قصة غرام أسياد الصعيد البارت الرابع 4 بقلم ايمان وائل


قصة غرام أسياد الصعيد
البارت الرابع 4
بقلم ايمان وائل

نعمه بخضه : بنتي
كان المسدس مصوب علي رأسها مباشره لتبلع ريقها وتتصاب العرق من وجنتها فهي تعرف ان ذاك المغرور لا يتردد في فعل اي شئ لتغمض عيناها مستسلمه له وتردد الشهاده
لتشق الابتسامه الخبيثه طريقها علي وجهه ويهدرها بغروره
فهد : جبانه
لينزل مسدسه ويضعه في غنده
نعمه بتنهيده : الحمد لله
لتفتح عيناها ببطء لتجده مسند ظهره الي الحائط  واضعا يده في جيبه
امال باستغراب: اني لسه عايشه
هدرها بسخريه
فهد: اومال مفكرني جتل جتله
امال بصوت لا يسمع: ليه لا
فهد بنبره حاده : هجيب حد ينجل خالتي للعربيه  وهتيجي الجصر وهتبجوا عندنا البيت بيتكم ومفيش طلوع بره البلد
نعمه بقلق: بس يا بني
فهد  بجديه: احسن ما الغرب ينهشوا في لحمكم انتوا اتنين وليا لوحدكم. ام اهنه وسط اهلك وناسك
نعمه   : معاك حج يا ولدي
كانت تقف وتشعر بإنها ستحترق
ليخرج هو ويغلق الباب خلفه
امال  بحزن : انتي عارفه لو روحنا عندهم هبجا اذاي ذي المبحوسين في جفص
وفي الخارج ذهب لاستكمال اوراق الخروج
وفي خاطره كويس اني اقنعتها بدل ما اقتلها ووسخ يدي بدم خالتي 
ليدخل الي مكتب مدير المستشفي
لينهض المدير من مكانه
المدير: بشمهندس فهد اهلا بحضرتك
فهد : اهلا بيك فين ورج نعمه الغماري
المدير: ثواني ويبجا جاهز
لتدخل امال خلفه
امال ببرود: خلصت ولا لسه
رمقها بغضب
فهد: شغال عندك اني
امال بزفره : استغفر الله العظيم هنبدا اسمع بجا احنا نتفج اتفاج طول ما اني عندكم هتتجنبني وهتجنبك كلام مع بعض له مش بشوفك يا مغرور غير لم نتخانج وانته عارف ان امك بتكرهني فهتعمل موال واني مش ناجصه
فهد بنبره ساخره: خلصتي ولا لسه
امال بتوتر: خلصت
فهد بغرور: حد جالك اني بأخد اوامر من حرمه  وتاني حاجه خالتك مش بتكرهك بس انتي الي لسانك متبري منك
امال بسخريه : وانته الي ملاك
فهد بزفره : الله ام طولك يا روح
ما تنهدي بجا
امال دون وعي  : انا جعانه جوي جوي جوي جوي معاك فلوس
فهد باستغراب: اكيد ليخرج من جيب بنطلونه محفظته ويعطيها اياها
لتضع يدها علي حجابها
امال بمرح: كنت بهزر
لتخرج بسرعه وتتركه واقف مندهش
فهد : يا مجنونه ليخرج من الغرفه بسرعه
اما هي كانت تضرب نفسها
امال في خاطرها ملجتش غير ده بس اني جعانه بس مش معايا فلوس  لازم ادور علي شغل
كادت تخبط رأسها في الحائط ليضع يدها بسرعه كمانع لها
لتنظر الي الخلف بسرعه
فهد بنبره غضب' بتعملي ايه يا مجنونه
امال بتوتر: مفيش رأسي وجعاني
فهد بجمود  : انتي هبله افرضي اتعورتي
امال بمرح  : متخفش عليا اني حديد
كان يحمل كيس بها طعام ليعطيها اياه
فهد: امسكي كلي
امال بتوتر: اني مش جعانه اني كنت بهزر
فهد : بس اني جعان ومش متعود اكل لوحدي خدي
تنظر امال اليه  باستغراب وتأخد الكيسه وتفرد علي الارض
