قصة أحلى صدفة
البارت الثالث عشر 13والاخير الجزء الثاني
بقلم نجلاء فتحى
فى المستشفى
تغريد/ حمدالله على السلامه
عادل/ مليون سلامة عليكى يا روحى
هند/ وهى حاضنة وسيم وتجاهلت الكلام وعنيها تبحث عن معشوقها
سوما/ كلتى أية من برا سَمك كدة
هند بتوهان/ حسام فين
عادل بغضب/ تانى زفت أرحمى نفسك بقا
سوما لكى تلطف الجو / يا أونكل براحة برضو حسام مشكور هو إللى جابها هنا هو و روز ،،، ثم نظرت لهند وحكت الحوار كلة لحد ماجات المستشفى
هند/ يبقا وسيم هو إللى نقذنى بسبب عياطة حسام مكنش شافنى ونقذنى أخر حاجة فاكراها شربت قهوه حسام وتعبت وفوقت لاقيت نفسى هنا وقبليها أكلت انا ووسيم مع بعض
عادل/ وسيم ذى الفل يبقا الأكل براءة معقول القهوة
تغريد/ أبنى معقول حد عايز يمو"ت أبنى وبكت ،، حاوطها عادل بحنان وقال أبنك دة مش هيجبها لبر أبدآ
هند/ عايزة أروح
عادل/ أنتى تعبانة
هند/ لا كويسة
عادل/ أوووف ماشى يلا على البيت كلنا وبالمرة أوصل سوما بيتها
هند/ هروح على بيت جوزى
عادل/ بلاش أمد أيدى عليكى جوز مين ها
هند بحزن / شكل أيدك أتعودت تتمد على بنت عمرك ذى مبتقول حسام جوزى وموضوع الطلاق مش معترفة بية وقامت من السرير تحت أعتراض الكل وسارت لوحدها وهى تستند على الحائط وركبت عربية من بتوع الحرس وذهبت لفيلا حسام ومعها الصغير
الأب بغضب/ هسيبك فى الدنيا تلطشى فيها ومش هدخل فى حياتك خلى حسام يبهدلك كمان وكمان علشان تعرفى قمتى ثم نظر لتغريد وقال وأنتى كمان هتروحى لأبنك وتسبينى أتفضلى مستنية أييييية بنتى سابتني مش عايزانى
تغريد ببكاء/ حضنتة وأمتصت غضبة وقالت لو عايزة أسيبك كنت سلمت وجريت وراء أبنى أبنى غلط فى بنتك ولازم يتعاقب أنا لا يمكن أسيبك بس بلاش تغلط فى حسام أدامى وحيات أبننا وحيات بنتك هند
عادل/ لييييية دموعك
تغريد/ دموع أم على قلب وحال أبنها يا عادل
عادل حاوطها وأتصل على السائق وأطمن أن هند بخير فقلبة لم يطاوع قرارة فى شئؤؤن بنتة
وصلت هند الفيلا وهى
تعبانة
سمع حسام صوت الصغير أتنفض وفتح الباب قبل ماهى ترن الجرس بدون مقدمات أخذها فى حضنة لفت أديها حوالين رقبتة وقالت بضعف لية طلقتنى
حسام/ علشان وأبتعد عنها بسبب روز الذى حضرت وبعدتة عنها
أبتسمت هند بسخرية و و'جع وصعدت لغرفتها
روز/ تحبها
حسام/ لا
روز/ لماذا كانت بداخل أحضانك
حسام بتهرب/ عادى حضن ذى أى حضن عندكم فى أيطاليا
روز/ لكن هنا مش أيطاليا الوضع مختلف هنا الحضن يعاقب علية القانون والناس
حسام / يووووه هو تحقيق وتركها
روز/ بكت
مرت أيام والحال هو الحال ،
وصل حسام القسم ودخل مكتب أحمد
أحمد/ سهير هى السبب فى لخبطة حياتك هى إللى حطتلك حبوب منع الإنجاب ليك وحطت السم فى القهوة
وبدأ يحكى الحوار
حسام بصدمة،،أمها إللى عملت كدة بس لا هى مش قالت بحبك لما سألتها
أحمد/ لية مش قعدت معها يمكن زعلانة أنت سبتها وهى بتمتحن لية مش قدرت كانت صغيرة لية مش حكمت عقلك رغم إللى عملتة فيها رفضة طلاقك وأول مشكلة بينكم طلقتها واختفيت لا وأية وسبتها فى الشارع وخطبت وكسرت فرحتها تصدق ساعات بقول لنفسي أنت ساحرلها أو هند مجنونة ومريضه بيك
حسام/ أبوها عرف
أحمد/ أكيد وهو إللى ساعدني فى القبض على سهير الخدامة بسهولة بعلاقاتة وفى خبر مش حلو لقينا ج"ثة جيهان حماتك عر'يانة فى غرفة أوتيل مشهور ومع البحث قبضنا على مصطفى اللى كان مدير أعمال عادل وحبسة قبل كدة فاكرة وأتحكم علية بالإعد'ام دلوقتى خلى بالك هند متعرفش حاجة عن أمها بلغتها سافرة برا مصر وهجرت حماك مش عايز حد يعرف بموضوع جيهان دة
حسام / خرج من مكتبة دون كلام حاول يوقفة أحمد رفض وذهب للفيلا وجاب ورد ليعتزر لهند أستقبلتة روز وحضنتة وأخذت الورد كل هذا تحت صدمة هند
