قصة الوردة الباكيه البارت الحادي عشر11 بقلم نجلاء فتحي
















 
قصة الوردة الباكيه
البارت الحادي عشر11 
بقلم نجلاء فتحي


أتت مروة بالداية التى أعطت لها فلوس رفضت  وطمعت فى أسورة ذهب من زراعها   وأتفقت معها أثبات التهمة على أختها 

مروة/ ماماااااااا الداية وصلت

الأم من داخل الغرفة/ دخليها 
وبالفعل كتفت مروة وأمها ورد فى وضع 🤭🤭 وقامت الداية برفع ملابسها السفلية  

ورد/ أبعدوا عنى لييييية كدة يارب ياااااااارب  معملتش الغلط 😭
وقبل  متكشف ومتنطق الداية أنكسر  باب الغرفة بواسطة فؤاد الذى أتسعت عيناة  وقال أبعدوا عنها يا ولاد 🐕دى أشرف واحدة  أترعبت مروة وتركت أختها ثم فرت الداية هاربة من شكل فؤاد فهى تعرفة وتخشى ما تسمعة عنة  ثم فتح الدولاب وأخرج ملاية وألقاها على ورد والغريب فى الأمر لم ينظر لها بهذة الحالة وكأن عيونة رفضت النظر لحالها  ثم زق الأم فسقطت على الأرض وضم رجليها وأخذها فى حضنة  بعد م دثرها بالغطاء  فقد عرف الحقيقة من منة التى صرخت بوصولة وشتمتة وأقسم لم يقرب لورد فقالت هى بالداخل،،،، 
ورد أمسكت فى هدوم فؤاد وقالت أنت قربتلى أمتى😭😭😭

فؤاد قلبة يضرب بقوة  فقال،،، أقسم على المصحف محصل أنتى ست البنات وأشرفهم 

مروة غارت وأتنطتت
مما جعل فؤاد يرفصها بالرجل بقوة فى بطنها وهو يلعنها وألقى عليها اليمين طلقة واحدة بسبب   ما اتهمت بية أختها 
أخذت تلطم وتصوت على ضياع زوجها 
فؤاد حمل  ورد وخرج  بيها خارج الشقة مما ثبت الاتهام عليها وأخذ أبنة كمان والغريب أخذها بسهولة  وطلب منة تذهب معة أعترض الأب لكنها كسرت كلمتة وذهبت معهم  لخدمة أختها 

الام/ سبتة ياخدها دى فا"جرة  لازم    تن"قتل 

الأب بغضب/ عايزانى أعمل أية ماخلاص نام معها وإللى حصل حصل وطلق مروة يبقا أية الحل يغور هما الأثنين فى داهية ومنة كمان مليش بنات مليش بنات 

الام/ لية سبتة ياخد بناتك منك لله ضيعتهم 

مروة بصراخ / وضيعتنى أنا كمان مقدرش أعيش هنا تانى مقدرش مقدرش عايزة جوزى وأبنى   وأنهارت من البكاء 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

فى مكان أخر  يجلس مصطفى ويتابع الفيس بوك وجد فيديو متداول لفتاة تجرى فى الشارع أخذ يعيد الفيديو  وقال دى ورد أيوة ورد ثم أخذ مفتاح سيارتة وأنطلق للحارة مجرد فضول وللأسف عند وصولة سمع  أشاعة عن  ورد لكنة كدب ذلك ،،مما جعل مصطفى لم يصدق رغم خلافة معها فهى قطعت عبايتها ورفضت تخرج بالنهار  كيف لفتاة تحافظ على جسدها أن تسلمة لشخص بسهولة  شعر بحلقة مفقودة ثم أخذ عنوان ورشة فؤاد وأنطلق لة فضول مش أكثر فهى لو سيئة السمعة كانت قربت منة رغم لسانها السليط  ثم ذهب لبيتة بعد أخذ عنوانة من الورشة لما مش وجدة 
🌷شكرا للمتابعة إللى توقعت الجزء بتاع مصطفى دة برافو  متابعينى دماغهم ألماظ 🌷
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 

【شقة فؤاد 】

فتحت منه الباب وقالت مين حضرتك 
مصطفى / دة بيت المعلم فؤاد

منة/ أيوة 

مصطفى/ هو موجود 

منه/ أيوة ،،أتفضل فى الصالون 
دخل مصطفى وأنبهر بجمال الشقة والفتاة التى فتحت لة فهى جميلة 

[حضر فؤاد]

