اسير الملكة البارت السابع7 بقلم نجلاء فتحي
















 
اسير الملكة
البارت السابع7
بقلم نجلاء فتحي


بعد ما أستيقظت روحية من نومها كأنها عروسة بنت العشرين  خرجت من شقتها بعد ما جهزت الفطار فقلبها قلب أم على أبنها  خبطت على شقتها لم تجد رد فوضعت صنية الأكل على الأرض  وأخرجت من صد*رها  مفتاح أحطياتى  وفتحت الباب وبعد ما دخلت وضعت صنية الأكل على السفرة   وعنيها تتجول فى المكان  لم تجدة غرفتة خالية والشقة وحين دخلت غرفتها أنصدمت  حزنت فكان نوح نايم على سرير أمة بملابس الفرح  وحاضن جلبابها  البيتى أخر شئ كان عليها  قبل ذهبها لبيت جوزها   ملست على شعرة   بحنان وجدت خدة رطب  من أثر الدموع    ولانة نومة ثقيل أوووى  لم يشعر  حين خلعت لة الحذاء والشراب   وعدلت وضعتة وأغلقت الشباك حتى لا يتسرب ضوء النهار لة و يزعجة وعند خروجها من الغرفة لا تقدر نامت بجوارة وحاوطتة وأخذت تلعب فى شعرة  وقلبها يؤنبها على تركة وزواجها 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

((فى شقة سويلم ))

أستيقظت الملكة بكسل  ورمت نفسها على الكنبة فى الصالة  وقالت   بتتتتتتتتتتت يااااااا نجفة ،،،،وعندما لا  تجد رد دخلت المطبخ جهزت الشيشة وخرجت للصالة تانى تشربها وأنتبهت على خروج أبوها من غرفتة  فقالت 
أنت بايت هنا

سويلم/ أيوة فين عروستى 

شمس  بضيق/ وكمان جايب المحروسة هنا يلا شوية وتحصل أخواتها 

سويلم/ بعد اللى حصل أنبارح مفتكرش أبوكى طلع شديد

شمس  بملل/ أكيد بمساعدة 

سويلم/ مش مهم  الدكتور كتب ليا نوع أمان

شمس/ بتجاهل ،،،قايمة أستحمى  عندى شغل 

سويلم/ راحت فين   روحية   لازم أبلغ الدكتور دى طلعت شديدة يكتب أستعمل المساعدة كام مرة فى الاسبوع ثم دخل غرفتة تانى 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

           (العصر )

دخلت روحية شقة سويلم

سويلم/ كنتى فين

روحية/ عند نوح عملت لية فطار ثم حكت الحوار وبعدة قالت  ولما فاق أتعاتبنا شوية وفى الاخر رضيتة

سويلم/ الصنية شكلها متلمستش 

روحية بحزن/ رفض يأكل منها قال أية أنا مش عويل وجوز أمى يصرف عليا 

سويلم/ أبتسم    عارفتى تربى يا روحية 

روحية/ نوح عندة كرامة أصلا

سويلم/ هو شغال 

روحية/المفروض محاسب وانت عارف مفيش شغل حالة ذى شباب كتير فبيلقط شغل هنا وهناك وبيتعامل أسوء معاملة نوح جية علية وقت ومسك جردل ومقشة علشان مش يمد أيدة لحد ورمى شهادتة وراء ظهرة  

سويلم/ لية الدموع

روحية/ نفسى أفرح بية وأجوزة  وعلى المنظر دة مش هيتجوز مفيش فلوس

سويلم/ نوح ذى شمس 

روحية/ نوح مش هيقبل قرش منك

سويلم/ أستجدعت أبنك  بقولك بياخد كام من شغلة 

روحية/ دة لسة مش قبض أول قبض وشغال أدام محل عطور بيوزع ورق دعاية للمكان  والمفروض يقبض ٨٠٠ جنية  ولو غاب أو غلط بينخصم من الراتب

سويلم/ بقا شاب جامعى يشتغل كدة  أسمعى  فاكرة الواد اللى شمس ضربتة فى الحارة   ونوح أدخل وبنتى خلت الرجالة تضربة

روحية/ أيوة هو دة يوم ينسى فى أخرة طلبت أيدى للجواز

سويلم/  طب سيبى نوح عليا 

روحية/ مش فاهمة 

سويلم/ الواد دة ولا خريج جامعة ولا حاجة معاة دبلوم ودماغة حلوة فى الحساب فكان ماسك الحسابات بتاعتى ولما الملكة كشفت أنة حرامى ضربتة ف أية رأيك نوح يمسك الحسابات ويبقا قريب من عينك

روحية/ يا ريت بس ممكن يرفض 
سويلم بخبث  فهو يريد تقريب نوح من بنتة ،،قال سبيها عليا 
أبتسمت روحية لذلك الراجل ذو قلب طيب 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

    (( فى الشارع))

الملكة/ بتقول أية ياااااض أبويا أنا عمل فرح وأتجوز أم نوح يانهار *****

الصبى/ طب شوفى الفيديو  فرح ضرب ناااااار ياملكة 
الملكة بعد ما شافت الفيديو   وربى لخرب بيتها الحيزبونة دى 
وعند دخولها البيت وجدت نوح نازل  وخارج، ،  منعتة من الخروج عن طريق وضعت أديها الشمال على مدخل الباب  وأديها اليمين على خصرها وتنظر لة بغل 

نوح/ أوعى عايز أخرج

الملكة/ حد منعك

نوح/ فى بقرة أدامى

الملكة/ ضربتة بظهر أديها بقوة فى صدرة  ،،،،،،مين دى إللى بقرة يااااض

نوح بحنق/ دعك مكان الضربة    ،يخربيتك مش أيد بنت دى رجل بقرة  بترفس 

الملكة/ أخرس يا بن ******* يا ****** ورفعت أيديها فى الهواء أستعدادآ للصفعة 

نوح/٠٠٠٠٠٠٠٠

الملكة/٠٠٠٠٠٠٠


                    البارت الثامن من هنا 


تعليقات