قصة اختارتك انتى البارت الخامس عشر15 بقلم نجلاء فتحي


قصة اختارتك انتى
البارت الخامس عشر15 
بقلم نجلاء فتحي



جرى زياد لغرفة نوم أخوة وجدها تجلس على حرف السرير بفستان الفرح ودموعها لخبطت مكياجها ،،أنقبض قلبة وقال بلهفة  ،،،نوارة

نوارة/ ببكاء أبية ألحقنى أهئ أهئ أهئ

تقدم زياد لها وحاوط وجهها بين راحة أيدة ،،، وقال بغضب  مالك قولتك بلاش توافقي طة قربلك غصب ها ردى علياااااااا طةةةةةةة تعالاااااااا

أتى طة وقال نعم 

زياد/ قربت لنوارة 

طة خاف من صوت زياد وجلس فى الأرض وضم رجليه لصدرة ويتنفض ، مضربتهاش 

زياد/ أماااال بتعيط لييييييية

طة بلجلجة ودموع/ مش عارفة تفتح سوسته الفستان وأنا بفتحة السوستة أنكسرت جريت أنادى عليك مضربتهاش  صدقنى وقالت مش هيرجع لانة الفستان باظ🥺

مسح شعرة بغضب ونزل لمستوى أخوة وجعلة ينهض وحضنة وربت على شعرة بحنان وقال متزعلش منى خوفت على نوارة عارف عمرك ما هتضربها وواثق من دى كنت أقصد حاجة تانية ومش مهم تعرفها روح أغسل وشك ولا أقولك أستحمى أحسن 

طة/ مسح دموعه وقال حاضر  وأنت بقا خليك مع نوارة شوية ماشي 

زياد/ ماشى ثم نظر لنوارة وشد أديها برفق وأجلسها على كرسى التسريحة وأخذ يفك لها الطرحة من مهرجان البنس والدبابيس لحظة كان يتمناة عينة معلقة على أنعكاس صورتهم  هو بالبدلة وهى بالفستان   وأبتسامتة كانت عنوانة حتى ظلت ببندانة خفيفة مد أيدة زياد ليحررها أمسكت نوارة البندانة وقالت شكرا يا ابية خلاص دى بندانة خفيفة 

زياد / بلاش أبية قولى زياد 

نوارة/ أتفقنا مش أدام الناس لما نكون لوحدنا 

زياد/ جعلها تقف ثم وقف وراها وبيد مرتعشة مد إيدة ليفتح سوسته الفستان وجدة بدون جرار او سحاب فقد كسرة طة أستعمل فمة ليفتح السوستة أتنفضت نوارة وبعدت عينة فقد شعرت بنفسة السخن على قفاها وظهرها رغم أرتدائها البادى تحت الفستان 

زياد/ فى أية بعدتى لية

نوارة/ مش عارفة  حسيت  بتنفض  

زياد/ ضيق عينة بعدم فهم ثانية أتنين فهم ضحك نعم ضحك من قلبة على نونتة   شد أيدها ووقف وراها  وأنحنى بجوار أذنها  وقال متخافيش منى أبدآ وبحركة خفيفة فتح  سوستة الفستان فأمسكت نوارة مقدمة الفستان ولازقت  ظهرها للحائط وقالت شكرا يا أبية 

زياد/ عقد زراعة أمام صدرة ورفع حاجبة وقال خايفة أشوفك ها على فكرة أنتى لابسة بنطلون وبادى تحت الفستان لية فى عز الحر دة 

نوارة بكسوف/ زياد بس بقا  الله  

زياد / نسى أنة غلط يقرب فهى مرات أخوة  فقال قلب زياد  عين زياد  حيات زياد كسوفك حلو موووووت

نوارة/ نظرت لة وقالت طة غيب فى الحمام  ممكن تشوفة 

زياد/ أنتبة لحالة وتنحنح ورجع خطوة للوراء وقال عادي هو بيغيب كتير  هستناكى برا غيرى هدومك وخرج من الغرفة للمطبخ بعد مأغلق الباب وجهز وجبة العشاء فالبيت بيت أبوة وأمة ويحفظ كل شئ فية   
وبعد وقت خرج من المطبخ يحمل صنية ووضعها على السفرة وجد نوارة تخرج وهى لابسة عباية أستقبال  مطرزة أوف وايت عليها  طرحة طويلة  وبقايا خفيف من المكياج فقد غسلت وشها وبرضو فى أثر لكنة جميل ورقيق  وجلست على الكرسى  ثم خرج طة من الحمام فقد أعطى لة زياد  بجامة حرير لونها أبيض فأرتداها فى الحمام  وجلس بجوار نوارة وشعرة يتساقط منة المياة و متبهدل 