فؤاد/ أنت مين

مصطفى /أعتدل فى وقفتة وقال مصطفى صاحب مطعم أسمة ال٠٠٠٠

فؤاد/ أيوة عارفة دة مشهور خالص خير 

مصطفى/ الموضوع بأختصار، ورد أنت قربتلها 

أمسك فؤاد مصطفى من لياقة قميصة وقال بغضب  أنت أتجننت مين أنت علشان تتكلم عليها دى أشرف واحدة 

مصطفى بهدوء/ لو هى كذلك نرجع سمعتها ورد كانت بتشتغل عندى و٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ثم حكى لة موضوع العباية ،،،،واحدة كدة لا يمكن تعمل الغلط  

منة بتسرع ولهفة / أيوة أختى بريئة 

مصطفى بأستغراب/ أختك ورد أختك أزاى 

منة/ بليونة، ،،أختى الكبيرة 

مصطفى / نظر لها بتفحص فهى جميلة وصغيرة وغير محجبة وشيك  

فؤاد/ خلاااااص يا جدع مش مالى عينك  وأنتى يا زفتة على جواااااا

🤣حمش يا فؤؤؤش🤣
أنحرج مصطفى وقال خالتى بتقول طلقت مراتك علشان ورد أنت نمت معاها

فؤاد الغضب أعماة  ،،،،ورحمة أمى وأبويا لو ملمتش لسانك لدفنك مكانك ورد دى أشرف وأنظف بنت فى الدنيا وأنت شوفت بعينك أسمع مستغى  عن خدماتك  أشرب قهوتك ومع السلامه أما أنا عن أذنك

مصطفى/ نظر لمنة التى تقف وراء الستارة وقال شكرا على القهوة 

منة بأبتسامة/  عجبتك 

مصطفى  أدرك أنها تفتح حوار معاة ،،فقال مرتبطة 

منة/ تؤتؤ  

مصطفى/ تحبى تسيبى الحارة وتسكنى فى شقة ذى دى 

منة /أتسعت عيونها وهزت رأسها بالموافقة 

مصطفى/ بما أنى مش مرتبط ولا أنتى أية رأيك نعمل مشروع جواز شكلك بتحبى الفلوس وأنا غنى محتاج واحدة فى حياتى صغيرة وواجهة  وأنتى محتاجة فلوس وأكل وشرب على فكرة عقلى متفتح  يعنى موضوع أقفش وأتحكم فيكى مش طبعى 
وكمان حياتى الخاصة ملكيش دعوة بيها  رايح فين جاى منين ميخصكيش 

منة برفع الحاجب / وأنا 
مصطفى رفع كتفة لا مبالاة ،،أنتى حرة تخرجى تدخلى براحتك وفلوس تحت أمرك فى أى وقت كأنى بنك

منة/ لو قولت عايزة حياة مستقرة  وجوزى أحس بية 

مصطفى/ فلوسى و٠٠٠٠

قاطعة منة بغضب وهنا ظهرت منة جديدة وقالت مش عايزة مش عايزة أسسسسمع لو كنت فاكر فلوسك هتشترينى تبقا غلطان كفاية مروة أختى أشترها فؤاد ودى النتيجة  أمشى أطلع برا أنت مش راجل لااااااا أنا ملزومة من جوزى ولية حق يسألني بروح فين وأنا من حقى أعرف خط سيرة  ،،ثم قالت بكسرة  أنا بروح وبجى على كيفى وأبويا عمرة مسأل بتأخر لية ورد الوحيدة هى إللى أمى حزينة لما أهل أصحابى يتصلوا عليهم ويبهدلوهم على تأخرهم وأنا لا مش عايزة لما أتجوز يكون ذى أبويا عايزاة راجل  سندى ،،طلبك مرفوض يا أستاذ روح أشترى واحدة تتجوزها أرملها قرشين وشوية هدوم تسد جوعها  وأنت صييييع براحتك برااااااا 
خرج مصطفى  وهو مبتسم فقد عمل ليها أختار ونجحت فية وقرر تزوجها هى دى إللى هتحافظ على مالة   ولا يعلم أن الظروف جعلت منة المستهترة تعيد حسابتها وتتعلم من أخطاء أختها مروة  

جلست منه تبكى وتدعى على أبوها
فخرج فؤاد الذى سمع الحوار ولم يتدخل وتأكد ان منة تغيرت فقال  معرفش أنى وحش فى نظرك كدة 

