء وركبوهم في عربيه الإسعاف وبعد ربع ساعه وصلو المستشفي والاتنين دخلو اوضه العمليات وفريد كان مستنيهم هما الاتنين وبعد فتره الدكتور طلع من اوضه العمليات وفريد قرب منو بلهفه 

الدكتور : اهده مفيش حاجه المدام الحمدالله قدرنا ننقذ الجنين و هي دلوقتي كويسه مفيش اي خطر عليها بس لازم طول فتره الحمل متعملش اي مجهود أما بنسبه لي سيف ف هو كمان كويس مفيش خطر عليه

فريد : الحمدالله يارب 

الدكتور مشي وفريد بدأ يفكر يجمع سيف واسراء ازاي وبعد فتره نقلو اسراء وسيف اوضه عاديه وفريد اصر أنهم يبقو في نفس الاوضه وبعدين دخل الاوضه بتعتهم وقرب سرير سيف من سرير اسراء وبعدين طلع وقفل الباب وراه .......
(خبيث اوي فريد ده😂)
_________________________________________
*في صباح يوم جديد *

إسراء فتحت عينيها بهدوء وبصت حواليها ونصدمت لما لقت سيف تقريبا نايم جمبها وافتكرت لما شريف عورو بصت عليه بلهفه وحاولت تصحيه 

إسراء : سيف قوم 

سيف فتح عنيه وبصلها وبعدين افتكر الطفل سيف قام بسرعه وقعد قدامها 

سيف بتعب : انتي كويسه 

اسراء : اهده انت شكلك تعبان 

سيف : المهم انتي 

إسراء بصدمه : ليه المهم انا 

سيف : علشان انتي

سيف سكت 

إسراء بستغراب : علشان انا ايه 

سيف بتوتر : مفيش  

إسراء حطت أيدها علي بطنها وقالت : حاسه انو لسا موجود ياتره إحساسي صح 

سيف : وانا كمان 

إسراء بحزن : انا اسفه اني شيلتك الذنب لوحدك 

سيف : عادي متعود 

إسراء بصتلو بحزن وسكتت 

سيف: أسراء 

إسراء : نعم

سيف بابتسامه : تعرفي انتي اجمل غلط انا عملتو 

إسراء بصدمه : هاااا

سيف قرب منها وقال : انتي اجمل خطيئه انا عملتها ومبسوط انك شايله حاجه مني 

إسراء بتوتر : مش فاهمه 

سيف : متنكريش انك فرحتي انك شايله حاجه مني وعصبيتك وغضبك كل دول كانو من ورا قلبك 

إسراء بتوتر : ها لا مفيش كلام ده

سيف مد ايدو وحطها علي بطن اسراء وقال : انا هتجوزك مش علشان البيبي علشان انا بحبك 

إسراء بصدمه : انا بتحبني اناااا

سيف : ايوا ليه مش مصدقه 

إسراء : معرفش بجد

سيف : تقبلي تجوزني ولو مش قبلتي هتجوزك بردو 

إسراء ابتسمت وقالت : انا مش فاهمه ايه الي بيحصل دلوقتي 

سيف بابتسامه : انسي الي بيحصل ده علشان انتي من النهارده انتي اسرتي وحبيبتي 

اسراء : بسرعه دي انا حتي لسا موفقتش 

سيف مسك وشها وقربها منو وقال : بصي ياسوسو انا هتجوزك كدا كدا يعني غصب عنك 

اسراء بضيق : نسيت أن احنا في رمضان يااستاذ 

.سيف : ايوا اقلبي اقلبي

اسراء : تمام مش هتجوزك 

سيف بضيق : لا هتجوزيني 

اسراء بعناد : لا مش هتجوزك 

سيف بصوت عاااالي : يافيروووووووو

فريد دخل وقال : ايه مالك 

سيف بابتسامه : هات المأذون

فريد بضحك ؛ لا دانا جايبو من بدري 

(مش بقولكم خبيث😂)

فريد خرج وجاب المأذون وأسراء كانت مضايقه وبدأ يكتب كتب الكتاب

سيف بخبث : يلا امضي 

اسراء بصوت عالي : لا مستحيل 

سيف قرب منها بهدوء ومسك أيدها وقال : احسلك امشي معايا عدل 

سيف خله اسراء تمضي وهو مضي وبعد ما المأذون كتب الكتاب سيف قرب من اسراء وباسها من خدها وهي انصدمت 

سيف بخبث : بقتي مراتي هبوسك براحتي بقا 

إسراء بغضب : سيييييييف

سيف باسها تاني من خدها 

اسراء بغضب : احنا في رمضان 

سيف بسخرية :مااحنا فطرين ياهبله علشان الادويه والمحليل دي

اسراء يتذكر : اه صحيح 

سيف بخبث : يعني ابوس براحتي 

إسراء زقتو وقالت ؛ ابعد عني 

سيف بصلها بحب وقال : حبيتك من اول ما شوفتك بتجري وخايفه من اهلك حبيتك من اول ماشوفتك بتعيطي كان عندي احساس اني عايز اقتل اهلك كلهم علشان ظلموكي حبيتك من اول ما دخلتي بيتي وخليتي حياتي كلها والوان وانا هتغير ليكي وعلشانك وعلشان نربي ابننااا

إسراء ابتسم بخجل وقالت : وانا بحبك ياسوفاااا ومتسالنيش ازاي انا لقيت نفسي بحبك وحب كبير ملهوش اخر 

سيف حضن اسراء بحذر وهي كمان اول مره تحس بلامان معا حد الحضن ده مختلف عن حضن شريف ده حست انو امانها وان الحضن ده بيتها ومكانها الخاص أما سيف حس ولي اول مره انو مش لوحدو وانو ممكن يحب تاني وتالت 

اسراء بهمس ؛ بحبك ومش عايزه ابعد عنك ابدا 

سيف بحب : وانا بحبك ومش هسمحلك تبعدي ...


                البارت العاشر من هنا 

تعليقات