قصة طبيبة الشيطان البارت الثاني2 بقلم نجلاء فتحي














قصة طبيبة الشيطان
البارت الثاني2
بقلم نجلاء فتحى


الام/ وخطيبك عارف بموضوع السفر دة 
رفيف بتوتر / لا 
الام/ انا مش هقف فى طريق مستقبلك يابنتى وأنا  وأختك ربنا معانا   لكن خطيبك لازم يعرف دة كلها شهرين وكتب كتابك والفرح  أة صحيح رايحة فين والبلد دى فين والمريض شاب ولا بنت و٠٠
رفيف/ حيلك يا ماما كل دة لا طبعآ  معرفش 
الام/ نععععععععععععم 
رفيف/ ثوانى ،،،وأخرجت ورقة من شنطتها، ،، أممم دى بلد أرياف  أسمها قرية الشيطان 
الام/ أعوذ بالله  دى فين يا بنتى 
رفيف/ أمم مش عارفة مدير المستشفى  كتب قرية الشيطان   والمريضة بنت بس 
الام/ بلاش يا نور عينى قلبى مقبوض 
رفيف/ دى مستقبلى يا أمى وبعدين جايز يكون المريضة طفلة صغيرة وصعب التنقل ولا ظروف أهلها صعبة  
الام/ ماشى خلى بالك من نفسك بس برضو كلمى خطيبك  
رفيف / حاضر  
وأنطلقت رفيف لتكلم خطيبها 
 رفيف / أزيك  يا تامر 
تامر/ خير يا دكتورة 
رفيف/ هو هو أأنا كلمتك فى وقت غير مناسب 
تامر/ أيوة 
رفيف بزعل / أسفة فى حاجة مهمة و٠٠
تامر بتسرع/ وقت تانى سلام وأغلق الخط   ثم قال ها وبعدين يا قلبى كنا بنقول أي
البنت/ لا أبعد مين الدكتورة دى 
تامر/ خطيبتي 
البنت/ كدة طيب وأخذت شنطتها وزعلت وخرجت  من شقتة وتجاهلت تامر 
تامر/ أووف مالها دى على أساس أنها محترمة ما الحال من بعضة انا خاطب وهى متجوزة فى دا"هية  أوووف وبعدين بقا الليلة أنضربت كدة وأتصل على فتاة أخرى  وبعد وقت أتت لشقتة  

《فى مكان ما 》

بصوت جهورى  ،،،فين الاكل يا بها"يم    جعاااااااان  
الخادمة برعب / ثوانى يا شيطان بية ربع ساعة والاكل يستوي  أصل الجزار أتأخر فى مجايب
 اللحمة 
الشيطان/ قلب الطاولة التى أمامة   وقال منصوووووور 
منصور / أوامرك يا شيطان  
الشيطان/ هات ابن ***** الجزار نتسلى  علية  ولا نقولك هاتة  هو  و مراتة  علشان يعرف يتأخر تانى 
منصور/ أوامرك  وقبل الخروج  هى حورية عاملة أى دلوقتى 
الشيطان/ أتنفس براحة  وبيأس   لسة ذى ما هى  فى دكتورة من مصر جاية بكرة 
منصور/ دكتورة أمممم يارب تعمر ولا تكون ذى أخواتها 
الشيطان / عادى مفيش واحدة محترمة كلهم شم***  ونجيب غيرها 
منصور/ على رأيك  الخمسة اللى قبليها ٤ أختفوا ولا يعلم هما فين بس انا وانت عارفين هههههه الله يرحمهم بقا كانوا جامدين خسارة التراب يلمهم هههههههه
الشيطان/ هههههه والخامسة  أووووف صاروخ من اللى أتعمل فيها أتجننت ورجعت بلدها أبنها على أيدها 
منصور/ هو أبنى ولا أبنك 
الشيطان/ مش فارقة  
منصور/ عارفت أنة مات 
الشيطان/ مايروح فى داهية  عقبال أمة أخبارها أية 
منصور/ ذى ماهى والناس عارفة انها متعرضة  لأغتص*** وفى صدمة وأهلها محدش سأل فيها خصوصا لما رجعت وهى حامل لأهلها  ولما عرفت بمو"تة  لانة أتولد عيان وغير مكتمل   رغم انة ابن حرا-م وهى دكتورة أتجننت
الشيطان/ خلينا نرحمها من العذاب دة وتحصل أبنها تونسة 
الشيطان / أعتبرة حصل يا كبير 

أستوب  تعالوا نتعرف على الشخصيات:-
 تامر:-   عندة ٣٠ سنة ،خطيب رفيف   محامى بيراعى ربنا ودة ستار أمام الناس بيخفى  أعمالة المشبو-هة  وشاب عادى جدا  وخطب رفيف مجرد وجها أجتماعية مش أكتر 

رفيف:-عندها ٢٥ سنة دكتورة شاطرة رغم اول سنة تعين لها لكنها متفوقة ليها كاريزما مجنونة على طفولة على شجاعة على هبل  مرحة جدا ،،شخصية يصعب تحديدها  بتحب او معجبة بية محتارة لكن لم تعلن لأحد  سهل ينضحك عليها بسبب ان العاطفة لديها سابقة عقلها متهورة  ومندفعة  كان ليها أخ وأب ماتوا فى حادثة  سيارة  ولا يوجد لها فى الدنيا غير أمها واختها  وخطيبها بس وبنوتة  دلوعة وكيوت أووى وبتأرف من أى شئ
بنوتة بيضاء اللون وعيونها بنى   وشعرها  بنى  ناعم   على خفيف شوية لكنها تحبة وليس طويل متوسط الطول  هكذا وشكلها سمباتيك أووى وشيك لأقصى درجة  

شديد:- أو الشيطان  عندة ٣٥ سنة جاهل لم يعرف الألف من كوز الذرة ، أسم على مسمى  أترك لك الخيال فى صفاته  الجميع يهابة ويتعمل لة ألف حساب  شكلة كأنة ملاكم  لون البشرة قمحى وعيون خضراء  وشعر وحواجب كثيفة سمراء اللون ويوجد جر"ح عميق فى جبينة بيدارية بشعرة الكثيف  لا يعرف الرحمة  ولا الابتسامة  لة قانون خاص وفلسفة خاصة وعايش بالفطرة ولا يعرف عن النظام شئ  وباقى صفاتة سوف يكشف عنها فى القصة 

حورية :- أخت شديد  من الأم  عندها ١٤ سنة  عايشة معة من يوم ولادتها بسبب وفاة أمها وهى بتولدها وقبل م تموت  وصت ان الشيطان هو اللى يربيها مع ان أبوها عايش ومن يومها فى رعاية الشيطان ويعتبرها بنتة وتعتبر نقطة ضعفة  لكن لم يعلم أحد بنقطة ذى دى  ضعيفة وسلبية وعلى الفطرة ولا تعرف شئ عن الاتكيت  والمدنية خالص ولا تعلم  شئ عن  البنات خالص كل حياتها داخل غرفتها ثم داخل البيت فقط ولم تتعامل مع اى حد غريب  وغير متعلمة وجميلة مثل أمها  كأنها طفلة وهى تتعامل هكذا   

منصور / صاحب الشيطان  ودراعة اليمين  وأبن عمة ونسخة صغيرة من الشيطان فى أفعالة  وعندة ٣٠ سنة 
 

                     البارت الثالث من هنا 


تعليقات