قصة طبيبة الشيطان
البارت الثالث عشر13
بقلم نجلاء فتحى
فى القاهرة
بعد ما تامر سأل فى المستشفى على رفيف والجميع أكدوا أنها قدمت أستقالتها وهنا قابل رئيس القسم الذى نكر أيضا فذهب بحنق لبيتها وكان فى ضميرة ،،أنة يبلغ مامتها بالكلام ويمشى من على الباب لكنة وجد رهف نايمة على بطنها فى الصالة بملابس صيفية وانتبة على صوت الأم وهى تفسح لة المكان ليدخل وبدون تردد دخل وجلس على نفس الكنبة بجوار رهف وقال ممكن فنجان قهوة
الام/ حاضر ،،،البيت بيتك يابنى وذهبت للمطبخ
تامر/ رهف أية الحلاوة دى
رهف/ لم تشعر بية بسبب وضعها لسماعة الفون وبتسمع أغانى ومغمضة عيونها كنوع من الاسترخاء
رهف/ أتنبهت على هواء ساخن بالقرب من وجهها فتحت عنيها واتنفضت لدرجة أنقطع حبل السماعة ،، فقالت هو أنت يابنى أدم يا عديم الاحساس أهلك مش علموك عيب تقرب من بنت
تامر/ وعينة عليها بجراءة ،،لا مش علموني
رهف/ شدت طرحة طويلة ووضعتها عليها كشال ،،عيب كدة على فكرة هقول لأبلة رفيف أنت مش مؤدب خالص وسع من وشى ياتك الهم إلهى قبل كتب الكتاب تتعلق فى كلبة بلدى وكل كلاب الشارع توجب معاك يا كلبة أنتى
تامر/ ورحمة أمى وأبوبا لربيكى يا ناقصة رباية أنتى وأمسكها من شعرها وضربها والمرة دى بجد
خرجت الام و وقع منها الصنية ،،سيبها عملت أية الحلوفة دى
تامر بكذب/ بقولها أسترى نفسك تقولى عادى هو أنت غريب أحرجتني قولت أربيها
الام/ خد راحتك ماهى جزاتى سيبتها فى الشارع وأدى النتيجة
رهف/ حراااااام عليكى بقا إزاى مش تنبهينى وأنا بالوضع دة ميصحش يشوفني كدة البية بيلمسنى و
الام/طخخخخخخ يا حيوانة أزاى تقولى كدة على خطيب أختك
رهف/ وضعت أديها على وجهها ،،،لية حق يعمل فيا أكتر من كدة والبركة فيك فى يوم حكيت ليكى وضربتينى وكذبتينى متجيش تعيطى بعد كدة
تامر بتصنع الحنان / خلاص يا حجة عندى حل للمشكلة دى
رهف/ أبعددددد من حياتنا بقاااااا ملكش دعوة بحياتي بكر"هك
الام/ ورحمة ابوكى لتباتى فى البلكونة فى عز الحر والناموس علشان تتربى يا جزمة
رهف/ أحسن من وشة
الام/ دفعتها بالخارج وأغلقت باب البلكونة وقالت مفيش خروج غير الصبح وأخذت تعتذر لتامر
رهف/ جلست وضمة رجليها لصدرها وتبكى
تامر/ مينفعش ياحجة أحنا لسة الصبح والجو حر هتفطس لبكرة
الام/ يمين بالله ماهى داخلة غير بكرة كلمة زيادة تقعد أسبوع معنديش مانع دى تربية شوارع متخفش عليها دى جبلة
تامر/ طيب أستأذن أنا
سايب المكتب لوحدة سلام
الام/ سلام ثم فتحت باب البلكونة ورمت ليها زجاجة ماية وأغلقت البلكونة تانى
رهف بضيق وحزن لأول مرة تنطقها ،،،بكرهك يا ماما اوووى
♡فى القرية ♡
أستيقظت رفيف من النوم وجلست نصف جلسة وعنيها تحوم فى المكان وتذكرت
بعد تلك الليلة العاصفة فلا يستطيع الرجوع للقصر او الذهاب للجبل نزل من على ظهر الخيل وحملها على كتفة وسحب الخيل وراة ودخلوا العشة التى كانت ملك لأحد الفلاحين وكانت عليها مشمع بلاستك جعل المياة لا تتسرب لها أجلسها برفق فى الأرض وقام بفك الملاية البيضاء من عليها وفك جميع قيودها فضمت نفسها لصدرة تحتمى من عيونة فلا يسترها شئ وقالت بردانه و ترتجف فخلع عبابتة السمراء الصوف وجعلها ترتديها برفق وبسبب سخونة جسدة جففت المياة العالقة بيها وبقا هو بسروال فقط جلس فى الأرض وسند ظهرة على جدار العشة وجذبها برفق لصدرة العارى حتى ينتقل الحرارة ليها ،،،ذاد الأمر سوء حين دفنت رأسها فى صدرة ونفسها البارد يلفح صدرة العريض أخذ يتنفس بسرعة مما يزيد من حرارة جسدة،،، فقالت رفيف بضعف، بردانه أووى ،،،،رفعها من على الأرض لرجلة وأحتواها داخل أحضانة وحاوطها وسحب شوال صوف لم يهتم ما بداخلة ووضعة عليها ونظر لشباك العشة ورفع نظرة للسماء فالجو سقيع ومطر ورعد وبرق وجسدة بركان بقربها وفى الصباح لم ينام وضعها على الأرض فى مكان نظيف بعض الشئ فقد خاف عليها ليلا أن تقرب منها شئ من الحشرات أو الزواحف الليلية فلا يوجد وقتها أضاءة غير ضوء القمر وأنتظر فى الخارج يرتب أفكارة