امال بابتسامه: انزل
عقد حاجبه: نعم هتأكليني علي الارض
امال بمرح : وماله حته بيبجا ليه طعم
ظل يفكر عده دقائق لكنه جلس علي الارض يأكل معها ناظرا الي ابتسامتها الجميله التي زينت وجهها ليبتسم هو الاخر ويتناول معا الطعام
وفي الصباح داعبت الشمس عيناها    لتحاول الفرار منها لكن رهف سحبت الغطاء عن وجهها
رهف بابتسامه :صباح الخير جومي يلا
رفان  بنعاس: خمسه بس
رهف بزفره؛له جومي عشان متتأخريش علي الجامعه
نهضت وهي مستسلمه
رفان بتذمر: يوه حاضر
دلفت الي الحمام اخدت شاور وغيرت ملابسها  ولفت حاجبها الطويل
رهف بابتسامه :_ جمر يا خوتي ربنا معاكي
خرجت من غرفتها متجه لباب القصر لتجد جدها يجلس لتقترب منه وتقبل يده
حسن : ربنا يوفجك بس مش هتفطري الاول لجمه تصلب طولك
رفان : اتأخرت يا جدي هشتري من الجامعه
كان ينزل من علي السلالم متجها الي عمله ليراها تتحدث مع جدها
اسر بابتسامه : صباح الخير يا جدي
ليقترب من جده يقبل يده
حسن : ربنا يبارك فيك يا ولدي
رفان ببرود: عايز حاجه يا جدي
حسن : سلامتك يا بنتي
اسر بصوته الاجش: استني هوصلك في طريجي
رفان: رايح الشركه
اسر : ايوه عايزه حاجه يا ختي
حسن بابتسامه:سلامتك يا ولدي
تركب رفان مع اسر في سيارته
كانت رفان تنظر الي الجهه الاخري متجنبه الكلام معه لتسمع صوته الاجش
اسر: عملتي ايه في امتحانك
رفان باستغراب: امتحان ايه
اسر ببرود: الي كنتي بتجولي عليه الاسبوع الي فات
رفان : اااه انته لسه فاكر
اسر بابتسامه : مش بنسا اي كلمه نظرت اليه وعلامات الدهشه تعتلي ملامحها
اسر باستنكار: اصلك كنتي جلجانه وصدعتني يومها بس عملتي ايه
رفان بغرور؛ نجحت وبامتياز كمان
اسر بابتسامه: الف مبروك عجبال التخرج ليكي حاجه حلوه مني
رفان بنبره فرح : بجد هتبجا ايه
اسر: شوفي انتي عايزه ايه واجبهولك
ظلت تفكر عدت دقائق
رفان: اتفسح واغير جو
اسر بتنهيده وخبث : كنت عارف انك هتجولي اكده بس شكلك نسيتي اننا نجوز لبعض مش محرمه عليا
رفان بنبره اخبث: وشكلك متعرفش الي حصل عشان تجول اكده
اسر باستغراب: حصل ايه
رفان : انته هتتجوز رهف وهي ذي اختي يعني هتتحرم عليا وهاجي وياكم وانتوا بتتفسحوا
توقفت السياره فجأه  وكادت ان تنصدم رأسها بالزجاج
رفان بنبره غضب : ااسر
اسر بنبره غضب وعيون جامحه: مين الي جالك اكده
رفان  بخبث: مرت عمي جالت انها عايزه تجوزهالك وبصراحه هي زينه جوي بس خساره فيك
رمقها بغضب واحتضنت جهنم عيناها
اسر بنبره غضب: بتجولي ايه
رمقته بنظره تحدي
رفان : الي سمعته اوعا تفكر اني ضعيفه وهسكتلك كتير اني بس سكته عشان انته اكبر مني وابن عمي ولازم احترمك
نظر اليها بتحدي وابتسامه خبيثه
اسر: هي الجطه بتخربش ولا ايه
رفان بنبره برود: وبتعور كمان تحب تجرب
اسر بمكر : وليه لا اجرب بس اوعي تيجي تعيطي لم تخسري
وفي مكتب مالك كان يجهز بعد من الاوراق المهمه لتدخل رهف اليه وهي تحمل صينيه الشاي