نوارة/ جريت للغرفة وجلبت مشط ثم مشطط شعر طة وأخذت طبق وألتقطط قطعة فراخ وخلتها من العظم وأخذت بعض من الأرز  وسلطة ووضعتهم لطة ثم أفرغت كوب ماء ووضعتهم لطة وقالت بحنان ،،كُول  يا طة  أندمج طة فى الأكل  وهى أكلت كان يتابع زياد الموقف ثانية تانية ويغضب الله معاها أستأذن وذهب لشقتة وجد بسملة غيرت ونامت أخذ ملابسة ثم دخل الحمام أخذ شور وحاول ينام فى أوضة الأطفال 

أما نوارة بعد الأكل شالت السفرة وغسلت الأطباق ،،،،،
وشالت الأكل فى التلاجة ذى ماهى متعودة فى بيت أبوها وتسطحت على السرير فى بداية الأمر مكسوفة من طة فقالت وشجعت نفسها هى متزوجة ولازم تنام جنبة ذى أمها مبتنام جنب أبوها  قفز طة ونام على جنبة  وحضنها فكأن الوضع أم تحضن أبنها وليس زوج وزوجة   نامت نوارة وطة بدون تفكير  ناموا نوم عميق من الأجهاد  طول اليوم 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
________
((فى منزل نوارة ))

 نادية الأم / كلة كوم ،،،وأنتم مش حضرتوا أبوكم كوم تانى  لما يعرف هتقوم حر'ب  بينكم لية تحرموة من فرحة أحفادة

الاب/ هو زعلان 

الام/ علشان مكنش عايز زياد يتجوز بسملة معرفش لية ولسة لما يعرف نوارة وطة يالهوووووووى أروح وأشتكى لمين منك لله يا رجب منك لله ضيعت البت

رجب أتعصب ولأول مرة فى حياتة زقها فى كتفها فوقعت على الكنبة 

صعبت عليها نفسها وقالت ،،كدة يا رجب عمرك معاملتها  تمد إيدك عليا  زعلانة منك بجد أهئ أهئ 

رجب/ زعل من نفسة فهى شريكة دربة ومسحملة ظروفة المادية جلس بجوارة وأخذها فى حضنة وقال حقك عليا يا أم نوارة أنتى السبب واقفة تنطحى فى الكلام وتحسبني عليا كدة غلط

نادية بدموع / لافت زراعها حوالين خصرة وقالت زعلانة يا رَجَبلة  أهئ أهئ

رجب/ رَجَبلة مرة واحدة من زمان مسمعتش دلعى منك  يا نانى 

نادية/ خبطتة فى صدرة  بدلع وقالت وأنا مسمعتش من زمان نانى،،،، قلبى مقهور على البت

رجب/ أنا عارف مصلحتها أدعى بس بالسعادة ليها

نادية/ يارب 

رجب/ جعان يا نانى شوفلى لقمة أكُلها

نادية/ مسحت دموعها،،حاضر يا حبيبى رجب أنا أسفة متزعلش منى طولت لسانى عليك والنبى يا أخويا مش أقصد

رجب بحب/ ولا يهمك وأنتى متزعليش منى مديت أيدى عليكى 

نادية بتسرع/ لا لا مش زعلانة أنت أبويا وأخويا وجوزى وسندى وراجلى أنت دنيتى يا رجب 
عزيزى المتابع  لحد هنا نتركهم لوحدهم ثوانى دماغكم مش تروح لبعيد لا هيفضلوا  يتكلموا ومش هنخلص 🤣
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
_______

    [[فى بيت الجد صبحى ،،
      غرفة ثريا وعصام ]]

 عصام/مش مصدق  البت أسترت كدة لو أطلقت محدش يغلط فى شر'فها 

ثريا/ طلاق أية أنت عبيط لو أطول أسحر لأبن أخويا  أعملها  ثم عقدت طرحة على رأسها وتسطحت على السرير بجوار جوزها وقالت عارفت الواد إللى ضحك على البت وصلتلة 

عصام/ متقوليش ضحك دى كلة بمزاج بنتك  ،،،للأسف فص ملح و داب حتى الفديوهات على النت مش عارفت أوصل ليها النت مليان وخايف أقول لحد متخصص أفضح نفسى 

ثريا بتسرع/ لا أوعا تقول ذى م تجى تجى وربنا يستر أسمع بفكر أجوز بسمة أختها التؤام لأبن أختك  قبل متغلط زى أختها قولت أية

عصام/ أعملى إللى تعملية أنتى أمهم وعارفة مصلحتهم

ثريا بحنق/ وأنت أبوهم ولا ذى ما أبويا قال عليك رجل كنبة

عصام بغضب/ ثرياااااا
ثريا بغضب/ عصاااااام  أتلم  وقول أتمسيت 

عصام/ أوووف   ،أهو قولت أتمسيت   حلو كدة ثم أعطى لها ظهرة ونام 

ثريا لنفسها/ كان يوم أسود لما وقفت أدام أبويا وقولت يا عصام يا بلاش كام عندك حق يا بابا جوازة الندامة أوووف ثم أعطت  لة ظهرها ونامت  وهى تخطط تزوج بسمة لأبن أخت جوزها وفاضل أشرف كمان 
_______
[[فى صباح يوم جديد]]

