قصة امتلكني عشقه البارت الثالث 3 بقلم حبيبه الشاهد















قصة امتلكني عشقه 
البارت الثالث 3
بقلم حبيبه الشاهد

خرجت من الحمام وهي لبسه قمـ يص نوم 
 إيه القرف اللي أنتي لبسه دا
 قمـ يص نوم ماما قالتلي البسيه علشان يعجبك 
 طول ما أنتي معايا مش عايز أشوف القـ رف دا عليكي تاني روحي غيره 
قربت على الحقيبة بخوف أخذت ترنج ودخلت الحمام غيرته وخرجت 
كان مصطفى ممدد على السرير 
بصتله وهي بتفرق في عنيها بنوم: أنا عايزة أنام هنام فين 
شاور على الارض: أنا قولتلك أنتي هنا زيك زي الخدم بس الفرق بينك وبنهم أنك ولا حاجه أنتي اللي كتبتي على نفسك اللي هتشوفيه مني من هنا ورايح هتنامي على الأرض يلااا نامى ومش عايز أسمع صوت فاهمه 
اتجمعت الدموع في عنيها ونامت على الأرض 
شغل مصطفى التكيف وشد الحاف عليه وطفي النور 
ضمت نفسها برعشه وهي بتعيط بصمت لغيط أما نامت 
صحيت في منتصف الليل تشعر برعشه جامده قامت بخوف نامت على طرف السرير وشدت الحاف عليها ونامت
صحي تاني يوم يشعر بثقل عليه فتح عنيه بضيق من شعرها اللي عليه أشمـ ئز من رائحة شعرها نفضها بعيدًا عنه وقعت على الأرض 
صرخت بألم وهي بتحسس بيديها على ضهرها وبدأت في البكاء من الألم أسر الوقعه 
 أنتي يابت مش قولتلك أمبارح تنامي على الأرض إيه اللي نيمك جنبي 
 كنت سقعانه أوي أمبارح 
 ما تولـ عي غوري اغسلي شعرك دا وأنزلي أعملي الفطار 
 حاضر 
 ما تقومي لسه قاعده ليه 
قامت من مكانها وهي بتبكي دخلت الحمام بعد ما خدت ملابس بصت للشامبو بتاعه مسكته وأخذت حمامًا دفئ وسرحت شعرها سابته خرجت من الحمام نزلة إلى الأسفل تحضر الفطار دخلت المطبخ وجدت كوثر ونفس السيده التي قبلتها بالأمس 
 صباح الخير 
كوثر: صباح الخير يا هانم تؤمري بحاجه 
 بلاش هانم دي أنا أسمي ملك أنا كنت جايه أحضر الفطار 
 خليكي أنتي حنان هتحضره 
 لا خليها أنا هحضره أنا 
بدأت في تحضير الفطار 
كوثر: أنا كبيرة الخدم في القصر أنا اللي مسؤله عن كل حاجه هنا لو احتاجتي إي حاجه قوليلي أنا فيه لسته على التلاجه بكل الأكل اللي مصطفى بيه بيكله هو عرفني أمبارح أنك أنتي اللي هتقومي بالأكل خلصي فطار وهعرفك موعيد أدويته هسبلك ورقه هنا بالموعيد بس الأول أنتي بتعرفي تقرئي
 اه بعرف أنا كنت في مدرسة 
انهت تحضير الفطار ووضعته على السفره نزل مصطفى في الأسنسير قرب على السفره 
جت ملك تقعد مانعها صوته الحاد 
 هتعملي إيه
 هفطر 
 مكانك في المطبخ مع الخدم 
أتجمعت في عنيها الدموع: حاضر 
 استني رايحه فين متتحركيش من مكانك لغيط أما اخلص أكل تفضلي واقفه كدا واه بعد ما بخلص الأكل بشرب القهوة في المكتب 
 مفهوم
فضلت واقفه لغيط أما خلص فطاره وأتجه نحو المكتب لمت الأطباق ودخلت المطبخ غسلتها ووقفت قدام البتجاز تحضر القهوة 
 هو بيشرب قهوة إيه
 مظبوطه قوليلي يا ملك أنتي اتعلمتي منين عمايل الأكل 
ملك وهي بتحط السكر في الفنجان: ماما علمتني كل حاجه علشان أسعدها في شغل البيت أصل أنا اكبر واحده في اخواتي
 عندك كام اخ
 عندي رتال في تانيه ابتدائي وريماس في سته 
 ربنا يحفظكم يابنتي 
حملت فنجان القهوة وخرجت أتجهت نحو مكتبه خبتط بيدها الصغيره سمعت أمره بالدخول فتحت الباب ودخلت قربت على المكتب وضعت القهوة أمامه 
 قولتلي أسمك إيه 
 أسمي ملك 
خلع نظارة القراءة: عايزك يا ملك تنزلي كل الكتب دي تمسحي التراب اللي عليها أصلي مش عجبني المكتب وعايزك تروقيه
رفعت وجهها تنظر إلى المكتبه الكبيره التي تحمل أكثر من ألف كتاب وجهت نظرها إليه بدموع 
أبتسم مصطفى بمكر وهو خارج من المكتب
قضت اليوم كله في ترويق المكتب ولم تتناول شئ دخلت الغرفة في السماء كان مصطفى جالس على السرير لم تنتبه إليه وأخذت ملابس ودخلت الحمام أخذت حمام دفئ وارتدت ملابسها وخرجت قعدت على الأرض بصت على رجليها بدموع مسكت رجليها بألم 
حرك نظرة من على التليفون إليها بتعجب أستغرب من صوت بكائها اللي بيعلى تدرجين 
 مالك 
لم تجيب وزاد بكائها 
 رودي عليا متختبريش صبري 
اتكلمت من بين شهقاتها: رجلي بتوجعني 
 قومي تعالي أقعدي هنا 
 بس
 من غير بس تعالي هنا 
قامت من مكانها وهي بتدوس على رجليها بالعفيه قعدت على السرير 
 تعالي قربي عليا 
قربت عليه بتوتر 
 أفردي رجلك
فردت رجليها بخجل مسك مرهم من على الكومودينه ودهن رجليها بخفه
 رجلك هترتاح دلوقتي أعملي حسابك أمي جايه بكره هبعتلك حد يظبطلك شعرك وشكلك دا.

تعليقات