قصة طبيبة الشيطان
البارت الحادي عشر11
بقلم نجلاء فتحي
(فى القاهرة)
أنفزعت الام من نومها فقد غفوت فى الصالة وضعت أديها على قلبها من شدة دقاتة ،،،
رهف/ مالك يا ماما
الام/ حلمت حلم لا كابوس شوفت أختك ذئب عضها،،،، وبيأكل فى لح"مها ،،،وهى حية مع أنها ساكتة عنيها بتصرخ أختك فيها شئ ، ، يارب الناس تاكل وشى لو جرالها حاجة كدة لية يا رفيف تعملى فى أمك كدة
رهف/ أنتى مكبرة الموضوع لية أبلة رفيف كتبت فى الجواب هتغيب أسبوع وأحنا لسة تانى يوم وكبرتي الموضوع
الأم/ أمال الكابوس دة أية قلبى هيقف
رهف/ دماغك مشغولة ،،يلا تعالى أرتاحى فى غرفتك وأنتبهوا على خبط على باب الشقة جريت رهف وفتحت الباب وقالت :- ياساتر أووووف
تامر/ تجاهلها ودخل الشقة دون أستأذن وجلس ووضع رجل على رجل وقال أنتى يا بت هاتيلى كوباية ماية الجو نار
رهف/ المية مقطوعة
تامر وهو يجفف عرقة/ كوباية عصير
رهف/ معندناش فاكهة
تامر/ أوووف أى حاجة
رهف/ ذهبت لة وأنحنت وأخذت تنظر لة كأنها تتأملة وقالت من الأخر أى حاجة أنت عايزها مفيش عايز عندك الكافية تحت أنا مش الخدامة بتاعت
تامر/ لنفسة،،أية البت دى دى عقربة ، عجبك يا حجة الكلام دة
الام/ وضعة أديها على رأسها وغير منتبهة للحوار بسبب حلمها المزعج
تامر/ ياحجةةة
الام/ ها أنت جيت أمتى
تامر بملل/ من شوية كنت فايت من هنا قولت أفوت وأطمن رفيف ظهرت
رهف بهجوم/ أية ظهرت دى لية هى طفشت أختى فى شغل لمدة أسبوع بس ماما مكبرة الموضوع
تامر/ أسمعى ياحجة الشقة وأتفرشت والفستان وأهو عندك جوا والقاعة أتصلوا عليا يأكدوا الحجز عارفة لو الميعاد جية وبنتك مش ظهرت هتضيع عليا ٢٠٠ألف جنية تمن القاعة بس ولسة باقى المصاريف
رهف/ لية المبلغ دة متكنش ممثل يا متر وأحنا مش عارفين
تامر/ لمى نفسك يا بت الا و٠٠ثم سكت
رهف/ لاااااا أنا أدامك أهو سكتت لية يا ربع متر أنت
تامر لنفسة/ مسيرك ألبسك قضية دعا*ر*ة على طولت لسانك دة
رهف/ مش سامعة سمعنى
تامر/ سمعتى الرعد فى ودانك أحم ،، مش هرد عليكى تلاقي الاكس بتاعك مفرقعق وأعصابك تعبانة
رهف/ نظرت لأمها وجدتها غير منتبهة للحديث، جثت بجوار أذنة وقالت الأكس دة أمك اللى تعرفة وبتقفشها معاة وهى **** مش أنا
لم يتحمل تامر كلماتة فخلع حزامة وانهال عليها بالضر*ب ،، أنتبهت الام لهم ،، بس كفاية مش ناقصة فى أية
تامر بغضب/ بنتك بتغلط فى أمى
الأم/ نهارك مش معدى،،هببتى أية ليييية كدة يارب تموتى وأرتاح منك يا بعيدة يارب خدها إللى وجعى قلبى دى
رهف/ بصدمة ،، دة هو اللى بيقولى الاكس وغلط فيا الأول
تامر/ تعرفي عنى كدة يا حاجة ، بنتك محتاجة تتربى تسمحلى أربيها
الام/ طبعا دا انت خطيب أختها وكام يوم جوزها وراجلنا أدابها بس مش وقتة
رهف/ أنتى أية لية بتعملى كدة ولو مش ظهر فى حياتنا ،،،،،، محدش يتحكم فيا غيرك يا ماما دة ولا حاجة بكرهك ماما بتدعى عليا بسببك يا كداب
الام/ أما صحيح ناقصة رباية وانهالت عليها بالعض فى كتفها والشد فى شعرها ولأنها قلبوظة العرض مبهر لتامر واستغل الوضع وحاول يبعدها عن أمها مما جعل رهف تتعصب علية أكثر بسبب تصرفات أيدة الغير لائقة والأم أعتبرت تامر نجمة فى السما وهو الحامى ليهم
وبعد وقت أخذت رهف تطرق على باب غرفتها بقوة لان تامر حملها وأدخلها غرفتها لكى يتكلم مع أمها
رهف/ أفتحوا الباب دة مش مؤدب يا ماماااااااا بيتحر*ش بيا هقول لأبلة رهف يا مامااااااا أهئ أهئ ثم جلست تلطم على وجهها وتقول لية سبتنى يا بابا ماما هتضيعنا وأرسلت رسالة صوتية لرفيف بصوتها خطيبك قذ*ر يا أبلة أرجوكى أفسخى خطوبتك منة ضربنى وسكتت فلم تقدر على النطق بكلمة زيادة أنحرجت
أما بالخارج أتفق تامر مع الام على شئ ياترى أية هو
(فى القرية)
مسعدة/ نظرت للشيطان الذى للمرة الثانية لم يقرب منها فخرجت من الحمام ومنها للخارج فلم تقدر تنظر لرفيف ووضعها من حزنها عليها فهى تعرف مصيرها وهو البدرون
جلس شديد على حرف السرير بجوارها وأبعد شعرها عن وجهها حاول يمسح دموعها تحرك رأسها بالرفض فقال ،،مش قادر ألمس حد غيرك ليييييييية ثم جذبها من شعرها ورفعها بقوة لشفا*ة لم يتركها الا عندما خبطت على كتفة تركها أخذت تكح وتنهج وبثقت علية ودة أول رد فعل منها على اللى حدث كلها ،،،،،،أتعصب الشيطان، ،وانهال عليها بالصفعات
وهنا لحظة أنفجار رفيف/ وضعت أديها على وجهها وأخذت تصرخ وتقول ضيعتني د"بحتنى ،،، لية أنا أذيتك يرضى حد يعمل فى حورية كدة أأنا مخطوبة وفرحى بعد أيام أمى لو عرفت هتمو*ت وأختى وسمعتها بكر*هك يا شيطان أنت فعلا شيطاااااان أنت مش بنى أدم دة انا جاية وقصدي خير لحورية دة جزاتى ضمت أديها حوالين نفسها تحاول تستر نفسها ،،،وقالت رغم اللى عملتة فيا بص لنفسك فى المراية وانت كدة شكلك مقذ*ز مش هتفهمها شكلك مقر*ف وقذ*ر كل حتة فيك مقر*فة ريحتك وحشة لو أطول أمحى لمساتك ليا ب مية نا*ر هنعملها أنت بشع ومش مهتم بنظفتك الشخصية معفنننننن الشيطان اللى بجد أنظف منك
شديد//٠٠٠٠٠
رهف/ 😲😲😲