قصة غرام أسياد الصعيد البارت الحادي عشر 11 بقلم ايمان وائل


قصة غرام أسياد الصعيد
البارت الحادي عشر 11
بقلم ايمان وائل

اتسعت عيناها من هول ما رأت لتقترب منها جنان وهي ممسكه بالسكينه في يدها لتقترب عدت خطوات وعلي وجهها ابتسامه خبيثه لتبلع رفان ريقها وتبتعد عدت خطوات وكادت تصرخ لولا انها رأتها تضع السكين فوق المنضده لتحل علامات الدهشه والاستغراب وجه رفان
رفان بحيره: انتي عايزه ايه
ابتسمت جنان ابتسامه خبيثه وهدرتها بنبره بارده خاليه من المشاعر
جنان : انتي ذي انظلمتي من واحد حقير خدي حقك متخليهوش يشوف ضعفك
لتهدرها رهف باستغراب
رفان : اذاي
جنان بنبره خبيثه : انا سمعتك وانتي بتكلمي رهف
رفان باستنكار: طب عايزه ايه
جنان بابتسامه: مش عايزه حاجه بس نصيحه متخلهوش يشوف ضعفك لو شاف ضعفك هيبقا اقوي خدي حقك منه اعتبريه نصيحه مني
لتدير وجهها لتخرج لتوقفها رفان وهي تبتسم
رفان بابتسامه : شكرا كنت محتاجه الكلام ده ومحتاجه حد يشجعني
جنان بابتسامه : انا جنبك دايما
عند المأذون
المأذون : ابصمي هنا يا بتي
امال بضيق: طيب ما هو بجا جواز تحت السلاح
فهد بنبره حاده : اخلص
بصمت ومضتت وانه الماذون الاوراق
فهد : كده خلاص
المأذون : ايوه بس اسمع يا ولدي الجوازه باطله لانها بالتهديد وغصب
فهد بنبره خبث: بكره تبجا برضها
اسر بابتسامه: مبروك يا خوي
يوسف :مبروك.يا ولد عمي
فهد بنبره : الله يبارك فيكم عجبالكوا
جلست امال تنظر اليهم وفي داخلها غضب وكراهيه واقسمت ان تنتقم منه
وفي صباح يوم جديد اشرقت الشمس واعلنت اشعه ذهبيه تدفأ الارض
وكان جميع من في القصر يجهزون المائده منتظرين القادمين لتفتح ابواب الجصر معلنه وصول الوفد كانت الفتيات تراقب من النافذه
لتنزل من السياره فتاه اجنبيه مع ٣رجال.كانت تلك الفتاه ذات شعر اصفر وعيون خضراء مرتديه جونله قصيره وقميص عاري الاكمام لتشهق رفان من منظرها
رفان : ايه ده
رهف : شكله نست تلبس او معهاش فلوس تجيب جماش
رفان بمرح : باين تعالي ننزل نجهز معاهم تنزل الفتيات ويدخلن للمطبخ قبل دخول الضيوف لتشهق نرجس وتضع يدها علي صدرها
نرجس : يا مري منكم
رفان باستغراب: في ايه يا مرت عمي
نرجس بغيظ' اهي الي لبسه ده وفين نجابك يا حلوه في غرابه اهنه النجاب ميتجلعش دول ما في غرابه اهنه
رفان بضيق: حاضر هطلع البسه
رهف: حاضر يا مرت عمي
فاطمه : مينفعش تطلعوا دلوجتي هم دخلوا اني هطلع اجيبلكوا النجاب
رهف ؛ بس ليه يا مرت عمي بنلبس النجاب ده والغرابه بس اهنه
نرجس' عشان احنا دي بلدنا ومفيش غرابه بس لم الغرابه يبجوا عندنا لازم تحطي حاجه علي وشك عشان احنا مش عارفين ان كانت عيونهم زايغه ولا له
رهف ' اه
وفي الخارج
حسن بشموخ: اهلا بيكم
نعمان : اهلا بيك يا حاج شرف ليا اني شفت حضرتك
حسن بشموخ : بلدنا نورت بيكم اتفضلوا
نظرت ريلينا لاسر ويوسف وادم ومالك
ريلينا بابتسامه: Hi
اسر بابتسامه: Hi
يقترب يوسف من مالك ويهمس له
يوسف : مزه صح
مالك بنبره ساخره ' لا دي غرزه
حسن : روح جول لمرت عمك تجهز الوكل يا ولدي
اسر : حاضر يا جدي
يدخل اسر للمطبخ ليجد رفان لينظر لها ليجده مرتديه عباءه زهريه اللون والطرحه قصيره للتحاول عيناه الي لون الدم وجزت اسنانه صوته مسموع وعروق يده ابرزت
اسر بنبره غضب: ايه الي لبسه ده انتي اتجننتي
بلعت ريقها من الخوف ووقفت خلف امه
فاطمه بهدوء: هطلع اجبله العبايه السوده والنجاب
اسر بعيون جامحه : اياكي تطلعي اكده لو طلعتي اكده جولي علي نفسك يا رحمان يا رحيم
