قصة أحلى صدفة البارت التاسع 9 بقلم نجلاء فتحى


 قصة أحلى صدفة

البارت التاسع 9

بقلم نجلاء فتحى

فى شقة زيزى 

بعد ما عملت فيديو ورفعتة على منصة التيك توك  أشعلت سيجارة التبع وأخذت تشربها بتوتر  ،، رن جرس الباب وبعد مافتحت   تلقت صفعة على وجهها وضعت أديها عليها ،،،،،أنت أتجننت أزاى تمد إيدك عليا  يا أسامة 


أسامة/ دخل الشقة وأغلق الباب برجلة  حرام عليكى تتهمى حسام كدة مش كفاية الظروف إللى هو فيها 


زيزى/ مدام صعبان عليك أعترف بأبنك 


أسامة بضيق/ وأيش عارفنى أنة ابنى 


زيزى بغضب / محدش قرب ليا غيرك


أسامة/ حتى لو أنا أول راجل فى حياتك أيش ضمنى إللى  تسلم بسهولة لواحد تبقا  


زيزى/ أنت أحر    شخص شوفتة فى حياتى 


أسامة/ وأنتى طماعة وجشعة كان عقلى فين لما سيبت صاحبى وجريت وراكى أنا فعلا حقير ذى ماقولتى عارفة لية علشان طمعت فى خطيبة أخويا وصاحبى  وياريت تستاهل طلعت


زيزى/ أخرس أنت اللى ضحكت عليا


أسامة/ بمزاجك 


زيزى/ مسحت دموعها ،،وبدلع، ،أسامة حبيبى أكتب عليا وصدقني الجنين أبنك مش مصدقني تعال دلوقتى نروح لدكتور و٠٠


أسامة/ بس بقا كفاية   أسمعى يا بنت أحذفى الصفحة دى وأبعدى عن حسام  إلا محدش هيقف فى طريقك غيرى حسام طيب أما أنا عملك الأسود 


زيزى/ بعد إللى عملة فيك بتدافع عنة


أسامة بغضب / عمل أية ها  زعق ونهى علاقتنا  دة أقل واجب واحد غيرة أكتشف صاحب عمرة مع خطيبتة ومش بس كدة لا والهانم المحترمة عايرتة بضعفة  وقالت علية كوبرى  وغيرة وغيرة  ندمان أنى سبت حسام بسببك 


زيزى/ كلكم ذى بعض أطلع برا بيتى 


أسامة/ حسام جوهرة للى يقدرها وأنتى معرفتيش تحافظي علية


زيزى/ لولا البلوة إللى فى بطنى مكنتش عبرت أبو رجل واحدة المشلول دة دة عاجز و٠٠٠


أسامة/ أمسكها من شعرها  ،،كفاية كلام بقا فين يا بنت الجهاز إللى عملتى علية الصفحة انطقى 


زيزى/ أةةةةةة شعرى  


أسامة/ أنطقققققى يا بت


زيزى/ أهو اللاب توب هناك أهو ،اةةةة


أسامة/ ألقاها بعيد وألتقط اللاب توب وفتحة ثم فتح تطبيق  التيك توك وحذف الحساب  ثم كسر اللاب توب وبثق على زيزى  وخرج 


زيزى/ يالهووووووى  والله أبنك يا أسامة أبنك محدش قربلى غيرك  بقا كدة طيب ،،،، مشيت على ركبتها وألتقطت الفون وعملت حساب أخر على التيك توك  وحساب على اليوتيوب  وأستغلت حالتها وفتحت بث مباشر على التيك توك  وقالت 


أنا زيزى خطيبة حسام  صاحب الكافية المشهور،،،  دلوقتى حسابي ال-----  ،،،،،أتقفل حسام وصل ليا وهددنى وبعت صاحبة إللى أسمة أسامة مهندس فى شركة أسمها------  شوفوا وشى عمل فيا أية شوفوا الشقة وأنا حامل من حسام ألحقونى ،،،،،وفى الخفاء خبطت بأيدها على الطاولة واتنفضت بتصنع،   ألحقونى  حد بيخبط عليا لا لاااااا خايفة   وقامت بأهتزاز الفون وأغلقت الكاميرا وتركت البث شغال وأخذت تخبط وتصدر أصوات كأن  فعلا حد أقتحم شقتها والتليفون وقع منها  وبعد وقت أغلقت البث وهى سعيدة   

وتمر أيام ولم ينفذ حسام طلب هند ولم يذهب لبيتها كما طلبت،،،،، ف موضوع البث مر علية أسبوع وأيام والنياية لم تطلب حسام فأعتقد أن الموضوع أنتهى  وفى نفس الوقت حسام مش من الناس المهتمة بالمديا ولم يعلم بمخطط زيزى  مسكين حسام  صح   

فى الجامعة

سوما/ كويس أنك لابستى نقاب غير كدة الجامعة كانت هتحفل عليكى للصبح 


هند/ مش عارفة في أية  الدفعة كتير منهم عارف أنى بلوجر مشهورة   وبسبب الفيديو بتاع الكافية الدنيا اتقلبت عليا و٠٠٠ سكتت بسبب جلوس بنت بجوارهم 


البنت/ هاى سوما  أمال فين هند


سوما/ بتوتر  ،   غايبة 


البنت/ أنا شوفت الفيديو  وروحت الكافية من يومين  وحاجتهم حلوة أوووى   حتى لو وحشة  كفاية حسام صاحبة أمممم طول بعرض وسيم اوووى وأخذت البنت توصف جمال حسام   

ملحوظة    حسام وقتها كان قاعد على كرسى الكافية ذى م متعود وليس على  كرسية المتحرك    


سوما/ لاحظت هند التى تهتز وتود الفتك بالبنت  فقالت"-   على فكرة هند بالصدفة عملت بث غلطة مش مقصودة و٠٠


البنت/ أممممم no  أنا متأكدة أنها عملت كدة علشان تلفت نظر حسام  


وهنا هند لم تحتمل وقفت ورفعت النقاب وقالت  أبوبااااا مفاجأة   تعالى بقااااااا يا أم مناخير كبيرة  وسنان القنفد أنتى


سوما/ ياربى ،،، سيبى البنت يا هند هتترفدى  يعنى يوم متجى الجامعة بعد المشكلة  تقضى على مستقبك 


هند/ أنشفى يا بت مالك متخافيش   عميد الكلية صاحب بابا تعالى أضربى معايا


سوما/ مستحيل  ،،لسة مركبة أظافر أنبارح 


هند/  من ورايا يا واطية 


البنت/ أةةةةةة سيبى دراعى 


هند/ أبدآ لازم أعلم عليكى 


شخص  هندددددددد


هند/ أعمل نفسك ميت ،،أعمل نفسك ميت 


سوما/ يا مامى


           لقراءة البارت العاشر من هنا 

تعليقات