🧩باااااااك🧩
شهقت رفيف وأمسكت العباية تبعة وأخذ تشم رائحتها وقالت يع ريحتة فيها دى الملاية أرحم جذبتها وجدتها مبلولة كتير من المطر وبعض الد*ماء عالقة بيها غمضت عيونها لتلك الذكرى وألقاتها بعيد حاولت تقوم فسقطت فى الأرض بسبب تعركلت فى طرف العباية أسرع لها الشيطان وأنحنى وحاوط كتفها وساعدها فى الوقوف ،، رفيف لم تتحمل قربة زقتة و🤮🤮🤮 ،،، أسرع إليها وأنحنى وحاوطت كتفها وضمها لية بزراعة الشمال وأيدة اليمين يبعد شعرها عن وجهها وقال بجدية ،،،كفاية يارفيف بطنك فاضية وحين أنتهت جفف فمها بكف إيدة أستغربت كيف يستحمل وضعها هكذا كيف لا يقرف من الأشياء التى علقت على ايدة بسببى شعرت بعدم أتزان حملها برفق ووضعها على الأرض وخرج للخارج وبعد وقت أتى لها وحملها وجلس فى الأرض خارج العشة وهى على رجلة كطفلة عمر أيام يخشى أبوها عليها ثم مد إيدة والتقط شئ مثل صفيحة ساخنة وجعلها تشربة أغلقت فمها وعيونها من منظر الصفحية السواء وبداخلها شئ لازج أخضر اللون
شديد/ رفيييببف هضربك لازم تشربى الطريق مليان برك ماية مش ينفع نمشى فية لازم تتغذى
رفيف/ No،،،وأخذ تتحدث بالانجليزي وتعترض
الشيطان/أووووووف مش فاهم بتبرطمى بتقولى أييييية مش عايزة تشربى
رفيف/ هزت رأسها بالرفض
شديد/ طيب،،، فترك أيدة التى تسندها ، من خوفها تعلقت فى رقبتة ،، فقام شديد بوضع تلك الايد فى 🤭🤫 شهقت رفيق من فعلتة الجريئة أستغل ذلك وفمها المفتوح وشربها المشروب دفعة واحدة فقد كان دافى بعض الشئ وحين أنتهت أغلق فمها بكف إيدة حتى تبلع مافى جوفها ،،،،أبتعدت عنة وأخذت تكح وتبثق
شديد/ بهدوء، متحاوليش كلة نزل فى معدتك
رفيف/ أعتدلت فى وقفتها وأخذت تنهج بغضب وتنظر لة ،،، أةةةةة وهجمت علية ألتقاطها الشيطان وسقط فوقها على كوم من البرسيم المبلل وعند ضربها فى صدرة العارى قيد أيديها الاثنين فوق راسها بيد واحدة والايد الثانية أبعد شعرها على وجهها وكأنة بيتأملها
رفيف بحنق/ أبعد بقا صدقنى بقرف منك أوعا اااا
زفر الشيطان ،،، وأخذها فى جولة عنيفة لكنة كان حريص على عدم ترك لها الضرر كعقاب على ماتنطق بية ثم أبعد عنها بعد وقت طويل ونظر لها وهى جلست وتلطم وتطلب منة موتها ويريحها من وشة فأنقض عليها لكن المرة دى باللكمات وتركها وجلس برا العشة وهو يقول ،، بصوت عالى أهدأ ماهى مرا ذى أى واحدة هموت عليها ليييية الأرض تنشف شوية وهرميها لرجال الجبل تخلص فى أديهم علشان تقرف منى كويس
أما بالداخل رفيف منذو أمس والشيطان لم يرحمها سواء باللكمات أو ال*** سارت على ركبتها وعيونها تقفل وتفتح بصعوبة وألتقطت عبايتة فلا يوجد غيرها لستر نفسها نظرت لة وجدتة ظهرة للعشة وغضبان تسللت للخارج بهدوء وعيونها علية واديها أسفل بطنها من الألم وتقع وتقوم وسارت فى الأرض الزراعية التى كانت بيها عيدان الذرة العالية لم تعلم أين تذهب مجرد هروب منة ٠٠٠٠
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات
هدأ الشيطان، ،ودخل العشة ليذهب بيها للجبل ولا يهمة الطريق لم يجدها ولم يجد عبايتة خرج برا العشة تانى وأخذت عيونة تمسح المكان لم يجدها فقال بأعلى صوت رفيييييييف تانى هربتتتتتى