قصة أحلى صدفة
البارت الرابع 4 الجزء الثاني
بقلم نجلاء فتحى
حسام/ هند هنددددد فوقى مالك يا حبيبتى هندددد
هند/ فتحت عنيها وجدت حسام بلهفة وشوق ظهرت فى عينة نظرت لمكان رجلة وجدتة خالى عقلها الباطل صور الحلم حقيقة وزقتة وجريت لباب الغرفة وهى تتنفض من الخوف
حسام/ مالك فى اية شكل كابوس زارك تعالى جنبى
هند/ لحظة صمت ثم أدركت نفسها وقفزت على السرير ودفنت نفسها فى حضنة
حسام / أخذ نفس يحاول يهدأ أخذ يربت على ظهرها برفق ،،قولى إللى مضايقك مش هزعل
هند ببكاء/ قالت بكذب حتى لا تضايقة أصل كنت بحلم بماما
حسام/ أتنفس براحة ،،،،لو عايزة تشوفيها مستعد أسفرك ليها فى فرنسا مهما كان مامتك المهم عندى أبتسامتك
هند/ عايزة أحس بوجودك جنبى
حسام بعدم فهم / أنتى فى حضنى من أنبارح
هند/ رفعت نظرها لشيفاة ثم نظرت لعينة بترجى
حسام/ فهم ماذا تريد ،، ثم رفع زقنها بطرف أناملة وبلع ريقة وغمض عيونة وترك مشاعرة تقود قبلتة الثانية أما المرة دى وهى حلال حتى أيدة تركها تفعل ماتريد بيها
هند/ رغم دموعها وحلمها المزعج يأتى فى بالها فيتدخل عشقها كانت حرب شرشة داخلها كانت تشعر بيد حسام عليها فلم تخجل منة بل تفسح لة المجال طلبآ بالمزيد حتى أديها جعلتها تمر بين خصلات شعرة قُبلة بمعنى الكلمة مما تحملة من أشتياق لجراءة
أبتعد عنها حسام وسند جبهتة على جبهتها وقال وهو بينهج من أثر مشاعرة مش قادر عايزك دلوقتى جاهزة
هند/ بنفس حالتة حاسة أنى عايزة أكتر دة عادى
حسام/ أبتسم أيوة يا حبيبتي
هند/ أوعا تسبنى فى يوم
حسام/ أنا إللى بطلب منك الطلب دة
هند/ أبتعدت عنة وتسطحت على الفراش بخجل وغمضت عيونها بتوتر وقالت أنا جاهزة ولو عايز مساعدة قولى وبراحة عليا دى أول مرة برضو
حسام/ شكر بينة وبين نفسة أمة فمن الواضح أعطت فكرة بالموضوع لهند ،،،أعتدل وحرر نفسة من الملابس العلوية وأقترب منها وهو يطمنها ويقول لو مش حابة الموضوع نبهينى
فى المستشفى
عادل بفرحة / الحمد لله أيوة يا عادل ياجامد بقيت أب المعجزة حصلت ألف حمد وشكر ليك يا كريم عليا يارب أحفظة ليا وقابل ولد بنت عطاياك حلوة
تغريد ببكاء/ أنت فرحان وانا فى السن دة ومريضه قلب وسكر طب إزاى وعيالنا فرحهم أنبارح الناس تقول أية لازم ينزل
عادل لأول مرة بغضب عليها/ ينزل لية دة حلال وطفل شرعى أنتى لسة صغيرة وأنا كمان أهالينا هما إللى جوزونا بدرى وفى الاخر الجوازة فشلت حتى جوزك الله يرحمة أنتى اعترفتى ليا طلع حبك لية حب وتعود وابو ولادك و العشرة ودة محترمة فيكى امنيتي تكونى أم لطفل منى وربنا أستجاب دة لية معترضة الدكتور قال صحتك مستقرة ولو فى خطر عليكى كنت عندى وعدى وينزل دلوقتى بجد زعلان منك كسرتي فرحتى يا تغريد
تغريد/ الناس تقول أية
عادل بغضب / ملعووووووون أبوووووووو النااااااااس المهم انا وأنتى وعيالنا هند وحسام واللى جاى الدنيا يا تغريد أبويا جوزنى جيهان أم هند وانا صغير ومش قربت منها ك زوج غير فى أول شهر جواز بتاع ٣ او ٤ بكتير بس وجات هند الدنيا ومن يومها لحد م طلقتها هى فى غرفة وانا فى غرفة ورغم الغنى رفضت أغضب ربنا لحد م ظهرتى فى حياتى صحيتي إللى مات جوايا واتجوزتك ولاقيت نفسى لسة محتفظ***** ونتجيتها إللى عايزة تنزلية دة يا تغريد فى كل ركعة بحمد ربنا عليكى وأقول ربنا كرمني بيكى علشان مش غضبتة وعملت الحرا"م يبقا دى جزاتى بجد زعلان منك وتركها وجلس على الكرسى ويزفر بغضب
تغريد بزعل / راحت جلست جنبة ،،،، أسفة يا حبيبى غضب عنى سامحنى بلاش تزعل معرفش أنك هتفرح بية كدة بس بشرط لو ولد هيتسمى على اسم ابنى إللى مات
عادل / جذبها لحضنة مش زعلان محدش بيزعل من روحة اسف صوتى عَلى عليكى وموافق على الاسم تعالى نروح لأولاد ونطمن عليهم
تغريد بدلع لكى تراضية / لا أنا حامل وعايزة أحتفل بالبيبى الجديد موافق
عادل / معاكى فى اى حاجة أنتى عايزاها بس الأول عندى اجتماع مهم فى الشركة أخلصة وبعديها أنا ملكك
تغريد/ ربنا يديمك نعمة فى حياتى يا ابو هند
عادل/ ويطول فى عمرك يا أم حسام ووضع إيدة على بطنها وقال وأم ابنى إللى جاى حاسس انة ولد ان شاء الله
تغريد/ عايزة بنت
عادل/ عطايا ربنا حلوة المهم أنتى عندى يلا أروحك وبعدين أطلع على الشركة
تغريد/ ماشى
وصلت جيهان أم هند وطليقة عادل مطار القاهرة الدولي بكل حقد
وغل قالت مستعدة أدوس على بنتى فى سبيل نفسى بقا أنا جيهان هانم أصحابى يتريقوا عليا بسببك يا عادل ماشى أهو أنا رجعتلك وأى فرحة هقضى عليها ثم ركبت عربية خاصة بالمطار لكى تذهب لفندق لإقامة حتى تأجر شقة واتصلت على مصطفى أيون هو مدير أعمال عادل وكانوا يفعلوا ما حرمة الله مع بعض لانة خرج من السجن ويريد الإنتقام فهى حصلت على نمرتة بعد عناء بلغتة تريد مقابلتة.