نرجس : جولتله اكده
وفي المستشفي
كانت امال تجلس بجانب نعمه وهي تطعمه
امال بحنان: لازم تأكلي كمان
نعمه بتعب: كفايه اكده شبعت
امال : له عشان خاطري
ليدخل فهد
امال بغيظ: اعوذ بالله
فهد بنبره حاده : اجفلي خشمك
حمد لله علي سلامتك يا خالتي
نعمه: الله يسلمك يا ولدي
فهد بنبره خبيثه: اجمدي اكده عشان تفرحي بينا
بلعت امال ريقها واخفضت رأسها لاسفل
ليرمقها فهد بنظرته الخبيثه
نعمه باستغراب: افرح بيكم
ليمسك فهد بيد خالته مدعي الحنان
فهد بتمثيل؛ ايوه اني طالب يد امال بنتك وعايز اتجوزها
امال في خاطرها يا كداب بس كويس انك مجولتش اني متجوزاك لكنت امي زعلت مني
نعمه بذهول: ايد امال
فهد : ايوه
نعمه بنبره فرح : وانتي موافجه يا امال
امال بتنهيده ؛ ايوة يا امه موافجه
فهد بنبره خبث: علي بركه الله نكتب الكتاب لم تطلعي بالسلامه
نعمه: ان شاء الله
احضرت فاطمه لرهف ورفان النقاب ليضعوه علي وجههم اثناء وجود الاغرب وتلك عاده من عادات تلك العائله
فاطمه : خدي يا رهف طلعي دول
خرجت رهف ووضعت الطعام علي المائده لتنظر في عين مالك الذي كان ينظر اليه باستغراب فعينها المكحله لفتت انتبه بجماله لتخجل رهف وتدخل بسرعه ام اسر قابل رفان قبل ان تصل
اسر بنبره حاده: هاتي واطلعي علي اوضتك وشيلي الكحل ده من عينك ومتحطهوش غير في اوضتك
زفرت بغيظ ولم تنتبه لنظراته الشارسه
اسر بنبره حاده :_ اطلعي
لتصعد الي الاعلي وهي
تكتم غيظها .
لتقف علي احد السلالم لتنظر لتلك الاجنبيه وهي تنظر لاسر باستنكار
رفان بغيظ وفي خاطرها : بتاع بنات وبتتكلم عن الحشمه
وفي غرفه جنان كانت جنان تجلس مع نادين يخططان لم سيفعلان
نادين باستغراب: هتروحي لخالتك
جنان بتنهيده: ايوه هي لازم تعرف
نادين باستنكار: بس هي مش هتصدق
جنان : لا هتصدق ولازم اشوف فارس كمان
نادين : وحسان هيخلينا نشوف ابنه
جنان بنبره حزن؛ هحاول اقنعه
نادين : وادم
جنان بنبره غضب: متجبيش سيره ابليس ده
نادين :_ وهتعملي ايه معه
جنان بخبث:_ هقولك
وفي الطريق كانت امال عائده مع فهد وهي تزفر بقوه ليوقف فهد السياره وينزل
امال باستغراب: واجف اهنه ليه
لتحاول فتح باب السياره لكنها لم تستطع
امال بضيق: وبدأنا يا ابن الصعيدي
لتنظر لتجده يخرج وهو يحمل كيس في يده ليفتح باب السياره ويدخل
ويعطيها الكيس
امال باستغراب:_ ايه ده
فهد ببرود: نجاب البسيه دلوجتي في غرابه في الجصر
امال : وايه يعني
فهد ببرود: بعد اكده مش هتجلعي النجاب ووشك مش هيبان علي حد غيري اني وبس الي هشوف وشك
امال بنبره ساخره: نعم
فهد بنبره حاده:ذي ما سمعتي يا بنت الغماري والبسيه
امال ؛ هلبسه بس مش عشانك له عشان اني بحب البسه
فهد بنبره ساخره: ميهمنيش اهم حاجه تلبسيه
وفي القصر كان ادم ينظر لاعلي ليجد جنان تنزل مع نادين وكان نعمان ينظر لهم ليلاحظ ادم ويوسف هذا
ادم بنبره حاده: خير يا بشمهندش في حاجه
نعمان بتوتر:_ لا مفيش
ليتجه يوسف الي نادين وجنان
يوسف بنبره حاده: اطلعوا علي اوضتك انتي وهي دلوجتي في رجاله غريبه
نادين بنبره ساخره: ما انته غريب برده
يوسف ببرود:_ اطلعي
لتنظر جنان لحسن الذي كان يبتسم بخبث
حسن : تعالي يا بتي
لتتجه جنان لحسن
وكان ادم يشيط من الغضب
جنان : نعم يا جدي
حسن بابتسامه: انتي معاكي شهاده في الهندسه صح
جنان : اه
حسن بخبث: ايه رأيك تشتغلي معانا
نعمان بنبره فرح: معنديش مانع
ادم بصوت غاضب: له مش هتشتغل معاناب كل من يوسف ورهف ونادين باتجاه الصوت

تعليقات