حسام/ أخذة منها وقال مش بتاعك دة لهند وعايز أتكلم معاها لوحدنا
روز/ أنحرجت وقالت سوف أتكلم معك بعقل أرى عشق لهذة الفتاة عشقك يظهر عليك لماذا تقبل بوجودى فى حياتك الضابط أحمد حكى لي حكايتكم من البداية لماذا جر'حتها هى الان تعلم بما فعلتة والدتها لماذا تحرم عشيقتك منك لو كنت مكانها لم أقبل تركك لى وحدى فى الشارع وليلا وطلقتنى لم أقبل برجوعك لى فى نفس يوم جوازنا بفتاة لم أقبل هى الان علمت الحقيقة وأخلقت أعزار لك هذة الفتاة لم تكرر فى وقتنا هذا لذلك سوف أنسحب من حياتك وللأبد تعلم لو كنت شعرت بعدم أهتمامك بيها كنت أبقى معاك وتركتة وصعدت غرفتها وهنا حل الصمت بين هند وحسام يتبادلون النظرات فقط حتى أنتبهوا على روز وهى تنزل على السلم وتحمل حقيبتها وقالت الوداع حسام لم أنساك
هند/ شكرا ربنا يرزقك بحب حقيقى وشكرا على مساعدتك لحبيبي وكنتى جنبة الفترة إللى فاتت وشكرا على وقوفك جنبى فى المستشفى
أبتلعت روز غصة فى حلقها من كلمة أسم حبيبي وابتسمت،،،، إللى اللقاء سلامى لوسيم لا أريد أن يستيقظ من النوم
حسام/ حجزت ليكى فى فندق لحد بكرة وتذكرة الطيارة مع السلامة
نظر روز لة فهو لم يتمسك بيها فى خرجت ورفضت خلع خاتم الخطوبة من أيديها وقررت الأحتفاظ بية للأبد
وبعد وقت جلست هند تعيد وترتب أفكارها من جديد
فقالت تاكل
حسام/ لا نتكلم
هند بعشق / بلاش كلام الكلام ممكن يجيب غلط عارفت سبب الطلاق أمى السبب صدقنى مش فارق معايا أنك قادر أو لا كل الحكاية يوم ما طلقتنى مش عارفت أحل فى الإمتحان وأنت كملت عليا بطلاقك ليا
حسام / قولتلك بتحبينى سكتى
هند بغضب / أعمل أييييية مكنتش مركزة معاااااك جوايا صراعات وقتها من ضغط سوما إللى حملت وبقت أم لكلام ماما تغريد وبابا لطلاق أمى وكلام اصحابى
حسام/ طبعا غيرتي رأيك فيا بعد كلامهم
هند/ بسبب الحبوب إللى سببها أمى أنت بعدت عنى غير طبعك معايا أول شهر جواز وأصحابى قالوا البعد بيكون زهق منك محدش يعرف أنى بنت لسة الكل عارف علاقتنا ذى أى أثنين متجوزين لو كنت أحتوتنى مكنش حصل كل دة كنت بقيت جنبك حتى فى علاجك كنت عايزة أشاركك وقوفك على رجلك وأحكيها لأولادنا
حسام/ حطى نفسك مكانى
هند/ وأنت لية مش تحط نفسك مكانى أمال لو جاهل هتعمل فيا أية
حسام/ ينفع نتجوز وأوعدك أى خلاف نتكلم الأول وأحكم عقلى
هند/ جريت لحضنة وقالت يلا على المأزون
حسام/ لا أجهزى وهو جاى هنا بس بشرط وسيم هيفضل أبننا العمر كلة سواء معانا أطفال أو لا
هند/ دة أبنى ومحدش يقدر يعترض
وبلاش نفهمه أبوة وأمة كانوا أية أو هو جاى الدنيا أزاى
وبعد ساعات تم كتب كتاب حسام وهند دون علم الجميع وأكتفوا بوجود بعض وأخيرا تم أكمال زواجهم أمام الله والموضوع تم بمساعدة هند وتخلت عن كسوفها وقدرت ظروف جوزها لوولولوووووووووووى
هند داخل أحضان حسام بكسوف
هند/ هو إللى حصل دة بجد
حسام وهو يربت على شعرها ،،،بجد وبأذن الله هتكونى أحلى ماما فى الدنيا بلاش عتاب فى الماضى خلينا ندأ حياتنا من أول ما المأذون كتب الكتاب وبكرة الصبح هنروح لأبوكى وأصالح أمى وأشوف أخويا الصغير دة أخ مشترك بينى وبينك ههههه
هند/ أن شاء الله،
صدفة جمعتنى بيك،، أوعدني بلاش فراق تانى
حسام/ أوعدك ، ومش أى صدفة لا دى أحلى صدفة ثم جثى فوقها و
هند بكسوف ممزوج بعشق/ بحبك
حسام غمز ليها وقال ،،ردى هيكون عملى بس ساعديني فى كل مرة أقرب ليكى هههههههه
هند/ هههههههه
تمت بحمد الله
وايضا زورو قناتنا سما القاهر للروايات
من هنا علي التلجرام لتشارك معنا لك
كل جديد من لينك التلجرام الظاهر امامك