رهف بابتسامه: صباح الخير
مالك ببرود: صباح النور
رهف : الشاي
مالك ببرود: حطيه واطلعي
لتداخل امال فجاءه
امال بصوت عالي: يا امبراطور الغرور
مالك بزفره : وصلت المجنونه عايزه ايه يا امال
امال بمرح : مش تجولي اتفضلي حته
مالك بنبره حاده: اتفضلي
امال بمرح : حاسب ليطجلك عرج انته عالطول متعصب كده
مالك بنبره غضب: ما تجفلي خشمك بجا
كانت رهف تنظر الي الاثنان باستغراب
مالك : جولي بجا
تنظر امال الي رهف ليفهم مالك ما تريده
مالك  بهدوء: سيبينا لوحدنا شويه
رهف باستنكار: حاضر
لتخرج وتغلق الباب
مالك : اتكلمي
امال بنبره هدوء: عايزه اشتغل
عقد حاجبه واحتفظ بهدوءه
مالك : تشتغلي ليه
امال : انته عرفت الي حصل وعارف كمان ان مرت عمي مش هتتحملني واني في جامعه ومحتاجه فلوس وعشان مبجاش عاله علي حد
مالك بزفره : انتي في بيتك التاني ده بيتك واي حاجه تعوزيها اني رجبتي سداده
امال : بس يا امبراطور اني عايزه اشتغل حته لو خادمه
مالك بنبره غضب: اخرسي متجوليش اكده ذيك ذي رفان ورهف اهنه ولو حد ضايجك جوليلي
امال  :  تسلم بس اجولك حل  مش انته عندك شركه ابجا سكرتيرتك وخلاص اني في هندسه
مالك بصوت اجش: انتي دماغك ناشف جوي
امال بابتسامه: هتشغلني معاك
مالك بعناد: له ومش هتشتغلي خالص واي حاجه تعوزيها اني موجود وان كان دماغك ناشف ف اني دماغي حجر
وفي الخارج وقفت رهف تنتظر خروج امال لينزل فهد  باحثا عن امال
رهف : بدور علي امال
فهد ببرود: هي فين
رهف: مع مالك في المكتب
تغيرت قصمات وجهه للغضب
فهد : مع مالك ليه
رهف باستغراب: معرفش وانته متعرفيش هي عايزه في ايه
فهد بغيظ: له
ليتجه الي المكتب ليجدها تخرج والابتسامه علي وجهها
فهد بغيظ:عال جوي سيبه امك التعبانه لوحدها وبتضحكي
امال بزفره : صباح المشاكل
فهد بنبره غضب : بتجولي ايه
امال بهدوء: امي نامت عن اذنك بجا
ليمسك بيدها جبل ان ترحل
فهد  بعيون يحتضنها الجحيم: اني مخلصتش كلامي
يسمع مالك صوت الزعيق ليخرج من مكتبه
مالك بنبره غضب: فهد سيبها مش عيب عليك تمسك يد حرمه مش حلالك اكده
فهد بنبره غضب وغيره: ومش عيب انكم تتكلموا سوا وباب المكتب مجفول
امال بنبره غضب: فهد احترم نفسك
فهد بنبره حاده: اكتمي واخرسي وحسابك معايا ان كانت امك مربتكيش اني هربيكي
وفي منزل جنان كانت ترتدي فستان زفافها وكانت كالملاك وكانت نادين تنظر اليها بحب
سلمي بفرح: يلا يا بنتي تعالي الناس مستنيه كتب الكتاب بره
تخرج جنان ومعه نادين وسلمي
لكتب الكتاب وبعد ان يخرجوا تصرخ سلمي بصوت عالي
لتنظر جنان الي المنزل لتجده يحترق ليقترب منها فارس عريسها ليسحب يدها ليبعدها عن المنزل وفي تلك اللحظه تطلق طلقه ناريه ساكنه في قلب فارس لتقف جنان وهي لا تستوعب شئ لتصرخ بصوت عالي عندما تجد فارس قد وقع علي الارض ولم تكتمل صرختها عندما كتمت يد غريبه فمها



تعليقات