[[فى شقة إيجار راقية  ]]

أشرف/ مالك مش بتاكلى لية 

منة بقرف/ معدتي وجعانى بقالها كام يوم

أشرف/ علشان بتشربى ماية ساقعة كتير  تحبى تروحى للدكتور 

منة/ لا مش لازم 

أشرف/ أخذ قطمة من العيش وقال  شكلك تعبان وعينك دبلانة 

منة/ سيبك منى ،،أختك أنبارح كانت حلوة 

أشرف/ أممم بس الصراحة نوارة بنت خالى فرسة ودبدوبة على حق دةطلع التخن حلو أووى

منة بغيرة/ قصدك أية ها  لعلمك الرفيع عود سمباتيك

أشرف/ ههههه يا بت بحبك ثم حملها وغمز لها وقال عايزك فى موضوع على الصبح  كدة 

منة صرخت بوجع،، نزلها أشرف بخضة للأرض زقتة وجريت للحمام تتقيأ🤮🤮
فقرر الذهاب للدكتور لأطمئنان عليها٠٠٠٠٠
________

         (عند نوارة) 

 نوارة/ طة أصحى 

طة/ أوعا يا ماما

نوارة بحنان/ كفاية نوم أنا نوارة 

طة/ فتح عينة بنعاس، ،صباح الخير 

نوارة/ صباح الخير على فكرة أنا صاحية من بدرى وزهت لوحدى ومش عايزة أكل غير معاك ثم هرشت فى شعرها أقصد كلت حاجة خفيفة 

طة/ بجد لا خلاص هنام بدرى بعد كدة  هو أنتى كنت بتعملى أية هدومك مبلولة بتلعبى فى الماية  ماما بتقول غلط 

نوارة / وهى بتفتح شباك الغرفة  أبدآ  غسلت هدومى إللى كنت لابستها تحت الفستان وغسلت هدومك إللى فى الحمام فى حد يرمى البدلة فى أرضية الحمام 

طة بزعل/ كدة غلط صح

نوارة بحنان/ ولا يهمك أنا أعلمك كل حاجة  يلا بقا أدخل الحمام لما أغير ملاية السرير

طة/ لية هى نظيفة مش عملت حمام عليها أنا بعمل حمام فى الحمام 

نوارة/ هههههه لا أصل جوعت على الفجر وأكلت مانجا والبزرة فطت على الملاية 

طة / ههههههههه حلوة دى عايز مانجا زيك هههههههههه

نوارة / بعد الفطار حاضر 
قفز طة من السرير للحمام بعد ما طبع قبلة 😘  سريعة على خدها 

أبتسمت نوارة وغيرت ملاية السرير  بواحدة نظيفة ثم غسلتها 

بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
______

     (فى شقة زياد )
زهق فهو لم ينام قرر الخروج للبلكونة يشرب سيجارة وجد بلكونة شقة أبوة منشور فيها غسيل وتجمدت عينها لما وجد نوارة بتنشر ملاية بيضاء هى إللى كانت مفروشة على السرير فهو شافها أمس معقول حدث بينهم شئ  لسة هينادى عليها أنتبة على بسملة وراة وبتقول وبأثر نوم  عايزة أفطر 

زياد  رمى السيجارة من البلكونة / عندك المطبخ 

بسملة/ جلست على الكنبة وقالت بنعاس ،،،مش بعرف 

زياد/ أييييية وبعدين وأنا كمان جعان عارف مش بتعرفى تطبخي بس الفطار سهل مش مشكلة يعنى 

بسملة / رفعت كتفها بعدم أهتمام،،،،معرفش بقا 

زياد/ أووف  ماشى أمرى لله  أحضر أنا الفطار أعملى حسابك نازل الشغل النهاردة 

بسملة/ أنت عريس

زياد بسخرية / مختش أجازة أصلا وأعملى حسابك بنزل الساعة ٧ الصبح وبرجع الساعة ٣ العصر وبحب أتغدى أكل بيتى وأفطر قبل مأنزل 

أبتسمت بسملة بملل ثم قالت لنفسها بدأنا تحكمات 
_________

طول اليوم مفيش أحداث جديدة 

رجع زياد البيت من شغلة ونظر لشقة أبوة  ووضع أذنة على الباب لم يجد صوت  ثم فتح الباب بالمفتاح الخاص بية دون تردد وتسحب يشوفهم بيعملوا أية و٠٠٠٠٠٠٠




تعليقات