قصة طبيبة الشيطان البارت السادس عشر16 بقلم نجلاء فتحي














قصة طبيبة الشيطان
البارت السادس عشر16 
بقلم نجلاء فتحي


وبعد فترة  فتحت الأم الباب لتامر تانى  وهنا كان يحمل مفاجأة من العيار الثقيل  ،،،  
الأم/ خير يا بنى أتفضل أية إللى رجعك تانى 

تامر/ تجاهل كلامها،،،هى رهف إللى بتزعق دى

الأم/ أيوة عايزة تدخل ،،،،سيبك منها أية إللى رجعك 

تامر/ الفرح الأسبوع الجاى و٠٠

الأم بلهفة/ عارفة  ولازم يتأجل 

تامر/ نظر للبلكونة التى توجد فيها رهف ثم نظر للأم  وقال بخبث : من غير لف ودوران الفرح هيتعمل فى ميعادة 

الأم/ لوووووووووى  لاقيت رفيف

تامر/ أهدى يا حجة أية لوووووى على طول كدة أووووف من الأخر العروسة رهف مكان رفيف 

الأم بصدمة / رهف مين  ،،،رهف بنتى

تامر/ أيوة

الأم/ متنفعش، ،،

تامر/ لييييية علشان أخت خطبتى وأية يعنى وبعدين بنتك مشيت بمزاجها مفيش قرية على الخريطة أسمها قرية الشيطان حتى إللى فى المستشفى أكدوا أنها قدمت أستقالتها أسمعينى كويس رهف من رفيف مش فارقة قدامك يومين تفكرى وكدة كدة رهف هتبقا مراتى 

الأم/ يا بنى مينفعش جواز،، البلوة إللى جوة دى فى ٣ أعدادي وعندها ١٥ سنة وطفلة قولآ وفعلآ فى شرط فى الجواز مش متوافر فيها 

تامر/ بصدمة،،،،،،أنا كنت فاكرها ١٨ سنة يعنى ثانوى عام  

الأم/ لا ١٥ هى طلعة ذى أبوها وعمامها عملاقة أمال أنا بضربها لية أخخخخخ وطلعة ناقصة رباية يانارررى منها أهى   هى دى لو كانت طفشت بالله م كنت دورت عليها 

تامر لنفسة/ ١٥ سنة وطفلة أمال لما تكبر شوية هتكون أزاى لا لازم متخرجش من إيدى  هى دى إللى هتدلعنى مش فافى ذى أختها 

الأم/ ساكت لية

تامر/ ها ولا حاجة  عندك يومين فكرى فى إللى قولتة غير كدة القضية إللى رفعتيها عندى فى المكتب وكانت السبب فى خطوبتى من رفيف هتتعقد 

الأم/ لا  بلاش  أنا مصدقت الورق يمشى ،،،،،بس رهف مش هتقدر عليها دى غير رفيف 

تامر/ وافقى وملكيش دعوة

الأم/ ورفيف

تامر/ طفشت بمزاجها حتى مهنش عليها تكلمك يا أمها وتبرد قلبك أنسيها  

الأم/ أخذت تفكر وللأسف أقتنعت بكلام تامر 
هل رهف هتوافق وتسكت أم ليها رد فعل 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

       
          ((فى القرية ))
شديد/ نفخ بنفسة  أطفأ الشمعة فتحول المكان لعتمة لا ترى فيها كف أيدك     ،،،،،،صرخت رفيف ،،يامامااااا لية عملت كدة 

