قصة طبيبة الشيطان
البارت الخامس5
بقلم نجلاء فتحي
جريت رفيف على الباب لكى تهرب فهى قر"فانه مما حدث على مائدة الطعام فأمسكها من زراعيها منصور ولو"ثلها الجاكت بسبب بقايا الطعام المتراكمة عليها
رفيف/ لا تتحمل المنظر ،يع يع أبعد أغسل أيدك يا ماما
شديد/ اقترب منها وواقف وراها وكان قاصد ذلك ومنصور أمامها تقدم للأمام أكثر حتى أصبحت بينهم وحاصروها حاولت التخلص من الوضع فبكت نعم فهذا وضع غير مقبول لأى أنثى وقالت بنبرة بكاء 😩، ،أنتم متعرفوش حاجة عن الاتيكيت عن الأصول مينفعش الوضع دة فقال شديد لا معرفش ثم قام بالتحسس أسفل ظهرها بحركة جريئة
رفيف / شهقت ولفت لة ،وأحلى صوت صفعة سمعت المكان طخخخخخخ وقالت بغضب أنسان همجى حيوا"ن أنت وإللى أدامى دة وشاورت على منصور هبلغ الشرطة يا عديمى الأخلاق أزاى تعمل كدة
منصور/ أمسكها جيدا كى لا تخرج من البيت فلا يمكن خروجها فهى عارفت شكلهم وأخذوا يتبادلون الحديث [ خناقة يعنى ]
شديد / {لنفسة}حين أستوعب اللى حصل فكيف لفتاة تضر"ب الشيطان ف الفتيات مثلها لا يصدرون هذا الفعل ويخرجون غضبهم لبكاء وهى مثلهم حين بكت منذو قليل من أين أتت بتلك الشجاعة لكن لا سوف أجعلك تتمنين الموت رحمة ليكي ولم تطولية وهنا أنتية على صوتها مع منصور فقال بصوت عالى لو كان هناك زجاج قريب منة لتفتفت من صوتة ،،،،سيبها وأمسكها من أديها وجرحرها خلفة وخرج برا البيت فرحت رفيف ظننا يجعلها ترحل ثم قام بنداء أشخاص ظهروا على الحال وكانوا أقوياء الأجساد وملثمين ،،بلعت ريقها من المجهول فقال ٠
♡فى القاهرة ♡
الام / بعد ما سمعت مانطقت بية أبنتها الصغيرة خطفت الجواب وتمنت لو بإمكانها القراءة وقالت كدة يارفيف تسافري وتليفونك مقفول أروح فين وأجى منين مليش غيرك يارب قلبى مش مطمن كدة يا رفيف طول عمرك ماشية بدماغك أيوة خطبها أكيد عارف هى فين ،،،،،،وقامت الاتصال عليه
الأم / مساء الخير يا متر
تامر/ مساء الخير يا حاجة خير
الأم بأحراج/ هى رفيف كلمتك
تامر بملل/ أيوة لية
الأم/ بلهفة ،،،أمتى
تامر/ أنبارح على الظهر كدة
الأم/ لنفسها،،،دى قبل ماتسافر ،،،،،أصلها يابنى طلعت مأمورية شغل ومعرفش فين كل اللى اعرفة فى طنطا فى قرية أسمها الشيطان
تامر / أتنفضت ،،،بنتك بتستهبل أزاى مش تستأذن للدرجاى معتبرانى مش موجود فى حياتها
الأم/ صلى على النبى يا ابنى ما أنت قولت كلمتك الظهر أكيد كانت هتبلغك بنتى محترمة ومحترماك
تامر بتذكر فعلا رفيف كلمتة وقالت عايزاة فى حاجة مهمة وفى المساء شاف ليها كام أتصال وهو لم يرد فكان مع فتاة أخرى يفعل ماحرمة الله ،،،،،،،،،فقال بهدوء تام هشوف علاقاتى وأحاول أوصل ليها ولو كلمتك بلغيها هتتحاسب على الحركة دى أنا مش رجل كرسى
الأم/ حقك يا بنى أنتى خطيبها وملزومة منك
تامر من كلامها أخذ الثقة وغرورة زاد ،،،وقال بسخرية ،،متقلقيش سلام يا أم الدكتورة
رهف/ كانت تسمع المكالمة ،،،ماما تامر دة مغرور ومش بحبة رخم أوووى
الأم بعصبية / وأنتى تحبية لية دة خطيب أختك وكلها أيام ويكون جوزها
رهف/ كلامك خلاة قوى على أبلة رفيف ولية العصبية ماهى كاتبة جواب أهو بتقول هتغيب أسبوع وسايبة فلوس أبلة رفيف مش يتخاف عليها دى مؤدبة
الام/ روحى ذاكرى يا فالحة بدل ماواقفة تنطحى بالكلام كدة أسمعى مفيش ثانوى عام
رهف/ بصدمة ،،،،،لية
الام/ علشان تكون دكتورة ولا مهندسة وتوجعى قلبى عليكى ذى ما أختك عملت دلوقتى
رهف/ أختى فى شغلها مش عملت حاجة غلط دى دكتورة ورايحة شغل وربنا معاها
الام/ أمشى يا قليلة الأدب على أوضتك ذاكرى
رهف/ مدام ناوية أدخل ثانوى فنى أذاكر لية معروفة
:أكل + نوم = دبلوم :
الام/ جيل بايظ رغم وجع قلبى عليكى يارفيف لكن عمرك ماوقفتى تنطحى فيا بالكلام ذى الجزمة دى ربنا معاكى
تامر/ راحت فين دى كمان وأية اسم القرية دى غريبة أوى ثم نظر للساعة وجدها الثامنة مساءآ أتصل على شخص زميل فى المهنة ( محامى ) من طنطا وعايش فى القاهرة وبلغة عن قرية أسمها الشيطان
هل تامر هيقدر يوصل لرفيف 🤔
ماذا طلب شديد من الملثمين 🤔