قصة الوردة الباكيه البارت السابع7 بقلم نجلاء فتحي
















 
قصة الوردة الباكيه
البارت السابع7
بقلم نجلاء فتحي


مر أسبوع على كمية الذل النفسى والإهانة التى تشعر   بيها رغم محدش بيهينها لكن تشعر ذلك فكرة تكون عاملة نظافة وتنظف الحمامات دى صعبةبالنسبالها رغم المكان نظيف ولو وقعت حاجة على الأرض وأكلتها عادى من نظافتة ٦ ساعات مقيمة فى الحمامات تشوف البنات إللى داخلة  وتسمع كلامهم الذين يدردشون بية أمام المرايات  والزباين منهم صفوة المجتمع نظرا لرقى المكان  وشهرتة وقررت تسد مبلغ العباية ثم تبحث عن عمل أفضل 

ورد تجلس على كرسى فى الحمام  وعيونها معلقة على المرايات  التى تعكس أنعكاس لبنتين يتجملون 

البنت١/ شوفتى جوزها قمر أزاى 

البنت٢/ أوووة جان فى نفسة خسارة فيها 

البنت١/ طريقة أكلة جنان ونظيف فى نفسة   مش عارفة أتجوزها على أية 

البنت ٢/ هو يعرف مراتة على علاقة بواحد تانى 

البنت ١/ لا وبعدين دة ماضى وكل واحد أتجوز خلصت

البنت ٢/ أية رأيك نطلع دلوقتى ونفتح الموضوع بطريقة غير مباشرة 

البنت ١/ أزاى دى عزمنا وممكن بيتها ينخرب وأصلا مفيش موضوع 

البنت٢/ جوزها داخل دماغى مش زى طليقى بيئة قوى 

البنت١/أمممم ماشى والمقابل شقة من عمارة طليقك 

البنت٢/ok  وساعدينى أتجوزة  ذى م ساعدتك تتجوزى جوز صحابتنا 

البنت ١/أتفقنا، ،،،ثم لموا أغراضهم  وقبل خروجهم أخرجت واحدة منهم ١٠٠ جنية وقال بتكبر  خدى دى
ورد  وهى جالسة/ ،،شكرا مش شحاتة

البنت١ بتكبر/ أمال أية يا بتاعة البيبى

البنت٢/ خدى دة روج  من ماركة مشهورة أشتريتة أنبارح   وقع منى دلوقتى ،،،منى ليكى

ورد/ عندك الزباله مش أنا 

البنت/ أنتى حيوا"نة   زبا"له  أزاى تتكلمي مع أسيادتك كدة يا خدامة الحمامات

ورد أتنفضت وقالت بعشوائية/ أنا شريفة مش شر***&  يا عين أمك نظيفة مش نج"سة  بقا صاحبتكم وجوزها عازمنكم وأنتم عايزين تسرقوا جوزها يا بنت سنين 

البنات أتعصبوا/ أحنا هنرفدك يا جربوعة أزاى تتكلمي كدة تلاقيكى****

ورد/ أنقضت عليهم وضربتهم،،،  بعد مدة حضر مصطفى على الصوت  وأبعد ورد من فوق البنتين وهو يعتذر  ليهم 

البنت ١/ أنت مين 

الامن/ دى الاستاذ مصطفى صاحب المطعم 

البنت ١/ عجبك كدة أنا أطمرمط فى أرضية الحمامات  بابى هيقفل المكان دة 

البنت٢/ وجوزى وهيوديك وراء الشمس 

مصطفى/ أفهم أية إللى حصل ،،،ثم ساعد البنات تقف  

البنت ١/ عجبها شكل مصطفى  وريحة برفانة وقالت بدلع ينفع البنت الجربوعة دى تضربنا وتهين أسيادها

ورد بهجوم وعشوائية ،،هى مين دى الجربوعة يا نن عين أمك لاااااااا أنا محترمة الجربوعة الرخيصة  هى إللى تبص لجوز صحبتها  ،،تبص لراجل متجوز 

البنات أتوتروا ونظروا لبعض/ محصلش دى واحدة بيئة أزاى تتهمى بنات العائلات كدة 

ورد بغضب/ هئهئهئهئ [ضحكة خليعة ]والنبى أية دة جوز صحبتهم عازمهم واتفقوا  واتفقوا ياخدوا جوزها منها 

البنت/ كدابة 

ورد/ كدابة فى عينك يا خطافة الرجالة يا عر'ة ،،  
صفعتها البنت على وشها
فردتهولها ورد بقوة  ثم صفعها مصطفى وكانت أشد لدرجة سقطت  ورد تحت أقدام مصطفى كل هذا حدث صد رد فى أقل من الثانية  