منة أنحرجت/ أأأنا 

فؤاد/ هوووش،،،مروة أختك سلبية  وعمرها مسألتنى بروح فين وأجى منين لما أقولها عندى مشاكل فى الشغل مش بتهتم هى إللى بتخلينى أضربها كنت عايز حياة هادية أختك محسسانى أنا بنك ومصباح  علاء الدين بتعوض حرمانها بفلوس محولتش  تشدني ليها وتزرع حبها فى قلبى عايزة تصدقى صدقى مش عايزة براحتك علشان كدة أتنازلت عنها بسهولة أبوك محسسنيش ليها ظهر وأنت شوفتى مختش موقف منى عايزانى أعمل أية ورد بقا  تمنتها مراتى يا منة وحبتها 

منة بكسرة / جايز أعجاب عيد حساباتك رجع مروة علشان أبنكم وأقعد معاها قولها طبعك وأبدأ من جديد حرام أبنك  يضيع يا معلم  مروة مش وحشة أنا وأخواتى البنات أبونا مجوعنا رغم فى مقدرتة يصرف علينا علشان كدة 
ثم سكتت وأخذت نفس وقالت بتمنى ،،،لو أبويا راجل بجد مكنش حصل كل كدة 

فؤاد/ رايحة فين 

منة/ راجعة الحارة راجعة منة جديدة  ومليش دعوة ب بابا وهدور على شغل ذى ورد وشكرا على كل قرش صرفتة  علينا ،،صدقنى أنت معجب بورد مش بتحبها رجع مراتك ثم خرجت 

فؤاد/ جلس على الكرسى متلخبط 

منة نزلت دموعها على خدها وقبل ما تخرج من المنطقة وجدت من يسحبها لداخل السيارة 

منة/ أنت أتجننت وقف الزفتة دى

مصطفى بتسلية/ لا مخطوفة  العمر كلة يا منة عايز أتجوزك وموافق على ظروفك كلها  

منة / أنت عايز واحدة ٠٠

مصطفى/ هوووش دة أختبار ونجحتى فية لو كنتى وافقتى كنت رفضتك 

منة/ أنت متعرفنيش

مصطفى/ معرفش بقا عجبتينى  وشوفتك مراتك تبقا خلصت يا حرم مصطفى بية

منة/ مغرور 

مصطفى/ لما تعرفينى هتحبينى

منة/ بابا هيخدلنى ومش هيشرفنى 

مصطفى/ خالتى قالتلى عن  أبوكى كلام وميفرقش معايا المهم هتكونى مراتى وأم عيالى وتراعي مالى ولا لا وكلامى دة بجد هتكونى قد المسؤلية ولا تعملى ذى مروة أختك  يا صغنن 

منة/ هتكون ذى فؤاد وتضربنى وتعايرنى 

مصطفى بصدمة/ هو بيضرب أختك وبيعايرها

منة/ أيوة

مصطفى/ يبقا مبيحبهاش

منة/ مش عايزة أشوف وش أبويا العمر كلة وفى نفس الوقت أمى بحبها وهى معاة

مصطفى/ ذى متغيرتى من الكلام إللى سمعتة من خالتى عليكى ودلوقتي شايف واحدة قوية وجديدة وتعلمت من تجربه أخوتها أقولك خلى الزمن يغير أبوكى ودلوقتي هروحك البيت وأطلب إيدك  يا منة

منه بسخرية/ متقلقش هيوافق طول ما أنت مغرمتهوش قرش 

مصطفى  أستغرب طريقتها عن أبوها لكن لم يبين فقال عايزك تتحجبى وخلى الدلع دة كلة ليا فى البيت قولتى أية

منة بكسوف/ عيب 
مصطفى/ عيب 🤣🤣 يبقا على بركة الله  يا عروستى  

_________
أما ورد أغمضت عيونها وأصتنعت النوم وعند خروج فؤاد لغرفتة أعتدلت فى جلوسها وفهى سمعت حوار مصطفى مع فؤاد ،،ثم حوارة مع منه ثم حوار منة مع فؤاد  تسحبت وهى بحالتها وقررت الإنسحاب من حيات الجميع لم تعلم أن منة أختها ضحكت ليها الدنيا  فظنت أنها السبب ثم خرجت للشارع مرة ثانية وهذة المرة بكامل قواها العقلية بعد ما كتبت على المراية بقلم الروج تبع أختها  ،،
😥فؤاد منة عندها حق أرجع لمراتك أنت معجب بيا مش بتحبنى وشكرا على كل حاجة عملتها ليا  حلوة  محدش يدور عليا  خلى بالك من أخواتى وأمى دول أمانة معاك 





تعليقات