شديد/ علشان أثبتلك أنى بشوف فى العتمة وكنت شايفك كويس

رفيف/ يعنى أية 

شديد/ هووووش  ،،، قام بمهمة الشور فكان يعلم جيدا ماذا يفعل يستغل كل شئ لقربها ويفعل كل شئ مباح بالنسبة لة  على حسب قانونة الهمجي لكنة لم يترك ليها أثر فالموضوع بالنسبه لة مع رفيف بقربها يشعر ب انة أسد يلهو بفريستة قبل ألتهامها   و فى عقلة جملة واحدة  ،،لماذا هى مختلفة مع أن فى غيرها وأحلى منها أتوا من القاهرة إيضا لماذا لا يشبع منها لماذا يريد تذوقها فى جميع حالتها ،،لماذا يعاملها برفق  فأختة هى الأنثى الوحيدة التى يتعامل بعها برفق قطع شرودها رفيف 
،،،،  أأأنت الماية ساقعة  
شديد/ أنتبة أنه يأخذ من الأيناء البارد وليس الساخن  فرمى الكوب النحاس بغل فى الأرض فأصدر صوت قوى 
رفيف/ بفزع ،،أية  دة  شيطان أنت هنا أنا خايفة 
شديد/ جذبها لحضنة ،،،هووووش أنا جمبك متخافيش 
رفيف/ قليل الأدب أنت أنت مش لابس هدومك لية  وحاولت تبعد عنة وفشلت
شديد/ فى حد بيتحمم (بيستحمى) بهدومة 
رفيف/ قليل الأدب 
شديد بتصنع الغضب/ بتقولى أية
رفيف بتوتر / ها ولا حاجة،،،،مش خلصت شور أبعد بقا
شديد/ مش فاهم بتقولى أية ،،،،مش مهم  المهم دى  وأنقض على شفا"ها  حاولت رفيف تدفعة ف يعاند أكثر  حتى أستسلمت فلا مفر منة كل هذا فى ظلام دامس لا ترى فيها كف إيدك 

    [عاش يا شوشو مش 
      بتضع وقت يابنى   أحلى صفارة من أحلى متابعين مش بعرف أصفر   فو  فو فو ]

وبعد وقت  فالموضوع أكتفى بقبلة بسبب ألمها    حملها برفق ودخل الغرفة التى بها أضاءة الشموع  أتكسفت أمامة وغمضت عنيها  لم تعلم هل مكسوفة يشوفها هكذا أم مكسوفة منة بسبب جسدة العا"رى  ،،،،،،،مممكن تلبس حاجة محدش بيقعد كدة 
الشيطان/ فى أوضتى براحتى عادى 
رفيف/ لااااااااااااا مش براحتك معاك بنوتة كدة غلط
الشيطان/ نظر لها بنصف عين كأنها تقول شئ عجيب،،،،،هى فين البنوتة دى 
وهنا تذكرت رفيف خسارتها لهذا اللقب بطريقة مهينة بكت بحرقة  ،،،،،
تعصب  الشيطان، ،فهو لم يقول لها شئ يجعلها هكذا  ،،،،،رفييييف وقفى عياط بقااااااااا إلا السرير دة هيشهد على موتك وأنتى فاهمة لو عايزانى عيطى  مش كدة وجعتى دماغى طفلة انتى كل شوية 😭 دماغ أمى ورمت منك 
رفيف/ وضعت أديها على فمها تكتم شهقاتها وتهز رأسها بالرفض  ودموعها تجرى على وجنتيها ،،،أتنفس بغضب وحاول يكون هادى ،،وجذبها لحضنة  وطبطب عليها الوضع كأن أب أخلف وعدة مع طفلتة المدللة ولم يجلب لها شكولاتة  ولاحظ كلما طيب خاطرها كلما تعلو شهقاتها  فيكتمها لصدرة وهى مستسلمه معة وهنا لأول مرة بكامل إرادتها لافت أديها على خصرة والتصقت فية وبكت بدون صوت  أعطى لها الشيطان وقت حتى تخرج ما بداخلها ويشعر أن دموعها التى تنهمر على صدرة وبطنة مثل البنزين الذى يشعلة وبسبب ذلك شعرت رفيف بالدفأ منة رغم برودة الطقس ٠
وتمر أيام أمممم خليها شهر  
   




تعليقات