مصطفى/ بعتذر يا فندم  المكان مكانكم ولمدة شهر كادو من المحل لحضرتك البنت الشرشوحة دى مطرودة أتفضلوا أتفضلوا ،،،،وبعد ما خرجوا جثى مصطفى لورد المصدومة  فقلمة أشد من قلم البنت كيف لشاب ليصفعها   ،،،أمسك زراعها بقوة وأخذ يهزها  و يسبها ثم أعتدل فى وقفته وركلها ركلة واحدة فى جنبها وقال  صحيح شرشوحة  برا يا بنت ال**&&& بدل متشكرينى وقفت جنبك لا عاملة بنت ناس فيها أية لما تديكى ١٠٠ جنية عايزة أزيد 

ورد بذل/ أنا بنت ناس 

مصطفى/ ماهو واضح ،،،، يا أأمن طلعوا الزباله دى برا وليا كلام مع خالتى ثم تركها  وخرج يطيب  خاطر البنات 
بقلم نجلاء فتحى عاشقة الكلمات 
أعتدلت ورد فى وقفتها ونظرت للمراية وقالت مش هبكى الأرزاق على الله هيجى يوم وأخليك تجرى ورايا  مش تطولنى وحيات القلم دة لدفعك تمنة غالى  ،،،منك لله يا أبويا أنت السبب لو مريض  ولا عاجز أقول أشقى وأتعب  ثم غيرت ملابسها  وخرجت من المطعم لكنها نظرت للصالة وجدت مصطفى  يعتذر للبنات  وواحدة منهم تتدلع علية  ثم قالت  هرجع تانى علشان الدين وتمن العباية ،،،

 سارت فى الشارع عيونها تبكى فتبلعها لكنها أقوى منها وشالت هم الأكل والشرب فهى لم تمتلك المال   جلست على  الرصيف  والدنيا سودة فى وشها وقع نظرها على لاصقة على أحدى جدران المحل ،،،أن مع العسر يسرا   أبتسمت وقالت يارب  وأنتبهت على شئ أترمى على رجليها  وجدتة كيس أبيض 

فتحتة وجدت وجبة سخنة تتكون من فراخ و أرز و زجاجة مياة  و٣٠٠ جنية  أعتدل فى وقفتها فالسيارة حدفت الكيس   أنطلقت أبتسمت ونظرت للمساء ثم للحائط  وقالت فعلا أن مع العسر يسر  ثم باست الكيس وقالت الحمد لله شكل صاحبة فاكرنى شحاتة  أخفتة فى حقيبتها وروحت البيت  ومش عارفة هتصرف أزاى  
بقلم نجلاء فتحى عاشقةالكلمات 

[فى نفس اللحظة ]

〔شقة فؤاد 〕
فوزى/ ماما خالتو وحشتنى مش زعلان منها يلا نروح عندها

مروة/لا لسة زعلانة منها وبعدين هى فى شغلها

أتنفض فؤاد/ إيييييية مين دى

مروة ضيقت عنيها / مالك أتحمقت عليها لية تخصك فى حاجة عارفة مش بطيق أخواتى خصوصا ورد

فؤاد/ أقسم بالله يا مرا لو منطقطيش عدل لكسحك 

مروة برعب/ وووررررد أشتغلت لما عارفت أنت بتصرف على البيت 

فؤاد بغضب/ مين قالك 

مروة/ ماما 

فؤاد / أمسكها بقوة من زراعها  ،، أتفاقى معاكم ورد متعرفش لية أغبية واشتغلت أية معهاش شهادة 

مروة / أةةةةةة إيدى  أةةةةة

فؤاد/ أنطقى

مروة / أةةة بتنظف حمامات فى مطعم مشهور 

تركها فؤاد ومصدوم وقال  ،،،ورد تتبهدل وهى قبلت 

مروة/ أنت بتكرها لية حطيتها فى دماغك

فؤاد/ أنهال عليها بالضرب ليفرغ غضبة وبيقول ،،،،، مختلفة عندك عندها كرامة هى إللى فيكم  تمسح وس الناس ولا تاكل  من شقايا  ثم ضربها 

مروة/ كفاية أنا حامل 

فؤاد/لم يسمع ما قلتة زوجتة ولم يهتم بحال الطفل التى يرتجف من المنظر فقرر الطفل الهروب من البيت لم يستحمل ما يفعلة أبية فى أمة وتسلل للخارج رغم أبوة حنين معاة ٠٠٠٠٠
 
وبعد مرور ساعتين وصلوا الأب والأم و ورد التى رفضت الذهاب لكنها تنازلت وذهبت فى كارثة فى بيت أختها ثم منة تلك الفتاة التى تستعر من أهلها وخصوصا فوزى جوز أختها 
عزيزى المتابع  اللقاء سوف ينتهي لصالح مين  هل ورد هتوافق على الوضع أم لا هل فؤاد هيحن لورد ويمنعها  ولا هيحملها سبب كارثتة 
هل الأب هيدخل ولا كالعادة شبشووووب 
هل مروة هتقابل ورد أزاى 


                 البارت الثامن من هنا 




تعليقات